Άνοιγμα σχολείων: Τι φοβούνται οι ειδικοί
«Καμπανάκι» των ειδικών για το άνοιγμα των σχολείων - Τα κρούσματα, οι γιορτές και ο συνωστισμός

Ανησυχία έχει προκαλέσει στους ειδικούς η αυξητική τάση των κρουσμάτων και οι συνέπειες της κινητικότητας των γιορτών, σε συνδυασμό με το άνοιγμα των σχολείων στις 11 Ιανουαρίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι λοιμωξιολόγοι της επιτροπής του υπουργείου Υγείας χρειάστηκαν δύο συνεδριάσεις για να καταλήξουν στις τελικές εισηγήσεις για το άνοιγμα των σχολείων, καθώς αρκετές απόψεις ήταν αντικρουόμενες.

Η κυβέρνηση έχει εκφράσει την επιθυμία να αποφύγει το σενάριο να χρειαστεί να ξανακλείσει τα σχολεία μετά την επαναλειτουργία τους, αλλά η επιδημιολογική κατάσταση της χώρας επιδεινώνεται.

Επιπλέον, η νέα μετάλλαξη του κορονοϊού από τη Βρετανία, η οποία εντοπίστηκε και στην Ελλάδα, φαίνεται να μεταδίδεται πιο εύκολα μεταξύ των νεότερων σε ηλικία.

Μαζάνης: Θα γκρεμίσουμε ό,τι έχουμε χτίσει

Αρκετοί από τους ειδικούς εκφράζουν την ανησυχία τους για το άνοιγμα των σχολείων.

Ο παιδίατρος Σπύρος Μαζάνης υποστηρίζει ότι είναι πολύ νωρίς για να γυρίσουν τα παιδιά στις τάξεις.

«Ακροβατούμε μεταξύ επιθυμίας και πραγματικότητας. Τα νούμερα δυστυχώς, δεν βγαίνουν. Όταν έκλεισαν τα σχολεία, θεωρήθηκε ότι είναι κι αυτά σε έναν βαθμό υπεύθυνα για τη διασπορά του κορονοϊού. Όταν στις γιορτές υπήρξε ένα lockdown μόνο στα λόγια, πώς μπορούμε να πούμε ότι ανοίγουμε; Γύρω στις 15/1 θα πάρουμε τα αποτελέσματα για το τι έγινε μέσα στις γιορτές. Θα πρέπει να έχουμε επίσημα νούμερα και μετά να ανοίξουν τα σχολεία» δήλωσε στο Open TV.

Στη συνέχεια, επισήμανε ότι «άνοιγμα σχολείων, σημαίνει άνοιγμα παραθύρου να μπει ξανά ο κορονοϊός. Κινδυνεύουμε να κλωτσήσουμε την καρδάρα με το γάλα. Όταν ανοίξουμε τα σχολεία θα ανοίξουμε την πόρτα και στους άλλους ιούς. Θα γκρεμίσουμε ό,τι έχουμε χτίσει…». 

«Για τα σχολεία, κι αν τηρηθούν όλα τα νέα αυστηρά μέτρα και όλες οι προϋποθέσεις (αποστάσεις, ολιγομελή τμήματα, ωράριο προσέλευσης, μάσκες και στα διαλείμματα) δεν θα είμαστε και πάλι σίγουροι. Να κάνουμε το click at school: Με εκ περιτροπής μαθήματα, μία μέρα η μία τάξη, μία μέρα η άλλη. Δεν έχουμε αίθουσες» πρόσθεσε.

«Μετά το κλείσιμο των σχολείων η νοσηρότητα στα ιατρεία έχει σχεδόν μηδενιστεί. Περιόρισε όχι μόνο τον κορονοϊό και τις άλλες ιώσεις. Δεν χτυπά τηλέφωνο για παιδί που έχει πυρετό. Οι παιδίατροι είμαστε στην πρώτη γραμμή. Τα έχουμε ζήσει αυτά. Έχουμε μέτρο σύγκρισης για το τι γίνεται στην κοινωνία, γιατί μπαίνουμε μέσα στις οικογένειες», τόνισε.

Tην άποψη να ανοίξουν τα σχολεία μετά τις 25 Ιανουαρίου έχει εκφράσει πολλές φορές ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης.

Παγώνη: Μας φοβίζει ο συνωστισμός

Από την πλευρά της, η πρόεδρος των νοσοκομειακών γιατρών Αθήνας και Πειραιά Ματίνα Παγώνη εκτίμησε ότι τα παιδιά δε μεταδίδουν τόσο πολύ και τόσο εύκολα. «Αυτό που μας φοβίζει είναι ο συνωστισμός έξω από τα σχολεία» υπογράμμισε.

Τέλος, ανέφερε ότι τη Δευτέρα θα γίνει νέα αξιολόγηση των επιδημιολογικών στοιχείων. Click away και λοιπές δραστηριότητες, εκτίμησε ότι πρέπει να ανοίξουν αργότερα, αφού εξεταστούν όλοι οι παράμετροι. «Ας ανοίξουν πρώτα τα δημοτικά και νηπιαγωγεία» κατέληξε.

paideia.jpg

Πώς θα ανοίξουν τα σχολεία

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, για τη δια ζώσης επαναλειτουργία των νηπιαγωγείων και δημοτικών έχουν προβλεφθεί τα εξής μέτρα:

  • Διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αναχώρησης, ανά ομάδες τμημάτων όπου αυτό είναι εφικτό και αναγκαίο.
  • Χρήση περισσοτέρων της μίας εισόδου της σχολικής μονάδας, όπου υπάρχουν.
  • Διαφορετικά διαλείμματα.
  • Επιπλέον μέτρα πρόληψης για τους εκπαιδευτικούς. Ήδη έχει δρομολογηθεί ειδική πλατφόρμα μέσω της οποίας εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αιτούνται δωρεάν εξέταση για τον κορονοϊό και θα ενημερώνονται για το ραντεβού τους με SMS για το πλησιέστερο από τα 386 σημεία ελέγχου σε όλη την Ελλάδα.
  • Παράλληλα, διατηρούνται σε ισχύ όλα τα ήδη ληφθέντα μέτρα πρόληψης και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ, όπως η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, η χρήση αντισηπτικών, οι σχολαστικοί καθαρισμοί, τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστήρια πληροφορικής, μουσικά όργανα κ.ά., και βεβαίως οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι από τον ΕΟΔΥ.

Τμηματικά το άνοιγμα των σχολείων

Ο καθηγητής Μικροβιολογίας Σχολής Δημόσιας Διοίκησης του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Αλκιβιάδης Βατόπουλος, μίλησε στο Mega για το άνοιγμα των σχολείων και τα rapid tests.

«Για τα rapid tests υπάρχει ένας σχεδιασμός θα γίνουν διάφορες προσπάθειες. Το βασικό είναι να μην συνωστίζεται ο κόσμος έξω από τα σχολεία. Θα γίνει προσπάθεια να ανοίγουν τμηματικά τα σχολεία, να έχουν όλες τις πόρτες ανοιχτές. Δε χρειάζεται κουτσομπολιό έξω από το σχολείο μέχρι να βγουν τα παιδιά. Θα ανοίξει όλη η πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί και τα ειδικά σχολεία. Είναι σημαντικό να ανοίξουν τα σχολεία και είναι προτεραιότητα. Τα επιχειρησιακά θα τα δει το υπουργείο Παιδείας, τις λεπτομέρειες», είπε.

«Τα rapid tests είναι μόνο για τον κορονοϊό. Αλλά δεν πρέπει να βασιζόμαστε σε αυτά, έχουμε και την κοινή λογική. Ένα παιδάκι που είναι αδιάθετο ή έχει πυρετό δεν το στέλνουμε σχολείο», συμπλήρωσε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Λεωφορείο ΚΤΕΛ
Καστοριά: Υπάλληλος ΚΤΕΛ αρνήθηκε να δεχθεί ψηφιακή ακαδημαϊκή ταυτότητα  φοιτητή
Παρότι τα ψηφιακά έγγραφα της εφαρμογής Gov.gr Wallet είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα
Καστοριά: Υπάλληλος ΚΤΕΛ αρνήθηκε να δεχθεί ψηφιακή ακαδημαϊκή ταυτότητα  φοιτητή