κλειστά σχολεία έως και τις γιορτές των Χριστουγέννων 2020
Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Βασικός σχεδιασμός και επιθυμία της κυβέρνησης είναι στις 8 Ιανουαρίου ή στις 11 Ιανουαρίου - Σοβαρές ενστάσεις από μερίδα των επιστημόνων

Διχογνωμία επικρατεί μεταξύ των ειδικών σχετικά με τις ακριβείς ημερομηνίες και τον συνολικό σχεδιασμό για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων.

Υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, οι ειδικοί χωρίστηκαν σε τρία «στρατόπεδα», κατά την τελευταία συνεδρίαση της επιτροπής:

1. Η πρώτη ομάδα υποστηρίζει ότι τα σχολεία δε θα πρέπει να ανοίξουν, καθώς τα επιδημιολογικά δεδομένα δεν είναι ενθαρρυντικά.

2. Η δεύτερη ομάδα προτείνει αρχικά να ανοίξουν τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά και στη συνέχεια, μετά από 15 ημέρεςτα Γυμνάσια και τα Λύκεια.

3. Η τρίτη ομάδα υποστηρίζει πως θα πρέπει να ανοίξουν οριζόντια όλα τα σχολεία στις 8 Ιανουαρίου ή στις 11 Ιανουαρίου.

Λόγω της αδυναμίας διαμόρφωσης ομόφωνης εισήγησης, ορίστηκε νέα συνεδρίαση για τις 4 Ιανουαρίου, με την επιτροπή να καλείται να λάβει μια οριστική απόφαση.

Πρόθεση της κυβέρνησης για «πρώτο κουδούνι» στις 8 Ιανουαρίου

Ωστόσο, πρόθεση και προτεραιότητα του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης είναι τα σχολεία όλων των βαθμίδων να ανοίξουν ξανά στις 8 Ιανουαρίου, ενώ πιθανή ημερομηνία είναι και η Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου.

«Πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να ανοίξουν τα σχολεία όλων των βαθμίδων» τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, σημειώνοντας πως σε λίγες ημέρες θα ληφθεί η τελική απόφαση με βάση τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα. 

Σχετικά, δε, με το ενδεχόμενο να ανοίξουν κλιμακωτά τα σχολεία, από τις μικρότερες προς της υψηλότερες βαθμίδες, σημείωσε:

«Αναμένουμε την οριστική εισήγηση των ειδικών η οποία θα είναι είτε ομόφωνη, είτε κατά πλειοψηφία και την οποία ακολουθούμε» διευκρίνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, προσθέτοντας πως η συζήτηση θα συνεχιστεί και τις επόμενες μέρες και σύντομα η κυβέρνηση θα βρίσκεται σε θέση να πει εάν θα ανοίξουν τα σχολεία στις 8 ή εάν θα υπάρξει κάποια διαφοροποίηση μεταξύ βαθμίδων. 

Σχέδιο για μαζικά τεστ

Άλλωστε, ο Νίκος Σύψας, καθηγητής του πανεπιστημίου Αθηνών και μέλος της επιτροπής, περιέγραψε το σχέδιο Κεραμέως για την επιστροφή των μαθητών στις σχολικές αίθουσες:

«Στην επιτροπή εχτές ήρθε η υπουργός Παιδείας και μας παρουσίασε ένα σχέδιο για το άνοιγμα των σχολείων που περιλαμβάνει testing παιδιών και δασκάλων. Είναι ένα ασφαλές σχέδιο» είπε.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για τις ανάγκες των σχολικών μονάδων σε τεστ κορονοϊού θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί πλατφόρμα testing.gov.

Ακόμα, η Νίκη Κεραμέως φέρεται να έχει θέσει και άλλα ζητήματα στο τραπέζι, όπως η λήξη των μαθημάτων σε διαφορετικές ώρες ειδικότερα στις μικρότερες τάξεις, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός στις εξόδους των σχολικών κτιρίων.

Επίσης σε όποια σχολικά κτίριο είναι εφικτό τόσο η είσοδος όσο και η έξοδος θα μπορεί να γίνεται από διαφορετικές πόρτες. Όπως και να έχει οι οριστικές αποφάσεις αναμένονται στις 4 Ιανουαρίου όπου θα γίνει νέα συνεδρίαση.

Επιφυλάξεις από τους ειδικούς

Σε κάθε περίπτωση, σοβαρές ενστάσεις καταγράφονται από μερίδα των ειδικών.

Ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης προβλέπει πως στα μέσα Μαρτίου η χώρα θα ξαναζήσει την άσχημη εμπειρία του Νοεμβρίου, με 2.000 κρούσματα ημερησίως, αν ανοίξουν πρόωρα οι σχολικές μονάδες.

«Αν ανοίξουμε τα σχολεία στις 8 Ιανουαρίου, η πρόβλεψή μας είναι ότι θα φτάναμε στα 2.000 κρούσματα γύρω στα μέσα του Μάρτη και στην αντίστοιχη περίοδο. Αν ανοίξουμε στις 20 για παράδειγμα για να κάνουμε μια σύγκριση θα φτάναμε στα 1.500 κρούσματα και εννοώ εβδομαδιαίο μέσο όρο. Αυτή τη στιγμή είμαστε στα 670 εβδομαδιαίο μέσο όρο σε κρούσματα. Άρα, το άνοιγμα των σχολείων θα έχει αρνητική επίπτωση, θα έχει δηλαδή αυξητική προσθήκη. Το θέμα δεν είναι όμως μόνο πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, προφανώς μιλάμε και για κάποιου είδους άνοιγμα της οικονομίας. Οπότε εκεί αρχίζει και ξεφεύγει άσχημα το σενάριο», δήλωσε στον RealFM.

Η Αθηνά Λινού τόνισε την ανάγκη πρόσθετων μέτρων ασφαλείας, τονίζοντας πως τα σχολεία είναι πιθανές εστίες υπερμετάδοσης. Πρότεινε, δε, πως μαζικά τεστ θα πρέπει να γίνουν και στον γενικό πληθυσμό, ειδικά σε πολυπληθείς περιοχές που φιλοξενούν μεγάλες σχολικές μονάδες.

Εξαιρετικά επιφυλακτικός προς την επαναλειτουργία των σχολείων εμφανίστηκε και ο Νικόλαος Καπραβέλος. Ο διευθυντής ΜΕΘ στο νοσοκομείο «Παπανικολάου» στη Θεσσαλονίκη δήλωσε για το άνοιγμα των σχολείων ότι δυστυχώς χάσαμε πολύτιμο χρόνο και υπάρχει ακόμα υψηλό ιικό φορτίο, ειδικά στη Θεσσαλονίκη.

Στη συνέχεια, πρότεινε στη συζήτηση για τα σχολεία να ληφθεί σοβαρά υπόψη τον ιικό φορτίο, που είναι απαγορευτικό.

Τις αμφιβολίε εξέφρασε και ο  πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου και μέλος της Επιτροπής του υπουργείου Υγείας Αθανάσιος Εξαδάκτυλος.

Ο Αθανάσιος Εξαδάκτυλος δήλωσε στο Mega ότι δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία.

«Κατανοούμε την αναγκαιότητα», είπε ο Α. Εξαδάκτυλος, αλλά υποστήριξε ότι «δεν είμαστε σε μια ήρεμη κατάσταση». 

Ορόσημο για την επιστροφή στα θρανία, θα είναι η μείωση των «σκληρών αριθμών της πανδημίας», αλλά και η σταθεροποίησή τους, όπως ανέφερε. «Το όριο ασφαλείας για μένα είναι διψήφιο», προσέθεσε ενώ τόνισε την ανάγκη για σταδιακό άνοιγμα ανά βαθμίδα, «για να εκτιμηθεί η επίδραση του κάθε βήματος».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σοκ από τον θάνατο 18χρονης κοπέλας

Πιστοποίηση Ιταλικών εύκολα και πολύ άμεσα για ΑΣΕΠ - Τέλος χρόνου 24/2

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Υπουργείο Παιδείας - ΥΠΑΙΘ
Πιερρακάκης: Εγκύκλιος για τον τρόπο υπολογισμού οργανικών κενών στην Πρωτοβάθμια
Προθεσμία έως 14 Μαρτίου στους Διευθυντές Εκπαίδευσης να δηλώσουν κενά και πλεονάσματα προσωπικού
Πιερρακάκης: Εγκύκλιος για τον τρόπο υπολογισμού οργανικών κενών στην Πρωτοβάθμια
ιεπ
ΙΕΠ: Κονδύλι 12.000€ για προμήθεια ακουστικών ενόψει αξιολόγησης στην Ξένη Γλώσσα στον διαγωνισμό PISA 2025
Αντικείμενο του έργου του Αναδόχου είναι η προμήθεια εξοπλισμού και η αποστολή του στις σχολικές μονάδες για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών της...
ΙΕΠ: Κονδύλι 12.000€ για προμήθεια ακουστικών ενόψει αξιολόγησης στην Ξένη Γλώσσα στον διαγωνισμό PISA 2025