Από την Γ΄ Γυμνασίου… στις Πανελλήνιες!
Σχολεία ξανακλείνουν, υγειονομική θωράκιση δεν ήρθε ποτέ

Και ενώ η κρίση του Covid-19 δείχνει ολοένα και να βαθαίνει, ταυτόχρονα τα εκπαιδευτικά ζητήματα, που επηρεάζονται άμεσα από την εξέλιξη της πανδημίας, βρίσκονται να βαδίζουν σε «τεντωμένο σχοινί».

Μαθητές και εκπαιδευτικοί βιώνουν μια παρατεταμένη και πρωτόγνωρη κατάσταση, χωρίς την προοπτική στην «κανονικότητα» να μοιάζει εφικτή, τουλάχιστον άμεσα.

Σχολεία ξανακλείνουν, υγειονομική θωράκιση δεν ήρθε ποτέ, εκτός από κάποια σπασμωδικά μέτρα που πολλές φορές προκάλεσαν και θυμηδία, γεγονότα που επιτείνουν την ανασφάλεια το άγχος και το φόβο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Και πολλές φορές προκαλούν θυμό.

Οι νέες καταστάσεις όμως, προκαλούν και νέα δεδομένα. Μέχρι στιγμής πολλοί είναι οι εκπαιδευτικοί που δεν μπορέσαν να ανανεώσουν τον ηλεκτρονικό τους εξοπλισμό, ενώ χιλιάδες μαθητές διάγουν 7 σχολικές ώρες και 4 φροντιστηριακές…με ένα κινητο! Αντιλαμβάνεται κανείς πως η «εκπαιδευτική καραντίνα» η αλλιώς «μαθητικό λοκντάουν» έχει δημιουργήσει νέες ανισότητες και έρχεται να γκρεμίσει παλιές ιεραρχίες.

Συν του γεγονότος ότι η πλατφόρμα του ΥΠΕΠΘ δεν εξασφαλίζει καμία προστασία προσωπικών δεδομένων, αφού τις προάλλες σε λύκειο της Πάτρας μαθητές και καθηγητής είχαν την εντύπωση πως στο μάθημα τους είχε «εισχωρήσει» η Υπουργός Παιδείας(!). Φυσικά δεν ήταν κανείς άλλος παρά κάποιος ευφάνταστος χάκερ.

Πέρα από τα τραγελαφικά γεγονότα, είναι κρίσιμο οι ιθύνοντες να σκεφτούν, πως παρότι η τηλεκπαίδευση φαίνεται πως «ήρθε για να μείνει», θα ήταν χρήσιμο να επεξεργαστούν τρόπους ανοίγματος των σχολείων.

Με ασφάλεια και με βάση τα πρότυπα των χωρών του εξωτερικού. Αλλιώς η μαθητιώσα νεολαία και η μέση ελληνική οικογένεια θα έρθουν ενώπιον πρωτοφανών φαινομένων, οπου θα παρατηρούμε μαθητές της φετινής Γ Λυκείου να συμμετέχουν στις Πανελλήνιες έχοντας «κατέβει» σε γραπτούς διαγωνισμούς  με πλήρεις συνθήκες εξετάσεων , μόλις στην Α’ Λυκείου.

Και με βάση αυτό οι φετινοί μαθητές της Β ‘Λυκείου, είναι πιθανόν,  να έχουν γράψει περισσότερα διαγωνίσματα διαδικτυακά από ότι σε φυσική τάξη, ενώ πριν τις Πανελλήνιες η τελευταία τους φυσική εξέταση να είναι στο Γυμνάσιο!

Αυτά είναι τα σημαντικά. Και όχι να θα υπάρξει ή όχι πανεπιστημιακή αστυνομία.

*Ο Διονύσης Γ. Γράψας είναι ιστορικός και εργάζεται στην δευτεροβάθμια ιδιωτική εκπαίδευση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;