«Θολή» ήταν η απάντηση της υπουργού Παιδείας για την ημερομηνία επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων, που προβληματίζει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, ενώ αυξάνονται οι «φωνές» των ειδικών που συνιστούν μετάθεση του ανοίγματος μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων.
Συγκεκριμένα, απάντησε στο πλαίσιο συνέντευξης στην ΕΡΤ, πως πρέπει πρώτα να αναλυθούν τα επιδημιολογικά δεδομένα και ο αντίκτυπος του lockdown στον αριθμό των κρουσμάτων.
Επανέλαβε, δε, πως η επαναλειτουργία των σχολείων αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση, ωστόσο η επιτροπή των λοιμωξιολόγων δεν έχει συνεδριάσει και δεν έχει προχωρήσει σε εισηγήσεις για το άνοιγμα των σχολείων.
Συμπλήρωσε πως τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης του ιού, ενώ η τήρηση των μέτρων από εκπαιδευτικούς και μαθητές είναι υποδειγματική. Ωστόσο, η απόφαση για αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων ελήφθη στο πλαίσιο περιορισμού των μετακινήσεων των ενηλίκων, που σχετίζεται με την επιμέλεια των μαθητών.
Η τηλεκπαίδευση «πάει καλά», καλύπτεται η ύλη
Σχετικά με την εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «πάει καλά, παρά τα μικρά τεχνικά προβλήματα», ενώ η κάλυψη της ύλης προχωράει κανονικά.
Η τηλεκπαίδευση εφαρμόζεται καθολικά, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και σε πανεθνικό επίπεδο, ενώ η υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για ένα «τεράστιο ψηφιακό έργο, που το πιστώνονται μαθητές και εκπαιδευτικοί», ενώ χαρακτήρισε την εφαρμογή μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλία ως θετική παρακαταθήκη για το μέλλον, καθώς «μαθητές και εκπαιδευτικοί αναβάθμισαν τις ψηφιακές τους δεξιότητες».
Τομές του νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση
Ο θεσμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης αποτελεί «εργαλείο ανάπτυξης της χώρας», δήλωσε εισαγωγικά η υπουργός για το σχετικό νομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.
Το νέο νομοσχέδιο, δήλωσε η υπουργός, έρχεται για να καλύψει «το χάσμα που παράγει το εκπαιδευτικό σύστημα», εξηγώντας πως η δημόσια εκπαίδευση και οι γνώσεις που λαμβάνουν οι μαθητές δεν καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς και της κοινωνίας.
Η νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπ. Παιδείας, θα δώσει τη δυνατότητα η αγορά εργασίας να προσδιορίσει το τι θα διδάσκεται στις δομές επαγγελματικές εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ, ΙΕΚ, ΚΔΒΜ κ.α). Οι δε ανάγκες θα προσδιορίζονται τόσο σε εθνικό, όσο και σε περιφερειακό επίπεδο.
Οι συγκεκριμένες αλλαγές, γίνονται για να αποκτήσουν οι σπουδαστές και μαθητές περισσότερες επαγγελματικές διεξόδους, ενώ απάντησε στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης πως «δεν υπάρχει μεταβίβαση αρμοδιοτήτων» από το υπουργείο Παιδείας καθώς παραμένει ο κεντρικός σχεδιασμός, αλλά η αυτοδιοίκηση συμπληρώνει το έργο της οργάνωσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, έχοντας καλύτερη γνώση των τοπικών αναγκών και ιδιαιτεροτήτων.
«Μας ενδιαφέρει οι μαθητές να βρουν δουλειές, να αποκτήσουν γνώσεις για να εξασκήσουν κάποιο επάγγελμα» συμπλήρωσε σχετικά.
Σχετικά με τις τομές που επιφέρει το νέο νομοσχέδιο, η υπουργός Παιδείας τόνισε πως από τη νέα σχολική χρονιά (2021-2022) θα δημιουργηθούν 15 πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα, ενώ ο θεσμός στο μέλλον αναμένεται να επεκταθεί και να ενισχυθεί.
Επιπλέον, ιδρύονται αγγλόφωνα τμήματα ΙΕΚ, ενώ δίνεται η δυνατότητα σε απόφοιτους ΙΕΚ, με σύμφωνη σχετική απόφαση του πανεπιστημίου, να συμμετέχουν σε κατατακτήριες εξετάσεις για εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, σε ποσοστό 5% επί των εισακτέων.
Το νομοσχέδιο, τέλος, προσβλέπει στην ενίσχυση της «διαπερατότητας» στην εκπαίδευση, δηλαδή στη δημιουργία πολλαπλών διαδρομών στην εκπαίδευση. Με τη δημιουργία του «επιπέδου 3», δίνεται η δυνατότητα σε αποφοίτους του Γυμνασίου να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε κάποια τεχνική σχολή, ώστε να βγουν νωρίτερα στην αγορά εργασίας και στη συνέχεια, αν το επιθυμούν, μπορούν να επιδιώξουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους σε ΕΠΑΛ.
Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί τον Δεκέμβριο, ενώ ο θεσμός των περιφερειακών συμβουλίων επαγγελματικής εκπαίδευσης θα τεθεί σε λειτουργία από τον Ιανουάριο.
Γιατί γίνονται νωρίτερα οι αιτήσεις για τις Πανελλαδικές
Η υπουργός Παιδείας, απαντώντας σε ερωτήματα γονέων και υποψηφίων, απάντησε για την έναρξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις νωρίτερα από ποτέ, στο διάστημα 25-30 Νοεμβρίου.
Η συγκεκριμένη απόφαση, εξήγησε, ελήφθη για δύο λόγους.
Πρώτον, για την καλύτερη και έγκαιρη οργάνωση του συστήματος, ώστε τα όποια προβλήματα να αντιμετωπίζονται άμεσα. Δεύτερον, η πρόβλεψη του υπ. Παιδείας τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα Ειδικά Μαθήματα (μουσικές δεξιότητες, ξένες γλώσσες, μαθήματα σχεδίου κτλ) να διδάσκονται με ενισχυτική διδασκαλία, επιβάλλει να δηλωθεί έγκαιρα η πρόθεση των μαθητών να εξεταστούν στα εν λόγω μαθήματα, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η διδασκαλία τους.
«Τα κενά έχουν καλυφθεί» απάντησε για τις προσλήψεις αναπληρωτών
Η υπουργός ανέφερε πως περισσότερες από 50.000 προσλήψεις αναπληρωτών έχουν ολοκληρωθεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, αριθμό που αποτελεί ρεκόρ.
Οι πρόσθετες προσλήψεις πραγματοποιήθηκαν για την κάλυψη των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, ενώ τα κενά έχουν καλυφθεί, σύμφωνα με την υπουργό.
«Από εκεί και πέρα, ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες που υπάρχουν», αρκέστηκε να συμπληρώσει.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη