syriza
ΜΗΤΣΑΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ/INTIME NEWS
Ζητούν άμεση διερεύνηση του περιστατικού και μέτρα για να μη βιώσει ποτέ ξανά παιδί άνιση μεταχείριση στο σχολείο

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κατέθεσαν η Βουλευτής Επικρατείας Πόπη Τσαπανίδου και ακόμη δέκα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, σχετικά με τον παράτυπο αποκλεισμό μαθητή με αυτισμό από τη θέση του σημαιοφόρου σε δημοτικό σχολείο της Αττικής.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ήρθαν στο φως, ο μαθητής της ΣΤ’ τάξης είχε αναδειχθεί σημαιοφόρος μέσα από την προβλεπόμενη διαδικασία κλήρωσης, παρουσία του διευθυντή και των εκπαιδευτικών της τάξης. Ωστόσο, λίγες ώρες αργότερα, ενημερώθηκε ότι η διαδικασία θα επαναληφθεί λόγω “λάθους”. Στη δεύτερη κλήρωση, το όνομά του δεν συμπεριλήφθηκε καν, με αποτέλεσμα να αποκλειστεί τόσο από τη θέση του σημαιοφόρου όσο και από εκείνη των παραστατών.

Η οικογένεια του παιδιού έχει ήδη υποβάλει επίσημη αναφορά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στο Υπουργείο Παιδείας, ζητώντας τη διερεύνηση της υπόθεσης και σαφείς οδηγίες για την αποφυγή ανάλογων περιστατικών στο μέλλον. Όπως αναφέρεται, ο μαθητής βίωσε έντονη απογοήτευση και αίσθηση αδικίας, καθώς η χαρά του να συμμετάσχει ισότιμα στη γιορτή μετατράπηκε σε πικρή εμπειρία αποκλεισμού.

Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι το περιστατικό εγείρει σοβαρά ζητήματα παιδαγωγικής ευαισθησίας, διοικητικής ορθότητας και σχολικής συμπερίληψης, καλώντας το Υπουργείο να προχωρήσει άμεσα:

  1. Στη διερεύνηση του περιστατικού και την απόδοση ευθυνών όπου προκύψουν.

  2. Στη λήψη μέτρων ώστε να διασφαλιστεί ότι κανένα παιδί δεν θα βιώσει ξανά αποκλεισμό ή άνιση μεταχείριση.

  3. Στην ενίσχυση της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε θέματα ένταξης και συμπερίληψης μαθητών με αναπτυξιακές ή άλλες ιδιαιτερότητες.

Η ερώτηση

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

 

ΘΕΜΑ: «Άμεση διερεύνηση περιστατικού αποκλεισμού μαθητή με αυτισμό από τη θέση του σημαιοφόρου σε δημοτικό σχολείο της Αττικής.»

Σε δημοτικό σχολείο της Αττικής σημειώθηκε πρόσφατα ένα περιστατικό που προκαλεί έντονη ανησυχία και ερωτήματα σχετικά με τη λειτουργία της εκπαιδευτικής κοινότητας και τον σεβασμό στην ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών.

Σύμφωνα με δημοσίευμα ενημερωτικής ιστοσελίδας[1], μαθητής της ΣΤ’ τάξης, που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού και έχει αποδεδειγμένα καταβάλει μεγάλη προσπάθεια για να συμμετέχει ισότιμα στη σχολική ζωή, αναδείχθηκε σημαιοφόρος για την εθνική εορτή της 28ης Οκτωβρίου μέσα από την προβλεπόμενη διαδικασία κλήρωσης, παρουσία του Διευθυντή και των δασκάλων της τάξης. Ωστόσο, λίγες ώρες αργότερα, κλήθηκε στο γραφείο του Διευθυντή και ενημερώθηκε ότι η διαδικασία θα επαναληφθεί λόγω “λάθους”. Στη δεύτερη κλήρωση, το όνομά του δεν συμπεριλήφθηκε καθόλου στη διαδικασία, με αποτέλεσμα να αποκλειστεί τόσο από τη θέση του σημαιοφόρου όσο και από εκείνη των παραστατών.

Η οικογένεια του παιδιού έχει ήδη καταθέσει επίσημη αναφορά στη αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με κοινοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας, ζητώντας διερεύνηση του περιστατικού και σαφείς οδηγίες ώστε να αποτραπούν στο μέλλον ανάλογες περιπτώσεις αποκλεισμού ή άνισης μεταχείρισης. Σύμφωνα με τους γονείς, το παιδί βίωσε έντονη απογοήτευση και ματαίωση, καθώς η χαρά του να συμμετάσχει ισότιμα στη σχολική γιορτή μετατράπηκε σε πικρή εμπειρία αδικίας.

Το συγκεκριμένο γεγονός αναδεικνύει σοβαρά ζητήματα παιδαγωγικής ευαισθησίας, διοικητικής ορθότητας και σχολικής συμπερίληψης. Σε μια εποχή που η εκπαίδευση οφείλει να λειτουργεί με γνώμονα την αποδοχή και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα, τέτοια περιστατικά δεν μπορούν να μένουν αναπάντητα. Απαιτείται πλήρης διερεύνηση των συνθηκών κάτω από τις οποίες ελήφθησαν οι συγκεκριμένες αποφάσεις καθώς και ανάληψη ευθυνών όπου αυτές αναλογούν.

Με βάση τα παραπάνω,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

  1. Προτίθεται το Υπουργείο να διερευνήσει άμεσα το συγκεκριμένο περιστατικό και να αποδώσει ευθύνες όπου προκύψουν;
  2. Ποια μέτρα θα ληφθούν ώστε να διασφαλιστεί ότι κανένα παιδί δεν θα βιώσει ξανά ανάλογο αποκλεισμό ή άνιση μεταχείριση στο σχολικό περιβάλλον;
  3. Προγραμματίζει το Υπουργείο την ενίσχυση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης σε θέματα ένταξης και συμπερίληψης μαθητών με αναπτυξιακές ή άλλες ιδιαιτερότητες;

Οι ερωτώντες/ώσες βουλευτές

Τσαπανίδου Παρθένα (Πόπη)

Καλαματιανός Διονύσιος – Χαράλαμπος

Βέττα Καλλιόπη

Γιαννούλης Χρήστος

Δούρου Ειρήνη (Ρένα)

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Κοντοτόλη Μαρίνα

Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Ψυχογιός Γεώργιος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 28/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto-ekpaideusi-molivia.jpg
Επέστρεψαν στο σχολείο τους τα παιδιά των 10ου–11ου Νηπιαγωγείων Αθηνών – «Οι συλλογικοί αγώνες φέρνουν νίκες»
Μετά από έναν χρόνο ταλαιπωρίας, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί επέστρεψαν στο ενισχυμένο και ανακαινισμένο κτήριο των Νηπιαγωγείων
Επέστρεψαν στο σχολείο τους τα παιδιά των 10ου–11ου Νηπιαγωγείων Αθηνών – «Οι συλλογικοί αγώνες φέρνουν νίκες»
syriza
Αποκλεισμός μαθητή με αυτισμό από τη θέση του σημαιοφόρου – Ερώτηση 11 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
Ζητούν άμεση διερεύνηση του περιστατικού και μέτρα για να μη βιώσει ποτέ ξανά παιδί άνιση μεταχείριση στο σχολείο
Αποκλεισμός μαθητή με αυτισμό από τη θέση του σημαιοφόρου – Ερώτηση 11 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
πανεπιστήμιο πατρών
Σεμινάρια Εκπαιδευτικών Παν.Πατρών: Κλείνουν οι θέσεις 29 Οκτωβρίου
Έως 29 Οκτωβρίου οι τελικές εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για τα μοριοδοτούμενα σεμινάρια του Πανεπιστημίου Πατρών που αφορούν εκπαιδευτικούς - Μεγάλο το...
Σεμινάρια Εκπαιδευτικών Παν.Πατρών: Κλείνουν οι θέσεις 29 Οκτωβρίου