Τράπεζα Θεμάτων: Συνεχίζεται ακόμα το «βασανιστήριο»... - Κατάργηση ζητά η ΟΛΜΕ
ΟΛΜΕ: Αν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό το απλό ζήτημα ενδοσχολικές εξετάσεις, μπορεί κανείς να φανταστεί τι θα γίνει αν συμβεί κάτι παρόμοιο στις πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν σε λίγες μέρες.

Σε...βασανιστήριο για χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς εξελίσσεται σήμερα η υπόθεση της κατάρρευσης της Τράπεζας Θεμάτων από το πρωί, αφού παρά τις διαβεβαιώσεις του ΙΕΠ ότι «αποκαταστάθηκε» το τεχνικό πρόβλημα με την Τράπεζα Θεμάτων, οι πληροφορίες που καταφθάνουν συνεχώς στο  alfavita.gr δίνουν διαφορετική εικόνα.

Η εικόνα μέχρι αυτή τη στιγμή ειναι ότι το σύτημα εξακολουθεί να «σέρνεται» και τα προβλήματα δεν έχουν λυθεί, ειδικά με τα θέματα της Γ Λυκείου. Επιπλέον, σε ορισμένες περιπτώσεις φαίνεται ότι τα θέματα που βγαίνουν μέσω της κλήρωσης από την Τράπεζα είναι ατελή, αλλά όταν οι εκπαιδευτικοί επιχειρούν να λάβουν άλλα η Τράπεζα...δεν τους το επιτρέπει, λέγοντας ότι «η κλήρωση έγινε»!

Ολη αυτή η κατάσταση έχει δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση σε πολλά Λύκεια, με αποτέλεσμα η ΟΛΜΕ προ ολίγου να εκδώσει ανακοίνωση τονίζοντας ότι το ΥΠΑΙΘ «προτιμάει να βασανίζει για ώρες καθηγητές και μαθητές, παρά να δώσει μία απλή οδηγία οι εξετάσεις να γίνουν με θέματα που θα βάλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί» 

Αν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό το απλό ζήτημα ενδοσχολικές εξετάσεις, μπορεί κανείς να φανταστεί τι θα γίνει αν συμβεί κάτι παρόμοιο στις πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν σε λίγες μέρες.

Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

Σήμερα το πρωί κατέρρευσε η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων, με αποτέλεσμα τα σχολεία όλης της Ελλάδας να αδυνατούν να βγάλουν θέματα.

Εν τω μεταξύ, για να γίνει η κλήρωση των θεμάτων από την Τράπεζα, οι καθηγητές αναγκάζονται να βρίσκονται στα σχολεία από τις 7:00 το πρωί. 

Είναι, δε, τόση η επιμονή του υπουργείου στο συγκεκριμένο μέτρο, που προτιμάει να βασανίζει για ώρες καθηγητές και μαθητές, παρά να δώσει μία απλή οδηγία οι εξετάσεις να γίνουν με θέματα που θα βάλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. 

Αν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό το απλό ζήτημα ενδοσχολικές εξετάσεις, μπορεί κανείς να φανταστεί τι θα γίνει αν συμβεί κάτι παρόμοιο στις πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν σε λίγες μέρες.

Ακόμα και αν η πλατφόρμα τελικά λειτουργήσει, η ΟΛΜΕ επιμένει να ζητά την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, που λειτουργούν σαν φίλτρα απόρριψης μαθητών από τα Λύκεια, που έχουν οδηγήσει σε σημαντική εντατικοποίηση την μαθησιακή διαδικασία και σε αύξηση του άγχους των μαθητών.

Το χρονικό

Από νωρίς το πρωί της Δευτέρας 29 Μαϊου, σήμανε συναγερμός στα Λύκεια της χώρας καθώς οι Διευθυντές  και οι εκπαιδευτικοί των Σχολείων  αδυνατούσαν να μπουν στην Τράπεζα Θεμάτων (Τ.Θ.Δ.Δ) για να κληρώσουν, όπως ορίζει η νομοθεσία, τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων του ΙΕΠ έχει πέσει, με αποτέλεσμα τα σχολεία να μην μπορούν να αντλήσουν τα θέματα δύο ή τρεις ώρες πριν την έναρξη των εξετάσεων , ανάλογα με το μάθημα στο οποίο διαγωνίζονται οι  μαθητές.

To alfavita.gr ενημερώθηκε από τα ξημερώματα κιόλας από δεκάδες τηλέφωνα εκπαιδευτικών για το θέμα αυτό και για τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει.

Σε επικοινωνία του alfavita.gr με τον Πρόεδρο του ΙΕΠ, κατά τις πρώτες πρωινές ώρες, ειπώθηκε ότι "από τη μεριά του ΙΕΠ γίνεται ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να αποκατασταθεί το τεχνικό πρόβλημα".

Σύμφωνα με τη νομοθεσία την ημέρα κάθε προγραμματισμένης εξέτασης ανά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο/η Διευθυντής/- ντρια και ο/η οικείος/-α ή οι οικείοι/-ες διδάσκοντες/-ουσες, κληρώνουν άπαξ τα προς εξέταση από την Τ.Θ.Δ.Δ. θέματα (έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/Νέων Ελληνικών, καθώς και για τα μαθήματα Σχεδιαστικού Περιεχομένου).

Συγκεκριμένα για την Τράπεζα θεμάτων

Κατά το σχολικό έτος 2022-23 οι προαγωγικές, απολυτήριες και επαναληπτικές εξετάσεις στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων όλων των τύπων Λυκείου διενεργούνται με θέματα που κληρώνονται από την Τ.Θ.Δ.Δ.

Από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας κληρώνονται είτε ενότητες θεμάτων είτε αυτοτελή θέματα. Μία εβδομάδα πριν την έναρξη των προαγωγικών, απολυτήριων και επαναληπτικών εξετάσεων Μαΐου - Ιουνίου / Σεπτεμβρίου 2023 κάθε Λύκειο αναρτά, με ευθύνη του/της Διευθυντή/-ντριας, το πρόγραμμα των εξετάσεων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων στην ιστοσελίδα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida, Σχολεία-Διευθύνσεις) με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.).

Φίλης : «Νέο επιτελικό φιάσκο - Η Κεραμέως παρέδωσε μια καταστροφική παρουσία»

Για «νέο επιτελικό φιάσκο» κάνει λόγο ο πρώην υπουργός Παιδείας και υποψήφιος βουλευτής Α' Αθηνών Νίκος Φίλης, αναφορικά με την αδυναμία Διευθυντών και εκπαιδευτικών για να μπουν στην Τράπεζα Θεμάτων (Τ.Θ.Δ.Δ) για να κληρώσουν, όπως ορίζει η νομοθεσία, τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων.

Αναφέρει ακόμη τη δήλωση του υπηρεσιακού υπουργού Παιδείας, ο οποίος συστήνει «υπομονή» και συμπληρώνει πως «η κυρία Κεραμέως έφυγε και αντί για υπουργείο παρέδωσε στον υπηρεσιακό υπουργό τα αποτελέσματα μιας διαλυτικής και καταστροφικής για την εκπαίδευση παρουσίας».

Αναλυτικά η δήλωση του Ν. Φίλη:

«Πτώση» της Τράπεζας Θεμάτων - αναβολές εξετάσεων: νέο... επιτελικό φιάσκο στο υπουργείο Παιδείας 

Για το σημερινό νέο «επιτελικό» φιάσκο του υπουργείου Παιδείας με το blackout της Τράπεζας Θεμάτων, υπεύθυνη είναι η κυβέρνηση της ΝΔ και προσωπικά η κυρία Κεραμέως.

Από το πρωί η Τράπεζα Θεμάτων έχει «πέσει» και οι διευθυντές Λυκείων και οι εκπαιδευτικοί είναι αδύνατο να αντλήσουν θέματα και να τα κληρώσεων για τη διενέργεια των εξετάσεων.

Σε πανικό ο υπηρεσιακός υπουργός Παιδείας κ. Κίττας συστήνει... «υπομονή».

Άγνωστο πού είναι και τι πράττει ο εκλεκτός της τ. υπουργού Παιδείας στο ΙΕΠ και υπεύθυνος για τη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων, κ. Αντωνίου. Κατόρθωσε επιτέλους να γυρίσει το ρολόι της εκπαίδευσης πίσω στο 2014, όπως ήταν το διακηρυγμένο όραμά του! Ας περιμένουν τώρα οι εκπαιδευτικοί μαζί με μερικές δεκάδες χιλιάδες μαθήτριες και μαθητές στις αίθουσες.

Η κυρία Κεραμέως έφυγε και αντί για υπουργείο παρέδωσε στον υπηρεσιακό υπουργό τα αποτελέσματα μιας διαλυτικής και καταστροφικής για την εκπαίδευση παρουσίας.

Τσούλιας: Όταν το «επιτελικό κράτος» της Ν.Δ. είναι άχρηστο…

Σε δήλωση για το φιάσκο με την Τράπεζα Θεμάτων, προέβη ο Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής , Νίκος Τσούλιας, τονίζοντας πως δεν έχει καμια ευθύνη η Υπηρεσιακή κυβέρνηση και ο υπηρεσιακός Υπουργός Παιδείας για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε σε όλα τα λύκεια της χώρας της καθυστέρησης των εξετάσεων λόγω μη λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Τράπεζας Θεμάτων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

«Η ανεπάρκεια της πολιτικής της Ν.Δ. και της διορισμένης από την κ. Κεραμέως διοίκησης του ΙΕΠ προκάλεσε την πρωτοφανή αναστάτωση όλων των λυκείων της χώρας, μαθητών και εκπαιδευτικών», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά η δήλωση:

Προφανώς δεν έχει καμιά ευθύνη η Υπηρεσιακή κυβέρνηση και ο υπηρεσιακός Υπουργός Παιδείας για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε σε όλα τα λύκεια της χώρας της καθυστέρησης των εξετάσεων λόγω μη λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Τράπεζας Θεμάτων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Έχουμε επισημάνει κατ’ επανάληψη το γεγονός της μη αναβάθμισης στις ψηφιακές πλατφόρμες της εκπαίδευσης και την ουσιαστική εγκατάλειψη του ψηφιακού σχολείου. Δυστυχώς η ανεπάρκεια της πολιτικής της Ν.Δ. και της διορισμένης από την κ. Κεραμέως διοίκησης του ΙΕΠ προκάλεσε την πρωτοφανή αναστάτωση όλων των λυκείων της χώρας, μαθητών και εκπαιδευτικών.

Παράλληλα διαβάλλεται και ο θεσμός της Τράπεζας των Θεμάτων, που είναι ένα εκσυγχρονιστικό βήμα στη λειτουργία των σχολείων μας. Είναι αναγκαία η άμεση αναβάθμιση της ψηφιακής λειτουργίας σε όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, καθώς επίσης και η απόδοση ευθυνών για τη σκληρή δοκιμασία των μαθητών.

Εκπαιδευτικοί: «Σταματήστε να παίζετε με τα νεύρα των μαθητών»

Άμεση ήταν η παρέμβαση των εκπαιδευτικών και καθηγητών μετά το σημερινό «φιάσκο» τονίζοντας να μην «παίζουν με τα νεύρα των μαθητών» 

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας, EΛΜΕ Ζακύνθου, ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης  σημειώνουν πως «η κυβέρνηση της «αξιολόγησης» σχολείων κι εκπαιδευτικών ξαναχτυπά. Εκπαιδευτικοί που έχουν πάει στα σχολεία από τις 6μισή και μαθητές περιμένουν, πότε θα ελεήσουν να φτιάξουν το σύστημα». 

Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών εξέδωσε ανακοίνωση επισημαίνοντας ότι «το αφήγημα του σύγχρονου επιτελικού κράτους – που τόσο πολύ διαφήμιζε η κυβέρνηση Μητσοτάκη – κατέρρευσε σήμερα το πρωί (Δευτέρα) στις ενδοσχολικές εξετάσεις των μαθητών του Λυκείου με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων μαθητών». 

Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών τονίζει πως «Είναι τόση η επιμονή τους στο συγκεκριμένο μέτρο που δε δίνουν μια απλή οδηγία, οι εξετάσεις να γίνουν με θέματα που θα βάλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί». 

Παράλληλα η ΕΛΜΕ Λήμνου συμπληρώνει πως «αν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί το απλό αυτό ζήτημα στις ενδοσχολικές εξετάσεις μπορεί κανείς να φανταστεί τι θα γίνει σε κάτι παρόμοιο στις Πανελλαδικές εξετάσεις που θα ξεκινήσουν σε λίγες ημέρες».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες 2024: 12 μυστικά για την επιτυχία στις εξετάσεις

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panellinies panelladikes
Πανελλαδικές: Τα μεταρρυθμιστικά ξόρκια του εξεταστικού φαντάσματος
Πριμοδοτείται και πάλι μια νέα αυταπάτη παρόμοια με αυτές των οποίων τα αποκαίδια μύρισαν γενιές και γενιές μαθητών
Πανελλαδικές: Τα μεταρρυθμιστικά ξόρκια του εξεταστικού φαντάσματος