Εκλογές αιρετών: Οι ανθρακωρύχοι και η αποχή
Άρθρο γνώμης για τις εκλογές αιρετών - «Απώτερος στόχος» της κυβέρνηση το «πέρασμα» της δημόσιας εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση

Τις τελευταίες ημέρες κορυφώνεται η διαμάχη σχετικά με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στη διενέργεια αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικών εκλογών για τα υπηρεσιακά συμβούλια.

Είναι ωστόσο ξεκάθαρο ότι αυτό το οποίο τίθεται ως κεντρικό ζήτημα δεν είναι απλά η διενέργεια των ηλεκτρονικών εκλογών. Η επιλογή αυτή έρχεται να συμπληρώσει ακόμη ένα κομμάτι του ψηφιδωτού των βαθιά νεοσυντηρητικών και με νεοφιλελεύθερο πρόσημο, πολιτικών για την εκπαίδευση.

Η παρουσίαση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εργασίας το οποίο προβλέπει εργασία έως και 10 ώρες την ημέρα, χωρίς πρόσθετη αμοιβή για υπερωρίες, αποτυπώνει το κυβερνητικό σχέδιο για την «οργάνωση του χρόνου εργασίας». Παράλληλα ενσωματώνει ρυθμίσεις οι οποίες έχουν ως κυρίαρχη στόχευση την αποδυνάμωση του συνδικαλιστικού κινήματος.

Στην πραγματικότητα η κυβερνητική πλειοψηφία αναζητά μια εμβληματικού χαρακτήρα σύγκρουση και διαμάχη με μια κοινωνική και επαγγελματική ομάδα ώστε να πετύχει μια «υπερήφανη και συμβολική» νίκη. Η επικράτηση σε μια σύγκρουση αυτού του χαρακτήρα θα αποδεσμεύσει επιλογές και θα οδηγήσει στην πραγμάτωση πολιτικών οι οποίες σε όλες τους τις εκφάνσεις και τις πτυχές θα συγκροτούν μια βαθιά νεοσυντηρητική και νεοφιλελεύθερη πολιτική.

Στο πρόσωπο της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και των συνδικάτων τα οποία συγκροτούνται ως έκφραση της συλλογικότητας των εκπαιδευτικών, η ηγετική ομάδα της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας αντικρίζει – ως μια άλλη Μάργκαρετ Θάτσερ - τους ανθρακωρύχους του 1984. Στην εμβληματική αυτή σύγκρουση αντιπαρατέθηκε η σκληρή νεοφιλελεύθερη αντίληψη με τον κόσμο της εργασίας. Η συντριβή των ανθρακωρύχων δώδεκα μήνες μετά, εξαιτίας της επιβολής ενός ασφυκτικού κλίματος αστυνομικής βίας, δικαστικών διώξεων και επικοινωνιακής εργαλειοποίησης των μμε, οδήγησε στην συντριβή των αντιστάσεων των εργαζομένων και κυρίως στην υλοποίηση των πιο αντιδραστικών πολιτικών.

Αυτό είναι και το ερμηνευτικό αλλά και αξιολογικό σχήμα των επιλογών των εκπονητών των δημόσιων πολιτικών για την εκπαίδευση. Η συντριβή των αντιδράσεων και η αποδόμηση του συνδικαλιστικού κινήματος θα οδηγήσουν την κυβερνητική πλειοψηφία σε εξαιρετικά πλεονεκτική θέση για την υλοποίηση του μεγάλου «οράματος» που έχει για τη εκπαίδευση, πέρα από τις όποιες ρυθμίσεις αφορούν τη σχολική ζωή και λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος (επαγγελματική εκπαίδευση, εξωτερική αξιολόγηση), δηλαδή…

ΤΗΝ ΥΠΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ.

Αυτό θα σημάνει με απόλυτο και ανέκκλητο τρόπο τον ολοκληρωτικό μετασχηματισμό του πεδίου της εκπαιδευτικής πραγματικότητας καθώς η υπόθεση της δημόσιας παιδείας θα μεταβληθεί σε υπόθεση τοπικού ενδιαφέροντος με διαμόρφωση σχολείων πολλών ταχυτήτων. Οι γονείς και οι μαθητές/μαθήτριες -των δήμων με μειωμένη δυναμική στο οικονομικό πεδίο- θα γίνονται μάρτυρες στην αποδόμηση του βασικού στοιχείου που πρέπει να χαρακτηρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία: την δημοκρατικοποίηση της γνώσης.

Στο πλαίσιο αυτό θα αλλάξει ριζικά το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών με ότι αυτό συνεπάγεται για τις συνθήκες όπου θα εργάζονται αλλά και κάτω από τις οποίες θα συνυπάρχουν με τους μαθητές και τις μαθήτριες τους. Θα μεταβληθούν δραματικά οι προοπτικές των μαθητών και των μαθητριών στον χώρο της εκπαίδευσης και της εργασίας με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης και ισοτιμίας.

Συνεπώς, το ζήτημα προφανώς και δεν είναι απλά η ηλεκτρονική ψηφοφορία. Είναι το πλέγμα θεωρήσεων που συνοδεύει την εφαρμογή της (ως αποκλειστικό και όχι ως συμπληρωματικό εργαλείο) αλλά και το τι σηματοδοτεί ως πρόκριμα για την εφαρμογή βαθιά αντιδραστικών πολιτικών.

Ούτε νέο-λουδιτισμό υποκρύπτει η άρνηση της εκπαιδευτικής κοινότητας (το αποδεικνύει η συμμετοχή της στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση αλλά και η εξάντληση σε χρόνο ρεκόρ των θέσεων για τις εξετάσεις πιστοποίησης για το Β1 επίπεδο πιστοποίησης γνώσεων υπολογιστών, λίγες μέρες πριν) ούτε διάθεση για σύγκρουση με το Υπουργείο έχουν οι εκπαιδευτικοί σε μια τόσο δύσκολη και ιδιαίτερη χρονιά- σε συνθήκες πανδημίας.

Είναι απόλυτα ξεκάθαρο ωστόσο, ότι η αποχή από τις εκλογές ή αντίθετα η συμμετοχή συνδέεται απόλυτα τόσο με την νομιμοποίηση ή όχι των πολιτικών του Υπουργείου στη συνείδηση του κόσμου της εκπαίδευσης όσο και στο κατά πόσο το εκπαιδευτικό κίνημα θα διαμορφώσει συνθήκες ώστε να υπερασπιστεί αποτελεσματικά την υπόθεση και τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου, να διατηρήσει στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα και να αποτρέψει την υπονόμευση της συνδικαλιστικής του εκπροσώπησης.

Η επιλογή των ανθρώπων της εκπαίδευσης θα ορίσει και το αύριο του κόσμου της εκπαίδευσης…

Και όπως γράφει ο Πλάτωνας:

«Την ευθύνη την έχει αυτός που επιλέγει»

Ο Γιώργος Γεωργακόπουλος είναι εκπαιδευτικός, μέλος της Γραμματείας του Τομέας Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής.

logo alfavita

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις έγκυρα και έγκαιρα από το alfavita.gr

Πριν τις γιορτές πιθανόν θα ανοίξουν τα σχολεία: Νέες δηλώσεις Κεραμεώς

Tο περιζήτητο σεμινάριο ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ του Παν.Αιγαίου για μόρια - Γιατί εκτοξεύτηκε η ζήτησή του

Μητσοτάκης: Πρώτα θα ανοίξουν τα δημοτικά

Αυτό είναι το κορυφαίο σεμινάριο για διορισμούς στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ και μοριοδότηση στον ΑΣΕΠ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Πανελλήνιες 2021: Μόνο οι μαθητές υποβάλλουν το Νοέμβριο αίτηση συμμετοχής

 


 

σχετικά άρθρα

Κορονοϊός-Κατερίνη: Θρήνος για το χαμό του συζύγου της 29χρονης που πέθανε λίγο μετά τον τοκετό
Κορονοϊός-Κατερίνη: Θρήνος για το χαμό του συζύγου της 29χρονης που πέθανε λίγο μετά τον τοκετό
Ο 38χρονος «έφυγε» νικημένος από τον κορονοϊό ένα χρόνο μετά το χαμό της 29χρονης συζύγου του, αφήνοντας πίσω ένα κοριτσάκι ενός έτους
Κορονοϊός-Κατερίνη: Θρήνος για το χαμό του συζύγου της 29χρονης που πέθανε λίγο μετά τον τοκετό
Κορονοϊός-Χαρδαλιάς: Οι 18 περιοχές με τα περισσότερα κρούσματα
Κορονοϊός-Χαρδαλιάς: Οι 18 περιοχές με τα περισσότερα κρούσματα
Οι περιοχές που ανησυχούν περισσότερο τις υγειονομικές αρχές, λόγω κορονοϊού - Ποιες βρίσκονται στο «κόκκινο» σύμφωνα με το Νίκο Χαρδαλιά
Κορονοϊός-Χαρδαλιάς: Οι 18 περιοχές με τα περισσότερα κρούσματα
Άνοιγμα σχολείων: 4+1 σχέδια για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία;
Άνοιγμα σχολείων: 4+1 σχέδια για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία;
Άρχισε η συζήτηση για την ημερομηνία επαναλειτουργίας των σχολείων… Και αναρωτιόμαστε εύλογα. Άραγε με ποιον τρόπο;
Άνοιγμα σχολείων: 4+1 σχέδια για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία;