Ανάστατοι είναι οι γονείς ακόμα ενός σχολείου, του 73ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας, για τις συγχωνεύσεις τμημάτων που συνεχίζει απτόητο το ΥΠΑΙΘ.
Σε ανοικτή τους επιστολή οι γονείς καταγγέλουν ότι με τις συγχωνεύσεις των τμημάτων μπαίνει ένα ακόμα λιθαράκι για την αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια περικοπή που οξύνει τους υπάρχοντες μορφωτικούς αποκλεισμούς και επιδεινώνει το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο και ζητούν να μην κλείσουν – συγχωνευθούν τμήματα, αλλά και προσλήψεις εκπαιδευτικών για να καλυφθούν τα κενά των σχολείων σύμφωνα με τις πραγματικές τους ανάγκες
Όλη η ανακοίνωση
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 73ου Δημοτικού Σχολείου καταγγέλλει το υπουργείο παιδείας για την πολιτική των συγχωνεύσεων τμημάτων σε όλη τη χώρα. Στις 8 Οκτώβρη και ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις τα εκπαιδευτικά κενά έφταναν τις 6.000, κατάρτησε λίστα και ανακοίνωσε νέες συγχωνεύσεις εκατοντάδων τμημάτων σε σχολεία πρωτοβάθμιας αλλά και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Μια ¨επιχείρηση¨ μείωσης του κόστους με αυτόματη ¨εξαφάνιση¨ κενών, με άμεσο επακόλουθο ο αριθμός των μαθητών/τριών σε πολλά τμήματα πλέον να βρίσκεται μεταξύ 25 και 27 και σε κάποια άλλα να στοιβάζονται 28 παιδιά στην τάξη, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία τους, των γονέων τους καθώς και των εκπαιδευτικών, συμβάλλοντας παράλληλα και στην συνολική διασπορά του κορονοϊού στην κοινότητα. Και όλα αυτά να συμβαίνουν, ενώ το υπουργείο έχει προχωρήσει στην αλλαγή του υγειονομικού πρωτοκόλλου σχετικά με την λειτουργία των σχολείων, όπου πλέον για το κλείσιμο μιας σχολικής τάξης σε περίπτωση θετικών κρουσμάτων, απαιτείται να νοσήσουν ταυτόχρονα πάνω από τα μισά παιδιά (π.χ. σε μία τάξη με 26 παιδιά, θα πρέπει να νοσούν ταυτόχρονα τα 14!).
Ενώ από την αρχή της πανδημίας δεν έχει παρθεί κανένα ουσιαστικό μέτρο θωράκισης των σχολείων και μάλιστα σε αντίθετη κατεύθυνση με όσα ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα πρότεινε εξαρχής για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, όπως μείωση μαθητών/τριών ανά τμήμα, προσλήψεις αναγκαίου εκπαιδευτικού και μη προσωπικού και χρήση όλων των κλειστών σχολείων για λειτουργία πολλών περισσότερων τμημάτων με λιγότερους μαθητές/τριες. Με τις συγχωνεύσεις των τμημάτων μπαίνει ένα ακόμα λιθαράκι για την αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια περικοπή που οξύνει τους υπάρχοντες μορφωτικούς αποκλεισμούς και επιδεινώνει το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο.
Ενταγμένη στο γενικότερο πλαίσιο της αποκέντρωσης του συστήματος εκπαίδευσης, της αυτονομίας των σχολείων, της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησής και της αυτοχρηματοδότησής τους, όπως ο ΟΟΣΑ μέσα από την έκθεσή για το ελληνικό σχολείο παρουσιάζει και η Παγκόσμια Τράπεζα και η ΕΕ προτείνουν. Προτάσεις και εντολές με τις οποίες ο ΣΕΒ αλλά και ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων επιχαίρουν και οι οποίες οδηγούν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Στην δημιουργία σχολείων διαφορετικών ταχυτήτων και διαφοροποιημένων λειτουργιών στη βάση των διαφοροποιημένων αναγκών αλλά και δυνατοτήτων, οικονομικών και κοινωνικών. Σε αυτό το πλαίσιο συγχωνεύθηκαν τμήματα στο 63ο Λύκειο αλλά και στο 62ο Γυμνάσιο στα κάτω Πετράλωνα. Σε ένα σχολείο που όπως και στο δικό μας υπάρχουν σοβαρά κενά σε εκπαιδευτικούς.
Βρισκόμαστε στο πλευρό των μαθητών/τριών, των εκπαιδευτικών και των γονιών και τους καλούμε να αγωνιστούμε όλοι μαζί για:
• Να μην κλείσουν – συγχωνευθούν τμήματα!
• Προσλήψεις εκπαιδευτικών για να καλυφθούν τα κενά των σχολείων σύμφωνα με τις πραγματικές τους ανάγκες!
• Να μειωθούν οι μαθητές/τριες ανά τμήμα σε 15 για λόγους υγείας αλλά και ποιότητας της εκπαίδευσης!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη