Thumbnail
Ανακοίνωση του ΠΕΣΕΑ

Το Υπουργείο Παιδείας με την Υπουργική Απόφαση 48275/Δ3/28-03-2019 προχώρησε αιφνιδιαστικά σε τροποποιήσεις της Υπουργικής Απόφασης 27922/Γ6/03-04-2007 (ΦΕΚ 449/03-04-2007) που αφορά τα «ιδιαίτερα καθήκοντα των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολικές δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης». Αυτές οι αλλαγές έγιναν, χωρίς διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα και τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς, και ήταν αναμενόμενο να προκαλέσουν τη δημοκρατική κουλτούρα των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Εκτός τις αναμενόμενες γραφειοκρατικές αλλαγές που αναφέρονται στις νέες δομές όπως «ΚΔΑΥ» σε «Κ.Ε.Σ.Υ.» έγιναν οι παρακάτω απροκάλυπτες αλλαγές που  δυσκολεύουν τόσο τη φοίτηση των μαθητών όσο και τις εργασιακά καθήκοντα των εκπαιδευτικών:

  1. Φοίτηση μαθητών χωρίς γνωμάτευση: Ο Ν. 3699/2008 αναφέρει στο άρθρο 6 ότι «στα ΤΕ μπορούν να φοιτούν και μαθητές χωρίς γνωμάτευση από διαγνωστικό φορέα, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του σχολικού συμβούλου ΕΑΕ», ενισχύοντας την Υπουργική Απόφαση 27922/Γ6/2007 που ορίζει ότι «σε καμιά περίπτωση δεν αποκλείεται μαθητής από το Τ.Ε., αν οι γονείς του επιθυμούν τη φοίτηση του σε αυτό ακόμα κι αν δεν έχει διάγνωση. Στις περιπτώσεις αυτές αρκεί σχετική εισήγηση από το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής». Η νέα Υπουργική Απόφαση 48275/Δ3/28-03-2019, εκτός από τη σύμφωνη γνώμη των γονέων και τη σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή ΕΑ και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ή του Συντονιστή παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου, ορίζει ως απαραίτητη την εισήγηση της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή της Ομάδας Εκπαιδευτικής Υποστήριξης μαθητών του σχολείου. Η εισήγηση αυτή θα στηρίζεται στην εφαρμογή βραχυχρόνιου προγράμματος παρέμβασης για τον/την μαθητή/μαθήτρια με αναπηρία ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Αυτή η γραφειοκρατική ρύθμιση  όχι μόνον δεν θα αμβλύνει τα δικαιώματα του των μαθητών/τριών αλλά θα δημιουργήσει πρόσθετα εμπόδια παροχής υποστηρικτικής βοήθειας στους μαθητές. Και το πιο δυσάρεστο θα μεγεθύνει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες εις βάρος του δικαιώματος φοίτησης των μαθητών στο Τμήμα Ένταξης.
  2. Εκπαιδευτικοί Τμημάτων  Ένταξης: Στη νέα Υπουργική Απόφαση 48275/Δ3/28-03-2019, αναφέρεται ότι οι «εκπαιδευτικοί των Τ.Ε. προσφέρουν τις υπηρεσίες τους …ή σε προγράμματα παράλληλης στήριξης του σχολείου τους ή σε όμορο σχολείο με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης». Τα παραπάνω αποτελούν συνέχεια της τροποποίησης άρθρου 82 του Ν. 4368/21-02-2016 για την οποία το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α,  είχε ζητήσει την απόσυρσή της θεωρώντας ότι «αλλάζει το σκοπό και το χαρακτήρα των Τμημάτων Ένταξης που λειτουργούν στα γενικά σχολεία» (Π.Ε.Σ.Ε.Α. 10-4-2016).

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α,  διαπιστώνει ότι άλλη μια φορά επιχειρείται, χωρίς διάλογο και με διάφορους τρόπους, από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, να αποδιοργανωθεί ο παιδαγωγικός ρόλος των Τμημάτων  Ένταξης, η πιο συγκροτημένη δημόσια δομή ένταξης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. 

Παραλείπεται για ακόμα μια φορά «το γεγονός ότι τα δύο θεσμικά μέτρα εκπαιδευτικής υποστήριξης στο γενικό σχολείο: α) το Τμήμα Ένταξης και β) η Παράλληλη Στήριξη είναι διαφορετικά και σχεδιασμένα να εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες» (βλέπε Πόρισμα Συνηγόρου του Πολίτη 16-09-2009).

Στην Υπουργική Απόφαση 27922/Γ6/03-04-2007 (ΦΕΚ 449/03-04-2007) ήταν αναγκαία η έγκριση του Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής ο οποίος είχε την ευθύνη της επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών. Στην νέα Υπουργική Απόφαση αποφασίζει ο Διευθυντής της Εκπαίδευσης ο οποίος σύμφωνα με  το άρθ. 14 παρ. 2 ΦΕΚ 1340/2002 (-Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002)  ασκεί τη διοίκηση. 

Είναι φανερό ότι χρησιμοποιούνται Διοικητικά Μέτρα και ορίζεται ως καθήκον του εκπαιδευτικού του Τμήματος Ένταξης να είναι και η Παράλληλη Στήριξη. Κοντολογίς θεσμοθετείται  η Παράλληλη Στήριξη να παρέχεται σε μερική βάση, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις οι ανάγκες του μαθητή, βάσει των γνωματεύσεων, καθιστούν αναγκαία την ατομική υποστήριξή του καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής του μαθητή στο σχολείο. Αυτή η διοικητική πρακτική αποτελεί παραβίαση του δικαιώματος ένταξης και φοίτησης των μαθητών/τριών με αναπηρία και µε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία. 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Ε.Σ.Ε.Α.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ALFAVITA.GR

Μόρια αναπληρωτών: Μοριοδοτούμενο Εξ αποστάσεως ECDL - Πιστοποίηση γνώσεων χειρισμού Η/Υ

Μοριοδοτούμενο Εξ αποστάσεως Ασύγχρονο Σεμινάριο στην Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (Σεμινάριο 400 ωρών - Παν.Πελοποννήσου): Αιτήσεις έως Παρασκευή

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nikolopoylos-
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής
«Σε ρόλο άτυπης τριμελούς μονάδας εφόδου και μετά από συνοπτικές διαδικασίες ελέγχου ανακοινώνουν προφορικά την κατάργηση τμημάτων ολοήμερου στη μέση...
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής