Χθες, 20 Ιουνίου, ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων και κάθε κυβερνητικό στέλεχος, ανάμεσά τους και η κ.Κεραμέως, πλειοδότησε για το πόσο πολύ νοιάζεται αυτή η κυβέρνηση για τους πρόσφυγες και ιδίως τα προσφυγόπουλα.
Ετσι η κ.Κεραμέως, ανάρτησε στο Facebook: «Φέτος, σύμφωνα με τον ΟΗΕ, για πρώτη φορά, ο αριθμός των προσφύγων ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια. Σε αυτό το πρωτοφανές ρεκόρ, το Υπουργείο Παιδείας και η σχολική κοινότητα απαντά με ρεκόρ ελπίδας – καθώς φέτος, για πρώτη φορά, έως και το 95% των παιδιών προσφύγων έχουν εγγραφεί στα ελληνικά σχολεία. Μετατρέπουμε, λοιπόν, τις προκλήσεις σε ευκαιρίες. Σήμερα, την Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων, αλλά και κάθε μέρα, αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο που αγκαλιάζει όλα τα παιδιά»
Σισσέ, όπως Σαϊντού
Δυστυχώς για την υπουργό που τόσο αγαπά τα προσφυγόπουλα, επίσης χτες προέκυψε η ιστορία του νέου Σαϊντού Καμάρα, ενός προσφυγόπουλου που φοιτά σε σχολείο της Σάμου και κινδυνεύει να απελαθεί. Η κ.Κεραμέως το αγνοεί; Υποθέτουμε όχι, αλλά προτιμά να διαδίδει αυτά που συμφέρουν την πολιτική της και να αποκρύπτει όσα δε λειτουργούν υπέρ της κυβέρνησης
Πρόκειται για τον Cisse Vafing, γνωστό στην τοπική κοινωνία ως «Σισσέ», πολίτης Γουϊνέας, κάτοικος Βαθέος Σάμου, ήρθε στην Ελλάδα στις 30/10/2019 ως ασυνόδευτος ανήλικος. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Σάμου: «Τον Ιανουάριο του 2020 και για όσο διάστημα διέμενε στη Safe Area του ΚΥΤ Σάμου ξεκίνησε μαθήματα ελληνικών, στα πλαίσια των δραστηριοτήτων-δομές άτυπης εκπαίδευσης- που απευθύνονται σε ασυνόδευτους ανηλίκους. Τον Σεπτέμβριο του 2020 ξεκίνησε να φοιτά στην Α΄ τάξη του «Πυθαγόρειου» Γενικού Λυκείου Σάμου και φέτος στη Β΄ τάξη σημειώνοντας τεράστια πρόοδο. Ασχολείται με τον αθλητισμό συμμετέχοντας στην τοπική ομάδα ποδοσφαίρου του Αθλητικού Ομίλου Σάμου, δραστηριότητα για την οποία έχει βραβευτεί από κοινού με τους συναθλητές του. Συμμετέχει ενεργά και δημιουργικά στην κοινωνική ζωή, συμμαθητές, εκπαιδευτικοί και φίλοι τον στηρίζουν και τον αγαπούν.
Μάλιστα για το νέο αυτόμ περιστατικό αναλγησίας του κράτους κατά ανήλικου πρόσφυγα, το Νομαρχιακό Τμήμα Σάμου της ΑΔΕΔΥ, καλεί σε κινητοποίηση την Πέμπτη 23 Ιούνη στην Πλατεία Πυθαγόρα στο Βαθύ στις 18:30.
Παράλληλα, διεκδικούν ολόπλευρη φροντίδα για τη μόρφωση και τα δικαιώματα των προσφυγόπουλων, καθολική πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση, με αποκλειστική ευθύνη του κράτους και να αναγνωριστεί ο Σισσέ ως πρόσφυγας και να του αποδοθεί το προβλεπόμενο άσυλο.
Το «θαύμα»
Συμπεραίνουμε επίσης ότι η κ.Κεραμέως εκτός από υπουργός, πρέπει να είναι και θαυματοποιός. Δεν μπορούμε να εξηγήσουμε διαφορετικά ότι μόλις πριν από 1 χρόνο, τον Απρίλιο του 2021, ο Συνήγορος του Πολίτη δημοσιοποίησε πόρισμα σύμφωνα με το οποίο το 62% των προσφυγόπουλων σχολικής ηλικίας που διαμένουν στις δομές φιλοξενίας της ηπειρωτικής χώρας και στα κέντρα υποδοχής των νησιών εγγράφονται στα σχολεία και τις τάξεις υποδοχής, ωστόσο το ποσοστό των παιδιών που φοιτά πραγματικά ανέρχεται μόλις στο 14,2%. Σε ένα μόλις χρόνο η κ.Κεραμέως ανέβασε αυτό το ποσοστό σε 95%. Θαύμα!
Συγκεκριμένα, στις δομές φιλοξενίας διέμεναν τον Ιανουάριο του 2021 10.431 παιδιά σχολικής ηλικίας. Από αυτά είχαν εγγραφεί στα σχολεία τα 6.472 και φοιτούσαν μόλις 1.483. Την ίδια ώρα το 82% των κέντρων φιλοξενίας που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο του Συνηγόρου του Πολίτη δήλωσε αδυναμία στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, λόγω έλλειψης εξοπλισμού και πρόσβασης στο διαδίκτυο -ηταν η περίοδος εξαρσης κορονοϊού. Οι αριθμοί είναι ακόμα χειρότεροι για τα κέντρα υποδοχής και ταυτοποίησης των νησιών, όπου ως τον Ιανουάριο 2021 φοιτούσαν μόλις επτά παιδιά, από τα 178 εγγεγραμμένα στα σχολεία και σε σύνολο 2.090 ανηλίκων σχολικής ηλικίας που διέμεναν σε αυτά. Ο Συνήγορος διαπίστωσε ότι για τη μη φοίτηση των παιδιών στα σχολεία είναι, μεταξύ άλλων, η απαγόρευση εξόδου των προσφύγων από τα κέντρα φιλοξενίας, η υποστελέχωση των τάξεων υποδοχής, τα προβλήματα στις μεταφορές παιδιών από τις δομές στα σχολεία.
Επιπλέον, σύμφωνα με το Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας τα στοιχεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες δείχνουν πως το 48% των παιδιών προσφύγων παραμένουν εκτός σχολείου. Μάλιστα, το ΚΜΟΠ επαναλαμβάνει ότι στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον Συνήγορο του Πολίτη, μόλις το 14,2% των προσφυγόπουλων φοιτά στην πραγματικότητα στα σχολεία.
Για κάποιον περίεργο λόγο επίσης, η κ.Κεραμέως δεν θυμήθηκε ούτε το ζήτημα που είχε προκύψει με περίπου 260 μαθητές πρόσφυγες που ζουν στη δομή φιλοξενίας προσφύγων στον «Ελαιώνα» και φοιτούν στα σχολεία της περιοχής που κινδύνευαν να πεταχτούν έξω από τη δομή και να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον πριν ολοκληρωθεί η τρέχουσα σχολική χρονιά.
Ακόμα, φαίνεται ότι στην κυβέρνηση δε συνεννοούνται ούτε μεταξύ τους. Αυτό καθώς στις 17 Ιουνίου, σε εκδήλωση της Unicef για τα προσφυγόπουλα, η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δόμνα Μιχαηλίδου επεσήμανε ότι το 90% των παιδιών προσφύγων και μεταναστών πηγαίνουν σχολείο και αυτή είναι η λύση τόσο για την ένταξη όσο και για την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού. Τελικά 90% ή έως και 95% των προσφυγόπουλων πάνε στα σχολεία; Μήπως να το κάνουμε 99% να ικανοποιηθούν όλοι;
Μετεγκαταστάσεις, ΔΥΕΠ και Τάξεις Υποδοχής
Στις 5 Απριλίου, με αφορμή την έλευση των Ουκρανών προσφύγων, Ομάδα Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων έστειλε ανοικτή επιστολή, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρουν:
«Οσον αφορά στην εκπαίδευση των προσφύγων τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε ότι εφαρμόζεται μια σειρά μέτρων που όχι μόνο δε διευκολύνουν αλλά δημιουργούν μάλιστα προσκόμματα στη φοίτηση και άρα, στην ομαλή σχολική-κοινωνική ένταξη του μαθητικού προσφυγικού πληθυσμού, αποστερώντας αυτά τα παιδιά από τα θεμελιώδη δικαιώματά τους. Μια τέτοια περίπτωση είναι η υποχρεωτική μετεγκατάσταση των οικογενειών από την μία περιοχή σε άλλη όταν κλείνουν οι δομές φιλοξενίας για διάφορους λόγους. Συνέπεια αυτής της αλλαγής είναι η ιλιγγιώδης αύξηση της σχολικής διαρροής λόγω της αναστάτωσης που προκαλείται στην εύθραυστη ρουτίνα των παιδιών. Μέσα σε αυτούς τους πληθυσμούς των παιδιών, υπάρχουν κάποια με Μετατραυματικό Σύνδρομο, με μαθησιακές δυσκολίες αλλά και σοβαρές αναπηρίες που θα βρεθούν εκτός παράλληλης στήριξης, εκτός τάξεων υποδοχής, χωρίς υποστηρικτικό πλαίσιο και θα αναβιώσουν το αφόρητο άγχος και το ίδιο τραύμα της καταδίωξης ξανά και ξανά. Αντίστοιχα, αυτού του είδους η πολιτική διαχείριση έχει δυσμενείς συνέπειες και στη σχολική κοινότητα υποδοχής των παιδιών-προσφύγων, αφού κάθε προσπάθεια που καταβάλλεται για την ένταξή τους στο υπάρχον, γραφειοκρατικά επιβαρυμένο και οικονομικά αποδυναμωμένο σχολικό πλαίσιο καταλήγει σε ματαίωση μέσω της αποχώρησής τους μετά από σύντομο χρονικό διάστημα. Ό,τι μένει από την παρουσία τους στο ελληνικό σχολείο είναι η εικόνα ενός διαρκώς μετακινούμενου πληθυσμού που παράγει άσκοπη, επιπρόσθετη γραφειοκρατία και «απλά» ανεβάζει τα ποσοστά της σχολικής διαρροής. Ως αποτέλεσμα, τα παιδιά-πρόσφυγες παραμένουν «μέτοικοι/-ες»: οι απρόσωποι/-ες ξένοι/-ες που δε θα δημιουργήσουν ποτέ δεσμούς ούτε με τη σχολική κοινότητα αλλά ούτε και με την τοπική κοινωνία στο σύνολό της»
Πάντως νέες Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ) ιδρύθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2021. Φαίνεται σε αυτό το διάστημα η κ.Κεραμέως κατόρθωσε να αυξήσει τον αριθμό των προσφυγόπουλων από 62% σε 95%. Επαναλαμβάνουμε, «θαύμα»!
Αν η κ.Κεραμέως πάντως ενδιαφέρεται πραγματικά για τα προσφυγόπουλα, ας ακούσει αυτούς τους ανθρώπους που όσο νά' ναι κάτι παραπάνω ξέρουν, και ας σταματήσει να διαδίδει ιστορίες με «θαύματα».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη