ΣΕΠΕ Αμαρουσίου: Για το άνοιγμα των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου για το άνοιγμα των σχολείων εν μέσω πανδημίας

Οι ανακοινώσεις που έκανε το Υπουργείο Παιδείας, χθες Κυριακή 24/5/2020, για τo άνοιγμα των σχολείων εντείνουν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τόσο στους μαθητές και τους γονείς, όσο και στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς.

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε από πρώτο χέρι τη σημασία που έχει το άνοιγμα το σχολείων για τα παιδιά από άποψη όχι μόνο γνωστική αλλά κυρίως συναισθηματική και κοινωνική. Τα παιδιά χρειάζεται να ξανακερδίσουν την επαφή με τους συμμαθητές τους, τα παιχνίδια, τη δημιουργική μάθηση. Το κύριο ζήτημα που παραμένει είναι πώς θα διασφαλιστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία, ώστε να διασφαλίζεται πραγματικά η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών με αποκλειστική ευθύνη του κράτους.

Τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία παραμένουν, χωρίς να καταβάλλεται καμία προσπάθεια από την κυβέρνηση να επιλυθούν, όπως για παράδειγμα: οι ανεπαρκείς κτιριακές υποδομές, τα εκπαιδευτικά κενά, τα μέσα ατομικής προστασίας, το αναγκαίο προσωπικό καθαριότητας, τα υλικά καθαρισμού κλπ.

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε από πρώτο χέρι και έχουμε αντίληψη της άσχημης πραγματικότητας που επικρατεί στα σχολεία μας. Συγκεκριμένα:

1. Για την κτιριακή υποδομή

Τα προβλήματα στην κτηριακή υποδομή είναι γνωστά και διαχρονικά. Οι σχολικές αίθουσες σε πολλά σχολεία δεν ξεπερνούν τα 30τ.μ. Τα εργαστήρια (πληροφορικής, φυσικών επιστημών) δεν έχουν τις απαιτούμενες χωροταξικές προδιαγραφές.  Πολλές αίθουσες στεγάζονται σε προκάτ κατασκευές. Τα προαύλια και οι κοινόχρηστοι χώροι (διάδρομοι, βρύσες, τουαλέτες) είναι στενάχωρα και σε πολλές περιπτώσεις ακατάλληλα να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών ακόμα και σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων. Κάποια σχολεία συστεγάζονται, με συνέπεια το συνωστισμό εκατοντάδων μαθητών στους κοινόχρηστους χώρους. Τα γραφεία των δασκάλων είναι στην πλειοψηφία τους μικροί και ακατάλληλοι χώροι για να εργαστούν, ακόμα και για να σταθούν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.

Οι όροι που έχουν τεθεί από την επιστημονική κοινότητα είναι πρακτικά ανεφάρμοστοι για την πλειοψηφία των σχολικών κτηρίων. Στις υπάρχουσες σχολικές αίθουσες, τα τμήματα θα πρέπει να χωριστούν σε ομάδες των 4-8 μαθητών προκειμένου να τηρούνται οι αναγκαίες αποστάσεις.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων και με ευθύνη των διευθυντών να σταθμίσουν τα δεδομένα σε κάθε σχολείο, με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια και την υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Να ΜΗΝ χρησιμοποιηθούν ΚΑΘΟΛΟΥ τάξεις που κρίνονται ακατάλληλες, ή να μειωθεί και άλλο ο αριθμός των παιδιών σε κάθε τμήμα, αν αυτό κρίνει ο Σύλλογος, προκειμένου να τηρείται  η οδηγία του 1,5 μέτρου. Καμία αύξηση του αριθμού των παιδιών στην τάξη, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο, αντίθετα μείωση.

2) Για την καθαριότητα των σχολείων, τις απολυμάνσεις και την επάρκεια σε αναλώσιμα:

Τα προβλήματα στην καθαριότητα και την υγιεινή των σχολείων είναι χρόνια. Οι σχέσεις εργασίας πολλών καθαριστριών είναι ελαστικές με συμβάσεις έργου και αμοιβές πείνας. Σε πολλά σχολεία η καθαριότητα των σχολικών κτηρίων γίνεται μετά το πέρας του ωραρίου ή στην καλύτερη περίπτωση γύρω στις 12:00. Τα σωματεία των καθαριστριών, οι εκπαιδευτικοί, το γονεϊκο κίνημα απαιτούν, εδώ και χρόνια, τη μονιμοποίηση και την πλήρους ωραρίου εργασία των καθαριστριών στα σχολεία. Έστω και τώρα, η κυβέρνηση οφείλει να κάνει μόνιμο το προσωπικό της καθαριότητας στα σχολεία, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Να προχωρήσει και σε νέες προσλήψεις, καθώς τα σχολεία είναι απαραίτητο να καθαρίζονται μετά από κάθε διάλειμμα κι όχι δυο φορές την ημέρα, όπως εξήγγειλε η Υπουργός Παιδείας. Η προσωρινή λύση της μεταφοράς καθαριστριών από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια ήταν «μπαλώματα» που αντί να καλύψουν το πρόβλημα, τώρα  με την  επαναλειτουργία των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων το οξύνουν.

Να δοθεί γενναίο έκτακτο κονδύλι στις Σχολικές Επιτροπές για την αγορά όλων των αναλώσιμων με ευθύνη του Κράτους, για τη συχνή απολύμανση των σχολείων. Να προμηθευτούν όλα τα σχολεία όλα τα ατομικά μέσα προστασίας για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς (αντισηπτικά – μάσκες – γάντια κλπ.).

3) Για την υγεία των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα όσων ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (ειδική άδεια) και την άδεια ειδικού σκοπού (για τη φύλαξη των παιδιών):

Η διαχρονική πολιτική της αδιοριστίας και των απανωτών αντιασφαλιστικών νόμων τα τελευταία 30 χρόνια έχει οδηγήσει σε εκπαιδευτικό δυναμικό μεγάλης ηλικίας και ένα μεγάλο μέρος των συναδέλφων μας μπορεί να μην εντάσσεται στις ευπαθείς ομάδες αλλά αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα υγείας.

Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για όσους δεν ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αλλά φροντίζουν συγγενικά τους άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Οι εκπαιδευτικοί που θα κάνουν χρήση της άδειας ειδικού σκοπού για τη φύλαξη των παιδιών, χρεώνονται με κανονική άδεια (στις 4 μέρες, οι 3 είναι δικαιολογημένες από την υπηρεσία και η 1 χρεώνεται κανονική-υπολογίζονται μόνο οι εργάσιμες). Ειδικά οι συνάδελφοι αναπληρωτές που θα χρεωθούν μέρες κανονικής άδειας, θα δουν τις αποδοχές τους να περικόπτονται.

Με βάση όλα τα παραπάνω:

  • Απαιτούμε την προστασία όλων των εκπαιδευτικών και μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες. Κανείς από αυτούς να μην επιστρέψει στο σχολείο!  Καλούμε τους συναδέλφους με υποκείμενα νοσήματα να υποβάλουν αίτηση για ειδική άδεια, ακόμα και αν δεν περιγράφεται σαφώς στις εγκυκλίους το νόσημα που αντιμετωπίζουν. Για το σκοπό αυτό, να προσκομίσουν (μέσω του σχολείου τους) ιατρική γνωμάτευση  και να συμπληρώσουν υπεύθυνη δήλωση. Καλούμε τους συναδέλφους να ενημερώνουν το σύλλογο για προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη λήψη της ειδικής άδειας, ώστε να γίνονται παρεμβάσεις.
  • Για τους συναδέλφους που φροντίζουν άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, να δοθεί η δυνατότητα εργασίας από απόσταση (τηλε-εκπαίδευση). Η δυνατότητα αυτή περιγράφεται και δίνεται σαφώς στην εγκύκλιο με αριθμό πρωτοκόλλου ΔΙΔΑΔ/Φ.69/110/οικ.8189, ημερομηνία 20-3-2020, του ΥΠΕΣ-Ενότητα Α) .
  • Απαιτούμε να δοθεί ειδική άδεια για τις συναδέλφισσες που είναι σε εγκυμοσύνη.  
  • Απαιτούμε να μη χρεωθεί καμία ημέρα κανονικής άδειας. Ειδικά για τους αναπληρωτές να μη γίνει καμία περικοπή αποδοχών, με νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης (τόσες και τόσες πέρασαν "νύχτα" για λογαριασμό της εργοδοσίας).
  • Να γίνουν άμεσα προσλήψεις  εκπαιδευτικών για την ομαλή λειτουργία των σχολείων για να δοθεί ειδική άδεια σε όσους εκπαιδευτικούς αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.
  • Με ευθύνη του κράτους και των υγειονομικών αρχών να οργανωθεί η πραγματοποίηση μαζικών τεστ ανίχνευσης του ιού και τεστ αντισωμάτων στα σχολεία.

4) Για τους συναδέλφους που μετακινούνται σε πολλά σχολεία και ειδικά για τους συναδέλφους της ειδικής αγωγής.

Οι οδηγίες για το χωρισμό των τμημάτων δημιουργούν πραγματικό αδιέξοδο στην κατάρτιση ωρολογίου προγράμματος για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε πάνω από 1 σχολείο. Θα υπάρχουν αλληλοεπικαλύψεις, που θα είναι αδύνατον να ρυθμιστούν (εδώ υπήρχε πρόβλημα πριν την πανδημία). Το πιο κρίσιμο σημείο όμως είναι το γεγονός ότι οι συνάδελφοι αυτοί βρίσκονται σε διαρκή μετακίνηση και πολλαπλασιάζουν τον αριθμό των ατόμων με τα οποία έρχονται σε επαφή! Με ευθύνη της διεύθυνσης και σε συνεννόηση με τους Συλλόγους διδασκόντων να παρθούν μέτρα ώστε να ρυθμιστεί το πρόβλημα.

Ειδικά για τους συναδέλφους της παράλληλης στήριξης πρέπει, επιπλέον, να παρθούν μέτρα σε κάθε σχολείο που να επιτρέπουν να γίνει η παράλληλη στήριξη και να τηρηθεί η αναγκαία απόσταση εκπαιδευτικού-μαθητή. Σε πολλές περιπτώσεις λόγω των αναγκών του μαθητή χρειάζεται η παράλληλη στήριξη να βρίσκεται ακριβώς δίπλα του.

. 5) Για τους μαθητές που δεν μπορούν να προσέλθουν στο σχολείο:

Ακόμα περισσότερο στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία, το "μέτρο" της on-line παρακολούθησης του μαθήματος είναι, εκτός από ανεφάρμοστο για τεχνικούς λόγους, και επικίνδυνο, μιας και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα, τόσο ανήλικων μαθητών, όσο και εκπαιδευτικών. Το ουσιαστικό ζήτημα όμως είναι το εξής: η σχέση εμπιστοσύνης που υπάρχει και προστατεύεται μέσα στη σχολική αίθουσα πρέπει να διαφυλάσσεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πρακτική είναι μοναδική. Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που δεν είναι ούτε για live streaming, ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση και δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, διατυπώσαμε τους κινδύνους και τα προβλήματα της σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Στις ειδικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν από την πανδημία, σταθήκαμε με όλα τα μέσα δίπλα στους μαθητές μας χωρίς καμία απολύτως στήριξη από το Υπουργείο Παιδείας. Γνωρίζουμε τον τρόπο να σταθούμε έμπρακτα και ουσιαστικά δίπλα σε όλους τους μαθητές μας και σε αυτές τις νέες συνθήκες. Καλούμε τους συναδέλφους να αγνοήσουν αυτό το απαράδεκτο μέτρο και το Σύλλογο να τους καλύψει συνδικαλιστικά.

 

Τα ερωτήματα που προκύπτουν από τις κυβερνητικές εξαγγελίες είναι τεράστια. Το κυβερνητικό επιτελείο καθιστά απολύτως υπεύθυνους για την αντιμετώπιση των τεράστιων προβλημάτων, που θα εμφανιστούν με το άνοιγμα των σχολείων, τους ίδιους τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Η κυβέρνηση νίπτει τας χείρας της για τις δικές της ευθύνες και μάλιστα πολύ σχολαστικά!

Τα ερωτήματα είναι επείγοντα:

  • Πώς θα εξασφαλιστεί η καθαριότητα των σχολείων, τη στιγμή που οι καθαρίστριες έχουν μεταφερθεί στα Γυμνάσια και τα Λύκεια; Πώς θα βρίσκονται στο σχολείο καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων, όπως απαιτείται στις παρούσες συνθήκες; Πώς θα εξασφαλιστεί η τήρηση των κανόνων, που ο ίδιος ο ΕΟΔΥ προτείνει, όπως οι συχνοί καθαρισμοί των κοινόχρηστων χώρων (τουαλέτες, πόμολα, κουπαστές, κοινόχρηστες επιφάνειες κ.ά.) χωρίς να εξασφαλιστεί αυξημένος αριθμός προσωπικού καθαριότητας;
  • Με τι κονδύλια και πότε ακριβώς θα καλυφθούν οι ελλείψεις σε καθαριστικά, σαπούνια, αλκοολούχα διαλύματα, θερμόμετρα ακριβείας και άλλα μέσα ατομικής προστασίας; Τι θα περισσέψει τελικά από την έκτακτη επιχορήγηση προς τους Δήμους για τις ανάγκες των σχολείων; Με ένα λίτρο αντισηπτικό και ένα κουτί μάσκες μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες;
  • Η κατεύθυνση του Υπουργείου για 15 παιδιά μέσα στις τάξεις δεν ανταποκρίνεται ούτε καν στις αρχικές οδηγίες του ΕΟΔΥ για εξασφάλιση χώρου 7 τ.μ./μαθητή, είναι άκρως επικίνδυνη.  Η κατάσταση των κτηριακών εγκαταστάσεων και της υλικοτεχνικής υποδομής είναι απαράδεκτη, με τις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων. Τι συνθήκες υγιεινής θα εξασφαλιστούν σε αίθουσες κλουβιά, σε λυόμενα παντός τύπου (που αυξάνονται συνεχώς για εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής με όρους υποβάθμισης), σε εσωτερικούς διαδρόμους, σε χώρους διδασκαλίας, που δεν αερίζονται διαμπερώς;
  • Το σπάσιμο των τμημάτων άνω των 15 μαθητών σε υποτμήματα και το εναλλάξ μάθημα, με την ταυτόχρονη κανονική ροή του μαθήματος στις τάξεις κάτω των 15 μαθητών, δημιουργεί εκ των πραγμάτων δύο ταχύτητες μαθητών και τάξεων: Τάξεις που θα κάνουν κάθε μέρα μάθημα και τάξεις που τρέχουν στη μισή ταχύτητα! Το γεγονός αυτό δε δημιουργεί εκπαιδευτική ανισότητα;
  • Πώς θα καλυφτούν τα κενά από τις αναγκαίες εξαιρέσεις ευπαθών ομάδων συνάδελφων από την εκπαιδευτική συνέχεια; Πώς θα εξασφαλιστεί η υγεία των συναδέλφων και ταυτόχρονα η απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία;
  • Η συνεχιζόμενη αναστολή λειτουργίας των ολοήμερων τμημάτων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις οικογένειες που στέλνουν τα παιδιά σε αυτά, στην ουσία αποκλείει παιδιά από το σχολείο ή αφαιρεί τη δυνατότητα σε γονείς να εργαστούν! Για μια ακόμα φορά το Ολοήμερο αντιμετωπίζεται ως φτωχός συγγενής, δεν παίρνεται κανένα μέτρο για την ουσιαστική στήριξη του.
  • Οι εξαγγελίες για την “κοινωνική αποστασιοποίηση” σε παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού και τα “επιστημονικά συμπεράσματα” του ποδαριού, πως τα παιδιά αυτών των ηλικιών έμαθαν να πειθαρχούν στις κατευθύνσεις περί ατομικής υγιεινής, τουλάχιστον προκαλούν. 
  • Οι αναφορές ότι τα σχολεία ανοίγουν για να αντιμετωπιστούν οι εκπαιδευτικές ανισότητες είναι απροκάλυπτος εμπαιγμός. Ποιος άλλος, αν όχι η κυβέρνηση, έχει την ευθύνη, που όλο αυτό το διάστημα δεν πάρθηκε κανένα μέτρο, για να έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία; Πριν μερικές μέρες το Υπουργείο Παιδείας “πανηγύριζε” για την επιτυχία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Γυρνούσε επιδεικτικά την πλάτη στα αιτήματα των εκπαιδευτικών σωματείων για ουσιαστικά μέτρα στήριξης των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Προτίμησαν να δίνουν πακτωλό χρημάτων στα ΜΜΕ για να διαφημίζουν το έργο του Υπουργείου Παιδείας (που τώρα παραδέχονται ότι δε λειτούργησε όπως έπρεπε) παρά να εφοδιάσουν τους μαθητές τουλάχιστον με ένα tablet και γρήγορο internet. Την ώρα του ανοίγματος των σχολείων θυμήθηκαν ότι υπάρχουν ανισότητες!! Απύθμενη υποκρισία!!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

            Η μεταφορά της ευθύνης, από το Υπουργείο,  για το αν τα παιδιά θα πηγαίνουν ή όχι στο σχολείο στην ατομική επιλογή των γονιών, είναι επικίνδυνη. Είναι συνέχεια της αναφοράς του  κ. Τσιόδρα πως «ό,τι και αν εισηγηθεί η Επιστημονική Επιτροπή, ό,τι και να αποφασίσει η Πολιτεία, την καλύτερη απόφαση για τα παιδιά τους θα την πάρουν στο οικογενειακό περιβάλλον οι δικοί τους άνθρωποι (…) με γνώμονα τι είναι καλύτερο για το παιδί τους».

Είναι πρόκληση να επαφίεται η απόφαση στους γονείς για το αν θα στείλουν τα παιδιά τους στα σχολεία ψαλιδίζοντας με αυτόν τον τρόπο κάθε έννοια υποχρεωτικότητας στην εκπαίδευση!

 Ως επιστήμονες παιδαγωγοί επισημαίνουμε ότι αυτές οι καινοφανείς αντιλήψεις ανοίγουν εξαιρετικά επικίνδυνους δρόμους για το δημόσιο σχολείο. Λειτουργούν διαλυτικά για τη εκπαιδευτική διαδικασία και εντείνουν τις ταξικές ανισότητες.

 Η κυβέρνηση μεταφέρει όλα τα βάρη στην «ατομική ευθύνη» εκπαιδευτικών, γονιών και μικρών μαθητών να υλοποιήσουμε τα μέτρα! Ακόμα και τα στοιχειώδη μέτρα υγιεινής και ασφάλειας αντιμετωπίζονται ως κόστος για τον κρατικό κορβανά. Για την επανεκκίνηση όμως της καπιταλιστικής οικονομίας δίνουν δις € αλλά για την ενίσχυση της μορφωτικής – εκπαιδευτικής διαδικασίας τίποτα!

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:

  • Πρόσληψη και μονιμοποίηση όλου του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας σε κάθε σχολείο, ώστε μετά από κάθε διάλειμμα να καθαρίζονται όλα τα σημεία επαφής μετάδοσης του κορωνοϊού (π.χ. θρανία, πόμολα, κουπαστές, τουαλέτες κ.λπ.).
  • Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να δίνονται δωρεάν με κρατική ευθύνη όλα τα απαραίτητα μέτρα ατομικής υγιεινής (αλκοολούχα διαλύματα, μάσκες, γάντια, κ.ά.).
  • Να λειτουργήσουν άμεσα όλα ολοήμερα τμήματα. Να παρθούν επιπρόσθετα μέτρα για τη στελέχωση και τη λειτουργία τους με την πρόσληψη όλου του απαραίτητου βοηθητικού προσωπικού.
  • Με ευθύνη του κράτους και των υγειονομικών αρχών να πραγματοποιηθούν μαζικά τεστ ανίχνευσης του ιού στα σχολεία. Δημιουργία, άμεσα, δομών σχολικής υγιεινής και ασφάλειας με τη στελέχωση όλου του απαραίτητου προσωπικού (σχολίατροι, νοσηλευτές κ.τ.λ.). 
  • Να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα για την εφαρμογή των οδηγιών του ΕΟΔΥ σε σχέση με τις αποστάσεις εντός τάξης. Άμεση ανεύρεση χώρων, ανέγερση σύγχρονων και ασφαλών σχολικών κτηρίων, ακόμα και άμεση ενοικίαση κατάλληλων χώρων. Να ανοίξουν όλα τα σχολεία, που είτε καταργήθηκαν είτε συγχωνεύτηκαν διαδοχικά από τις κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ.
  • Καμία σκέψη για αύξηση του κατώτερου ή ανώτερου αριθμού μαθητών ανά τάξη, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση. Να αποσυρθούν σταδιακά όλα τα κοντέινερ και οι προκάτ αίθουσες και να αντικατασταθούν με κανονικά σχολικά κτήρια. Θεσμοθέτηση μέγιστου αριθμού 15 μαθητών ανά τάξη για Νηπιαγωγεία, Α΄ και Β΄ Δημοτικού και 20 μαθητών στις υπόλοιπες τάξεις με καθολική εφαρμογή του μέτρου από τη νέα σχολική χρονιά.
  • Να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Να ενισχυθούν οι δομές ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών με την πρόσληψη όλου του αναγκαίου προσωπικού (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.ά.). Επέκταση άμεσα των δομών ενισχυτικής διδασκαλίας εντός του Δημόσιου Σχολείου. Να δημιουργηθούν δημόσιες και δωρεάν δομές ουσιαστικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου.
  • Να προστατευτούν ιδιαίτερα οι ευπαθείς ομάδες. Μέτρα προστασίας των εκπαιδευτικών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες με ειδική άδεια απουσίας. Άμεση αναπλήρωση των κενών σε εκπαιδευτικούς με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Να υπάρξει ειδική μέριμνα για τους συναδέλφους που έχουν σοβαρές ασθένειες, αλλά δεν εντάσσονται στις ευπαθείς ομάδες. Άδεια απουσίας από την εργασία σε γονείς εκπαιδευτικούς με μικρότερα παιδιά, που δεν πηγαίνουν σχολείο. Να εξαιρεθούν από τα διδακτικά καθήκοντα όλοι οι εκπαιδευτικοί άνω των 60 ετών.
  • Κατάργηση των διατάξεων για την online μετάδοση των μαθημάτων μέσα από την σχολική τάξη. Συμμετέχουμε με αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων στην απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ. Να καταργηθεί η Υπουργική Απόφαση που νομοθετεί την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκτός περιόδων πανδημίας. Με το άνοιγμα των σχολείων την 1η Ιουνίου οι εκπαιδευτικοί επιστρέφουν στην κανονική, δια ζώσης, εκπαιδευτική διαδικασία. Ο κάθε Σύλλογος Διδασκόντων, όπως σε κάθε περίπτωση απουσίας μαθητών από το σχολείο, έχει τη δυνατότητα να λάβει όλα τα απαραίτητα παιδαγωγικά μέτρα, ώστε να στηριχθούν και αυτό το διάστημα οι μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Το βασικό είναι η ίδια η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της.
  • Να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών, που αναγκάζονται να πηγαίνουν σε σχολεία μακριά από τη γειτονιά τους (π.χ. επιπρόσθετα δρομολόγια).
  • Να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη μεταφορά των εκπαιδευτικών (μόνιμων και αναπληρωτών), που θα μετακινηθούν προς τις περιοχές που υπηρετούν, καθώς και για τη στέγαση και τη σίτισή τους με ευθύνη του κράτους.
  • Άμεση εξασφάλιση του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού, που θα καλύψει τις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες. Καμία απόλυση συναδέλφων αναπληρωτών. Άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία με ταυτόχρονη κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου. Στις 21 Ιούνη να υπάρξει αυτόματη ανανέωση ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ, που υπογράφτηκαν μέσα στη σχολική χρονιά 2019 – 2020, για ακόμα ένα έτος. Να προχωρήσουν άμεσα οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή.  Εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών. Να μη χρεωθεί καμία μέρα κανονικής άδειας στους αναπληρωτές που θα πάρουν την άδεια ειδικού σκοπού. Να μη γίνει καμία περικοπή αποδοχών από το επίδομα μη ληφθείσας άδειας.

 

Συνάδελφοι,

ΟΛΟΙ μαζί με τις Ενώσεις και τους συλλόγους γονέων μπαίνουμε μπροστά και διεκδικούμε για κάθε σχολείο τη διασφάλιση των αναγκαίων όρων.

Είναι ώρα η κυβέρνηση να αναλάβει επιτέλους την ευθύνη της, ώστε να διασφαλίζονται ισότιμοι όροι μόρφωσης και προστασίας της υγείας για όλους.

ΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ!

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ – ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!

ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ: ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΑΙΤΉΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ
Πανελλήνιες 2024: Αυτές είναι οι τροποποιήσεις στην κατάταξη των σχολών στα Επιστημονικά Πεδία
Πανελλήνιες 2024: Τροποποιείται η κατάταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία
Πανελλήνιες 2024: Αυτές είναι οι τροποποιήσεις στην κατάταξη των σχολών στα Επιστημονικά Πεδία
xarokopeio.jpg
Αποτελέσματα Εκλογής Εσωτερικών Μελών Συμβουλίου Διοίκησης Χαροκοπείου Πανεπιστημίο
Η ψηφοφορία διεξήχθη ομαλά από την έναρξη, ώρα 10:00, μέχρι τη λήξη της, ώρα 14:00. Δεν υποβλήθηκαν ενστάσεις.
Αποτελέσματα Εκλογής Εσωτερικών Μελών Συμβουλίου Διοίκησης Χαροκοπείου Πανεπιστημίο