Ανοιχτή επιστολή αδιόριστων επιτυχόντων εκπαιδευτικών του διαγωνισμού ΑΣΕΠ του 2008
«Η απελπιστικά αργή απονομή της Δικαιοσύνης, σε συνδυασμό με το πάγωμα των διορισμών και τη διαχρονική αναλγησία των κυβερνήσεων, μας κόστισαν δέκα και πλέον έτη εργασίας»

Επιστολή προς τον πρωθυπουργό, την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και τα πολιτικά κόμματα απέστειλαν οι αδιόριστοι επιτυχόντες εκπαιδευτικοί του διαγωνισμού ΑΣΕΠ του 2008 με αίτημα να εφαρμοσθεί η απόφαση του ΣτΕ που «επέτασσε τον διορισμό τους» αλλά μέχρι και σήμερα παραμένουν αδικαίωτοι.

«Παρά την απόφαση του ΣτΕ, καταλήξαμε σε νέους οικονομικά δυσβάστακτους και αγωνιώδεις δικαστικούς αγώνες, με το Υπουργείο να συνεχίζει να κρύβεται πίσω από νομικισμούς και δικονομικά ζητήματα. Για το Υπουργείο δεν αρκούσε ότι το ΣτΕ διαπίστωσε διαχρονική αντισυνταγματικότητα» αναφέρουν χαρακτηριστικά, ζητώντας από την Πολιτεία να αναλάβει έστω και τώρα τις ευθύνες της.

Όπως τονίζουν «μετά από πολυετή αγώνα, συνάδελφοί μας πέτυχαν νέες υπέρ τους δικαστικές αποφάσεις. Ακόμη και αυτές όμως, δεν οδήγησαν στον διορισμό τους. Τελικά οι συνάδελφοι διορίστηκαν με νομοθετική διάταξη του 2019. Η νομοθετική διάταξη ψηφίστηκε με ευρύτατη διακομματική συναίνεση ακριβώς λόγω του πολυετούς αγώνα μας τον δίκαιο χαρακτήρα του οποίου δεν μπορούσε να παραβλέψει η Βουλή των Ελλήνων. Οι υπόλοιποι περιμένουμε ακόμα. Μαζί με εμάς οι οικογένειές μας, τα όνειρά μας για τα οποία κοπιάσαμε, οι ανεκμετάλλευτες γνώσεις μας για τις οποίες εξεταστήκαμε και επιτύχαμε».

Ακολουθεί η επιστολή: 

Μετά από τόσα χρόνια ασταμάτητων αγώνων για την ικανοποίηση των αναγνωρισμένων από την ίδια τη Δικαιοσύνη αιτημάτων μας, οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, επιτυχόντες του ΑΣΕΠ του 2008, απευθυνόμαστε δημόσια στους αρμόδιους και στην κοινή γνώμη.

Αν και ήδη από το 2015 το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι το Σύνταγμα επέτασσε τον διορισμό μας, ακόμη και σήμερα παραμένουμε αδικαίωτοι.

Με την 527/2015 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, κρίθηκε ότι το 40% των διορισμών στην εκπαίδευση, για σειρά ετών γινόταν σύμφωνα με αντισυνταγματικές διατάξεις.

Η απόφαση ήταν καταπέλτης. Το ΣτΕ διαπίστωνε αναξιοκρατική πολυνομία χρόνων, με παράκαμψη του ΑΣΕΠ.

Το Υπουργείο όφειλε να καλέσει για διορισμό τους αντισυνταγματικώς αδιόριστους για να αποκατασταθεί η τόσο ευρείας κλίμακας αδικία, αλλά και η ίδια η συνταγματική τάξη.

Το Υπουργείο επικαλέστηκε διάφορα προσχήματα προκειμένου να μην αναλάβει τις ευθύνες που ιστορικά, πλέον, του αναλογούν. Ανάμεσα σε αυτά, το πάγωμα των διορισμών στην εκπαίδευση. Παρά την απόφαση του ΣτΕ, καταλήξαμε σε νέους οικονομικά δυσβάστακτους και αγωνιώδεις δικαστικούς αγώνες, με το Υπουργείο να συνεχίζει να κρύβεται πίσω από νομικισμούς και δικονομικά ζητήματα. Για το Υπουργείο δεν αρκούσε ότι το ΣτΕ διαπίστωσε διαχρονική αντισυνταγματικότητα.

Μετά από πολυετή αγώνα, συνάδελφοί μας πέτυχαν νέες υπέρ τους δικαστικές αποφάσεις. Ακόμη και αυτές όμως, δεν οδήγησαν στον διορισμό τους. Τελικά οι συνάδελφοι διορίστηκαν με νομοθετική διάταξη του 2019. Η νομοθετική διάταξη ψηφίστηκε με ευρύτατη διακομματική συναίνεση ακριβώς λόγω του πολυετούς αγώνα μας τον δίκαιο χαρακτήρα του οποίου δεν μπορούσε να παραβλέψει η Βουλή των Ελλήνων Οι υπόλοιποι περιμένουμε ακόμα. Μαζί με εμάς οι οικογένειές μας, τα όνειρά μας για τα οποία κοπιάσαμε, οι ανεκμετάλλευτες γνώσεις μας για τις οποίες εξεταστήκαμε και επιτύχαμε.

Και εδώ είναι που η αδικία επιτείνεται.

Όσοι απευθύνουμε την επιστολή, αν και έχουμε βαθμολογία υψηλότερη από τον τελευταίο διορισθέντα, παραμένουμε αδιόριστοι. Η επίσημη δικαιολογία είναι ότι δεν μάθαμε εγκαίρως την απόφαση του ΣτΕ και δεν κινήσαμε εγκαίρως νέους δικαστικούς αγώνες!

Η στάση του Υπουργείου δεν θίγει μόνο εμάς. Πρωτίστως θίγει τις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας. Αλίμονο σε μία κοινωνία όπου η ισότητα και η αξιοκρατία καταντούν κενό γράμμα. Αλίμονο σε μία κοινωνία που οι αρχές αυτές χάνουν την ουσία τους και αντικαθίστανται από δικονομικές προθεσμίες. Αλίμονο σε μια κοινωνία που η κυβέρνηση νιώθει την άνεση να αγνοεί αποφάσεις ανώτατων δικαστηρίων.

Ο αγώνας για δικαίωση δεν είναι μόνο ζήτημα προσωπικό. Εδώ που έχουμε φτάσει και μη έχοντας πια να χάσουμε κάτι άλλο, ο αγώνας μας είναι πάνω απ’ όλα είναι ζήτημα ηθικό.

Είναι θέμα τάξης να μην παρακάμπτεται ο ΑΣΕΠ.

Είναι θέμα τάξης να αποκαθίσταται η τόσο τραυματισμένη στις μέρες μας αξιοκρατία, ειδικά όταν το ίδιο το ΣτΕ έχει κρίνει ότι παραβιαζόταν σε ποσοστό άνω του 40%.

Η απελπιστικά αργή απονομή της Δικαιοσύνης, σε συνδυασμό με το πάγωμα των διορισμών και τη διαχρονική αναλγησία των κυβερνήσεων, μας κόστισαν δέκα και πλέον έτη εργασίας.

Τώρα που έχουν «ξεπαγώσει» οι διορισμοί και διαφημίζεται η επάνοδος στην κανονικότητα, το Υπουργείο έχει κάθε δυνατότητα να επανορθώσει αυτή τη διαχρονική αδικία.

Παρά την αγανάκτησή μας, ζητούμε συνάντηση με την Υπουργό. Είμαστε στη διάθεση της Κυβέρνησης για να καταθέσουμε εκ νέου προτάσεις.

Σε κάθε περίπτωση, συνεχίζουμε τον αγώνα μας. Συνεχίζουμε έναν δρόμο στον οποίο αν η κυβέρνηση συνεχίσει να αδιαφορεί για τα δίκαια αιτήματα πολιτών όπως εμείς, να είναι σίγουρη ότι θα βρει πολλούς περισσότερους.

Συνεχίζουμε τον αγώνα, καθώς το αίτημα για αξιοκρατία δεν αφορά μόνο εμάς.  Αφορά την ίδια την ποιότητα της χώρας.

Αδιόριστοι εκπαιδευτικοί

επιτυχόντες του Διαγωνισμού ΑΣΕΠ

του έτους 2008

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;