ekpaideytikos
Η πρόταση για «διορισμό με εντοπιότητα» δεν είναι νέα, αλλά επανέρχεται σε κάθε εκπαιδευτική κρίση.

Το οξύ πρόβλημα στελέχωσης των σχολείων σε ακριτικά νησιά όπως τα Ψαρά επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα των διορισμών εκπαιδευτικών. Ο δήμαρχος Ψαρών, Κώστας Βρατσάνος, προτείνει να ληφθεί υπόψη η εντοπιότητα ως επιπλέον κριτήριο στους διορισμούς, προκαλώντας αντιδράσεις αλλά και ευρύτερο προβληματισμό για τη βιωσιμότητα της δημόσιας εκπαίδευσης στις απομονωμένες περιοχές.

Το πρόβλημα: Σχολεία χωρίς δασκάλους

Ο δήμαρχος Ψαρών, μιλώντας στην εκπομπή «Now», περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση: «Τα νησιά μας είναι δυσπρόσιτα, αλλά δεν πρέπει να γίνουν απρόσιτα», τόνισε, αναδεικνύοντας το θέμα της έλλειψης εκπαιδευτικών.

Αναφέρθηκε μάλιστα σε τέσσερις νέους εκπαιδευτικούς από το νησί, αδιόριστους, που θα επιθυμούσαν να εργαστούν εκεί μόνιμα. Η λύση, σύμφωνα με τον ίδιο, θα μπορούσε να έρθει με το να ενταχθεί η εντοπιότητα ως προϋπόθεση ή πριμοδότηση στους διορισμούς.

Ο κ. Βρατσάνος ζήτησε επιπλέον να θεσπιστεί πρόγραμμα στέγασης εκπαιδευτικών, στα πρότυπα εκείνου που ισχύει για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων. «Με τους μισθούς που παίρνουν, το πρόβλημα της στέγασης είναι τεράστιο», επεσήμανε.

ΟΛΜΕ: «Αντίθετοι στην εντοπιότητα – Απειλείται η ισονομία»

Η πρόταση δεν έμεινε αναπάντητη. Η αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, Στέλλα Μανουσογιωργάκη, τόνισε πως οι διορισμοί βασίζονται σε αντικειμενικά κριτήρια – όπως προσόντα, προϋπηρεσία, επιμόρφωση – και όχι γεωγραφική καταγωγή. 

«Αν προταχθεί η εντοπιότητα, θα αλλάξουν όλα στους πίνακες διορισμών», δήλωσε, φοβούμενη ανατροπές στην αξιοκρατία.

Η πρόταση για «διορισμό με εντοπιότητα» δεν είναι νέα, αλλά επανέρχεται σε κάθε εκπαιδευτική κρίση. Στόχος είναι να δοθεί κίνητρο παραμονής στους τοπικούς υποψηφίους που, αντί να μετακινηθούν, επιθυμούν να υπηρετήσουν τον τόπο τους.

Όμως, υπάρχουν σοβαρές συνταγματικές και πρακτικές ενστάσεις:

  • Η ισότητα πρόσβασης στο δημόσιο δεν επιτρέπει γεωγραφικές διακρίσεις.

  • Πιθανή νόθευση των μορίων και των διαγωνισμών ΑΣΕΠ.

  • Κίνδυνος πελατειακών σχέσεων αν το κριτήριο εντοπιότητας δεν καθοριστεί με σαφή και ελεγχόμενο τρόπο.

Παραδείγματα από άλλες χώρες

  • Ιταλία: Σε ορεινές και απομονωμένες περιοχές, δίνεται πριμοδότηση παραμονής, όχι διορισμός λόγω τόπου καταγωγής.

  • Ιαπωνία: Χρηματοδοτεί ενεργά τη στέγαση και μετακίνηση των δασκάλων σε απομακρυσμένες περιοχές, χωρίς να θίγει τον εθνικό πίνακα προσόντων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ζωη
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Επεισοδιακό φινάλε σε συνέντευξη - «Σας περιμέναμε στις 9, τι να σας ρωτήσουμε τώρα!»
Ένταση στον αέρα: Αποχώρηση με αιχμές από τη Ζωή Κωνσταντοπούλου
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Επεισοδιακό φινάλε σε συνέντευξη - «Σας περιμέναμε στις 9, τι να σας ρωτήσουμε τώρα!»
elmepa eidiki agwgi
Στήριξη μαθητών από ΕΒΠ: Χρήσιμες πληροφορίες για τους γονείς ενόψει αιτήσεων
Χρήσιμες πληροφορίες για τις αιτήσεις από τους Αιρετούς στο ΚΥΣΕΕΠ Σεραφείμ Λάππα και Βασίλη Βούγια.
Στήριξη μαθητών από ΕΒΠ: Χρήσιμες πληροφορίες για τους γονείς ενόψει αιτήσεων