βιβλία, τετράδια, σπιράλ, τράπεζα θεμάτων
«Το αναπόδραστο ερώτημα είναι πώς θα συνεχίσουμε να εκφράζουμε με όσο το δυνατόν πιο δυναμικό τρόπο την αντίθεσή μας με απώτερο στόχο την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων είτε άμεσα την ακύρωση της στην πράξη»

Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδελφισσών και των συναδέλφων έχει με ξεκάθαρο τρόπο εκφράσει την αντίθεση της στη διαβόητη Τράπεζα Θεμάτων, ενώ το ίδιο ισχύει για την πλειοψηφία των μαθητριών/μαθητών, γονέων και κηδεμόνων.

Το αναπόδραστο ερώτημα είναι πώς θα συνεχίσουμε να εκφράζουμε με όσο το δυνατόν πιο δυναμικό τρόπο την αντίθεσή μας με απώτερο στόχο την κατάργηση της είτε άμεσα την ακύρωση της στην πράξη. Καταθέτω, λοιπόν, κάποιες ιδέες χωρίς να διεκδικώ την πατρότητα τους ή χωρίς να υπερηφανεύομαι για την πρωτοτυπία τους που μπορούν να εφαρμοστούν είτε ατομικά είτε συλλογικά (ίσως και συνδυαστικά ή και με τροποποιήσεις) και να έχουν επίδραση(όσες και όσοι περισσότερες/οι - με ενδεχόμενες συνεργασίες με γονείς και παιδιά - τόσο μεγαλύτερη η επίδραση).

    1. Μπορούμε για παράδειγμα να στείλουμε κείμενα στις κατά τόπους διευθύνσεις της δευτεροβάθμιας, στα ΠΕΚΕΣ και στο Υπουργείο στα οποία να καταθέτουμε ότι δεν μπορέσαμε παρά τις προσπάθειές μας να ολοκληρώσουμε την ύλη. Για παράδειγμα:

    https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/381452_trapeza-thematon-ti-na-kano-epistoli-ekpaideytikoy-apokalyptei-adiexodo?amp

   2. Μπορούμε, επίσης, να έχουμε γραμμένο στα ρούχα μας ή αναρτημένο με καρτέλα (ή να το γράψουμε στον πίνακα της αίθουσας) κατά τη διάρκεια των εξετάσεων:

ΔΕΝ ΣΠΟΎΔΑΣΑ,

ΓΙΑ ΝΑ ΚΆΝΩ ΤΟΝ ΤΡΑΠΕΖΊΤΗ.

 

ΣΤΗΝ ΤΡΆΠΕΖΑ ΘΕΜΆΤΩΝ 

ΚΑΤΑΘΈΤΩ ΜΟΝΟ......

ΤΗΝ ΠΛΟΥΣΙΑ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΜΟΥ

 

ΑΣ ΦΤΙΆΞΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΊΑ

ΚΑΙ ΑΣ ΑΦΉΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΤΡΆΠΕΖΕΣ

 

ΤΡΆΠΕΖΑ ΘΕΜΆΤΩΝ:

ΔΥΣΤΥΧΏΣ ΕΠΤΩΧΕΎΣΑΜΕΝ!

 

ΤΡΆΠΕΖΑ ΘΕΜΆΤΩΝ:

ΚΑΜΊΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΎΝΗ 

ΣΤΙΣ/ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎΣ

     3. Μπορούμε να στήσουμε κάλπες πριν από τις εξετάσεις της ημέρας και να καλέσουμε τα παιδιά να ψηφίσουν αν είναι ΥΠΕΡ ή ΚΑΤΑ της Τράπεζας Θεμάτων. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, με την παρουσία μαθητριών και μαθητών προχωράμε σε καταμέτρηση των ψήφων και στέλνουμε τα αποτελέσματα στην τοπική ΕΛΜΕ, στην ΟΛΜΕ και στο Υπουργείο.

     4. Στη διατύπωση των ερωτημάτων μας στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητριών/μαθητών μπορούμε να ξεκινάμε με κριτική στην Τράπεζα Θεμάτων, παραδείγματος χάρη:

"Παρότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών και ανάμεσά τους και εμείς είμαστε κατά της Τράπεζας Θεμάτων, γιατί μεγαλώνει τις ανισότητες, αγνοεί το γεγονός ότι ένας εκπαιδευτικός ξέρει καλύτερα τις δυνατότητες και ανάγκες της ομάδας μαθητριών/τών με την οποία συνεργάζεται κλπ κλπ, σας θέτω/ουμε τις παρακάτω ερωτήσεις:....."(αν ο διευθυντής του σχολείου διαφωνεί, δεν τον βάζουμε, βέβαια και δηλαδή, να υπογράψει εν αγνοία του. Στην περίπτωση αυτή μπορούμε να έχουμε αφήσει ελεύθερο χώρο πριν από τις ερωτήσεις, έτσι ώστε να ζητήσουμε να το καταγράψουν τα παιδιά την ώρα που δίνουμε τις διευκρινίσεις για τα ερωτήματα).

     5. Όσα από τα ερωτήματα προέρχονται από την Τράπεζα Θεμάτων, το επισημαίνουμε, και μέσα σε παρένθεση εκθέτουμε τον προβληματισμό μας: τα θέματα προέρχονται από την Τράπεζα Θεμάτων (ή μήπως θυμάτων;).

   6.  Καλούμε/προτρέπουμε τα παιδιά στα γραπτά τους να ασκήσουν κριτική στην Τράπεζα Θεμάτων και, αν θέλουν, να δημιουργήσουν κάποια γελοιογραφία.

     7. Αν μέρος απο την εξεταστέα ύλη δεν έχουμε προλάβει να το διδάξουμε, μπορούμε να ενεργήσουμε με τον παρακάτω τρόπο: στα ερωτήματα που εμείς θέτουμε μπορούμε να έχουμε καταθέσει στοιχεία ( παραδείγματος χάριν  στο μάθημα της Ιστορίας παράθεμα που αφορά τη Γαλλική Επανάσταση ) τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι μαθήτριες/μαθητές μας, έτσι ώστε να απαντήσουν αποτελεσματικά σε κάποιο/α σχετικό/ά ερώτημα/ερωτήματα της Τράπεζας Θεμάτων.

     8. Όσον αφορά τη βαθμολογία των γραπτών. Αν θεωρούμε πώς δεν έχουμε καλύψει κάποιο/α ερωτήματα με τις διδακτικές μας ενέργειες, δεν μπορέσαμε δηλαδή να ετοιμάσουμε κατάλληλα τα παιδιά να αντιμετωπίσουν αυτά τα ερωτήματα, σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να παρέχουμε μία επιπρόσθετη βαθμολογία. Στην πιο ακραία της μορφή βαθμολογούμε όλα τα παιδιά με 20, αφού έχουμε κάνει κανονικά τις διορθώσεις (και βεβαίως ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ζητήσουν να τους δείξουμε και να εξηγήσουμε τα λάθη στα γραπτά τους, αφού τα έχουμε διορθώσει) και ό,τι υπολείπεται μέχρι να φτάσει το 20 το προσθέτουμε, σημειώνοντας στο γραπτό ως δικαιολόγηση κ.λ. δηλαδή κοινωνικοί λόγοι, που η πολιτεία αδιαφόρησε να θεραπεύσει(παραδείγματος χάρη 14 + 6 κ.λ. = 20).

      Μπορούν να κατατεθούν και άλλες πιο ήπιες ή και πιο δυναμικές προτάσεις αντίδρασης και κυρίως να δοκιμαστούν στην πράξη.

Βαγγέλης Δήμας, Φιλόλογος

εργαζόμενος στο 1ο ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γραπτός ΑΣΕΠ: Οδηγίες για να κάνετε την αίτηση εύκολα και γρήγορα με λίγα κλικ

ΕΠΙΣΗΜΟ: Βγήκε η κατανομή θέσεων για το Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - 5124 οι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ (Πίνακας - Αιτήσεις)

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

kefalidou1.jpg
Κεφαλίδου: Ραγδαία επιδείνωση εργασιακών σχέσεων στα φροντιστήρια
Κατάθεση Ερώτησης της Χ. Κεφαλίδου για τη ραγδαία επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης
Κεφαλίδου: Ραγδαία επιδείνωση εργασιακών σχέσεων στα φροντιστήρια
pleistiriasmoi-akinita.jpg
Αναλγησία - Πλειστηριασμός α΄ κατοικίας για χρέος μόλις 1.400 ευρώ
Καταγγελία για πλειστηριασμό πρώτης κατοικίας που ανήκε σε μία εργαζόμενη με ελαστική μορφή απασχόλησης για χρέος μόλις 1.400 ευρώ προς ιδιώτη - ...
Αναλγησία - Πλειστηριασμός α΄ κατοικίας για χρέος μόλις 1.400 ευρώ
ασεπ
ΑΣΕΠ 13Κ/2021: Τα οριστικά αποτελέσματα για τις 1.468 μόνιμες προσλήψεις σε Δήμους
Βγήκαν τα οριστικά αποτελέσματα της προκήρυξης 13Κ/2021 του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη 1.468 μόνιμων σε δήμους
ΑΣΕΠ 13Κ/2021: Τα οριστικά αποτελέσματα για τις 1.468 μόνιμες προσλήψεις σε Δήμους