«Πουθενά στο νέο νομοσχέδιο δεν αναφέρεται η ενταξιακή εκπαίδευση μαθητών με ειδικές ανάγκες»
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες νομού Ζακύνθου

Με τα συλλογικά και ατομικά δικαιώματα σε περιορισμό λόγω της πανδημίας, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να καταθέσει το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία λειτουργώντας αντιθεσμικά και συγχρόνως ανήθικα. Με έναν βαθιά αυταρχικό και αντιδημοκρατικό τρόπο ,χωρίς να έχει προηγηθεί καμιά συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς, καταθέτει ένα αναχρονιστικό και αντιπαιδαγωγικό νομοσχέδιο υποβαθμίζοντας περαιτέρω την δημόσια εκπαίδευση.

Αυτό το «ράβε ξήλωνε» στην εκπαίδευση έχει καταντήσει πια γελοιότητα και η αντίληψη του εκάστοτε υπουργού παιδείας ότι η μόρφωση των παιδιών μας είναι τσιφλίκι του, γίνεται επικίνδυνη υποθηκεύοντας το μέλλον τους. Οι ιδεολογικές εμμονές της κυβέρνησης να επαναφέρει παιδαγωγικές πρακτικές που έχουν πια ξεπεραστεί (χαρακτηρισμός διαγωγής) και τρόπους εξετάσεων (τράπεζα θεμάτων) που αποδεδειγμένα έχουν αποτύχει, σκοπό έχουν να πλήξουν τις κοινωνικά και οικονομικά αδύναμες ομάδες, αποκλείοντάς τες από το αγαθό της δημόσιας παιδείας.

 Το «Εθνικό Απολυτήριο» εξακολουθεί να αναπαράγει τις κοινωνικές ανισότητες και μάλιστα να τις ενισχύει (ταξικό, αποτελεσματικό σχολείο κ.λπ.), πιο ανταγωνιστικό, ακόμα πιο συνδεδεμένο με την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, και απογυμνωμένο από γενικότερη μόρφωση. Επανέρχεται η τράπεζα θεμάτων στο γενικό λύκειο, η χαρά των φροντιστηρίων! Υπενθυμίζουμε τον εξαπλασιασμό των μετεξεταστέων και την κατά 15% αύξηση των φροντιστηρίων, στην πρώτη της εφαρμογή, το 2014.

Τα παιδιά περνούν από πολλαπλά εξεταστικά φίλτρα με κεντρικού τύπου ή περιφερειακού τύπου εξετάσεις με βάση την τράπεζα θεμάτων. «Άλογα κούρσας» και «ουραγοί», ταξικά οριοθετημένοι, στο νέο αριστοκρατικό Λύκειο που ετοιμάζεται.

 Οι αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών δε συνιστούν κάποιες ουσιαστικές καινοτομίες, αλλά περισσότερο διαχειριστικές αλλαγές, με βάση συνταγές του παρελθόντος, όπως πχ η … παλινόρθωση των Λατινικών.

Συγκεκριμένα, στο Γυμνάσιο θα αυξηθεί το βαθμολογικό όριο προαγωγής και απόλυσης από 9,5 σε 10. Ωστόσο, εάν ο μαθητής έχει κάτω από τη βάση σε 4 μαθήματα, θα μπορεί να προαχθεί μόνον εάν έχει μέσο όρο τουλάχιστον 13. Επίσης, θα εισαχθούν σε πιλοτική εφαρμογή τα εργαστήρια δεξιοτήτων και η πληροφορική (κατά μία ώρα και τα δύο).

Για το Δημοτικό η μεγάλη αλλαγή θεωρείται ότι είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων και της διαθεματικότητας μέσω των προγραμμάτων σπουδών. Δηλαδή, σε πιλοτική εφαρμογή θα αξιοποιηθούν ώρες για την εξοικείωση των μαθητών με έννοιες όπως η περιβαλλοντική ευαισθησία, η κοινωνική ευθύνη, η αγωγή υγείας κ.ά.

Με άλλα λόγια αντί για γενική παιδεία και ουσιαστική γνώση επιλέγονται οι δεξιότητες και τα εφόδια που θα πρέπει να έχει το αυριανό ευέλικτο και πειθαρχημένο εργατικό δυναμικό.

Αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα από 22 σε 26. Αυστηροποιείται η προαγωγή και απόλυση των μαθητών σε γυμνάσιο και λύκειο, δείχνοντας στους πιο αδύναμους την έξοδο από το σχολείο ή, το πολύ, μια φτηνή και πρόωρη κατάρτιση. Αυξάνεται πάλι ο εξεταστικός φόρτος: περισσότερα μαθήματα στις τελικές εξετάσεις και τελικά λιγότερος χρόνος διδασκαλίας. Αυτό που μετράει την αξία του σχολείου για το ΥΠΑΙΘ είναι οι εξετάσεις και όχι τα μαθήματα.

Αυξάνονται τα πρότυπα σχολεία δημιουργώντας σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων, θεσμοθετούνται περισσότερες εξετάσεις εισαγωγής και σκληρή αξιολόγηση. Αριστεία ίσον συνεχείς εξετάσεις, για το Υπουργείο. Θεσμοθετείται η εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων, βάσει των επιδόσεων των μαθητών, με στόχο την κατηγοριοποίησή τους. Επανέρχεται η κακόφημη τιμωρητική ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών και συνδέεται με την επαγγελματική τους εξέλιξη, από τη σχολική χρονιά 2021-22.

Επιφέρεται ένα βαρύ πλήγμα στα ημερήσια ΕΠΑΛ με την καθιέρωση ηλιακού ορίου – κόφτη τα 17 χρόνια στις εγγραφές, στερώντας από τους αποφοίτους Λυκείων τη δυνατότητα να αποκτήσουν ειδικότητα αλλά και αποκλείοντας την επανένταξη νέων στο εκπαιδευτικό σύστημα που το είχαν εγκαταλείψει, σε όφελος των ιδιωτικών ΙΕΚ και των υπό ίδρυση Σχολών Κατάρτισης μετά το γυμνάσιο. Σημειώνουμε ότι πάνω από το 1/3 των μαθητών των ΕΠΑΛ είναι άνω των 17 ετών.

Η διαγωγή των μαθητών-τριών θα αναγράφεται πάλι στα απολυτήρια για να ακολουθεί τον νέο και τη νέα σε όλη τους τη ζωή! Επανέρχονται οι εξαντλητικές πολυήμερες αποβολές για τους μαθητές και μαθήτριες, αντί να προάγεται η παιδαγωγική της πρόληψης. Τιμωρούνται με 2ετή και 3ετή αποκλεισμό οι αναπληρωτές και αναπληρώτριες που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία, ακόμα και αν αυτό τους ανατίθεται στην μέση της χρονιάς.

Είναι φανερό ότι όλες αυτές οι αλλαγές ειδικά για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες θα τους οδηγήσουν στην περιθωριοποίηση και τον αποκλεισμό από την δημόσια εκπαίδευση. Το ότι πουθενά δε γίνεται λόγος για την ενταξιακή εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δείχνει ξεκάθαρα τον τρόπο με τον οποίο το υπουργείο παιδείας αντιλαμβάνεται την έννοια του «ενός σχολείου για όλα τα παιδιά».

Ζητάμε την απόσυρση του νομοσχεδίου και με την λήξη των έκτακτων συνθηκών που επικρατούν, την έναρξη ενός εθνικού διαλόγου για ένα σχολείο για όλους χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kimolia_6.jpg
Νέοι Μόνιμοι Διορισμοί Εκπαιδευτικών 2024: Πίνακες των οργανικών κενών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Κάλυψη όλων των οργανικών κενών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Νέοι Μόνιμοι Διορισμοί Εκπαιδευτικών 2024: Πίνακες των οργανικών κενών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
foto_education_notebook_phone_alfavita.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Τα κριτήρια για την επιλογή Διευθυντών και Υποδιευθυντών
Σε ΦΕΚ η απόφαση για τα κριτήρια για την επιλογή Διευθυντών και Υποδιευθυντών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Τα κριτήρια για την επιλογή Διευθυντών και Υποδιευθυντών
panelladikes_02
Πανελλήνιες 2024: Τι προβλέπεται για τα έξοδα μετακίνησης-διαμονής των υποψηφίων
Κάλυψη εξόδων μετακίνησης, διαμονής και διατροφής υποψηφίων που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις- Αφορά υποψηφίους που εξετάζονται σε άλλη...
Πανελλήνιες 2024: Τι προβλέπεται για τα έξοδα μετακίνησης-διαμονής των υποψηφίων
ekbaf.jpg
Σοβαρό τροχαίο στην Πειραιώς: Αυτοκίνητο παρέσυρε πέντε άτομα - Ανάμεσά τους τρία παιδιά
Το 4χρονο παιδί μεταφέρθηκε αρχικά στο «Τζάνειο» όπου διασωληνώθηκε και από εκεί διακομίστηκε στο «Παίδων»
Σοβαρό τροχαίο στην Πειραιώς: Αυτοκίνητο παρέσυρε πέντε άτομα - Ανάμεσά τους τρία παιδιά