internet
Σήμερα, ένα χρόνο μετά από τις εξαγγελίες των δύο υπουργών, η κατάσταση με τις γραμμές ίντερνετ των σχολείων παραμένει σχεδόν απελπιστική.

Στις 07-10-19 το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων εξέδωσε Δελτίο Τύπου (ΔΤ) με τίτλο “Άμεση αναβάθμιση των ευρυζωνικών συνδέσεων των σχολείων της χώρας” 

Το ΔΤ ανέφερε ότι θα υπήρχαν ενέργειες για την άμεση αναβάθμιση των υφιστάμενων συνδέσεων ADSL των σχολείων σε ευρυζωνικές συνδέσεις τεχνολογίας VDSL μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ). Ένα έργο το οποίο ανέλαβαν τα Υπουργεία Παιδείας & Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. H εκτέλεση του έργου θα γινότανε με μέριμνα του τότε αναδόχου (COSMOTE) και χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση για το Ελληνικό Δημόσιο. Σημειωτέον ότι το ΠΣΔ εξυπηρετεί 13.000 σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, 10.000 εργαστήρια πληροφορικής, 1,37 εκατ. μαθητές και 142.000 εκπαιδευτικούς.

Σήμερα, ένα χρόνο μετά από τις εξαγγελίες των δύο υπουργών, η κατάσταση με τις γραμμές ίντερνετ των σχολείων παραμένει σχεδόν απελπιστική. Ιδίως των μεγάλων σχολικών μονάδων, στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, με τα πολλά εργαστήρια πληροφορικής, τις πολλές αίθουσες διδασκαλίας και τα γραφεία διοίκησης. Οικιακές συνδέσεις και αντίστοιχης χωρητικότητας γραμμές (με “φτωχό” bandwidth) χρησιμοποιούνται για ταυτόχρονη χρήση από δεκάδες έως μερικές εκατοντάδες Η/Υ. Τα πάντα “κολλάνε” όταν γίνεται ταυτόχρονη προβολή video και όταν χρησιμοποιούνται πλατφόρμες σύγχρονης τηλεκπαίδευσης ή τηλεσυνεργασίας. Ακόμη και οι αναβαθμίσεις γραμμών από ADSL 24 Mbps σε VDSL 50 Mbps πλέον καθίσταται αναποτελεσματικές για χρήση σε μεγάλα σχολεία.

Ένα χρόνο μετά από τις εξαγγελίες, θα πρέπει οι υπεύθυνοι των Υπουργείων Παιδείας και  Ψηφιακής Διακυβέρνσης, να δώσουν πλήρη στοιχεία με αναλυτικούς πίνακες για τη σημερινή κατάσταση των ονομαστικών τιμών των γραμμών σύνδεσης του ΠΣΔ, ανά σχολείο και ανά ΔΔΕ, για Α/θμια και Β/θμια Εκπαιδευση.

Τα σχολεία μας ανοίγουν στις 14 Σεπτεμβρίου και θα χρειαστούν άμεσα μεγάλης χωρητικότητας γραμμές (τουλάχιστον 100Mbps). Οι σημερινές απαιτήσεις των εργαστηρίων και των αιθουσών διδασκαλίας, για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου (λ.χ. προβολή εκπαιδευτικού πολυμεσικού υλικού μέσω του διαδικτύου, χρήση διαδικτυακών εργαλείων και εφαρμογών) και η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και επικοινωνία καθιστούν απαραίτητη όσο ποτέ την ανάγκη σε ευρυζωνικές γραμμές υψηλής χωρητικότητας.

Αναμένουμε και ζητούμε να έρθουν οπτικές ίνες (τεχνολογία FTTx - Fiber to the School) στα σχολεία της χώρας μέσω στοχευμένων προγραμμάτων ΕΣΠΑ. Γραμμές 1Gigabit (1-Gigabit fiber optic Internet connection) στα μεγάλα σχολικά συγκροτήματα της χώρας και να γίνουν όλες οι απαραίτητες εσωτερικές δικτυακές υποδομές. Αυτό είναι το μέλλον και αυτή είναι η ευρωπαϊκή πραγματικότητα.

Στην Ελλάδα έχουμε χορτάσει από μεγάλα λόγια και υποσχέσεις… Είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με τα υπόλοιπα κράτη μέλη της Ε.Ε., τόσο στις υποδομές όσο και στις εκπαιδευτικές τεχνολογικές διαδικασίες. Αν όχι ‘τώρα’, τότε πότε;




Φελέκης Ιωάννης

Εκπαιδευτικός Μηχανικός Ηλεκτρονικός ΠΕ84 & Μηχανικός Πληροφορικής ΠΕ86
Msc Information Systems

Μέλος της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PANELLINIES - 3.jpg
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Πληροφορική
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Πληροφορική από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Πληροφορική