Τα πρώτα σκιρτήματα ενός απαξιωμένου κλάδου;
Τα πρώτα σκιρτήματα ενός απαξιωμένου κλάδου; Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας …

Πρόσφατα δεχθήκαμε ευχάριστα ως είδηση δύο γεγονότα για την Φυσική Αγωγή, που περιέχονται ως διατάξεις στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την επαγγελματική εκπαίδευση.  

Πρώτον ο συνυπολογισμός του βαθμού του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής για την προαγωγή και αποφοίτηση στο Λύκειο και δεύτερον η διεξαγωγή της κολύμβησης από μόνιμους και αναπληρωτές ή ωρομίσθιους συναδέλφους ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής.

Για το πρώτο πιστεύω ότι «μιλάει» από μόνο του, πόσο ευνοϊκό είναι για το μάθημα. Απλά αναρωτηθείτε πόσο κάτω είχαμε φτάσει. Όλη η σχολική κοινότητα βλέπει με «άλλο μάτι» ένα μάθημα, του οποίου ο βαθμός μετράει και ας αφήσουμε στην άκρη άναρθρες κραυγές περί δήθεν ανισοτήτων στην βαθμολόγηση που άπτονται των σωματομετρικών χαρακτηριστικών των μαθητών. Όσοι είμαστε εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι η προσπάθεια μετράει και επιβραβεύεται με ανάλογο βαθμό, που εξαρτάται από την προσωπικότητα, το ενδιαφέρον για το μάθημα και τις ικανότητες του κάθε μαθητή. Τίποτε δεν είναι ικανό να ξεθωριάσει την ευεργετική του επιρροή στο μάθημα.

Για το δεύτερο, παρά τις δίκαιες πικρίες των συναδέλφων, που έως τώρα, δίδασκαν κολύμβηση, εφόσον η δική τους προϋπηρεσία μάλλον δεν προσμετράται και παρά τις κατ’ εμέ υπερβολικές επιφυλάξεις τους, κατά πόσον είναι πλήρως ικανοί οι συνάδελφοι, χωρίς ειδικότητα στο υγρό στοιχείο, να φέρουν άρτια εις πέρας την διδασκαλία της, θεωρώ ότι μεσομακροπρόθεσμα μόνο καλό θα κάνει στον κλάδο και στην ίδια την κολύμβηση. Αυτό διότι με την διενέργεια της κολύμβησης αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής και υπό την αιγίδα του υπουργείου παιδείας και όχι της κολυμβητικής ομοσπονδίας, αφενός αποβάλλεται οριστικά ο οποιοσδήποτε τυχόν χαρακτηρισμός της κολύμβησης ως οιονεί μαθήματος με χαρακτηριστικά προγράμματος, με εμφανή υπηρεσιακά πλεονεκτήματα για τους συναδέλφους και αφετέρου το μάθημα πλέον θα διδάσκεται πληρέστερα και κυρίως έγκαιρα.

Ναι μεν αλλά θα πουν πολλοί. Όπως καλά όλα αυτά, αλλά εδώ δεν έχουμε υποδομές, υλικό και γυμναστήρια. Σιγά και τι πετύχαμε, τα αυτονόητα. Δεν υπάρχουν επιμορφώσεις, τα προγράμματα σπουδών του μαθήματος είναι παρωχημένα και άλλες ορθότατες επισημάνσεις, που είναι χρήσιμο να γίνονται για να ανασυντασσόμαστε και να στοχεύουμε στην κατάκτησή τους.

Όμως, έχω την γνώμη ότι όλοι μας θα πρέπει να αναλογιστούμε πρώτα σε ποιόν πάτο είχαμε φτάσει. Τα ναι μεν αλλά είναι λίγο υπερβολικά στην παρούσα χρονική συγκυρία. Γιατί γνωρίζουμε ότι με αυτήν την έκφραση, θέλοντας και μη, σχεδόν εκμηδενίζουμε τα μεν και υπερτονίζουμε τα αλλά. Δηλαδή μειώνουμε υπερβολικά και αχρείαστα τις δύο ευνοϊκές ρυθμίσεις και άκαιρα μεγαλοποιούμε όσα δεν έχουμε πετύχει ακόμα. Σωστό και αυτό αλλά δεν είναι της παρούσης. Υψηλή κριτική ταιριάζει σε αυτούς που έχουν ήδη πετύχει τα περισσότερα και λίγα τους απομένουν για να φτάσουν στην ολοκλήρωση.

Αντί αυτού, μήπως θα ήταν χρησιμότερο να προσπαθήσουμε να ψηλαφήσουμε τις γενεσιουργές αιτίες που μας έφτασαν σε αυτό το οδυνηρό σημείο και να επιχειρήσουμε να τις εκριζώσουμε από τον κλάδο; Δεν θα προοδεύαμε περισσότερο έτσι;

Ας μου επιτραπεί να επιχειρήσω να κάνω μερικές υποθέσεις για το ζήτημα αυτό, ως τροφή για σκέψη.

Μήπως για το κατάντημά μας ευθύνεται αναλογικά και ο πολυκερματισμός του κλάδου σε πολλές ενώσεις κυρίως επιστημονικές, με αποτέλεσμα να διασπάται και να διαμοιράζεται η φωνή μας και να χάνει την δύναμή της; Μήπως η έλλειψη συνδικαλιστικού φορέα μέχρι τώρα, είναι ένα μέρος αυτού του προβλήματος; Μήπως ευθύνεται η πρόταξη άλλων συμφερόντων όπως για παράδειγμα παραταξιακών και κομματικών, πριν από τα συμφέροντα του κλάδου;

Μήπως επιχειρείται τόσο καιρό απόπειρα προσωπικού σφετερισμού των όποιων κατακτήσεων του κλάδου, για την αποκόμιση προσωπικής ωφέλειας από διάφορους ταγούς μας, με αποτέλεσμα να καπελώνεται η αγνή και ανεπηρέαστη φωνή των συναδέλφων, που αντιμετωπίζουν καθημερινά και προσωπικά τα προβλήματα;

Μήπως και εμείς προσωπικά δεν κάναμε την αυτοκριτική μας για απώλειες συλλογικών κατακτήσεων του κλάδου στο παρελθόν; Ήμασταν άξιοι των περιστάσεων και τις περιφρουρήσαμε όπως έπρεπε;

Αυτή η αναζήτηση θεωρώ ότι θα προσέφερε την χρονική αυτή στιγμή, τις καλύτερες υπηρεσίες στον κλάδο. Εάν και εφόσον αποκαλύψουμε και εξαλείψουμε τα αίτια του ξεπεσμού, τότε θα είμαστε σε θέση να θεωρούμε λίγο αυτό που μας δίδεται και να ζητάμε περισσότερα και ποιοτικότερα.

Σήμερα όμως μπορούμε να χαρούμε για τα δύο «δεντράκια» που φυτέψαμε, να τα φροντίσουμε και να τα βοηθήσουμε να θεριέψουν και έπειτα να προσπαθήσουμε να φυτέψουμε και άλλα, ώσπου να γίνουν «δάσος». Τα δύο αυτά γεγονότα σε συνδυασμό με την αναγνώριση της αξίας των σχολών μας διεθνώς και της πρόσφατης αύξησης των ωρών διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μας δίνει μία μικρή δικαιολογία για στιγμιαία χαρά.

Εξάλλου ως εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε την ενισχυτική ώθηση της ανατροφοδότησης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑ
ΣΔΘΕ ΕΚΠΑ: Ένα ακόμη βήμα προς την κατάργηση της δημοκρατίας στο Πανεπιστήμιο και στη Σχολή μας
Ανακοίνωση του Συλλόγου Διδασκόντων Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ
ΣΔΘΕ ΕΚΠΑ: Ένα ακόμη βήμα προς την κατάργηση της δημοκρατίας στο Πανεπιστήμιο και στη Σχολή μας