lead
«Στη χώρα μας, το στάτους του εκπαιδευτικού είναι ζοφερό. Οικονομική εξαθλίωση, πρόβλημα στέγης σε πολλά μέρη της περιφέρειας, αδιοριστία, παιδαγωγικό έλλειμμα στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»

Η κρίση του εκπαιδευτικού επαγγέλματος είναι κρίση της εκπαίδευσης, είναι κρίση της παιδείας και της πολιτικής. Δυστυχώς το πρόβλημα όχι μόνο δεν αντιμετωπίζεται αλλά και οξύνεται.

Η Παγκόσμια Σύνοδος Κορυφής για τους Εκπαιδευτικούς, που θα γίνει στις 28-29 Αυγούστου 2025 στο Σαντιάγο της Χιλής, θέτει ως βασικά της θέματα την αντιμετώπιση της έλλειψης 50 εκατομμυρίων εκπαιδευτικών παγκοσμίως και την πλήρη χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Στη χώρα μας, το στάτους του εκπαιδευτικού είναι ζοφερό. Οικονομική εξαθλίωση, πρόβλημα στέγης σε πολλά μέρη της περιφέρειας, αδιοριστία, παιδαγωγικό έλλειμμα στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – ο σχετικός νόμος είναι παντελώς αδρανής -, εκπαιδευτικοί εκτός της οικογένειάς των για πολλά χρόνια, επιμόρφωση χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο, σχολεία χωρίς γραμματειακή κλπ στήριξη, υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, έλλειψη επενδυτικών προγραμμάτων κλπ συνιστούν το σκοτεινό περίγραμμα ενός τόσο σημαντικού για τις κοινωνίες της Γνώσης επαγγέλματος.

Και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας – και συνολικά η κυβέρνηση της Ν.Δ. – με τα μόνα θέματα που ασχολείται κυρίως είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με ένα τιμωρητικό και άκρως κομματικό πλαίσιο και η συστηματική προσπάθεια χειραγώγησης του εκπαιδευτικού και της παιδαγωγικής ελευθερίας.

«Αυτή η Σύνοδος Κορυφής αντιπροσωπεύει τη στιγμή μας να μεταμορφώσουμε το επάγγελμα του εκπαιδευτικού σε παγκόσμιο επίπεδο», δηλώνει ο David Edwards, Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Εκπαίδευσης (EI), της παγκόσμιας συνδικαλιστικής ομοσπονδίας που εκπροσωπεί 33 εκατομμύρια εργαζόμενους στην εκπαίδευση.

«Έχουμε τις λύσεις: δίκαιη αμοιβή, καλές συνθήκες εργασίας, ασφάλεια στην εργασία, ισχυρή αρχική εκπαίδευση και συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη, και ουσιαστική φωνή στις αποφάσεις για την εκπαίδευση. Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι οι κυβερνήσεις να διαθέσουν πόρους και να εφαρμόσουν τις συστάσεις του ΟΗΕ για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού.

Η ηγεσία της χιλιανής κυβέρνησης στη διοργάνωση αυτής της Συνόδου Κορυφής καταδεικνύει την πολιτική βούληση που χρειαζόμαστε παγκοσμίως… Είμαστε ενωμένοι στην αποφασιστικότητά μας να διασφαλίσουμε ότι κάθε μαθητής, ανεξάρτητα από το πού ζει, διδάσκεται από έναν καλά υποστηριζόμενο και καταρτισμένο δάσκαλο και ένα δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα που τον ενδυναμώνει να μεταμορφώσει τον κόσμο».

Κρίσιμα είναι τα ερωτήματα που τίθενται στην ηγεσία του Υπουργείου. Με ποια ατζέντα θα συμμετάσχει; Ποια θέματα θα ισχυριστεί ότι προάγει αυτή την περίοδο; Ποια προβλήματα έχει λύσει; Τι προγράμματα έχει εφαρμόσει, ώστε να μειωθούν οι ανισότητες, που γίνονται όλο και πιο έντονες και πιο εκτεταμένες στην κοινωνία μας;                                                                

Ποια συγκεκριμένα μέτρα έχει λάβει, για να αντιμετωπιστούν τα πολλαπλά προβλήματα των εκπαιδευτικών; Πώς απαντά στην απολύτως αναγκαία διεθνή σύσταση για πιστώσεις στην παιδεία 6% του ΑΕΠ και 20% των εθνικών προϋπολογισμών; Τι συγκεκριμένο έχει πράξει για την υλοποίηση των συστάσεων του ΟΗΕ για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, που έγιναν πριν από 18 μήνες;

Η Mugwena Maluleke, Πρόεδρος της Education International, θέτει επιτακτικά το βασικό στόχο, μακριά από τις εύκολες και πάντα χωρίς αντίκρισμα εξαγγελίες.

«Είναι πλέον καιρός να προχωρήσουμε από τις συστάσεις στην πράξη. Χρειαζόμαστε τις κυβερνήσεις να διαθέσουν πόρους και να εφαρμόσουν τις συστάσεις. Το μήνυμα της Education International είναι σαφές: χωρίς άμεση δράση για την πρόσληψη, τη διατήρηση, την επαγγελματική ευημερία και τον γνήσιο κοινωνικό διάλογο που σέβεται τους εκπαιδευτικούς ως επαγγελματίες, οι εκπαιδευτικοί στόχοι του κόσμου θα παραμείνουν κενές υποσχέσεις».

Η Διεθνής Οργάνωση των Εκπαιδευτικών προάγει ένα βασικό αίτημα, το “Go Public, Fund Education”, “το οποίο αποτελεί επείγουσα έκκληση προς τις κυβερνήσεις να επενδύσουν στη δημόσια εκπαίδευση, ένα θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα και δημόσιο αγαθό, και να επενδύσουν περισσότερο στους εκπαιδευτικούς, τον σημαντικότερο παράγοντα για την επίτευξη ποιοτικής εκπαίδευσης.

Αυτό σημαίνει εγγύηση των εργασιακών δικαιωμάτων και διασφάλιση καλών συνθηκών εργασίας, καθώς και διαχειρίσιμων φόρτων εργασίας και ανταγωνιστικών μισθών για τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους στην εκπαίδευση.

Σημαίνει επίσης την εκτίμηση των εκπαιδευτικών, τον σεβασμό των εκπαιδευτικών, τη διασφάλιση ότι βρίσκονται στο επίκεντρο της λήψης αποφάσεων και την εμπιστοσύνη στην παιδαγωγική τους εμπειρογνωμοσύνη”.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η πρώτη αργία του Σεπτεμβρίου για όλες τις τάξεις τη νέα σχολική χρονιά

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 27/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Δημοσκόπηση
Δημοσκοπική δίνη: Η ΝΔ χάνει έδαφος, αλλά παραμένει πρώτη – Οι Έλληνες προτιμούν φόρους ελαφρύτερους από υποσχέσεις επιδομάτων
Νέα μέτρηση της Interview για την Politic καταγράφει πτώση 4,5 μονάδων για τη Νέα Δημοκρατία, σταθερό ΠΑΣΟΚ και αβεβαιότητα για τον καταλληλότερο...
Δημοσκοπική δίνη: Η ΝΔ χάνει έδαφος, αλλά παραμένει πρώτη – Οι Έλληνες προτιμούν φόρους ελαφρύτερους από υποσχέσεις επιδομάτων
απολυση
Νέο εργασιακό νομοσχέδιο: Πώς ο εργαζόμενος μπορεί να απολυθεί χωρίς να υπογράψει
Μία νέα εργασιακή πραγματικότητα όπου οι εργαζόμενοι χάνουν τον έλεγχο της σύμβασής τους και κάθε περιθώριο ελιγμών - Το νέο εργασιακό νομοσχέδιο...
Νέο εργασιακό νομοσχέδιο: Πώς ο εργαζόμενος μπορεί να απολυθεί χωρίς να υπογράψει
Όπλο σε σχολείο στον Άλιμο
Μαθητές βρήκαν πιστόλι στο προαύλιο του 4ου Δημοτικού Σχολείου – Σοκ για γονείς και εκπαιδευτικούς
Ένα επικίνδυνο εύρημα που αναστατώνει την τοπική κοινωνία
Μαθητές βρήκαν πιστόλι στο προαύλιο του 4ου Δημοτικού Σχολείου – Σοκ για γονείς και εκπαιδευτικούς