ΜεΡΑ25 για άνοιγμα σχολείων: Καλούμε την κυβέρνηση, έστω και στο παρά πέντε, να αφουγκραστεί την έντονη ανησυχία της κοινωνίας
Σε λίγες μέρες θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς και χιλιάδες οικογένειες μαθητών και εκπαιδευτικών διακατέχονται από έντονη ανησυχία για το τι μέλλει γενέσθαι τη φετινή χρονιά, η οποία ξεκινάει εν μέσω δεύτερου κύματος πανδημίας.

Δυστυχώς η κυβέρνηση δεν εκμεταλλεύτηκε το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε και δεν διδάχθηκε από την εμπειρία του πρώτου κύματος, έτσι ώστε να θωρακίσει όλες τις εκπαιδευτικές δομές, οι οποίες θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της πανδημίας. Ας δούμε όμως τι δεν έκανε η κυβέρνηση, έτσι ώστε να προστατεύσει τη νεολαία και τους εκπαιδευτικούς της χώρας μας:

• Αντί να μειώσει τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, τους αύξησε εν μέσω πανδημίας. Το επιστέγασμα αυτής της ενέργειας είναι η εγκύκλιος που εστάλη στα Λύκεια της χώρας, στις 2 Σεπτεμβρίου, για συνδιδασκαλία στο μάθημα των Μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου, στον προσανατολισμό Θετικών Σπουδών και στον προσανατολισμό Οικονομικών Σπουδών.

• Υπάρχουν έως και σήμερα τραγικές ελλείψεις στη στελέχωση των δημοτικών σχολείων ακόμα και σε δασκάλους, αλλά ακόμα περισσότερο σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, καθώς επίσης δεν έχουν αντικατασταθεί οι εκπαιδευτικοί που βγαίνουν σε άδεια επειδή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

• Δεν έγιναν επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών και στελεχώνονται τα σχολεία, για άλλη μία χρονιά, με αναπληρωτές. Φέτος ειδικά, θα ζήσουμε για πρώτη φορά το θεσμό του αναπληρωτή εκπαιδευτικού, ο οποίος θα προσληφθεί με τρίμηνη σύμβαση ιδιωτικού δικαίου, για να αντικαταστήσει τυχόν κενά που θα δημιουργηθούν από τους αναπληρωτές! Την διάταξη αυτή που είναι πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα, έφερε η Υπουργός Παιδείας σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας το οποίο ψηφίζεται αυτές τις μέρες.

• Με ΦΕΚ της 9/9 στο ολοήμερο σχολείο θα γίνονται δεκτές όλες οι αιτήσεις χωρίς κανένα περιορισμό. Αυτό οδηγεί σε συγχρωτισμό παιδιών από διαφορετικές τάξεις! Ωστόσο, πολλά σχολεία δεν είναι σε θέση να δημιουργήσουν τάξεις ολοημέρου εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικών.

• Δεν έχει μεριμνήσει η κυβέρνηση ώστε να δοθούν στους Δήμους τα απαραίτητα κονδύλια για τις προσλήψεις των σχολικών καθαριστριών.

• Δεν έγινε καμία προσπάθεια βελτίωσης της τηλεκπαίδευσης, η οποία κατά γενική παραδοχή απέτυχε στο διάστημα της καραντίνας, έτσι ώστε η εκπαιδευτική κοινότητα να είναι έτοιμη σε περίπτωση που χρειαστεί να πάμε σε τηλεκπαίδευση. Όλο το διάστημα στο οποίο τα σχολεία ήταν κλειστά οι εκπαιδευτικοί δεν είχαν πρόσβαση στις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης για να μπορέσουν να οργανώσουν τα μαθήματά τους. Δεν έγινε επίσης η απαραίτητη προμήθεια ψηφιακού εξοπλισμού σε όλα τα σχολεία έτσι ώστε να έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές στη τηλεκπαίδευση.

• Δεν ακολούθησε, η κυβέρνηση το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών (π.χ. Ιταλία) οι οποίες προσέλαβαν εκπαιδευτικούς, μείωσαν έτσι τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, χρησιμοποιούν και άλλους χώρους ως εκπαιδευτήρια (βιβλιοθήκες, γυμναστήρια, πολιτιστικά κέντρα), προμηθεύτηκαν ατομικά θρανία, πραγματοποιούν τέστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές σε τακτά χρονικά διαστήματα και εφαρμόζουν καθημερινή θερμομέτρηση με την άφιξη των μαθητών στο σχολείο.

• Δεν έγιναν προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών για την αντιμετώπιση κρουσμάτων στις σχολικές μονάδες, αφού οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ούτε γιατροί ούτε νοσηλευτές.

• Δεν πήρε το Υπουργείο κανένα επιπλέον μέτρο για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Αντί να κάνει όλα αυτά η κυβέρνηση, προτίμησε να προμηθεύσει μόνο με μάσκες, οι οποίες μόλις έφτασαν στους Δήμους (και μάλιστα σε κάποιους όχι ακόμη) και φυσικά δεν θα προλάβουν να βρίσκονται στα σχολεία τη Δευτέρα, και με δωρεά ιδιώτη ατομικά παγουρίνο για τους μαθητές.

Ίσως για τους περισσότερους να είναι απορίας άξιον πως είναι δυνατόν μία κυβέρνηση να μην κάνει τα αυτονόητα εν μέσω πανδημίας, αλλά εμείς στο ΜέΡΑ25 είμαστε σίγουροι ότι η όλη κυβερνητική διαχείριση είναι πολιτική επιλογή και όχι ανικανότητα. Ο στόχος είναι η συνεχής υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης προς όφελος της ιδιωτικής.

Καλούμε τη κυβέρνηση, έστω και στο παρά πέντε, να αφουγκραστεί την έντονη ανησυχία της κοινωνίας για το άνοιγμα των σχολείων, να αναλάβει τις ευθύνες της και να πράξει τα αυτονόητα για την προστασία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογένειών τους, γιατί η επικοινωνιακή διαχείριση και η μετάθεση ευθυνών σε κοινωνικές ομάδες και στους νέους δεν είναι λύση!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει «επιτερπής»

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...