Ο κλάδος των εκπαιδευτικών υποφέρει χρόνια από γνωστά και άλυτα προβλήματα. Τα τελευταία χρόνια η κυριαρχία της κεντροδεξιάς έθεσε υπό αμφισβήτηση μέχρι και τη μονιμότητα των εργαζομένων, μία κατάκτηση σχεδόν ενός αιώνα.
Στα χρόνια της πανδημίας, οι εκπαιδευτικοί στήριξαν ουσιωδώς την κοινωνία , περνώντας άπειρες ώρες μπροστά στις οθόνες των υπολογιστών κάνοντας μάθημα , κάτι που τους αναγνωρίστηκε από το σύνολο της κοινωνίας, αλλά και από το πολιτικό προσωπικό της χώρας πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Λίγο καιρό μετά , παρατηρείται, πάλι, μια σχεδόν απαξίωση του έργου των δασκάλων.
Τι μπορούμε να κάνουμε για αυτό; Μερικές , ίσως επικίνδυνες, προτάσεις είναι οι παρακάτω:
- Ωράριο. Όλοι οι εργαζόμενοι να βρίσκονται στο σχολείο 08:00 – 14:00. Τα προβλήματα που λύνονται έτσι είναι πολλά. Πρώτον εκπονείται το ωρολόγιο πρόγραμμα με μεγαλύτερη ελευθερία και βελτιστοποιείται προς όφελος των μαθητών. Δεύτερον ο εκπαιδευτικός βγάζει όλη τη δουλειά του στο σχολείο και στις 14:00 σχολάει κανονικά, όχι κουβαλώντας τη δουλειά στο σπίτι. Τρίτον βελτιώνεται κατακόρυφα η έξωθεν εικόνα του σχολείου. Φυσικά προϋποτίθεται ότι υπάρχουν χώροι για εργασία, γραφεία, υπολογιστές κτλ.
- Ναι στην αξιολόγηση. Ταυτόχρονα να προτείνει ο κλάδος μια νέα αξιολόγηση με πιο «διδακτικά» κριτήρια , ώστε επιτέλους να αξιολογηθεί το καθαρά εκπαιδευτικό έργο και όχι μόνο η διοικητική συνέπεια. Έτσι, και βελτίωση θα υπάρξει και δε θα παρατηρούνται μεμονωμένα φαινόμενα διώξεων για λόγους συνδικαλιστικής συνέπειας.
- Εκσυγχρονισμός. Εν έτει 2025 δε νοείται εκπαιδευτικός που δε μπορεί να τρέξει μια ηλεκτρονική τάξη στο ΠΣΔ . Επίσης χρειάζεται εξοικείωση με τους διαδραστικούς πίνακες και σιγά – σιγά να μάθουμε να εκμεταλλευόμαστε τις δυνατότητες του πάλι προς όφελος των μαθητών.
- Παρότρυνση των μαθητών για αποφυγή των φροντιστηρίων. Ας δούμε τα πράγματα αντικειμενικά: Ένας μαθητής που δίνει πανελλαδικές , π.χ. στα μαθηματικά έχει στη διάθεσή του τα εξής: 6 ώρες τη βδομάδα μάθημα στο σχολείο και καθηγητές που είναι πάντα διαθέσιμοι να τον βοηθήσουν. Μπορεί να έχει πρόσβαση στην e class με ανεβασμένα όλα τα μαθήματα σε ψηφιακή μορφή και επιπλέον υλικό για προσωπική μελέτη. Τράπεζα θεμάτων με ασκήσεις προτεινόμενες από το ΙΕΠ. Τέλος , δωρεάν ψηφιακό φροντιστήριο από το ΙΕΠ αναρτημένο ανά πάσα στιγμή. Με όλα αυτά , γιατί πρέπει να πληρώσει έξτρα φροντιστήριο το απόγευμα , που θα του φάει χρόνο από τη μελέτη του; Το δημόσιο σχολείο μπορεί να «πουλήσει» όλες αυτές τις παροχές στο μαθητικό δυναμικό του και η απόδοση των μαθητών του να ανέβει κατακόρυφα, χωρίς οικονομική επιβάρυνση της οικογένειας. Μη ξεχνάμε δε , ότι όλα τα παραπάνω είναι αδρά πληρωμένα από τους φορολογούμενους πολίτες, δεν είναι καθόλου δωρεάν.
Η ιερή έννοια του συνδικαλισμού μπορεί να στραφεί σε μία πραγματικά παραγωγική κατεύθυνση που θα βελτιώσει τις ζωές όλων. Μαθητών , εκπαιδευτικών και οικογενειών. Πολλά μπορεί να ειπωθούν ακόμα επί του θέματος. Και ελπίζουμε κάποια στιγμή η συζήτηση να στραφεί προς αυτή την κατεύθυνση.
Χρήστος Ευαγγελινός , εκπαιδευτικός, ΓΕ.Λ. Επανομής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
750 ευρώ σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ