mathites-ekpaideusi-eksetaseis
«Έχουμε την άποψη ότι η εξέταση των μαθητών μπορεί να είναι μια εποικοδομητική διαδικασία, απαραίτητη προϋπόθεση όμως γι αυτό είναι να ανταποκρίνεται στις συνθήκες που ισχύουν στη σχολική πραγματικότητα»

Παρά τις επίμονες προσπάθειες του ΥΠΑΙΘ, με διαδοχικές εγκυκλίους του γ.γ. κ.Αλ.Κόπτση για την ολοκλήρωση της ύλης, οι εκπαιδευτικοί που βιώνουν καθημερινά τις δυσκολίες μέσα στις τάξεις, επιμένουν ότι η ολοκλήρωση της ύλης σε πολλά μαθήματα δεν είναι εφικτή.

Με ανοικτή τους επιστολή οι εκπαιδευτικοί του ΓΕΛ Βάμου Χανίων, τονίζουν ότι ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας που ήδη έχει η εκπαιδευτική διαδικασία εντατικοποιείται. Αποτέλεσμα αυτού είναι να παρεμποδίζονται άλλοι, εξίσου σημαντικοί στόχοι που έχει το σχολείο, όπως είναι η καλλιέργεια της σκέψης και της δημιουργικότητας καθώς και η συναισθηματική ανάπτυξη, αλλά και να αμελούνται οι ποικίλες δράσεις -καλλιτεχνικές, αθλητικές, περιβαλλοντικές και πολλές άλλες- που μορφώνουν σφαιρικά τους μαθητές και τους παρέχουν εφόδια πολύτιμα για την υπόλοιπη ζωή τους. Το δημιουργικό σχολείο χρειάζεται χρόνο, ο οποίος δυστυχώς δεν είναι διαθέσιμος όταν προτεραιότητα γίνεται μια απαιτητική εξέταση.

Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι θεωρούν «απαραίτητη τη μείωση της ύλης στα μαθήματα που εξετάζονται μέσω της τράπεζας θεμάτων. Έχουμε την άποψη ότι η εξέταση των μαθητών μπορεί να είναι μια εποικοδομητική διαδικασία, απαραίτητη προϋπόθεση όμως γι αυτό είναι να ανταποκρίνεται στις συνθήκες που ισχύουν στη σχολική πραγματικότητα» 

Ολη η ανακοίνωση του Συλλόγου διδασκόντων ΓΕΛ Βάμου Χανίων

Από τη φετινή χρονιά θα εφαρμοστεί στην Α´ και τη Β´ Λυκείου η εξέταση των μαθητών μέσω της τράπεζας θεμάτων. Ως διδάσκοντες του Γενικού Λυκείου Βάμου παρατηρούμε ότι η ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης δεν είναι πάντα εφικτή παρά την προσπάθεια. Σε αυτό συνηγορούν ποικίλοι παράγοντες, τους οποίους θεωρούμε ανάγκη να εκφράσουμε προκειμένου να γίνει αντιληπτή η πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί:

  • Οι απαιτήσεις των διδακτικών αντικειμένων αυξάνουν με την είσοδο του μαθητή στο Λύκειο. Στην περίπτωση της φετινής χρονιάς οι απαιτήσεις είναι ιδιαίτερα αυξημένες, καθώς οι μαθητές του Λυκείου διδάχτηκαν μέσω webex μεγάλο μέρος της ύλης κατά τα δύο προηγούμενα χρόνια, γεγονός που τους άφησε με ποικίλα γνωστικά κενά. Επίσης, κατά τα χρόνια του Γυμνασίου δεν έδωσαν προαγωγικές εξετάσεις για δύο διαδοχικές σχολικές χρονιές για τη μετάβασή τους στις επόμενες τάξεις. Λόγω των παραπάνω, παρατηρούμε ιδιαίτερη δυσκολία στο να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στις απαιτήσεις και στις εξετάσεις του διδακτικού έτους.

  • Η λειτουργία των σχολείων κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς δεν μπορεί να χαρακτηριστεί φυσιολογική. Μεγάλος αριθμός μαθητών αλλά και καθηγητών νόσησαν και εξακολουθούν να νοσούν από covid19 είτε οι ίδιοι είτε άτομα του περιβάλλοντός τους, πράγμα που τους ανάγκασε να παραμείνουν σε καραντίνα για κάποιο διάστημα. Αναπόφευκτα λοιπόν διδακτικές ώρες χάθηκαν για ένα σημαντικό μέρος των μαθητών, άρα η ουσιαστική κάλυψη του συνόλου της ύλης καθίσταται ακόμα πιο δύσκολη.

  • Σημαντικό είναι ότι οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών καθώς και οι προσλήψεις των αναπληρωτών δεν ολοκληρώθηκαν πριν από τον Νοέμβριο του 2021. Πολλοί όμως από τους συγκεκριμένους καθηγητές ανέλαβαν μαθήματα που εξετάζονται στην τράπεζα θεμάτων, άρα η ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης γίνεται εκ των πραγμάτων με σχετική βιασύνη.

  • Κάποιες παρατηρήσεις σε σχέση με τα ίδια τα θέματα που έχουν δημοσιευτεί στην τράπεζα θεμάτων είναι οι εξής:

Σχετικά με τα Νέα Ελληνικά, η τράπεζα θεμάτων της Β´ τάξης περιλαμβάνει θέματα τα οποία αποτελούν διδακτέα ύλη της Γ´ Λυκείου. Η διδασκαλία ολόκληρης της ύλης του Λυκείου ήδη από τη Β´ τάξη είναι ένα απαιτητικό εγχείρημα που απαιτεί επιπλέον διδακτικές ώρες, δεδομένων μάλιστα των ελλείψεων που έχουν οι μαθητές όπως περιγράφηκαν παραπάνω.

Στην Ιστορία, η ύλη είναι έτσι κι αλλιώς πολύ μεγάλη και δύσκολα καλύπτεται ακόμα και έξω από το πλαίσιο της τράπεζας θεμάτων. Θεωρούμε ότι η ταχεία και αγχώδης προετοιμασία για το συγκεκριμένο μάθημα έχει ως αποτέλεσμα οι γνώσεις να μην αφομοιώνονται και η κριτική αντίληψη για τα ιστορικά γεγονότα, που αποτελεί εξάλλου πρωταρχικό στόχο του μαθήματος, να μένει αναγκαστικά στο περιθώριο.

Στις Θετικές επιστήμες αντιμετωπίζονται παρόμοια προβλήματα, καθώς η ύλη είναι τεράστια σε σχέση με τον χρόνο που διατίθεται για τη διδασκαλία του μαθήματος, πόσο μάλλον από τη στιγμή που κάποια από τα θέματα της τράπεζας έχουν μεγάλο βαθμό δυσκολίας.

  • Μιλώντας γενικότερα, αναφορικά με τον ουσιαστικό χαρακτήρα της εξέτασης μέσω της τράπεζας θεμάτων, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας που ήδη έχει η εκπαιδευτική διαδικασία εντατικοποιείται. Αποτέλεσμα αυτού είναι να παρεμποδίζονται άλλοι, εξίσου σημαντικοί στόχοι που έχει το σχολείο, όπως είναι η καλλιέργεια της σκέψης και της δημιουργικότητας καθώς και η συναισθηματική ανάπτυξη, αλλά και να αμελούνται οι ποικίλες δράσεις -καλλιτεχνικές, αθλητικές, περιβαλλοντικές και πολλές άλλες- που μορφώνουν σφαιρικά τους μαθητές και τους παρέχουν εφόδια πολύτιμα για την υπόλοιπη ζωή τους. Το δημιουργικό σχολείο χρειάζεται χρόνο, ο οποίος δυστυχώς δεν είναι διαθέσιμος όταν προτεραιότητα γίνεται μια απαιτητική εξέταση.

Θα θέλαμε λοιπόν ως εκπαιδευτικοί να επισημάνουμε ότι θεωρούμε απαραίτητη τη μείωση της ύλης στα μαθήματα που εξετάζονται μέσω της τράπεζας θεμάτων. Έχουμε την άποψη ότι η εξέταση των μαθητών μπορεί να είναι μια εποικοδομητική διαδικασία, απαραίτητη προϋπόθεση όμως γι αυτό είναι να ανταποκρίνεται στις συνθήκες που ισχύουν στη σχολική πραγματικότητα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σοκολάτα
Νέα έρευνα: Η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2
Oι συμμετέχοντες στη μελέτη που κατανάλωναν τουλάχιστον πέντε μερίδες οποιουδήποτε τύπου σοκολάτας την εβδομάδα (η μερίδα ισούται με περίπου 28...
Νέα έρευνα: Η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2