Thumbnail
Πληροφορικούς δεν αναγνωρίζεται (και δεν μοριοδοτείται όπως στις άλλες ειδικότητες) η γνώση βασικής χρήσης Η/Υ 

Αν κάνουμε μια σύντομη ιστορική αναδρομή στην εισαγωγή της γνώσης χρήσης Η/Υ των υπαλλήλων στο ελληνικό Δημόσιο, θα θυμηθούμε ότι κάποια στιγμή το δημόσιο αναγνώρισε, έστω και αργά, την ανάγκη να προσλαμβάνει υπαλλήλους με γνώση χειρισμού υπολογιστή, ήδη από το 2001. Με το ΠΔ 50/2001 έθεσε την απαίτηση αυτή, όπου με μια υπεύθυνη δήλωση ο υπό κρίση υποψήφιος δήλωνε υπεύθυνα ότι κατέχει την απαραίτητη γνώση. Σε δεύτερη φάση, με το ΠΔ 347/2003, υπήρξε η υποχρέωση για όποιον θέλει να αποδείξει τη βασική γνώση χειρισμού υπολογιστή να προσκομίσει πιστοποιητικό γνώσης χρήσης Η/Υ, μέσω εξετάσεων σε συγκεκριμένους, πιστοποιημένους από το Δημόσιο, ιδιωτικούς φορείς. Όσο κι αν απαιτήθηκε ποτέ μέχρι σήμερα δεν υλοποιήθηκε δημόσιο πιστοποιητικό, αλλά ούτε και αναγνωρίστηκε η γνώση χρήσης υπολογιστή στους αποφοίτους του εκπαιδευτικού μας συστήματος (γυμνασίου ή λυκείου), που διδάσκονται πλέον μέσα στα μαθήματά τους και την Πληροφορική. Το πιο κραυγαλέο όμως ήταν ότι το εν λόγω ΠΔ 347/2003 υποχρέωνε ακόμα και τους αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τμημάτων Πληροφορικής να προσκομίσουν αντίστοιχα πιστοποιητικά ιδιωτικών φορέων ώστε να αποδείξουν τη βασική γνώση χρήσης υπολογιστή, πληρώνοντας βέβαια το αντίστοιχο αντίτιμο στην εκάστοτε εταιρία. Ο παραλογισμός αυτός διορθώθηκε με το ΠΔ 44/2005, μετά από δικαστικές παρεμβάσεις ενώσεων πληροφορικής και διαμαρτυριών, όπου πλέον αναγνωρίζεται η βασική γνώση χρήσης Η/Υ στους αποφοίτους τμημάτων Πληροφορικής τριτοβάθμιας, ανάμεσα και σε άλλες κατηγορίες.

Στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα τώρα, κατά καιρούς γίνονται διάφορα σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας. Τα περισσότερα από αυτά, όπως π.χ. η επιμόρφωση και πιστοποίηση Α' επιπέδου εκπαιδευτικών που διενεργήθηκε για πολλά χρόνια και εκπαίδευσε χιλιάδες εκπαιδευτικών έχουν ως ύλη τους κάποιες βασικές δεξιότητες χρήσης Η/Υ, όπως την επεξεργασία κειμένου, τα υπολογιστικά φύλλα, την πλοήγηση στο διαδίκτυο και τις παρουσιάσεις. Οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής αποκλείστηκαν εξαρχής ως επιμορφούμενοι από τη συμμετοχή σε ένα τέτοιο πρόγραμμα, καθώς ήταν προφανές ότι κατείχαν τις γνώσεις αυτές – άλλωστε η πλειονότητα ήταν εκπαιδευτές σε αυτά τα προγράμματα.

Με τον Ν. 3848/2010 αναγνωρίζεται η ανάγκη να γνωρίζουν τη βασική χρήση Η/Υ τα στελέχη και οι εκπαιδευτικοί στο Υπουργείο Παιδείας, κι έτσι μοριοδοτείται η κατοχή της γνώσης αυτής, της βασικής χρήσης Η/Υ για την επιλογή σε διάφορες θέσεις στην εκπαίδευση και στις δομές του Υπουργείου Παιδείας, για την πρώτη εφαρμογή του νόμου, δηλαδή μέχρι το 2015.

Εδώ αρχίζουν σιγά σιγά τα παρατράγουδα για άλλη μια φορά. Εμφανίζονται κατά καιρούς προκυρήξεις για θέσεις εκπαιδευτών ή για κρίσεις στελεχών σε δομές που υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας, οι οποίες πριμοδοτούν όλες τις άλλες ειδικότητες για την πιστοποιημένη βασική χρήση Η/Υ με 2 (συνήθως) μόρια, ενώ προσπαθούν να αποκλείσουν τους Πληροφορικούς, με την αιτιολόγηση ότι το βασικό τους πτυχίο έχει προσμετρηθεί στην κατηγορία βασικού τίτλου και δεν μπορούν να το επικαλεστούν και για την πιστοποιημένη γνώση χρήσης Η/Υ, προσπαθώντας δηλαδή εντέχνως να ακυρώσουν στην πράξη το ΠΔ 44/2005, το οποίο σημειωτέον έχει καθολική ισχύ και σε όλες τις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ.

Δηλαδή, ένας απόφοιτος Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ Πληροφορικής, ή ένας διορισμένος εκπαιδευτικός Πληροφορικής, σύμφωνα με τους συντάκτες των προκυρήξεων αυτών, θα πρέπει να πληρώσει έναν ιδιωτικό οργανισμό για να του χορηγήσει ένα πιστοποιητικό γνώσης βασικών δεξιοτήτων χρήσης Η/Υ, ότι δηλαδή γνωρίζει επεξεργασία κειμένου, πλοήγηση στο διαδίκτυο, κτλ, αλλιώς ο διπλανός του με τα ίδια ακριβώς προσόντα θα έχει παραπάνω μοριοδότηση.

Οι δύο τελευταίες προκυρήξεις που εφαρμόζουν τον παραλογισμό αυτό έχουν να κάνουν με την επιλογή Διευθυντών και Υποδιευθυντών Ι.Ε.Κ.[1] (Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος), και την επιλογή Εκπαιδευτών στα Κ.Δ.Β.Μ.[2] (Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος).

Άραγε ως πότε θα πρέπει σε αυτή τη χώρα να αποδεικνύουμε συνεχώς το αυτονόητο, προσβάλλοντας και υποτιμώντας το επιστημονικό μας προσωπικό, όχι μόνο μη αναγνωρίζοντας τη γνώση αλλά υποβιβάζοντας και τους αντίστοιχους υποψηφίους στη μοριοδότηση;

Κλείνω με την προσδοκία ότι πριν γίνουν οι εκατοντάδες ενστάσεις για το θέμα αυτό, και δικαιωθούν βεβαίως οι ενιστάμενοι, ο Υπουργός Παιδείας θα παρέμβει και θα διορθώσει τον παραλογισμό αυτό.

* Ο Μάνος Πουλάκης είναι Πληροφορικός, Msc, εκπαιδευτικός στο Γυμνάσιο και ΓΕ.Λ. Τζερμιάδων Λασιθίου και Ειδικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.Κα.Π.).

 

 


[1]    http://www.gsae.edu.gr/el/tracts/1092-prosklisi-ekdilosis-endiaferontos-gia-tin-plirosi-theseon-me-epilogi-diefthynton-dimosion-i-e-k

[2]    http://www.inedivim.gr/index.php/prokirixeis/559-2014-07-17-13-20-55

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κάρπαθος
Κάρπαθος: Στα 10 πιο ενδιαφέροντα μέρη του κόσμου για διακοπές το 2025
Εικόνες που «ταξιδεύουν» το κοινό σε εξωτικές παραλίες, δραστηριότητες στη φύση, θαλάσσιες εκδρομές, περιηγήσεις σε γραφικούς οικισμούς και...
Κάρπαθος: Στα 10 πιο ενδιαφέροντα μέρη του κόσμου για διακοπές το 2025
αυτοκίνητο
Κλιματισμός αυτοκινήτου: Ποια σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσεις
Σε μερικές περιπτώσεις μια ενδεχόμενη βλάβη μπορεί να κάνει μπαμ, να την αναγνωρίζεις αμέσως και σε αυτές τις περιπτώσεις η αλήθεια είναι πως πρέπει...
Κλιματισμός αυτοκινήτου: Ποια σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσεις
ekpaideytikoi
Καταγγελίες προς εκπαιδευτικούς: Στοχοποίηση Εκπαιδευτικών και το βάρος που καλούνται να σηκώσουν
Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βρίσκονται στο έλεος της οποιασδήποτε ανώνυμης ή κακόβουλης καταγγελίας
Καταγγελίες προς εκπαιδευτικούς: Στοχοποίηση Εκπαιδευτικών και το βάρος που καλούνται να σηκώσουν