Πέρα από το ενδεχόμενο να εξελιχθούν οι τάξεις σε εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού το οποίο έχουν ήδη επισημάνει πολλοί επιστήμονες χωρίς να εισακουστούν, το άνοιγμα των σχολείων αποκάλυψε 3 σοβαρά προβλήματα που δημιουργούν εμπόδια στη σωστή λειτουργία τους και ένα εκρηκτικό κλίμα:
Τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών που νόσησαν, τις απουσίες χιλιάδων μαθητών οι γονείς των οποίων δικαιολογημένα φοβήθηκαν να τους στείλουν σε τάξεις ασφυκτικά γεμάτες, αλλά και τις καταλήψεις σχολείων που ξεκίνησαν με το καλημέρα της επαναλειτουργίας τους. Αν σε αυτά τα τρία μείζονα προβλήματα προστεθούν και οι φωνές που ακούγονται τελευταία για παρανομίες στην τηλεκπαίδευση εξαιτίας της άρνησης της κ. Κεραμέως να συμμορφωθεί με τις σαφείς υποδείξεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αλλά και την αγανάκτηση πάρα πολλών γονιών για όσα τους εξαναγκάζουν να κάνουν και για την μη πρόβλεψη χορήγησης αδειών ειδικού σκοπού, αντιλαμβάνεται κανείς το κλίμα υπό το οποίο διεξάγεται η εκπαιδευτική διαδικασία από χθες...
Ας τα δούμε αναλυτικά:
Κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία
Χθες διαπιστώθηκε ότι τουλάχιστον 6.500 εκπαιδευτικοί (σ.σ. ο αριθμός μπορεί να είναι ακόμα μεγαλύτερος και να πλησιάζει τις 7.000) απουσίαζαν από τις θέσεις τους επειδή βρίσκονται σε καραντίνα, είναι ύποπτα κρούσματα, ή πάσχουν διαπιστωμένα από κορονοϊό. Τα κενά αυτά δημιουργούν δραματικό πρόβλημα στη λειτουργία των σχολείων, το οποίο το υπουργείο παιδείας, σε συννενόηση με τον Πρωθυπουργό, θα προσπαθήσει να επιλύσει με νέες προσλήψεις «τριμηνιτών» εκπαιδευτικών. Aποτέλεσμα ήταν χτες το απόγευμα να ανακοινωθούν συνολικά 4.784 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, 3.576 εξ αυτών με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας και 1208 αναπληρωτών (γενικής εκπαίδευσης, μαθητείας, ψυχολόγοι/κοινωνικοί λειτουργοί) με συμβάσεις ως τη λήξη του σχολικού έτους, προκειμένου να καλύψουν αυξημένες ανάγκες που προκύπτουν από απουσίες εκπαιδευτικών σχετιζόμενες με την πανδημία. Αργότερα ανακοινώθηκαν προσλήψεις ακόμα 891 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, οι οποίες αφορούσαν ήδη υπαρχοντα κενά. Ούτε αυτοί επαρκούν, δεδομένου ότι ελλείψεις υπήρχαν ήδη και πριν τις εορτές... Ετσι, όπως προκύπτει από όσα είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, θα γίνουν και διευθετήσεις (π.χ. με αναμόρφωση ωραρίου) αλλά και με διάθεση- πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών που θα βρίσκονται σε προσωρινή καραντίνα λόγω του ιού. Η προοπτική αυτή στα Δημοτικά πάντως, θέτει σε κίνδυνο και την κανονική λειτουργία των Ολοήμερων σχολείων.
Απουσίες μαθητών
Οπως ήταν επόμενο, χιλιάδες γονείς φοβήθηκαν με την προχειρότητα και την απουσία μέτρων στα σχολεία, κι έτσι χτες δεν έστειλαν τα παιδιά τους για μάθημα. Ειδικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του news247 ανάλογα την περιοχή τα ποσοστά απουσιών κυμάνθηκαν από 30 έως 50% πράγμα που σημαίνει ότι οι δάσκαλοι έκαναν μάθημα με τα μισά παιδιά παρόντα και τα άλλα μισά στο σπίτι για διάφορους λόγους εκ των οποίων ο σημαντικότερος είναι ο φόβος της νόσησης και όχι η ίδια η νόσηση. Περισσότερα και πιο αναλυτικά στοιχεία θα γίνουν γνωστά τις επόμενες ημέρες, ωστόσο ήδη μπορούμε να μιλήσουμε για το σύνδρομο της άδειας τάξης λόγο φόβου.
Ενδεικτικά, στο 22ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας, στα Πατήσια περίπου 10-15% ήταν το ποσοστό των μαθητών που δεν πήγαν στο σχολείο, ενώ από το βράδυ της Κυριακής είχαν δηλωθεί 4 θετικά κρούσματα στην πλατφόρμα. Κανένας από τους γονείς δεν πήγε να προμηθευτεί σελφ τεστ το πρωί της Δευτέρας ούτε στο συγκεκριμένο σχολείο. Στην Καρδίτσα είχαμε 263 μαθητές απόντες, στη Χίο αρκετούς και γενικά σε όλα τα σχολεία της χώρας υπήρξαν μαθητές που δεν επανήλθαν χτες στο μάθημα. Απουσίες μαθητών εμφανίστηκαν βέβαια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ το ζήτημα των απουσιών είναι εφέτος οξυμένο, καθώς και το προηγούμενο διάστημα πολλοί γονείς φοβούνταν να στείλουν τα παιδιά στα σοχλεία, χωρίς να είναι ανγκαστικά αρνητές. Το υπουργείο Παιδείας λοιπόν θα κληθεί σύντομα να αντιμετωπίσει ένα κύμα μαθητών που κινδυνεύουν να «κοπούν» λόγω των απουσιών και θα πρέπει να λάβει αποφάσεις. Αλλά και σε παιδαγωγικό επίπεδο, το σύνδρομο της άδειας τάξης βάζει τους εκπαιδευτικούς της σε δίλημμα. Να προχωρήσουν κανονικά την ύλη με πολλούς μαθητές απόντες μέχρι νεωτέρας ή να επιβραδύνουν τους ρυθμούς. περιμένοντας να επιστρέψουν άπαντες όταν το σφοδρό κύμα της πανδημίας αποτελέσει παρελθόν;
Αγανάκτηση γονέων (και) για τη μη πρόβλεψη άδειας ειδικού σκοπού
Είναι ερώτημα αν η κ.Κεραμέως θα επιμείνει στην προηγούμενη τακτική της να απειλεί τους γονείς. Θυμίζουμε ότι τον Σεπτέμβριο είχε προειδοποιήσει τους γονείς ότι «Δεν δικαιολογείται απουσία μαθητή επειδή ο γονιός του φοβάται να το στείλει για μάθημα λόγω κρούσματος στην τάξη». Οπως τονίζει η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής: «Έχουμε μαθητές που δεν πήγαν στο σχολείο γιατί η έλλειψη μέτρων δημιουργεί φόβο και ανασφάλεια. Έχουμε κρούσματα και σε εκπαιδευτικούς που δεν αναπληρώνονται από κανέναν. Χάνονται επιπλέον πολύτιμες διδακτικές ώρες, καθώς το Υπουργείο έχει μεταφέρει ευθύνες στους εκπαιδευτικούς άσχετες με τα καθήκοντά τους (κάλυψη των ελλείψεων σε τεστ, τεράστια χρονοβόρα γραφειοκρατική δουλειά κλπ)» Ανάλογες ανακοινώσεις στις οποίες εκφράζουν αγανάκτηση για τις επιλογές της κυβέρνησης και τη στάση της κ.Κεραμέως, έχουν εκδώσει πολλές ενώσεις γονέων. Επιπλέον, ένα μείζον ζήτημα που θέτουν οι γονείς είναι η αδράνεια της κυβέρνησης να δώσει ξανά άδειες ειδικού σκοπού, παρά τα χιλιάδες παιδιά που νοσούν: Για το θέμα ρωτήθηκε χθες και ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ.Πέτσας και απάντησε πως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο, αλλά θα ρυθμιστεί το θέμα προσεχώς.
Καταλήψεις σχολείων
Οπως ήταν επόμενο, η άρνηση της κυβέρνησης να λάβει σοβαρά μέτρα προστασίας από την πανδημία, οδήγησε ορισμένα σχολεία να ξεκινήσουν κατακλήψεις ανα τη χώρα, και ακόμα περισσότερα να σχεδιάζουν να τις ξεκινήσουν...
Ετσι από χθες, υπό κατάληψη βρίσκονται αρκετά σχολεία (σ.σ. το Υπουργέιο αν και ρωτήθηκε δεν απάντησεπόσα είναι) σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη και σε άλλες περιφέρειες της χώρας, ενώ σε αρκετά οι μαθητές κάνουν αποχή από το μάθημα διαμαρτυρόμενοι. Ενδεικτικά, στο 5ο Λύκειο Θεσσαλονίκης μαθητές προχώρησαν σε κατάληψη με αίτημα να κλείσουν οι σχολικές μονάδες της χώρας μέχρι να μειωθούν τα κρούσματα, ενώ στο 1ο Λύκειο Ευόσμου μέρος των μαθητών έκανε αποχή από τα μαθήματα, ζητώντας περισσότερα υγειονομικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, είτε μετάβαση σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Υπό κατάληψη τελεί επίσης υπό κατάληψη τελεί το 5ο ΓΕΛ στο Ίλιον, και άλλα σχολεία ανά τη χώρα. Οι μαθητές αντιδρούν στα υγειονομικά πρωτόκολλα, καθώς θεωρούν ότι τα self test δεν αποτελούν ασφαλή τρόπο εντοπισμού του κορονοϊού και αρνούνται να αποδεχθούν το πολυσυζητημένο 50%+1... Στα αιτήματα περιλαμβάνεται η δωρεάν παροχή μάσκας για τους μαθητές και η απαίτηση να μειωθούν οι μαθητές ανά αίθουσα και να ακυρωθούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων. Αυτή τη στιγμή οι καταλήψεις δεν είναι πολλές και οι επόμενες ημέρες θα δείξουν αν η κατάσταση θα αποκλιμακωθεί η όχι.
Είναι νόμιμη η τηλεκπαίδευση;
Τέλος, για όσους μαθητές και σχολεία κάνουν ήδη τηλεκπαίδευση σε περίπου 200 τμήματα σχολείων, αλλά και για όσα σχολεία θα κάνουν προσεχώς λόγω κρουσμάτων, προκύπτει το ζήτημα της νομιμότητας της διαδικασίας. Αυτό καθώς χτες ο Νίκος Φίλης, (όπως είχε εξάλλου επισημάνει το alfavita.gr σε αποκλειστικό του ρεπορτάζ στις 8 Ιανουαρίου) κατέθεσε ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας στη Βουλή, αν το εκπαιδευτικό σύστημα διαθέτει νόμιμη και ασφαλή "πλάτφόρμα" τηλεκπαίδευσης, στην περίπτωση που χρειαστεί, λόγω εξελίξεων στο μέτωπο της πανδημίας. Ζητά επίσης να πληροφορηθεί η Βουλή αν το Υπουργείο Παιδείας θα σεβαστεί την απόφαση της Αρχής και αν θα συμμορφωθεί προς τις υποδείξεις της μέσα στα χρονικά όρια που έχει θέσει η ΑΠΔΠΧ.
Η ΑΠΔΠΧ στις 16/11/2021, με την 50/2021 Απόφασή της-καταπέλτη για την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αποκάλυψε πλήρως την ύπαρξη και την έκταση του σκανδάλου Cisco. Στις 5 καταδικαστικές επιπλήξεις της η Αρχή, καταδεικνύει με ποιες πράξεις ή παραλείψεις της κυρίας Κεραμέως, κατέστησαν "ξέφραγο αμπέλι" και κτήμα της πολυεθνικής εταιρίας Cisco τα προσωπικά δεδομένα και μεταδεδομένα 1,5 εκατομμυρίου μαθητών και εκπαιδευτικών. Δεδομένα που κατά την Αρχή, διαβιβάστηκαν και έγιναν αντικείμενο επεξεργασίας στις ΗΠΑ κατά παράβαση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τα Προσωπικά Δεδομένα (GDPR), της απόφασης C-311/18 (Schrems II) του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και της ελληνικής έννομης τάξης. Το υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του-μνημείο θεσμικής απρέπειας, καταφέρθηκε εναντίον της Αρχής, επαναφέροντας αιτιάσεις και επιχειρήματα που η Αρχή είχε ήδη ενδελεχώς εξετάσει και απορρίψει. Ωστόσο έκτοτε η κ.Κεραμέως δεν απαντά αν έχει ή όχι συμμορφωθεί προς τις υποδείξεις της Αρχής, με αποτέλεσμα να προκύπτει σοβαρό ερώτημα αν η τηλεκπαίδευση διενεργείται με νόμιμο τρόπο...
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη