Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή
Τώρα που πέρασε η επέτειος των ΑμεΑ (3 Δεκεμβρίου), η γιορτή της μιας μέρας, ας ασχοληθούμε με την ουσία της, μιας και οι επέτειοι καταντήσανε το άλλοθι της αδιαφορίας. Διατυπώνεται η συμπαράσταση ανήμερα της επετείου και σχεδόν ξεχνιέται όλο το άλλο διάστημα.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί επιλογή που, από ό,τι φαίνεται, ήρθε για να μείνει. Θα χρησιμοποιείται με κάθε ευκαιρία, για κάθε φύσεως αναπλήρωση. Από καταλήψεις και απεργίες, έως θεομηνίες και κενά εκπαιδευτικών ανά την επικράτεια. Κυρίως, σ΄ αυτή την πλευρά της εξ αποστάσεως έγκειται η διαφωνία και η επιφυλακτικότητα της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών, κατά την γνώμη μας και όχι ως ένα εργαλείο που ήδη είχε την εφαρμογή του στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο Γιώργος Γρόλλιος, καθηγητής του Παιδαγωγικού Θεσσαλονίκης, καταδεικνύει πολύ αναλυτικά αυτή την επιλογή, στο άρθρο του «Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Παιδαγωγική και Νεοφιλελεύθερη Αναδιάρθρωση», που αναδημοσιεύεται στο ηλεκτρονικό περιοδικό «ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΕΣ για την εκπαίδευση και την κοινωνία».

Όλες οι γνώμες συγκλίνουν στο, ότι η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αποτελεί εκπαίδευση με την περιεκτικότητα του όρου. Ίσως κατάρτιση κι αυτό πολύ είναι. Γι΄ αυτό και δεν μπορεί να υπάρξει ισοδυναμία μεταξύ ψηφιακού και πραγματικού σχολείου. Ανάπτυξη δεξιοτήτων ναι, αλλά καμιά σχέση με την παραδοσιακή διδασκαλία. Όσο πραγματικό είναι το ψηφιακό δέντρο, άλλο τόσο είναι και το ψηφιακό σχολείο!

Για τους περισσότερους, αν όχι για όλους, το πλέον ευάλωτο κομμάτι της εκπαίδευσης είναι οι μαθητές του φάσματος της Ειδικής Αγωγής.

Βιβλιογραφικά εκτιμάται σε ένα ποσοστό περίπου 10% του συνόλου του μαθητικού πληθυσμού. Στην χώρα μας εμφανίζεται λίγο πάνω από το 3%  (κατά παράδοξο τρόπο που δεν είναι του παρόντος να αναλυθεί). Αν σ΄ αυτό προσθέσουμε και τους  αλλοδαπούς μαθητές, τμήματα ΖΕΠ (Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας), Ρομά, το ποσοστό μεγαλώνει σημαντικά. Ας σκεφτούμε τώρα, πόσο ζοφερά γίνονται τα πράγματα, όταν τηλεκπαιδεύουμε μικρούς μαθητές που ανήκουν συγχρόνως στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Πώς να παρακολουθήσουν, επί ώρες τις οθόνες, μαθητές με διάσπαση, υπερκινητικότητα, αυτισμό, μαθητές που έχουν ανάγκη πολυαισθητηριακής προσέγγισης, γραφοκινητικής παρέμβασης και ένα σωρό άλλες ιδιαιτερότητες που, ακόμα και στις κανονικές τάξεις, οι εκπαιδευτικοί δίνουν καθημερινές μάχες! Πώς να έχει πρακτική εφαρμογή η «παράλληλη στήριξη» ή ακόμα και το «τμήμα ένταξης» χωρίς δια ζώσης παρέμβαση;

Επιπρόσθετα, ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών, που έχουν και την μεγαλύτερη ανάγκη υποστήριξης, συχνά βρίσκεται εντελώς εκτός τηλεκπαίδευσης για πολλούς λόγους. Είτε γιατί δεν διαθέτουν ηλεκτρονική υποδομή στο σπίτι (με το τηλέφωνο, κινητό ή σταθερό, όλοι καταλαβαίνουμε ότι δεν γίνεται δουλειά), είτε γιατί οι γονείς αδυνατούν να είναι συνεχώς δίπλα τους, είτε γιατί το σύστημα έχει τα πάνω του και τα κάτω του και μια δεν έχει φωνή, μια δεν έχει εικόνα, είτε, είτε

Μια περιήγηση στο διαδίκτυο σε ανακοινώσεις εκπαιδευτικών από εμπειρίες τους αυτή την περίοδο, επαληθεύει πως σε κάθε τάξη ένα 15% περίπου απέχει εντελώς της διαδικασίας. Όταν, συνεπώς, αυτό το 15% ταυτίζεται σε μεγάλο βαθμό με την Ειδική Αγωγή, τότε μιλάμε για τραγέλαφο και υποκρισία!

Αν υπάρχει έντονη κριτική, από πανεπιστημιακούς και μαχόμενους εκπαιδευτικούς, για τα οφέλη και τα αποτελέσματα της τηλεκπαίδευσης στους μαθητές τυπικής ανάπτυξης, όλοι καταλαβαίνουμε την ένταση της κριτικής, κυρίως, για τους μικρούς μαθητές της ευάλωτης Ειδικής Αγωγής.

Κοντολογίς, αυτό που έχουν ανάγκη οι μαθητές μας είναι τα ανοιχτά σχολεία. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα ληφθούν όλα τα απαιτούμενα μέτρα (τμήματα έως 15 μαθητές, αποστάσεις, απολυμάνσεις και ό,τι θεωρείται αναγκαίο) για την προστασία της υγείας όλων.

 

Γιώργος Ηλ. Τσιτσιμπής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mourtzoukou
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τη νονά του δεύτερου παιδιού της Ειρήνης Μουρτζούκου
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
άρωμα
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
Συνδέονται με προβλήματα όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη, καρδιοπάθειες και ακόμη και μείωση της νευροανάπτυξης
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο