kerameos
Ολοκληρώθηκε η συζήτηση στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για το νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με μια "αποκάλυψη" της Υπουργού Παιδείας: η τηλεκπαίδευση ήρθε για να μείνει.

Επίθεση στην αντιπολίτευση επειδή δεν ψήφισε τον προϋπολογισμό, που περιλαμβάνει, όπως είπε, αυξήσεις κονδυλίων για την παιδεία έκανε σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κατά τη διάρκεια συζήτησης για το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση.

Επίσης η κ.Κεραμέως αποκάλυψε στην ομιλία της ότι η τηλεκπαίδευση ήρθε για να μείνει, τονίζοντας ότι με το κλείσιμο των σχολέιων λόγω κορονοϊού, "δόθηκε χρυσή ευκαιρία εξοικείωσης ώστε όταν ανοίξουν τα σχολεία να μπορεί να συμπληρώνει τη διδασκαλία"

Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό στο σύνολό του επί της αρχής κατά πλειοψηφία και αύριο στις 10 το πρωί εισάγεται προς ψήφιση στην Ολομέλεια.

Αναλυτικά:

Κεραμέως κατά αντιπολίτευσης 

"Χτες ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός και θεωρώ λυπηρό ότι η αντιπολίτευση δεν ψήφισε την αύξηση 142 εκ. ευρώ που περιλαμβάνει για την Παιδεία. Επίσης οι πρώτοι μόνιμοι διορισμοί 10.500 εκπαιδευτικών μετά από πολλά χρόνια, δυστυχώς καταψηφίστηκαν από την αντιπολίτευση, όπως και τόσα άλλα θετικά μέτρα όπως πχ οι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί στα σχολεία. Τουλάχιστον τα 112 εκ .ευρω για την ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων θα τα στηρίξουμε όλοι μαζί;", είπε η κ.Κεραμέως. 

Επίσης η υπουργός παιδείας επανέλαβε:

Για απλήρωτη εργασία ανηλίκων:

Δεν υπάρχει άμισθη εργασία. Θα στηρίξουμε την προσπάθεια που γίνεται με 104 εκ ευρώ για την πρακτική άσκηση;

Για τέλος εγγραφής στα Δημόσια ΙΕΚ:

Θεσπίστηκε λόγω ποσοστού 30% που εγγράφονται και μετά δεν παρακολουθούν. Το κάναμε γιατί δεν θεωρούμε ότι κάποιος πρέπει να χρησιμοποιεί το ΙΕΚ για να παίρνει αναβολή στρατού.

Για ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ:  (Προς ΣΥΡΙΖΑ)

Λέτε ότι αγωνίζεστε για αναβάθμιση. Με τη διάταξη που αφήσατε όμως, μπορούσε να εγγραφεί καποιος σε ΕΠΑΣ μόνο για έναν χρόνο Γιατι ο νόμος σας προέβλεπε παράταση λειτουργείας μόνο για το 2020-2021, αρα δε μπορούσε να εγγραφεί για παραπάνω.

Για διάλογο με Ομοσπονδίες εκπαιδευτικών:

Συναντηθήκαμε Ιούλιο και Οκτώβριο, αλλα εγώ σας καλεσα στο νομοσχέδιο διαλόγο και εισέπραξα αρνητική απάντηση, δυστυχώς αρνήθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ το διάλογο.

Για προτάσεις ΚΙΝΑΛ:

Πολλά από όσα πρότεινε η κ.Κεφαλίδου είναι ήδη μέσα στο νομοσχέδιο, χαίρομαι που συγκλίνουμε σε τόσα πολλά σημεία.

Για το το νέο σύστημα βάσεων και διπλό μηχανογραφικό (απαντώντας στον κ.Δελή του ΚΚΕ)

Οι αλλαγές δεν επηρεάζουν την προετοιμασία υποψηφίων γιατί δεν επιδρούν σε ύλη και μαθήματα προς εξέταση. Οι προτάσεις επιδρούν από τα αποτελέσματα των πανελλαδικών και πέρα.

Για νέα βάση εισαγωγής:

Δεν προτείναμε την απόλυτη  βάση του δέκα, γιατί η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν υπήρχε, στις πανελλήνιες υπήρχαν και  ευκολότερα θέματα και επιεικέστερη βαθμολόγηση και συσσώρευση βαθμολογιών γύρω από τη βάση, ενώ εμείς θέλουμε να μην εξαρτάται η  εισαγωγή από την ευκολία ή τη δυσκολία των θεμάτων.Θέλουμε επίσης κάθε τμήμα ΑΕΙ να μπορεί να τη διαμορφώσει και να έχει ρόλο στη βάση, να διαμορφώσει το ακαδημαϊκό του προφίλ στο πλαίσιο της αυτονομίας, προσδιορίζοντας άλλη βάση. 

Για το βαουτσερ των 200 ευρώ για εξοπλισμό:

Δεν εχει σχέση με πόσους δεν είχαν τη δυνατότητα παρακολούθησης της τηλεκπαίδευσης, αφορά στη στηριξη των ψηφιακών δυνατοτήτων.

Για τηλεκπαίδευση:

Δόθηκε χρυσή ευκαιρία εξοικείωσης ώστε όταν ανοίξουν τα σχολεία να μπορεί να συμπληρώνει τη διδασκαλία.

Για τοπικές προσλήψεις ωρομισθίων:

Διάταξη που θα εφαρμόζεται όταν δεν υπάρχουν άλλοι στον πίνακα. 

Τι είπαν οι βουλευτές

Πριν από την υπουργό Παιδείας, είχαν μιλήσει αρκετοί βουλευτές, τα σημαντικότερα σημεία από τις ομιλίες ορισμένων έχουν ως εξής:

Γιάννης Αμανατίδης, ΣΥΡΙΖΑ:

Θα έπρεπε η Παιδεία να αποτελεί πεδίο συννενόησης, όμως η στάση της υπουργού Παιδείας που δεν απάντησε στα περισσότερα ερωτήματα, είναι "δεν άκουσα, δεν ειδα, δεν απαντώ". Θα έπρεπε να απαντά ως σεβασμό στη Δημοκρατία. Δεν απάντησε συνολικά, μια τακτική που το ΥΠΑΙΘ έχει εδώ και μήνες με αποτέλεσμα να φέρνει σε αντίθεση εκπαιδευτικούς, γονείς και φορείς. Πχ έχει αρνηθεί να δώσει σύμβαση με τη Cisco στη Βουλή. Γιατί εν μέσω πανδημίας έκανε αύξηση μαθητών ανά τμήμα από 22 σε 24 μαθητές;  Για υπηρεσιακά συμβούλια: Σε ποιό κράτος νομιμοποιείται ως εκλεγμένοι αντιπρόσωποι ανθρωποι που για να βγούν ψηφίστηκαν από το 7% του εκλογικού σώματος; Ποια νομική και πολιτική νομιμοποίηση έχει ο αντιπρόσωπος αυτός; Για τα νέα βάουτσερ: Μιλάει για 112 εκατ και βγάζει 550.000 δικαούχους. Είναι όμως αργα γιατί αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον τόσοι δεν είχαν δυνατότητα τόσους μήνες να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση. Δεν σχεδίασε εξ αρχής την τηλεκπαίδευση η κυβέρνηση, έπρεπε εξ αρχής να δοθούν τα κατάλληλα μέσα σε όλους τους μαθητές. Η κυβέρνσηση δε δίνει στοιχεία πόσοι μαθητές δε συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση λόγω ελλείψεων.

Ιασων Φωτήλας, εισηγητής πλειοψηφίας

Ολοι οι φορείς πλην ενός εκφράστηκαν θετικά για το ν/σ με το οποίο γίνεται μια κρίσιμη αλλαγή στον τομέα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, που θα γίνει μια ελκυστική προοπτική για τους νέους. Το μοντέλο του όλοι σπουδάζουμε στα ΑΕΙ, μπορεί να βοήθησε παλιότερα, αλλλά εδώ και 20 χρόνια οδηγεί σε αδιέξοδα και στο λεγόμενο brain drain. Τώρα πληρώνουμε το βαρύ τίμημα της υψηλής διαρθρωτικής ανεργίας, γιατί δεν έχουμε προσωπικό σε ειδικότητες που θέλει η αγορά αλλά εχουμε πλεόνασμα σε ειδικότητες με διδακτορικά, που αναγκάζονται να φύγουν έξω. Πριν 20 έτη γερμανοί φοιτητές Ιατρικής πληροφορήθηκαν ότι δε θα απορροφηθούν από αγορά εργασίας, Τι έκαναν; Αποφάσισαν οικειοθελώς να σταματήσουν την Ιατρική και να πανε σε παρεμφερές αντικείμενο για να εξασφαλίσουν σταδιοδρομία. Αποδείχθηκε σωστή επιλογή γιατί μετά απο 2 δεκαετίες έχουν μια επιτυχημένη καρριέρα. Εμείς νομοθετούμε τη δυνατότητα της διαπερατότητας ώστε οι σπουδαστές να έχουν πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες. Να δούμε την εκπαίδευση υπό το πρίσμα των αλλαγών και της ανάγκης των παιδιών να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες που πραγματικά θα τους βοηθήσουν. Για τη δήθεν ανασφάλιστη εργασία, όχι μόνο δε θα είναι απλήρωτοι οι ανήλικοι, αλλά ήδη έχουμε εξασφαλίσει κονδύλι για αμοιβή τους.

Μερόπη Τζούφη: Θέλετε αριστεία για λίγους

Οι Γερμανοι όμως ξέμειναν τελικά από γιατρούς και μετά έπαιρναν  αρχικά από την ανατολική Γερμανία και μετά εως και από την Ελλάδα, ατυχές το παράδειγμα του κ.Φωτήλα. Η πλειοψηφία κοινωνικών εταίρων διαφωνεί σε πολλά με το νομοσχέδιο, ενώ οι εκπαιδευτικοί το απορρίπτουν συνολικά ενώ  θα κληθούν να το εφαρμόσουν κι εσείς αρνείστε να τους συναντήσετε, έχετε αποκλείσει ΔΟΕ και εκπαιδευτικους ΟΑΕΔ απο ακρόαση στην επιτροπή. Δυστυχώς επιλέξατε δρόμο αδιαλλαξίας και αυταρχισμού, δε συνομιλείτε αλλα εκτελείτε εντολές όσων σας βοήθησαν να εκλεγείτε. Αρχικά τα κολέγια, μετά τα ιδιωτικά σχολεία, τώρα παραδίδετε την επαγγελματική εκπαίδευση στην αγορά που ζητά καταρτισμένο κι οχι μορφωμένο προσωπικο, κλπ. Για τα κονδύλια, μιλάτε για μεταφορά κονδυλίων για να δικαιολογήσετε μείωση, εμείς λεμε οτι δε μπορούμε να μιλαμε για αναβάθμιση οταν εχετε φτωχύνει προυπολογισμό κατα 31 εκατ ευρώ. Η διαπερατότητα δεν ισχύει για τους πολλούς. Επιδιώκετε ανωτατοποίηση εκπαιδευτικου προιόντος για τα ΙΕΚ. Βασικοι στόχοι η μείωση εισερχομένων στη μη υποχρεωτική δευτεροβάθμια και η κατεύθυνση ευοπαθών και ευάλωτων στη μεταγυμνασιακή καταρτιση, δημιουργείτε ένα λύκειο για λιγότερους. Επίσης οι πτυχιούχοι ΕΣΚ δεν αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα και πρέπει να επιστρέψουν στην εκπαίδευση. Με τη βάση που θεσπίζετε και την μείωση εισακτέων στα ΑΕΙ φέρνετε ριζική αλλαγή, με παραλληλη διαδρομή απο ΓΕΛ στα ΑΕΙ  μεσω ΙΕΚ , που θα λειτουργούν ως κολεγιακά εξάμηνα. Προωθείτε μια αριστεία για λίγους. Εμείς σε δύσκολες συνθήκες, με την αναβάθμιση των ΕΠΑλ μειώσαμε τη σχολική διαρροή κατω απο 6% κι εχουμε αύξηση ποσοστού αποφοίτων απο ΑΕΙ και κατεχόντων διδακτορικών. Για αιρετούς: Εχετε αλεργία με την εκπροσώπηση εργαζομένων. Ειχαμε 93% αποχή και τους βάλατε με το ζόρι υποψήφιους. Τιμωρείτε εκπαιδευτικούς ενώ κατα τα άλλα ζητάτε συνεργασία. Θελετε να παμε πριν το 2015 να σας θυμήσουμε τι έκανε η ΝΔ; Καταργήσατε ειδικοτητες περιζήτητες για να ενιχύσετε ιδιωτικα ΙΕΚκαι θέσατε σε διαθεσιμότητα χιλιάδες εκπαιδευτικούς της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Χαρά Κεφαλίδου: Οι προτάσεις του ΚΙΝΑΛ για την Επαγγελματική εκπαίδευση

Η πρόταση του ΚΙΝΑΛ συνδέεται με το νέο αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας σε μια αβέβαιαη και γεμάτη προκλήσεις εποχή. Οι λοιπές διατάξεις σε ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο, το κάνουν να χάνει το στίγμα του. Πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως ερριμένοι. Για τα άρθρα για αιρετούς και προσωρινούς διευθυντές, νομίζω ότι δημιουργείτε περισσότερα προβλήματα από όσα πατε να λύσετε. Και ανέλυσε τις προτάσεις του ΚΙΝΑΛ,οπως εθνικο πρόγραμμα δια βιου μάθησης, διαμόρφωση εκπαιδευτικών μονάδων ΕΕΚ, θεσμοθέτηση εκπαιδευτικών οργανισμών ΕΕΚ στους οποίους θα ενσωματωθούν οι υπάρχουσες και νέες μονάδες όπως ΙΕΚ, ΕΠΑΛ, κλπ. Για να δημιουργηθούν brand names με συγκέντρωση δυνάμεων και διασύνδεση με τοπικές ανάγκες, ανάπτυξη συστήματος μαθητείας, εισαγωγή θεσμού αμοιβόμενης πρακτικής άσκησης, αναβάθμιση πλαισίου λειτουργίας ΙΕΚ, προγράμματα επανακατάρτισης και εξειδικεύσεων και αρχικής κατάρτισης, γραφεία διασύνδεσης στο χωρο επαγγελματικης εκπαίδευσης για σύνδεση με αγορά, διαπερατότητα απο πρωτοβαθμια ως τριτοβάθμια εκπαίδευση των συστημάτων κατάρτισης, νέα προγράμματα σπουδών και επικαιροποίηση υφιστάμενων, αντιστοίχηση στο πλαίσιο προσόντων για καταχώριση του συνόλου προσόντων και οργάνωση συστηματος επικύρωσης γνώσεων και προσόντων.

Ιωάννης Δελής ΚΚΕ: Ικανοποιείτε τα αιτήματα του ΣΕΒ

Η κυβέρνηση αιφνιδίασε τους υποψήφιους των πανελλαδικών και προκαλεί η υπουργός όταν λέει ότι αυτό δεν επηρεάζει τους υποψήφιους  ενώ αλλάζει όλο το σύστημα. Ισως εντάσσεται στην προσπάθεια επηρεασμού πρυτάνεων για να μην αντιδρούν στα μέτρα καταστολής που σχεδιάζονται μέσα στα ΑΕΙ. Αλλα είναι νερό στο μύλο κατηγοριοποίησης των τμημάτων, εέταση ελιτισμού ορισμένων και υποβάθμισης άλλων σχολών. Με το νέο σύστημα δε θα επιλέγουν οι μαθητές τις σχολές τους, αλλά οι σχολές θα επιλέγουν αυτούς. Σε μια χρονιά με δύσκολα θέματα θα μένουν χιλιάδες εκτός. Για το 30% που δεν ολοκληρώνουν σπουδές: Αυτό δεν το διαμορφώνει το σύστημα εισαγωγής αλλά το σχολείο από όπου προέρχονται και το μορφωτικό ρόλο του Λυκείου τον έχετε αφυδατώσει. Πολλοί αναγκαζονται να δουλεύουν ταυτόχρονα. Τελος το διπλό μηχανογραφικό είναι επανέκδοση της πρότασης ΣΥΡΙΖΑ για τα λεγόμενα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης. Αρνητικές και απαράδεκτες επιλογές που απομακρύνουν τα παιδιά των λαικών οικογενειών από τη μόρφωση. Επίσης οι εξαγγελίες για χορήγηση κονδύλιων που θα λάβουν 325.000 οικογένειες, συνιστα ομολογία των ελλείψεων για την τηλεκπαίδευση. Χρειάζεται αναλυτική καταγραφή. Βεβαια οι φοιτητες εκτός απο εξοπλισμό χρειάζονται και βιβλία που ακόμα δεν έχουν πάρει ενώ πλησιάζει η εξεταστική, και θελουν και ιντερνέτ. Για νομοσχέδιο, ο ΣΕΒ το καλοκαίρι πρότεινε υπαγωγή συστημάτων ΕΕΚ σε ενιαία δομή, κλπ. Ενω οι μαθητες ζητουν εξοπλισμό, εργαστήρια, προσωπικό, πλήρη εργασιακά και εκπαιδευτικά δικαιώματα, πιστοποίηση μέσα στο πτυχίο αντί για αέναο κυνηγητό προσόντων, βιβλία ανανεωμένα, και προγραμματα, ζητούν την πραγματική αναβάθμιση σπουδών. Ποιούς επέλεξε η κυβέρνηση να ακούσει, αρκεί μια βιαστική ανάγνωση νομοσχεδίου για να καταλάβει κανείς. Γιαυτό και την ευχαρίστησαν όλοι οι εργοδοτικοί φορείς. Ικανοποίησε τα αιτήματα ΣΕΒ. Η οικονομία είναι αυτή που καθορίζει την εκπαίδευση κι όχι το αντίθετο και άρα σε μια καπιταλιστική οικονομία, σκοπός θα είναι το κέρδος και στις δύο. Για χάσμα δεξιοτήτων που ζητάει και δε βρίσκει η αγορά αναδεικνύει και το χάσμα ανάμεσα στα συμφέροντα νέων αποφοίτων και στο κεφάλαιο, που ζητα φτηνό εργατικό δυναμικό ενώ εκείνοι ουσιαστικές σπουδές και δικαιώματα. Το νομοσχέδιο πετάει στη φτηνή εργασία 15χρονα παιδιά, ενώ καταργείται κάθε έννοια γενικής παιδείας κι αυτό είναι βάρβαρο. Το πρόβλημα δεν είναι οι ανίκανοι μαθητες αλλα η καπιταλιστική αγορά που στερεί τη μόρφωση για να στείλει στην εργασιακή ανασφάλεια τα παιδιά.

Τα ευτράπελα και τα λιγότερο αστεία

Στα παραλειπόμενα της συνεδρίασης, να καταγράψουμε την ομιλία της βουλευτού της Ελληνικής Λύσης κ.Σοφίας Ασημακοπούλου η οποία αναρωτήθηκε μεταξύν πολλών άλλων αν "με την Ελληνομάθεια θα κανουμε μαθηματα ελληνικών σε λαθρομετανάστες"

Επίσης τη νέα ένταση με το Νίκο Φίλη, στον οποίον έκανε παρατήρηση ο κ.Ιασων Φωτήλας ότι δεν φορούσε την μάσκα του, ενώ ο βουλευτής ...έπινε νερό εκείνη την ώρα, γεγονός που τον έκανε να εκραγεί και να αντιδράσει σε υψηλούς τόνους.

Τέλος, να καταγράψουμε τιςν παρατηρήσεις του Γιαννη Λοβέρδου, ο οποίος "αποκάλυψε" ότι το φραντσάιζ μιας επιτυχημένης επιχείρησης κουλουριών το έφτιαξε ένας νέος που είχε σπουδάσει στη μαθητεία του ΟΑΕΔ ενώ αν είχε σπουδάσει κονωνιολόγος θα ήταν άνεργος και θα έψαχνε καμιά δουλειά στο δημόσιο.

"Στο σπίτι αναζητάτε κοινωνιολόγους, ή ηλεκτρολόγο κι υδραυλικο που δεν βρίσκετε;" αναρωτήθηκε ο βουλευτής της ΝΔ, αλλά δεν έλαβε απάντηση,.

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

agelada.jpg
Παγκόσμια εγρήγορση - Ο ιός της γρίπης των πτηνών εντοπίστηκε σε αγελαδινό γάλα μολυσμένων ζώων
Ο ΠΟΥ ζητά εγρήγορση μετά τον εντοπισμό του ιού H5N1 στο γάλα αγελάδων
Παγκόσμια εγρήγορση - Ο ιός της γρίπης των πτηνών εντοπίστηκε σε αγελαδινό γάλα μολυσμένων ζώων
patra_ksilodarmos
Πάτρα: «Αθώος τσακωμός παιδιών» λέει ο πατέρας του παιδιού που χτύπησε τον 9χρονο
«Άλλος επεξεργάστηκε το βίντεο και έγραψε υπότιτλους», λέει ο πατέρας του 7χρονου που ξυλοκόπησε 9χρονο
Πάτρα: «Αθώος τσακωμός παιδιών» λέει ο πατέρας του παιδιού που χτύπησε τον 9χρονο