ex apostaseos 1280
Την ώρα που γράφω βέβαια μπορεί το σύστημα τηλεκπαίδευσης του υπουργείου από Sisco web ex (πρώην) να έχει γίνει Sisco Webex (παρών), δηλαδή να έχει αποκατασταθεί πλήρως και ίσως να μην παρουσιαστεί κανένα πρόβλημα στη συνέχεια και όλα να προχωρήσουν όπως έχουν προγραμματιστεί

«Είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι για τη μεταφορά της μαθησιακής διαδικασίας στην εξ αποστάσεως μορφή της, στηρίζουμε με κάθε μέσο τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, τους εκπαιδευτικούς μας, τα στελέχη μας, και είμαστε αισιόδοξοι ότι σε λίγο καιρό θα επανέλθουμε στην κανονικότητα».

Τάδε έφη υπουργός παιδείας κυρία Νίκη Κεραμέως, λίγο πριν ξεκινήσει η τηλεκπαίδευση και για τους μαθητές των γυμνασίων, σήμερα Δευτέρα 9 Νοεμβρίου του σωτηρίου έτους 2020 και μόλις κατά την δεύτερη ώρα των μαθημάτων σε πολλές περιοχές της χώρας το σύστημα «έπεσε» ή «κράσαρε» κατά την καθομιλουμένη των ειδικών της τεχνολογίας των υπολογιστών και την αγαπημένη διάλεκτο των μαθητών.

Το σύστημα δεν άντεξε, οι εκπαιδευτικοί ήταν όλοι έτοιμοι και στις θέσεις τους για να «τηλεπαραδώσουν» τα μαθήματά τους και οι μαθητές περίμεναν να ακούσουν και να «τηλεδιδαχθούν», όμως εις μάτην, οι οθόνες μετέδιδαν το μήνυμα ότι δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτήν την πλατφόρμα.

Τις να πταίει; Προς το παρόν μόνο εικασίες μπορούν να εκφραστούν:

Οι πιο «ελαφριές»:

Να φταίει άραγε η πιθανότητα πολλοί πρώην εργαζόμενοι οποιουδήποτε τομέα και νυν σε αναστολή ή σε κατ’ επίφασην εργασία (να ‘χαμε να λέγαμε δηλαδή), να «παίζουν» την ίδια ώρα, με τον υπολογιστή «βαριά» για το διαδίκτυο on line παιχνίδια για να σκοτώσουν την ώρα τους και με τον τρόπο αυτόν να επιβάρυναν το σύστημα; Που να μπορούσε να το προβλέψει αυτό η δύσμοιρη ηγεσία του υπουργείου.

Να φταίει άραγε η περίπτωση πολλοί συμπολίτες μας, νοικοκυρές με παιδιά σε κατάσταση νευρικού κλονισμού, άνεργοι, άεργοι, «αυτό» απασχολούμενοι, να επιθυμούν λόγω καραντίνας να πιούν τον πρωϊνό καφέ τους και να προβούν σε κοινωνικό σχολιασμό μαζί με τα αγαπημένα τους πρόσωπα και πραγματοποιούν αθρόες βιντεοκλήσεις μεταξύ τους, γιατί άλλο να σε ακούω και άλλο να σε βλέπω κιόλας και έτσι πέφτει το σύστημα, ένα είναι κι αυτό χειμώνα-καλοκαίρι; Που να μπορούσε να το προβλέψει αυτό η έρμη ηγεσία του υπουργείου.

Οι πιο σοβαρές:

Να φταίει άραγε η υπόθεση το υπάρχον σύστημα τηλεκπαίδευσης και μεταφοράς δεδομένων μέσω διαδικτύου να είναι ανεπαρκές είτε λόγω υποδομών είτε λόγω πεπερασμένης τεχνολογίας; Που να μπορούσε να το προβλέψει αυτό η καψερή ηγεσία του υπουργείου.

Να φταίει άραγε το ενδεχόμενο επιτήδειοι κλέφτες του διαδικτύου ή, το πιο οικείο, hackers, να εκμεταλλεύονται την περίσταση για να υποκλέψουν μαζικά προσωπικά δεδομένα; Που να μπορούσε να το προβλέψει αυτό η άμοιρη ηγεσία του υπουργείου.

Τέλος η εξής μία συνομωσιολογική έως και μυθοπλαστική και φαντασιόπληκτη:

Να φταίει άραγε το γεγονός ότι θέλουν να καταστήσουν στην κοινωνία απαραίτητη την εισαγωγή της τεχνολογίας τηλεπικοινωνιών 5G, με την οποία θα αποφεύγονται τέτοιου είδους «κρασαρίσματα» στο μέλλον και με τον τρόπο αυτόν να εγκαθιδρύσουν στον πλανήτη την αυτοκρατορία του «εξαποδώ» ή των εξωγήινων ή των πεφωτισμένων ή ποιός ξέρει ποιανού άλλου πλάσματος ή κατάστασης φαντασιακής δημιουργίας; Αυτό κι αν που να μπορούσε να το προβλέψει η άτυχη ηγεσία του υπουργείου.

Κι όμως όλα τα παραπάνω ακούγονται σε διάφορες συζητήσεις είτε δια ζώσης είτε και διαδικτυακές, χωρίς να σημαίνει βέβαια αυτό ότι τις ασπάζομαι.

Αυτό όμως που σίγουρα γνωρίζω και ασπάζομαι είναι ότι, για να το πω λαϊκιστί: «Παίζει να είναι οι εκπαιδευτικοί οι μόνοι που προετοιμάστηκαν με πλήρη αρτιότητα και επάρκεια για να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης στα παιδιά μας».

Οι μόνοι που από την προηγούμενη καραντίνα του Μαρτίου – Απριλίου τρέχοντος έτους είναι σε ετοιμότητα παροχής άρτιων υπηρεσιών εκπαίδευσης από απόσταση, είτε με δικό τους τεχνολογικό εξοπλισμό είτε με δανεικό. Είχαν ετοιμάσει ειδικά προγράμματα για την εύληπτη παράδοση των μαθημάτων τους μέσω τηλεκπαίδευσης και είχαν αφιερώσει ατελείωτες ώρες και από τον προσωπικό τους χρόνο ακόμα, για να εξοικειωθούν με την διαδικασία, τις μεθόδους και τον εξοπλισμό της τηλεκπαίδευσης. Όλα αυτά γιατί σέβονται τους μαθητές τους, τον εαυτό τους και γενικά την Παιδεία, της οποίας είναι λειτουργοί.

Κατά τα λοιπά υπάρχουν και μερικές άναρθρες, ευτυχώς λίγες, κραυγές στην κοινωνία για τους εκπαιδευτικούς, που μιλάνε για ρεμάλια της Φωκίωνος Νέγρη, για τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας, για αργόμισθους, μήνας μπαίνει μήνας βγαίνει ο μισθός να πέφτει, αυτοί το κλείσαν από τον προηγούμενο Μάρτιο και άλλες φράσεις κλισέ που ακούγονται και μεταδίδονται πιθηκίζοντας, από κάποια τηλεοπτικά κανάλια και μπαίνουν αμάσητα στα αυτιά και στα μυαλά ανεγκέφαλων, που κατόπιν, οικτίροντας την άδικη μοίρα που δεν τους έβαλε αυτούς στην θέση των ρεμαλιών για να δουλεύουν υπεύθυνα, αλαλάζουν σαν όχλος και εκσφενδονίζουν, αυτοϊκανοποιούμενοι, προειδοποιήσεις, όχι απειλές, για καταγγελίες, για δημοσιοποιήσεις και υπηρεσιακές αναφορές.

Σε όλους αυτούς, χτυπώντας το σαμάρι για να πονέσει ο γάιδαρος, απαντώ, σε δύο γλώσσες και ας ακούσουν αυτήν που καταλαβαίνουν:

Πρώτον στην «καθώς πρέπει»: Σε όσα αφορούν τον χώρο της εκπαίδευσης, ποιος εργάστηκε υπεύθυνα και κοπιαστικά για να είναι σε ετοιμότητα να αντιμετωπίσει το δεύτερο κύμα της πανδημίας από τον προηγούμενο Απρίλιο, όταν μας επισκέπτονταν το πρώτο κύμα της, οι εκπαιδευτικοί που είναι διαθέσιμοι για παροχή άρτιων υπηρεσιών στους μαθητές ανά πάσα στιγμή και σε κάθε περίσταση ή οι εργατικοί σαν τις μέλισσες τεχνοκράτες του υπουργείου, που δεν κατόρθωσαν μέσα σε έξη μήνες να υλοποιήσουν στην δημόσια εκπαίδευση τις προϋποθέσεις και τα δεδομένα που ήταν απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία της, υπό τις παρούσες συνθήκες; Μην αναλωθώ σε παράθεση δεδομένων, όπως αραίωση μαθητών στις τάξεις και τα παρελκόμενά της, ισχυροποίηση συστημάτων τηλεκπαίδευσης και θωράκισή τους από κάθε είδους δυσλειτουργίες, υλικό προστασίας από τον κορωνοϊό κλπ, είναι σε όλους γνωστά. Όμως όχι, τα ρεμάλια οι εκπαιδευτικοί φταίνε, κανένας άλλος.

Δεύτερον, ίσως σε αυτήν που καταλαβαίνουν, την αργκό των αλαλαγμών: «Ποιος σας έδωσε το δικαίωμα ρε ανεγκέφαλοι να τσουβαλιάζετε έναν ολόκληρο κλάδο, εξ αιτίας μεμονωμένων περιστατικών; Εάν πιστεύετε ότι «λουφάρουμε», ελάτε έστω και μία ημέρα να μας αντικαταστήσετε στη δουλειά μας, για να δείτε «πόσα απίδια βάνει ο σάκος» και αν θα χρειαστείτε «ρεκτιφιέ» μετά. Αν η δημόσια εκπαίδευση είναι όπως νομίζετε, τότε γιατί ρε ανόητοι αφήνετε τα παιδιά σας να αποσβολώνονται στα ηλεκτρονικά και on line παιχνίδια για να σας αφήνουν ήσυχους και δεν ασχολείστε μαζί τους, όχι για να τους εκπαιδεύσετε, αλλά για να περάσετε ευχάριστες στιγμές μαζί; Ελάτε όποτε θέλετε να μας αντικαταστήσετε και δώστε το είναι σας, αφήνοντας και την τελευταία ικμάδα δύναμής σας, όχι για να παίξετε με τα παιδιά σας και να τα απασχολήσετε, αλλά για να τα εκπαιδεύσετε και να τα μορφώσετε, όχι μόνο τα δικά σας αλλά και των άλλων. Εμείς δεν κουραζόμαστε όμως γιατί κάνουμε αυτό που μας ευχαριστεί και μας ικανοποιεί και μας «γεμίζει» ως ανθρώπους.

Επισήμανση: Οι παραπάνω απαντήσεις αφορούν τις κραυγές του τηλεκατευθυνόμενου πιθηκίζοντος όχλου και όχι των συνειδητοποιημένων και σκεπτόμενων πολιτών που κατανοούν το έργο και την προσπάθεια της πλειοψηφίας των ελλήνων εκπαιδευτικών και ως εκ τούτου περνούν ανεκτίμητο χρόνο με το παιδί τους.

Την ώρα που γράφω βέβαια μπορεί το σύστημα τηλεκπαίδευσης του υπουργείου από Sisco web ex (πρώην) να έχει γίνει Sisco Webex (παρών), δηλαδή να έχει αποκατασταθεί πλήρως και ίσως να μην παρουσιαστεί κανένα πρόβλημα στη συνέχεια και όλα να προχωρήσουν όπως έχουν προγραμματιστεί. Αυτό όμως που δεν μπορώ να πάψω να σκέφτομαι είναι ότι το μοναδικό σύστημα που πλέον έχει «κρασάρει» και μάλλον δεν επιδέχεται αποκατάστασης, είναι το σύστημα της ζωής μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τα 5 ιδιωτικά σχολεία που εξαγοράστηκαν από funds και τα 2 που επίκειται

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έρωτας στην Αρχαία Ελλάδα
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
Η ιστορία των αρχαίων Αθηναίων λειτουργεί ως υπενθύμιση για τη σημασία μιας αυστηρής, αλλά και δίκαιης, προσέγγισης στην προστασία των ευάλωτων...
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
παιδάκια
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Η κρούστα από κανέλα και καρύδια προσθέτει μια αρωματική πινελιά, ενώ η σάλτσα με σύκα συμπληρώνει τέλεια το πιάτο. Ιδανική επιλογή για γιορτινά...
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Πόδια
Αυτά είναι τα σημεία του σώματος μας που δεν πρέπει να ξυρίζουμε ποτέ
Συνηθίζουμε να απομακρύνουμε τις τρίχες από διάφορα σημεία του σώματός μας για καλλωπιστικούς λόγους, αλλά και για την καλύτερη υγιεινή μας. Ή...
Αυτά είναι τα σημεία του σώματος μας που δεν πρέπει να ξυρίζουμε ποτέ