Thumbnail
Κείμενο θέσεων - προτάσεων για τη συγκρότηση και τη λειτουργία των κέντρων εκπαίδευσης Αειφορίας του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αγωγής Υγείας

Με αφορμή την εγκύκλιο 8223/Δ7/18-1-2019 της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ., που αφορά τις επισκέψεις μαθητικών ομάδων στα ΚΠΕ (νυν ΚΕΑ), στα πλαίσια υλοποίησης εγκεκριμένων προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων, επισημαίνουμε  τα ακόλουθα:

         Επιβεβαιώνεται αυτό που επανειλημμένα υποστήριξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Αγωγής Υγείας (ΠΣΕΑΥ) τα τελευταία χρόνια, όταν σχεδιάστηκε, συζητήθηκε, ψηφίστηκε και άρχισε να εφαρμόζεται ο νόμος για τις νέες δομές, ότι δηλαδή τα ΚΕΑ ως φορέας μετανομασίας και μετεξέλιξης των ΚΠΕ θα ήταν επιλογή εξαιρετικά ανεπαρκής και περιοριστική στο να υποστηρίξει τα προγράμματα Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων, τόσο σε επίπεδο μαθητικών ομάδων όσο και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας. Ανύπαρκτη έως ελάχιστη η βασική θεματολογία των ΚΠΕ (ΚΕΑ) στην Αγωγή Υγείας, σε όλη την επικράτεια, και με γεγονός πλέον την αδυναμία  υποβολής αιτήσεων συμμετοχής από τους εκπαιδευτικούς μας που υλοποιούν προγράμματα Αγωγής Υγείας. Με δεδομένο, επιπρόσθετα με τη θεματολογία,  ότι τα ΚΕΑ αφενός είναι πολύ λίγα σε αριθμό και ολιγομελή σε σχέση με την αποστολή που θα έχουν και στις δύο βαθμίδες και αφετέρου ότι γεωγραφικά είναι σε μεγάλη απόσταση από τις περισσότερες σχολικές μονάδες, θα δυσχεράνει κι άλλο το έργο της υποστήριξης των σχολείων και τη συνεργασία με τα ΠΕ.ΚΕ.Σ και τα ΚΕ.ΣΥ.

        Μια πολύ θετική εξέλιξη για την Αγωγής Υγείας είναι πλέον η οργάνωση του πλαισίου των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στις σχολικές τάξεις από τις ΔΥΠΕ κι άλλους υγειονομικούς φορείς, ιδιαίτερα στην Υγιεινή του σώματος, τη  Διατροφή, τη Στοματική Υγεία, το Κάπνισμα, τη Σεξουαλική Αγωγή, την Πρόληψη των Ατυχημάτων και την Εθελοντική Αιμοδοσία. Παρ’ όλα αυτά δεν μπορούν σε καμία περίπτωση οι παρεμβάσεις αυτές, εκτός του ότι είναι ακόμη σε αρχικό στάδιο και με λιγοστή εμπειρία, να αντικαταστήσουν την υλοποίηση ολοκληρωμένου προγράμματος Αγωγής Υγείας από τους εκπαιδευτικούς μας. Δεν μπορεί να υφίσταται εγκαθίδρυση θετικών στάσεων και συμπεριφορών στους μαθητές και στις μαθήτριες απλά και μόνο με τις βραχύχρονες παρεμβάσεις. Επιπλέον υπάρχει μεγάλο κενό στο θεματολόγιο των κοινωνικών δεξιοτήτων, της συναισθηματικής αγωγής, των εξαρτήσεων, της αποδοχής του διαφορετικού και γενικότερα στον τομέα της ψυχικής υγείας. Υπάρχει προφανώς ανάγκη επιμόρφωσης και των ψυχολόγων των σχολείων στην εφαρμογή προγραμμάτων ενίσχυσης του θετικού κλίματος στην τάξη, ώστε να αποκτήσουν εμπειρία και να συνδράμουν στην κάλυψη του κενού που υπάρχει.

         Με βάση τα παραπάνω, παραμονές ίδρυσης των ΚΕΑ, και με μοναδικό στόχο να μη χαθεί η θετική επίδραση της Αγωγής Υγείας, που τόσο την έχει ανάγκη η κοινωνία και τα σχολεία προτείνουμε:

  1. Αποφυγή του σοβαρού και θλιβερού κινδύνου που διαφαίνεται, να είναι δηλαδή τα ΚΕΑ πάλι τα γνωστά ΚΠΕ. Θωράκιση του πλαισίου ίδρυσης με νέο όραμα και προοπτική.
  2. Κατάλληλος σχεδιασμός σχετικά με τη στέγαση και την οργάνωση των ΚΕΑ. Επαρκής και ουσιαστική  στελέχωση αναφορικά με την αποστολή τους.  Να συγκροτούνται, και μάλιστα χωρίς κόστος και σταδιακά υποσταθμοί των ΚΕΑ σε σχολικές αίθουσες ή άλλα κτίρια, εύκολα προσβάσιμα, όπου θα μπορούν να υλοποιούνται μόνιμα θεματικές Αγωγής Υγείας (Πρώτες Βοήθειες, Κυκλοφοριακή Αγωγή, Εξάρτηση από το Διαδίκτυο, Συναισθηματικές και Κοινωνικές δεξιότητες, Σεξουαλική Αγωγή κλπ.) .
  3. Διαφύλαξη της Αγωγής Υγείας ως διακριτής και αυτοτελούς έννοιας μέσα στη νέα ενιαία δομή. Να αξιοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί που έχουν υπηρετήσει- στη δύσκολη αυτή συγκυρία- την Αγωγή Υγείας. Υποχρεωτικά ισότιμη υλοποίηση προγραμμάτων στα ΚΕΑ για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, την Αγωγή Υγείας και τα Πολιτιστικά Θέματα. Συντονισμός και συνεργασία των όμορων ΚΕΑ.
  4. Αξιοποίηση και παραμονή των Υπευθύνων Αγωγής Υγείας και Σχολικών Δραστηριοτήτων στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, για να συμβάλλουν στη δόμηση των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας και των ιστοσελίδων στα ΚΕΑ. Επιμόρφωση των νεοεισελθέντων ψυχολόγων στη εφαρμογή προγραμμάτων Σχολικής Ψυχικής Υγείας.
  5. Επαναφορά της Ευέλικτης Ζώνης σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού και θέσπισή της στο Γυμνάσιο. Θεματικές της Ψυχικής Υγείας να ενσωματωθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης. Να δοθούν περισσότερα κίνητρα και έμπνευση στους εκπαιδευτικούς μας στο να αναλαμβάνουν την υλοποίηση προγραμμάτων που αφορούν άμεσα τη ζωή των μαθητών/τριών. Η Αγωγή Υγείας, πέρα από μια σταθερή αξία,  πιστεύουμε ότι είναι πλέον ο πνεύμονας του σχολείου. 

          Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Αγωγής Υγείας είναι στη διάθεση του Υπουργείου και των αρμόδιων επιτροπών σε ό, τι αφορά το μεταβατικό αυτό στάδιο και γενικότερα τη σπουδαία αποστολή της  Σχολικής Αγωγής Υγείας.

              Για το Δ.Σ. του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αγωγής Υγείας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;