Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
eody klimakio
George Vitsaras / SOOC
Αλλαγή στο πρωτόκολλο για την αναστολή λειτουργίας των σχολείων σε περίπτωση κρουσμάτων

* Το νέο πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ αναφέρει ότι ακόμα και περίπτωση συρροής περισσότερων από 4 κρουσμάτων στο ίδιο σχολείο "ΔΕΝ πρέπει να οδηγεί αυτόματα και με ευκολία στην αναστολή της λειτουργίας όλης της σχολικής μονάδας"

Την ίδια στιγμή που τα κρούσματα κορονοϊού στα σχολεία αυξάνονται καθημερινά και η κυβέρνηση περικόπτει τα self tests παρά την αντίθετη γνώμη των ειδικών, οι νέες οδηγίες του ΕΟΔΥ για τη διαχείριση των κρουσμάτων στα σχολεία είναι αρκετά διαφορετικές, θα μπορούσε κανείς να τις πει και πιο "χαλαρές", από τις προηγούμενες.

Φαίνεται η κυβέρνηση να πιστεύει ότι τα σχολεία -που κλείνουν το ένα μετά το άλλο λόγω κρουσμάτων covid- θα μπορούσαν να λειτουργούν, αλλιώς δεν εξηγείται η αλλαγή στο πρωτόκολλο για την αναστολή λειτουργίας τους:

Το νέο πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ αναφέρει -για πρώτη φορά- ότι ακόμα και σε περίπτωση συρροής περισσότερων από 4 κρουσμάτων στο ίδιο σχολείο "ΔΕΝ πρέπει να οδηγεί αυτόματα και με ευκολία στην αναστολή της λειτουργίας όλης της σχολικής μονάδας. Προϋπόθεση για την επιλογή αυτή είναι η διερεύνηση και κατά το δυνατόν τεκμηρίωση του ενδεχομένου ενδοσχολικής μετάδοσης και διασποράς, μετά από ουσιαστική εκτίμηση κινδύνου και αξιολόγηση των τοπικών επιδημιολογικών και ιολογικών δεδομένων"

Μάλιστα ο ΕΟΔΥ σημειώνει ότι στα κρούσματα αυτά δεν θα πρέπει να προσμετρώνται τα περιστατικά ενδοοικογενειακής ή άλλης εξωσχολικής μετάδοσης.

Από τα 3 κρούσματα στα 4 και πάνω

Στο νέο πρωτόκολλο έχουμε επίσης και μια αξιοπρόσεκτη διεύρυνση της έννοιας συρροής κρουσμάτων σε σχέση με τα προηγούμενα, καθώς δίνονται οδηγίες διαχείρισης:  

* δύο ή τριών επιβεβαιωμένων περιστατικώνCOVID-19 που διαγνώστηκαν σε διάστημα 14 ημερών και 

*τεσσάρων ή περισσοτέρων επιβεβαιωμένων περιστατικών COVID-19 που διαγνώστηκαν σε διάστημα 14 ημερών.

Στο προηγούμενο πρωτόκολλο δίνονταν οδηγίες για διαχείριση δύο επιβεβαιωμένων κρουσμάτων και για διαχείριση τριών ή περισσότερων. Δηλαδή, ουσιαστικά, αυξάνεται κατά ένα ο αριθμός των κρουσμάτων που θεωρούνται συρροή. Εξάλλου στο νέο πρωτόκολλο δεν υπάρχει καν ο ορισμός συρροής κρουσμάτων, όπως στα προηγούμενα τα οποία όριζαν ως συρροή "τουλάχιστον 3 εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα με συμπτωματική ή ασυμπτωματική λοίμωξη, σε διάστημα 14 ημερών, μεταξύ μελών του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος"

Αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που (χθες Πέμπτη 20 Μαίου απόγευμα) τα κλειστά τμήματα σχολείων πλησίαζαν τα 900 συνολικά και ενώ ο υπουργός Υγείας κ. Β.Κικίλιας ενημέρωσε προχθές ότι πολλά κρούσματα έχουν αρχίσει αν εντοπίζονται στις νεότερες ηλικιακές ομάδες.

Αύξηση λουκέτων...2.615%

Μάλιστα το παρατηρητήριο Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, ανακοίνωσε ότι κατά τους υπολογισμούς του από τις 10 Μαΐου, ημέρα που επέστρεψαν στις τάξεις όλοι οι μαθητές με μόνο μέτρο τα self-tests, μέχρι και τις 19 Μαΐου, η αύξηση του αριθμού σχολείων και τμημάτων που αναστέλλουν τη λειτουργία τους είναι της τάξης του +2.615%.!  Το ποσοστό είναι ακόμα υψηλότερο αν υπολογίσουμε τα κλειστά σχολεία μέχρι σήμερα...

Ας τα δούμε αναλυτικά:

Προχθες δημοσιοποιήθηκε νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση που προβλέπει ότι σε περίπτωση εργαστηριακά επιβεβαιωμένου περιστατικού κορονοϊού COVID19 σε σχολείο, οι μαθητές και μαθήτριες θα επιστρέφουν στα σχολεία σε δέκα ημέρες από την έναρξη των συμπτωμάτων. Παράλληλα με την απόφαση αυτή, το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε και το επικαιροποιημένο πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ "Αρχές διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες και πρωτόκολλο αναστολής λειτουργίας σχολικών τμημάτων ή σχολείων" που αντικαθιστά τα προηγούμενα.

"Διευκρινίσεις για την αναστολή λειτουργίας"

Όπως αναφέρει λοιπόν ο ίδιος ο ΕΟΔΥ, οι κυριότερες τροποποιήσεις περιλαμβάνουν:

1. Διευκρινίσεις σχετικά με τον χρόνο επιστροφής επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 στο σχολείο:10 ημέρες από την έναρξη των συμπτωμάτων εφόσον έχει παρέλθουν τρία 24ωρα απυρεξίας (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικού) και βελτίωσης των συμπτωμάτων, ενώ σημειώνεται ότι σε σπάνιες ειδικές καταστάσεις (πολύ σοβαρή νόσηση, ανοσοκαταστολή) το διάστημα από την έναρξη των συμπτωμάτων μπορεί να φθάσει τις 20 ημέρες, σύμφωνα με τη γνώμη του θεράποντος ιατρού. Διευκρινίζεται, επίσης, ότι για την επιστροφή επιβεβαιωμένου κρούσματος στο σχολείο δεν χρειάζεται να γίνει νέο τεστ και σημειώνονται διευκρινιστικές λεπτομέρειες για τη διενέργεια συστηματικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) μετά από επιβεβαιωμένη λοίμωξη.

2. Διευκρινίσεις για το θέμα της ιατρικής βεβαίωσης. Αποσαφηνίζεται ρητά ότι για την επιστροφή επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης. Tο ίδιο ισχύει και στις περιπτώσεις μαθητών που εκδήλωσαν συμπτώματα τα οποία τελικά δεν αποδόθηκαν σε COVID-19.

3. Διευκρινίσεις σχετικά με την καραντίνα στενών επαφών κρούσματος εάν έχει προηγηθεί εμβολιασμός ή νόσος

4. Διευκρινίσεις σχετικά με την αναστολή λειτουργίας τμήματος, τμημάτων ή ολόκληρης σχολική μονάδας

 

Τι προβλέπει το νέο πρωτόκολλο

Διαχείριση τεσσάρων ή περισσοτέρων επιβεβαιωμένων περιστατικών COVID-19 που διαγνώστηκαν σε διάστημα 14 ημερών

* Ο υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 του σχολείου

1. επικοινωνεί:

Α) με τις οικογένειες των παιδιών του τμήματος ή των τμημάτων στα οποία φοιτούν οι μαθητές,

Β) με την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης,

Γ) με τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

2.αποστέλλει την ίδια μέρα δελτία ιχνηλάτησης :

Α) στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (στοe-mail:[email protected]),

Β) στη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

* Η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας επικοινωνεί:

Α) με τον ΕΟΔΥ για συνδρομή στην επιδημιολογική διερεύνηση και εκτίμηση κινδύνου,

Β) με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για συνδρομή στην ιχνηλάτηση των επαφών των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων COVID-19,

Γ) με την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης για γνωμοδότηση προς αυτήν σχετικά με την τυχόν αναστολή της λειτουργίας τμήματος ή τμημάτων ή –σε ειδικές περιπτώσεις– όλης της σχολικής μονάδας.

Ανάλογα με τα αποτελέσματα της επιδημιολογικής διερεύνησης από τον ΕΟΔΥ και την εκτίμηση κινδύνου, θα αποφασιστεί εάν και με τι εύρος θα εφαρμοστεί εργαστηριακός έλεγχος στο σχολείο καθώς και η έκταση της αναστολής των εκπαιδευτικών λειτουργιών (τμήματα των κρουσμάτων, άλλο τμήμα, περισσότερα τμήματα κλπ.).

Το νεο πρωτόκολλο τονίζει:

Τονίζεται ότι η εμφάνιση 4 ή περισσότερων κρουσμάτων* σε ένα σχολείο ΔΕΝ πρέπει να οδηγεί αυτόματα και με ευκολία στην αναστολή της λειτουργίας όλης της σχολικής μονάδας. Προϋπόθεση για την επιλογή αυτή είναι η διερεύνηση και κατά το δυνατόν τεκμηρίωση του ενδεχομένου ενδοσχολικής μετάδοσης και διασποράς, μετά από ουσιαστική εκτίμηση κινδύνου και αξιολόγηση των τοπικών επιδημιολογικών και ιολογικών δεδομένων

*Στα κρούσματα αυτά δεν θα πρέπει να προσμετρώνται τα περιστατικά ενδοοικογενειακής ή άλλης εξωσχολικής μετάδοσης.

Τι προέβλεπαν τα προηγούμενα πρωτόκολλα

Τον Σεπτέμβριο και τον Νοέμβριο 2020, ο ΕΟΔΥ είχε δημοσιοποιήσει άλλα πρωτόκολλα στα οποία αναφέρονταν τα εξής:

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΡΙΩΝ Ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΓΝΩΣΤΗΚΑΝ ΣΕ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 14 ΗΜΕΡΩΝ

Άμεση επικοινωνία του υπεύθυνου διαχείρισης COVID-19 του σχολείου με με τις οικογένειες των παιδιών, την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας. Οι ανωτέρω Διευθύνσεις επικοινωνούν με τον ΕΟΔΥ και την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ως φορέα υπεύθυνου για την ιχνηλάτηση επαφών.

Ορισμός συρροής κρουσμάτων σε σχολείο

Τουλάχιστον 3 εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα με συμπτωματική ή ασυμπτωματική λοίμωξη, σε διάστημα 14 ημερών, μεταξύ μελών του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος, που δεν έχουν οικογενειακή σχέση και δεν υπάρχει μεταξύ τους στενή επαφή εκτός της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας. Ανάλογα με τα αποτελέσματα της επιδημιολογικής διερεύνησης και την εκτίμηση κινδύνου, θα αποφασιστεί το εύρος της εφαρμογής εργαστηριακού ελέγχου και των μέτρων διακοπής λειτουργίας της εκπαιδευτικής μονάδας (τμήματα κρουσμάτων, άλλο τμήμα, περισσότερα τμήματα).

Βλέπουμε λοιπόν μια προσπάθεια να κλείνουν πιο δύσκολα τμήματα και σχολεία, η οποία δεν είναι κατανοητή με δεδομένη την αύξηση των κρουσμάτων το τελευταίο διάστημα. 

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Ή ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΛΟΓΩ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ COVID-19

Η απόφαση για την αναστολή της λειτουργίας τμημάτων σχολικής μονάδας ή ολόκληρης της σχολικής μονάδας λαμβάνεται από τον Διευθυντή Α΄βάθμιας ή Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης, μετά από γνώμη του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ή του αντικαταστάτη του . Για τη σχετική γνώμη και απόφαση λαμβάνονται υπόψη οι παραπάνω οδηγίες καθώς και τα τοπικά επιδημιολογικά και κοινωνικά δεδομένα. Εφόσον καταγράφεται τουλάχιστον ένα επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 σε μαθητή ή σε μέλος του προσωπικού, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας έχει την ευθύνη για την ενημέρωση α/ του Διευθυντή της οικείας Α΄βάθμιας ή Β΄βάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και β/ του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ή του αντικαταστάτη του. Εφόσον αποφασιστεί η αναστολή της λειτουργίας τμήματος ή τμημάτων του σχολείου ή όλης της σχολικής μονάδας, ενημερώνεται ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας και με ευθύνη του οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς/κηδεμόνες. Επίσης, με ευθύνη του Διευθυντή Εκπαίδευσης, καταχωρείται στη βάση δεδομένων του Πληροφοριακού Συστήματος myschoolη πληροφορία για την αναστολή αυτή.

ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΕΝΗΣ ΕΠΑΦΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

Στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης COVID-19 θεωρούνται:

 Οι μαθητές που ανήκουν στο ίδιο τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 και συνυπήρξαν μαζί του στη σχολική τάξη κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν).

 Οι μαθητές που ανήκουν σε διαφορετικό τμήμα από μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 αλλά παρακολούθησαν μαζί του μάθημα/μαθήματα στην ίδια αίθουσα (π.χ. φροντιστηριακό μάθημα, ξένη γλώσσα κλπ.)κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν) ως εξής: α/ οι μαθητές που κάθονταν σε διπλανό θρανίο ή το αμέσως εμπρός ή πίσω θρανίο εφόσον η κοινή παρακολούθηση μαθημάτων διήρκεσε μία (1) διδακτική ώρα β/ όλοι οι μαθητές στην αίθουσα εφόσον η κοινή παρακολούθηση μαθημάτων διήρκεσε δύο (2) διδακτικές ώρες ή περισσότερο (συνολικά και όχι κατ’ ανάγκη συνεχόμενες ώρες).

 Οι μαθητές που στο τμήμα τους δίδαξε συστηματικά εκπαιδευτικός που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν) καθώς και οι εκπαιδευτικοί που δίδαξαν συστηματικά σε τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν). [«δίδαξε/δίδαξαν συστηματικά»: τουλάχιστον δύο (2) διδακτικές ώρες συνολικά (όχι κατ’ ανάγκη συνεχόμενες ώρες) μέσα στο διάστημα του 48ωρου πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν)]

 Άτομο (μαθητής ή ενήλικας) που είχε επαφή πρόσωπο-με-πρόσωπο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν) σε απόσταση <1.5 μέτρο, για χρονικό διάστημα ≥15 λεπτά και χωρίς σωστή χρήση μάσκας εκ μέρους ενός από τους δυο (ή εκ μέρους και των δύο) σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο του σχολείου, περιλαμβανομένου και του διαλείμματος, του μαθήματος γυμναστικής ή άλλης δραστηριότητας.

 Άτομο που είχε άμεση σωματική επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας.

 Άτομο που είχε επαφή με αναπνευστικές ή άλλες σωματικές εκκρίσεις επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.

 Στενή επαφή επιβεβαιωμένου κρούσματος (μαθητή ή μέλους του προσωπικού) που χρησιμοποιεί σχολικό λεωφορείο: α/ εάν το κρούσμα έκανε σωστή χρήση μάσκας στις διαδρομές που μετείχε και έγιναν κατά τις 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), στενή επαφή –υπό τυπικές συνθήκες– θεωρείται κάθε άτομο που σε κάποια διαδρομή εντός αυτού του χρονικού διαστήματος καθόταν σε διπλανή θέση ή στην αντίστοιχη θέση της μπροστινής ή πίσω σειράς από τη θέση του επιβεβαιωμένου κρούσματος, β/ εάν το κρούσμα δεν έκανε σωστή χρήση μάσκας στις διαδρομές που μετείχε και έγιναν κατά τις 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), θα πρέπει να γίνει ειδική εκτίμηση κινδύνου για να οριστούν οι στενές επαφές.

 Οι μαθητές ή τα μέλη του προσωπικού που κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων κινήθηκαν προς ή από το σχολείο μαζί με το επιβεβαιωμένο κρούσμα στο ίδιο ταξί ή ανάλογο ιδιωτικό μεταφορικό μέσο.

 

Δείτε εδώ το παλιό (9/2020) πρωτόκολλο για τα σχολεία

Δείτε το επόμενο πρωτόκολλο (11/2020) για τα σχολεία

Δείτε εδώ το νέο (5/2021) πρωτόκολλο

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανδημία κενών στα σχολεία λίγο πριν τα Χριστούγεννα

Τουρκία: 200 σαμπάνιες για την Χουλιά την ώρα που γκρεμίζεται η οικονομία

ΑΣΕΠ: Βγαίνει η μεγάλη προκήρυξη για 1.477 προσλήψεις σε δήμους - Ποιες προκηρύξεις άνοιξαν αυτές τις μέρες

ΜΟΝΟ 111 ΕΥΡΩ το Online εύκολο μοριοδιωτούμενο Lower - Proficiency που παίρνεις σε 2 ημέρες! - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ μόνο σε Reading - Listening

Αυτά είναι τα 9μηνα σεμινάρια που Μοριοδοτούν Εκπαιδευτικούς και ξεκινούν το ΝΟΕΜΒΡΙΟ με μόνο 25 ευρώ τον μήνα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΩΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

ekpaideutikoi kinitopoiisi apergia
Οι δρόμοι ανοίγονται βαδίζοντας
«Η - μάλλον υστερόβουλη - εκτίμηση ότι τέτοιες πρωτοβουλίες, όπως, για παράδειγμα η κήρυξη απεργίας αποχής από τα πρωτοβάθμια σωματεία, είναι...
Οι δρόμοι ανοίγονται βαδίζοντας
3o dimotiko 3o nipiagogeio elassonas
Ελασσόνα: Μαθήματα μέσω webex σε 3ο Δημοτικό και 3ο Νηπιαγωγείο λόγω εργασιών
Μαθήματα μέσω webex στο 3ο Δημοτικό και το 3ο Νηπιαγωγείο Ελασσόνας την Τρίτη, λόγω έκτακτων οικοδομικών εργασιών
Ελασσόνα: Μαθήματα μέσω webex σε 3ο Δημοτικό και 3ο Νηπιαγωγείο λόγω εργασιών
arta sxoleio 1
Στον… αέρα πτέρυγα δημοτικού σχολείου στην Άρτα (Pics)
Στον… αέρα βρίσκεται πτέρυγα σε δημοτικό σχολείο στην Άρτα, λόγω των έντονων βροχοπτώσεων - Κλειστές έως την Παρασκευή δύο σχολικές μονάδες και...
Στον… αέρα πτέρυγα δημοτικού σχολείου στην Άρτα (Pics)
dikastiria thessaloniki
Άμεση καταβολή δεδουλευμένων ζητούν ασκούμενοι δικηγόροι στη Θεσσαλονίκη
Την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων τους και πληρωμές στις προβλεπόμενες ημερομηνίες ζητούν ασκούμενοι δικηγόροι στη Θεσσαλονίκη - Η απόφαση της...
Άμεση καταβολή δεδουλευμένων ζητούν ασκούμενοι δικηγόροι στη Θεσσαλονίκη