Thumbnail
Για έκθεση της πανεπιστημιακής κοινότητας στους κινδύνους της πανδημίας, ιδιαίτερα σε μια περιοχή όπου καταγράφονται αρκετά κρούσματα, κάνει λόγο ο Φοιτητικός Σύλλογος του τμήματος Φυσικής Πανεπιστημίου Κρήτης

Την αναγκαστική δια ζώσης εξέτασή τους το Σεπτέμβριο καταγγέλλουν οι φοιτητές του τμήματος Φυσικής Ηρακλείου Κρήτης, κάνοντας λόγο για έκθεση της πανεπιστημιακής κοινότητας στους κινδύνους του κορονοϊού.

Ο Φοιτητικός Σύλλογος του τμήματος ζητά από τη διοίκηση της σχολής να κινηθεί στο πλαίσιο που ορίζει η Πρυτανεία, διενεργώντας τις εξετάσεις χωρίς φυσική παρουσία των εξεταζόμενων.

Οι φοιτητές τονίζουν ακόμα το ειδικό καθεστώς των μέτρων κατά του κορονοϊού που ισχύει στο Ηράκλειο το τελευταίο διάστημα (απαγόρευση των συναθροίσεων άνω των εννέα ατόμων κλπ), καταδεικνύοντας το υψηλό ποσοστό κρουσμάτων στην περιοχή και την αναγκαιότητα να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας που ορίζουν οι υγειονομικές αρχές.

Παράλληλα, υπογραμμίζεται η έλλειψη κατάλληλων αιθουσών, όπου θα μπορούν να τηρούνται τα υγειονομικά μέτρα, παρόλο που το τμήμα διατείνεται ότι αυτές υπάρχουν, κάτι όμως που δεν συνέβη στην εξεταστική του Ιουνίου.

Μεταξύ άλλων, οι φοιτητές επισημαίνουν και το ζήτημα της απόστασης του πανεπιστημίου από την πόλη, με τους περισσότερους σπουδαστές να εξαναγκάζονται σε συνωστισμό στα λεωφορεία που περνά από το νοσοκομείο αναφοράς για τον Covid-19, ΠΑ.Γ.Ν.Η, ή να αναγκάζονται να πληρώσουν 10 με 15 ευρώ σε ταξί.

Αντί της διά ζώσης εξεταστικής το Σεπτέμβριο, οι φοιτητές προτείνουν, μεταξύ άλλων, εξέταση φύσεως πολλαπλής επιλογής (ή/και ασκήσεις ανάπτυξης όπου είναι απαραίτητο), εξέταση φύσεως λύσης εκτενών ασκήσεων, όπου τα θέματα θα αναρτώνται σε πλατφόρμα, καθώς και προφορική εξέταση.

Τέλος, στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι η απόφασή τους έχει λάβει την έγκριση του 95% των συμμετεχόντων σε σχετική ηλεκτρονική ψηφοφορία.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Φοιτητικού Συλλόγου του τμήματος Φυσικής Πανεπιστημίου Κρήτης:

«Η κυβέρνηση και τα αρμόδια όργανα αποφάσισαν την επιβολή «lockdown» στο Ηράκλειο Κρήτης, για την περίοδο 1ης έως 14ης Σεπτεμβρίου του 2020. Αυτό σημαίνει -μεταξύ άλλων- ότι απαγορεύονται οι συναθροίσεις άνω των εννιά (9) ατόμων σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους.

Όσων αφορά τα πανεπιστήμια και τις εξετάσεις, από τον προηγούμενο Μάιο η νομοθεσία αναφέρει ότι μπορούν να γίνουν δια ζώσης μόνο σε αίθουσες με φυσικό αερισμό, δηλαδή σε αίθουσες με παράθυρα και πόρτες που “επικοινωνούν” άμεσα με εξωτερικό ανοιχτό χώρο. Λόγω της παρούσας κατάστασης στο Ηράκλειο, η μόνη δυνατότητα εξεταστικής με φυσική παρουσία είναι σε αίθουσες με τις προαναφερθείσες προϋποθέσεις.

Όπως είναι προφανές, κανένα τμήμα δεν έχει τον απαραίτητο αριθμό κατάλληλων αιθουσών για να εξεταστούν όλοι οι φοιτητές σε κάθε μάθημα, μέσα σε λογικά χρονικά πλαίσια. Εάν, ακόμα, θεωρήσουμε πως τα τμήματα θα πρέπει να έχουν μια σεβαστή χρονική διαφορά μεταξύ τους, έτσι ώστε να ανανεωθεί, τουλάχιστον, στην αίθουσα ο αέρας, τότε η εξέταση κάθε μαθήματος θα διαρκεί ημέρες.

Αυτό έχει προκαλέσει ιδιαίτερη σύγχυση στους φοιτητές, καθώς υπάρχουν μαθήματα στα οποία δικαιούνται -και έχουν δηλώσει- να εξεταστούν πάνω από διακόσια πενήντα (250) άτομα.

Το χρονικό των ανακοινώσεων μετά την απόφαση του τοπικού «lockdown»:

Όπως είναι αναμενόμενο τα τμήματα του Ηράκλειου του Πανεπιστημίου Κρήτης, εξέδωσαν ανακοίνωση ότι θα αναβληθούν οι εξεταστικές από 1 έως 14 Σεπτεμβρίου ή ότι σχεδιάζουν να συνεχιστεί η εξεταστική από Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου, αλλά εξ’ αποστάσεως.

Ακολουθώντας το δικό του σκεπτικό, το Φυσικό Κρήτης, στο οποίο βρέθηκε φοιτητής θετικός στον CoVid-19 την προηγούμενη Τετάρτη, δήλωσε αρχικά ότι θα κάνει εξεταστική δια ζώσης, το οποίο θα αλλάξει μόνο εάν υπάρξει δεσμευτική ανακοίνωση της πρυτανείας.

Η πρυτανεία έπειτα από μερικά λεπτά, εκδίδει τη σχετική ανακοίνωση όπου αναφέρει μεταξύ άλλων πως τα μαθήματα στα οποία δεν πληρείται η προϋπόθεση των 9 ατόμων ανά αίθουσα, σε τέτοιες με φυσικό εξαερισμό -όπως προβλέπει η πολιτεία και τα νέα μέτρα- “δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν με φυσική παρουσία”, αλλά δίνεται η δυνατότητα στους διδάσκοντες να επιλέξουν εναλλακτική μέθοδο εξέτασης.

Το Φυσικό, έπειτα, εκδίδει ανακοίνωση για την αναβολή της εξεταστικής από 2 Σεπτεμβρίου μέχρι νεοτέρας (βλέπε φωτογραφία 6). Όπως φάνηκε, αυτή η ανακοίνωση ήταν για τα μάτια του κόσμου, καθώς τα μαθήματα στις 4 Σεπτεμβρίου εξετάστηκαν κανονικά (δια ζώσης). Να τονιστεί και αναφερθεί ξανά, ότι τα έκτακτα μέτρα περιορισμού στο Ηράκλειο ισχύουν από 1η Σεπτεμβρίου, αλλά το Φυσικό επέλεξε να γίνουν κανονικά οι εξετάσεις του εκείνη τη μέρα. Πληθώρα καθηγητών, όπως και ο πρόεδρος, του Τμήματος Φυσικής, επιμένουν να γίνει η εξεταστική δια ζώσης ανακοινώνοντας το σε προσωπικά e-mail και με δημοσιεύσεις σε ομάδες στο Facebook, ακόμα και σε προσωπικές συνομιλίες με φοιτητές, οι οποίοι πλέον έχουν χάσει πάσα ιδέα για το πλαίσιο της διεκπεραίωσης της εξέτασής τους, μαθαίνοντας κυριολεκτικά κάποιες ώρες πριν την προγραμματισμένη εξέταση, το αν θα εξεταστούν ή όχι.

Έχοντας, πλέον, εισέλθει στην δεύτερη περίοδο εξεταστικής εν μέσω πανδημίας, το Τμήμα Φυσικής υποστηρίζει πως υπάρχει ο απαραίτητος αριθμός αιθουσών που πληρούν τα μέτρα προστασίας, παρόλο που τον Ιούνιο δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα. Συγκεκριμένα, το τμήμα διαθέτει δύο αίθουσες με φυσικό εξαερισμό (1 αναγνωστήριο, 1 αίθουσα διδασκαλίας), καθώς όλα τα υπόλοιπα αμφιθέατρα και αίθουσες δεν έχουν άμεση πρόσβαση σε ανοιχτό χώρο ή -και- βρίσκονται σε ημιυπόγειο.

Σε συνδυασμό με τους κανόνες του τοπικού «lockdown», η λογική επιτάσσει πως η πραγματοποίηση εξετάσεων σε τμήματα των 8 ατόμων για μαθήματα με υψηλό αριθμό συμμετοχής είναι τουλάχιστον επικίνδυνη για την δημόσια υγεία, όσο και απελπιστικά χρονοβόρα.

Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και το γεγονός ότι το Τμήμα Φυσικής είναι προσβάσιμο στην συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών του, μόνο μέσω ΜΜΜ ή Ι.Χ. Συνεπώς, οι φοιτητές συνωστίζονται σε λεωφορεία της γραμμής, που αναγκαστικά περνάνε από νοσοκομείο αναφοράς για περιστατικά CoVid-19 (ΠΑ.Γ.ΝΗ.) ή πληρώνουν υπέρογκα ποσά για την μετακίνηση τους με ταξί (η μία διαδρομή κοστίζει 10-15€), καθώς δεν έχει ο καθένας το προσωπικό του όχημα.

Δικαιολογία σε όλα τα παραπάνω, είναι πως το Τμήμα δεν μπορεί να εγγυηθεί το αδιάβλητο σε μία εξ’ αποστάσεως εξεταστική, παρόλο που η πλειοψηφία των ιδρυμάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό (συμπεριλαμβανομένων πανεπιστημίων μεγάλου κύρους και ακαδημαϊκής δραστηριότητας), επέλεξαν τον τρόπο αυτό, με σκοπό να διαφυλάξουν όσο γίνεται καλύτερα την υγεία της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Το τραγελαφικό της κατάστασης είναι πως το διδακτικό προσωπικό φοβάται να μην αμαυρωθεί το όνομα που έχει αποδοθεί στο Πανεπιστήμιο ως «το Harvard της Μεσογείου», με την ειδοποιό διαφορά ότι το Harvard της Μασαχουσέτης, πραγματοποιεί και το ίδιο εξ’ αποστάσεως εξεταστική.

Στην ήδη ειδεχθή κατάσταση έρχεται να προστεθεί το γεγονός πως οι καθηγητές χρησιμοποιούν αναχρονιστικές ρητορικές, προκειμένου να δικαιολογήσουν την στάση τους. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα καθηγητή, που ακυρώνει την επιλογή της εξ’ αποστάσεως εξέτασης, αναφέροντας σαν επιχείρημα ότι πολλοί φοιτητές δεν έχουν πρόσβαση σε Η/Υ και σύνδεση στο Internet (την ώρα που αποφασίστηκε πως τα θεωρητικά μαθήματα του ερχόμενου εξαμήνου θα γίνονται εξ’ αποστάσεως, πλην των εργαστηρίων (βλέπε αρχείο pdf), ενώ ταυτόχρονα ο Πρόεδρος του Τμήματος σε συνάντηση με το Δ.Σ. των φοιτητών, τους ωθεί να παίρνουν ταξί (αναφέρεται άνωθεν η τιμή) προκειμένου να παρευρεθούν στην εξέταση με φυσική παρουσία. Σε αυτά προστίθεται και η ειρωνεία αυτών, με φράσεις όπως “αν φοβάσαι για τους φίλους/οικείους σου να κάτσεις σε καραντίνα”. Ένα ακόμα περιστατικό που αξίζει να σημειωθεί, είναι αυτό των μαθημάτων μαθηματικής και φυσικής φύσεως όπως Διαφορικές Εξισώσεις και Θερμοδυναμική, αντίστοιχα, τα οποία εξετάζονται δια ζώσης από το Τμήμα Φυσικής, αιτιολογώντας το ως εξής: «Τέτοια μαθήματα είναι αδύνατο από τη φύση τους να εξεταστούν ηλεκτρονικά». Την ίδια ώρα που ακριβώς τα ίδια μαθήματα, σε τμήματα όπως το Μαθηματικό και το Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών (ΤΕΤΥ), εξετάζονται εξ’ αποστάσεως.

Στο βωμό της αριστείας, λοιπόν, θα κινδυνεύσουν εκατοντάδες συμπολίτες μας και θα έχουμε νομοτελειακά μεγαλύτερη διασπορά του ιού. Οι αποφάσεις βαραίνουν το ίδιο το τμήμα και το προσωπικό του, με τους τελευταίους να αποποιούνται κάθε ευθύνης, μεταφέροντας το βάρος σε αυτή της προσωπικής ευθύνης του εκάστοτε φοιτητή (τονίζεται πως η απόφαση για «δια ζώσης εξέταση» πάρθηκε χωρίς τη συγκατάθεση του φοιτητικού σώματος) όπως συνέβη και με το κρούσμα του ιού την περασμένη εβδομάδα. Για να διασφαλίσουμε πρωτίστως την υγεία των εργαζόμενων του Τμήματος, καθώς και αυτή των φοιτητών, παραθέτουμε κάποιες λύσεις στο πρόβλημα της παρούσας εξεταστικής.

Οι λύσεις: Σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες, ως φοιτητές του Τμήματος έχουμε να προτείνουμε τα εξής προκειμένου να διεκπεραιωθεί όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερα η εξεταστική εξ’ αποστάσεως (όπως συμβαίνει και στα υπόλοιπα τμήματα), χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η υγεία κανενός.

  • Εξέταση φύσεως πολλαπλής επιλογής (ή/και ασκήσεις ανάπτυξης όπου είναι απαραίτητο), με τυχαία σειρά εμφάνισης των ερωτήσεων καθώς και των επιλογών στις απαντήσεις, οι οποίες θα είναι διαφορετικές σε κάθε εξεταζόμενο, για να αποφευχθεί η αντιγραφή μεταξύ των τελευταίων.
  • Εξέταση φύσεως λύσης εκτενών ασκήσεων, όπου τα θέματα θα αναρτώνται σε πλατφόρμα. Ο φοιτητής θα καλείται να τα λύσει εντός αυστηρού χρονικού ορίου και να «σκανάρει» τις απαντήσεις του με το τέλος της εξέτασης.
  • Στα παραπάνω μπορεί να προστεθεί προφορική εξέταση για όσους φοιτητές ο καθηγητής δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το επίπεδο γνώσεων, βάσει του γραπτού.

Εάν ένας καθηγητής θεωρήσει πρέπουσα την επιτήρηση της εξέτασης, θα μπορεί να ζητήσει από τους φοιτητές να ενεργοποιήσουν τις κάμερες και τα μικρόφωνα των Η/Υ τους, καθ’ όλη τη διάρκεια της εξέτασης, χωρίζοντας τους φοιτητές σε ομάδες 10 ατόμων με ένα επιτηρητή ανά ομάδα (έχει συμβεί και λειτούργησε σε πολλά μαθήματα άλλων τμημάτων του Πανεπιστημίου Κρήτης).

Τυχόν εμπόδια:

  • Εάν ένας φοιτητής δεν έχει πρόσβαση σε Η/Υ και σύνδεση στο Internet, μπορεί να ζητήσει από το πανεπιστήμιο να μεταφερθεί με το προσωπικό του όχημα ή το όχημα του πανεπιστημίου, σε κάποια αίθουσα υπολογιστών με φυσικό εξαερισμό (π.χ. αίθουσα υπολογιστών στην Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη). Επίσης, λύση αποτελούν οι Δημοτικές Βιβλιοθήκες καθώς και συγκεκριμένα Internet-Café, τα οποία με την επίδειξη του φοιτητικού πάσου, σου επιτρέπουν να χρησιμοποιήσεις δωρεάν τους υπολογιστές τους, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους, στους οποίους ο εξεταζόμενος θα είναι απομονωμένος. Το ίδιο μπορεί να συμβεί αν κάποιος φοιτητής δεν νιώθει άνετα να έχει ανοιχτό μικρόφωνο και κάμερα στον ιδιωτικό του χώρο.
  • Εάν φοιτητής με τα προβλήματα που αναφέρονται στο α) είναι εκτός Κρήτης, τότε το πανεπιστήμιο μπορεί να έρθει σε επαφή με άλλα πανεπιστημιακά ιδρύματα ή τις τοπικές δημοτικές βιβλιοθήκες ή σχολικές μονάδες, με σκοπό να παρέχουν στον φοιτητή τον απαραίτητο εξοπλισμό και μια αίθουσα για την διεκπεραίωση της εξέτασης
  • Εάν ένας φοιτητής είναι κλινήρης και δεν δύναται να μεταφερθεί οπουδήποτε, τότε μπορεί να εξεταστεί προφορικά από τον διδάσκοντα, προκειμένου ο δεύτερος να προσδιορίσει το επίπεδο γνώσεων του φοιτητή.

Η εξεταστική του τμήματος, σύμφωνα με τον Πρόεδρο και τη γραμματεία, θα συνεχιστεί «κανονικά» από τη Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020, με φυσική παρουσία. Σαν φοιτητές του Τμήματος Φυσικής θέλουμε προλάβουμε οποιαδήποτε αρνητική έκβαση και να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια της πανεπιστημιακής κοινότητας και της κοινότητας του Ηρακλείου. Δικαιολογίες υπάρχουν πολλές, όμως η υγεία των ανθρώπων επιβάλλεται να είναι προτεραιότητα και οφείλει να αποτελεί βασικό μέλημα όλων, όχι μόνο για να διασφαλιστεί η υγεία των καθηγητών, εργαζομένων και φοιτητών του τμήματος, αλλά και των ανθρώπων που τόσοι φοιτητές, καθηγητές και εργαζόμενοι έρχονται καθημερινά σε επαφή.

Υ.Γ. Η παρούσα ενέργεια έχει πάρει την έγκριση του 95% των συμμετεχόντων σε ηλεκτρονική ψηφοφορία μεταξύ των φοιτητών του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

areios-pagos-efeteio-241465305562-1.jpg
Καταπέλτης ο Άρειος Πάγος για τους Σπαρτιάτες – «Πραγματικός αρχηγός ο Ηλίας Κασιδιάρης»
«Καταδεικνύεται ότι ο Ηλίας Κασιδιάρης, πραγματικός αρχηγός του κόμματος ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ» - Το σκεπτικό του Αρείου Πάγου
Καταπέλτης ο Άρειος Πάγος για τους Σπαρτιάτες – «Πραγματικός αρχηγός ο Ηλίας Κασιδιάρης»
foto_education_notebook_phone_alfavita.jpg
Διορισμοί - Εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής: Υπάρχουν 554 οργανικά κενά που δεν ανακοινώνονται
Πίνακας με τα οργανικά κενά για Μετατάξεις σε κενές οργανικές θέσεις Εκπαιδευτικών ΠΕ 11 Φυσικής Αγωγής των ετών 2020-2024
Διορισμοί - Εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής: Υπάρχουν 554 οργανικά κενά που δεν ανακοινώνονται