fisikiagogi_tefaa
«Να επανενταχθεί το μάθημα της Ολυμπιακής Παιδείας στα σχολεία», ζητά η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής με επιστολή προς τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ

Την επανένταξη του μαθήματος της Ολυμπιακής Παιδείας στα σχολεία, αλλά και την δόμηση ενός ευρύτερου πλαισίου αθλητικής παιδείας αυξάνοντας κατά μία ώρα το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, ζητά η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής. 

Όπως τονίζουν σε επιστολή τους προς τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ με θέμα: «Ολυμπισμός και Ολυμπιακή Παιδεία: Η Θεωρία της Ελλάδας και η Πρακτική της Αυστραλίας».

«Με τη λήξη των Αγώνων το μάθημα σταμάτησε να διδάσκεται στη μορφή που είχε καθιερωθεί και αντικαταστάθηκε για ένα διάστημα από το πρόγραμμα διαπολιτισμικότητας «Καλλιπάτειρα», στοιχεία του οποίου χρησιμοποιούνται πλέον στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Τα τελευταία χρόνια γίνονται δράσεις για μια εβδομάδα με θέματα Ολυμπιακής Παιδείας και Ολυμπισμού. Φέτος υλοποιείται το πρόγραμμα «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή (ΕΟΕ) και την Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία (ΕΘΝΟΑ), σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με βασικό σύνθημα «Η Ολυμπιακή Εβδομάδα στο δρόμο για το Παρίσι 2024», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Προσθέτουν πως «στον αντίποδα, η περίπτωση της Αυστραλίας έρχεται να ενισχύσει την παραδοχή ότι με ένα ισχυρό πλέγμα συνεργασίας όλων των Φορέων, οι δυνατότητες των νέων μέσω του Αθλητισμού είναι θεαματικές. Με φόντο τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σύδνεϋ 2000, το μάθημα της Ολυμπιακής Παιδείας  εφαρμόστηκε στα σχολεία και συνεχίζει να διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης».

Αναλυτικά

Ο Ολυμπισμός αποτελεί φιλοσοφία ζωής, γιορτάζει τη μεταμορφωτική δύναμη του Αθλητισμού σε Κοινωνική Αλλαγή, για την επικράτηση της ειρήνης και της συμφιλίωσης σε ολόκληρο τον κόσμο. Βασίζεται στα πανανθρώπινα μηνύματα της Ολυμπιακής Ιδεολογίας, στις αρχές του «ευ αγωνίζεσθαι» και της ευγενούς άμιλλας των Αρχαίων προγόνων μας, όπως είναι ο σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η ελευθερία, η ειρήνη, η ισότητα και η δικαιοσύνη. Η 6η Απριλίου καθιερώθηκε να γιορτάζεται ως Παγκόσμια Ημέρα Αθλητισμού για την Ανάπτυξη και την Ειρήνη σύμφωνα με ομόφωνο ψήφισμα στις 23 Αυγούστου 2013 της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε.), καθώς 6-15 Απριλίου του 1896 (25 Μαρτίου – 3 Απριλίου με το παλαιό ημερολόγιο) διεξήχθησαν οι Πρώτοι Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες.
 
Ο Ολυμπισμός 365 (Olympism 365) αποτελεί στρατηγική της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (Δ.Ο.Ε.) για την ενίσχυση του ρόλου του Αθλητισμού ως σημαντικού παράγοντα για την αειφόρο ανάπτυξη των Ηνωμένων Εθνών. Πολλά σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα ανά τον κόσμο έχουν υιοθετήσει και  προωθούν τις αξίες του Ολυμπισμού ως μέρος του προγράμματος των μαθημάτων τους, ώστε οι μαθητές να αναπτύξουν τις φυσικές τους ικανότητες και να εκπαιδευτούν σε ζητήματα αθλητικής δεοντολογίας, ομαδικότητας και αθλητικής ηθικής. Ο Αθλητισμός είναι η γέφυρα που θα τους οδηγήσει στην διαμόρφωση της προσωπικότητας τους ώστε να γίνουν οι υπεύθυνοι πολίτες του αύριο. 

Η Ολυμπιακή Παιδεία πρεσβεύει τα Ολυμπιακά Ιδεώδη και εισήχθη ως ξεχωριστό μάθημα στα σχολεία της χώρας κατά την περίοδο 1999-2004. Εφαρμόστηκε με σκοπό να περιορίσει την επιθετικότητα, τη βία και τον φανατισμό των νέων, να ενισχύσει τους δεσμούς φιλίας, συνεργασίας και αλληλοβοήθειας στα πλαίσια του «ευ αγωνίζεσθαι», να βοηθήσει στην κατανόηση των ηθικών αρχών, των ιδεωδών και της διαχρονικής αξίας του Ολυμπισμού, ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν θετική στάση προς την ολυμπιακή παράδοση και να οδηγηθούμε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. 
Με τη λήξη των Αγώνων το μάθημα σταμάτησε να διδάσκεται στη μορφή που είχε καθιερωθεί και αντικαταστάθηκε για ένα διάστημα από το πρόγραμμα διαπολιτισμικότητας «Καλλιπάτειρα», στοιχεία του οποίου χρησιμοποιούνται πλέον στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Τα τελευταία χρόνια γίνονται δράσεις για μια εβδομάδα με θέματα Ολυμπιακής Παιδείας και Ολυμπισμού. Φέτος υλοποιείται το πρόγραμμα «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή (ΕΟΕ) και την Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία (ΕΘΝΟΑ), σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με βασικό σύνθημα «Η Ολυμπιακή Εβδομάδα στο δρόμο για το Παρίσι 2024».

Στον αντίποδα, η περίπτωση της Αυστραλίας έρχεται να ενισχύσει την παραδοχή ότι με ένα ισχυρό πλέγμα συνεργασίας όλων των Φορέων, οι δυνατότητες των νέων μέσω του Αθλητισμού είναι θεαματικές. Με φόντο τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σύδνεϋ 2000, το μάθημα της Ολυμπιακής Παιδείας  εφαρμόστηκε στα σχολεία και συνεχίζει να διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. 

Τα Αθλητικά Σχολεία στηρίζουν  στο ακέραιο την προετοιμασία και τη συμμετοχή των νεαρών αθλητών στους Ολυμπιακούς Αγώνες, ενώ οι υποδομές των αυστραλιανών σχολείων – σε κτιριακές εγκαταστάσεις και ανθρώπινο δυναμικό - βοηθούν ώστε ο αθλητισμός να ενσωματώνεται στο πρόγραμμα μαθημάτων και στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής. Η υιοθέτηση της αθλητικής κουλτούρας δείχνει να έχει αποτελέσματα και στη μείωση της νεανικής παραβατικότητας, καθώς η αθλητική παιδεία αναπτύσσει τις ηθικές αξίες και την ενίσχυση των θετικών προτύπων στους νέους. 

Ως Π.ΕΝ.Α.Φ.Α. ζητάμε την επανένταξη του μαθήματος της Ολυμπιακής Παιδείας στα Σχολεία,  αλλά και την δόμηση ενός ευρύτερου πλαισίου αθλητικής παιδείας, με την αύξηση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής κατά μία ώρα και τη δημιουργία των νέων Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων,  ώστε η Φυσική Αγωγή να χρησιμοποιηθεί και να συντελέσει ως διέξοδος και ασπίδα προστασίας στα προβλήματα υποκινητικότητας, παχυσαρκίας και παραβατικότητας των νέων της χώρας μας. 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 22/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μαρία (Μαρούσα) Μπένη
Έφυγε αιφνιδίως από τη ζωή η εκπαιδευτικός Μαρία (Μαρούσα) Μπένη
Η αδόκητη απώλειά της αφήνει δυσαναπλήρωτο κενό στην οικογένεια των σχολείων μας και στην εκπαιδευτική μας κοινότητα, καθώς η Μαρούσα είχε πολλά...
Έφυγε αιφνιδίως από τη ζωή η εκπαιδευτικός Μαρία (Μαρούσα) Μπένη
ypoyrgeio paideias
Απαράδεκτο, παραπλανητικό Έγγραφο του υπουργείου Παιδείας δίχως καμία νομική ισχύ
Παραπλανητική και εκτός πλαισίου αρμοδιότητάς του η απόπειρα του Γενικού Γραμματέα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να «εξαφανίσει» τη στάση εργασίας της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Απαράδεκτο, παραπλανητικό Έγγραφο του υπουργείου Παιδείας δίχως καμία νομική ισχύ
EKPAIDEYTIKOS
Μια επιμόρφωση εκπαιδευτικών για το σχολικό εκφοβισμό που "ξεχείλιζε“... "σεξιστικά χωρατά” !
Ο επιμορφωτής «κάνει ταληράκια» τις επιλογές της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας: μετάθεση των ευθυνών στους εκπαιδευτικούς, άρση ευθύνης από...
Μια επιμόρφωση εκπαιδευτικών για το σχολικό εκφοβισμό που "ξεχείλιζε“... "σεξιστικά χωρατά” !
gallia
Πώς τα επενδυτικά κεφάλαια τρύπωσαν στην «ελίτ» της γαλλικής εκπαίδευσης
«Η ανάπτυξη αυτών των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, δημιουργημάτων των επενδυτικών κεφαλαίων, ξεκίνησε στη Γαλλία μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας,...
Πώς τα επενδυτικά κεφάλαια τρύπωσαν στην «ελίτ» της γαλλικής εκπαίδευσης