Την Παρασκευή1η Μαΐου, η υπουργός προφορικά, σε τηλεοπτική εκπομπή κατόπιν «τυχαίας» ερώτησης δημοσιογράφου, ανακοίνωσε την επιστροφή των εκπαιδευτικών της βθμιας εκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες.
Το Σάββατο 2 Μαΐου 2020 το βράδυ εστάλη το υπ’ άριθμ. 50434/ΓΔ4/ 02-05-2020 έγγραφο του υπουργείου παιδείας με θέμα: «Προετοιμασία επαναλειτουργίας σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες» όπου ανακοινωνόταν η επιστροφή των εκπαιδευτικών βθμιας εκπαίδευσης την Τετάρτη 6 Μαΐου 2020.
Και από την ημερομηνία αυτή μέχρι και την Τετάρτη 6 Μαΐου 2020, ημερομηνία επιστροφής μας στις σχολικές μονάδες, δεν μερίμνησε ως όφειλε να ενημερώσει εγγράφως εγκαίρως και έγκυρα την εκπαιδευτική κοινότητα και επομένως να δώσει απαντήσεις για το σύνολο των ενστάσεων και αιτιάσεων για το πώς θα γίνει η επιστροφή των εκπαιδευτικών και μαθητών στην νέα κανονικότητα που είχαν προκύψει και αναδειχθεί και να την καθησυχάσει. Το πώς θα διευθετηθούν ένα σύνολο θεμάτων που ανέκυπταν σε κάθε σχολική μονάδα επί της έναρξης των μαθημάτων. Ποιος είναι ο λόγος που επιβάλλει την παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία την Τετάρτη 6 Μαΐου 2020; Από την Τετάρτη 6 Μαΐου 2020 έως 11 Μαΐου 2020 τα εξ αποστάσεως μαθήματα της Γ Λυκείου θα σταματούσαν και έως 18 Μαΐου 2020 τα εξ αποστάσεως μαθήματα για τους μαθητές των υπολοίπων τάξεων του λυκείου καθώς και του Γυμνασίου θα σταματήσουν;
Σαφείς οδηγίες το υπουργείο παιδείας δεν απέστειλε για το τι θα πράξουν οι συνάδελφοι που θα παραβρίσκονταν την Τετάρτη 6 Μαΐου 2020 στις σχολικές μονάδες τους. Αυτό το θολό και ασαφές τοπίο οδήγησε δυστυχώς διευθυντές σχολικών μονάδων να αναγκάσουν το εκπαιδευτικό προσωπικό την Τετάρτη να πραγματοποιήσει το εξ αποστάσεως μάθημά του και κατόπιν να μεταβεί και στη σχολική μονάδα για να παραβρεθεί και εκεί.
Αντί απαντήσεως η υπουργός περιφερόμενη από τηλεοπτικό σταθμό σε τηλεοπτικό σταθμό επαναλάμβανε συνεχώς τα ίδια πράγματα χωρίς να εμβαθύνει επί των λεπτομερειών που έθεταν τόσο το επίσημο κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο μας η ΟΛΜΕ όσο και οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί σε διαφόρους τόνους με την μορφή τοποθετήσεων στα εκπαιδευτικά site και όχι μόνον. Και βεβαίως οι περί πολλών ειδικοί, λέμε τώρα, δημοσιογραφίσκοι επέχαιραν επί των λεγομένων της αφού ικανοποιούνταν το αίσθημα για επιστροφή των εκπαιδευτικών στο σχολείο ενώ από την άλλη θεωρούσαν ότι η υπουργός έχει τη λύση διά κάθε νόσο που άπτεται της εκπαίδευσης.
Και τα ερωτήματα που τέθηκαν και συνεχίζονται να τίθενται είναι λογικά και προέρχονται από εκπαιδευτικούς που βρίσκονται διάσπαρτοι στην Ελληνική Επικράτεια και γνωρίζουν άριστα το Ελληνικό δημόσιο σχολείο.
Και όταν λέμε Δημόσιο Σχολείο εννοούμε την υλικοτεχνική υποδομή, τα σχολικά κτίρια – αίθουσες, αυλή, τουαλέτες, νιπτήρες, εκπαιδευτικό προσωπικό που ηλικιακά ο μέσος όρος είναι άνω των πενήντα δύο ετών, τρόπος μετακίνησης μαθητικού δυναμικού και εκπαιδευτικού προσωπικού.
Πιθανόν σε κάποιους θα υπάρξει ή υπάρχει η εξής σκέψη. Και γιατί να σε ενημερώσει δηλαδή; Το αποτέλεσμα δεν μετρά; Προσωπικά και για πολλούς ακόμη μη απάντηση, προγενέστερα χρονικά από την αποστολή εγκυκλίου στις σχολικές μονάδες, επί των ενστάσεων εκ μέρους της υπουργού δηλώνει:
- Την απαξίωση προς τον εκπαιδευτικό κλάδο
- Την άγνοια των θεμάτων που αναδεικνύονται με τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών
- Την επί τούτου διατήρηση ενός θολού τοπίου επί των θεμάτων αυτών όπου ο καθένας αποφασίζει όπως θέλει.
Μην μας πει κάποιος ότι δεν έπρεπε να ενημερώσει εκ των προτέρων τους εκπαιδευτικούς και το συνδικαλιστικό όργανό μας.
Ως γνωστόν οι εκπαιδευτικοί που συνεχώς χαρακτηρίζονται ως τεμπέληδες από μέρος, μικρό ή μεγάλο της κοινωνίας μας και από δημοσιογραφίσκους, είτε με τον προφορικό ή γραπτό λόγο είτε με την απαξίωσή μας αφού η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δε θέλει να συνομιλήσει μαζί μας, προτού αποσταλεί η υπ΄αρ. : 51958/ΓΔ4 07-05-2020 εγκύκλιο του υπουργείο παιδείας με θέμα:
«Επαναλειτουργία των σχολείων Δ/θμιας Εκπαίδευσης»
Ήδη είχαν προβεί σε όλα εκείνα τα μέτρα για την εύρυθμη επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων
Δηλαδή:
είχαν ήδη οργανώσει τον τρόπο διαρρύθμισης των αιθουσών με βάση τις οδηγίες του ΕΟΔΥ που μέσα σε κάποιες ώρες μετέβαλε το πλήθος των μαθητών ανά m2 χωρίς να γνωρίζουμε για ποιο λόγο,
είχαν προβεί σε συνάντηση του συλλόγου διδασκόντων σε άλλους χώρους πέρα του γραφείου των διδασκόντων εφόσον η σχολική μονάδα είχε τη δυνατότητα για κάτι τέτοιο,
είχαν βρει τη λύση για την πρωϊνή συγκέντρωση των μαθητών ούτως ώστε να εφαρμοστεί η οδηγία του ΕΟΔΥ για την απόσταση μεταξύ τους
Είχαν διευθετήσει και όλα τα άλλα που αναφέρει η παρούσα εγκύκλιος.
Και αφού λοιπόν όλα αυτά διευθετήθηκαν αποστέλλεται, ω του θαύματος η εγκύκλιος που ορίζει αυτά που έπρεπε να πράξουν οι διευθυντές και τα είχαν ήδη πράξει.
Γιατί άραγε αυτή η ολιγωρία; Η απάντηση που συνήθως εισπράττουμε και έχει καταντήσει κουραστική είναι ότι είναι πρωτόγνωρη αυτή η κατάσταση.
Πρωτόγνωρη είναι όμως και για τους λοιδορούμενους εκπαιδευτικούς αλλά βρίσκουν πάντα λύσεις.
«Εξάλλου για αυτό το λόγο είστε σε αυτή τη θέση της πολιτικής ηγεσίας, για να χειρίζεστε κρίσεις με την εύρεση εγκαίρως έγκυρων και αξιόπιστων λύσεων.
Η όλη πορεία της οργάνωσης εκ μέρους του υπουργείου παιδείας δείχνει προχειρότητα, ασχετοσύνη.
Για το θέμα αυτό όπως και για το θέμα των τηλεμαθημάτων θα πρέπει να γίνει κατανοητό και να ακουστεί παντού ότι οι εκπαιδευτικοί αποκλειστικά με τη δουλειά τους και την υπεύθυνη στάση τους , χωρίς φειδώ χρόνου και κόπου, έδωσαν την ευκαιρία στην υπουργό να καυχιέται ότι έκανε καλά τη δουλειά της παρότι ήταν πάντα πίσω από τις εξελίξεις.
Είχαν και έχουν πράξει όλα όσα το υπουργείο παιδείας εκ των υστέρων με έγγραφό του καθορίζει. Και τούτο διότι εφόσον δε γνωρίζει το τι πρέπει να πράξει καθυστερεί στο να στείλει οδηγίες και ήδη οι εκπαιδευτικοί δίνουν λύσεις και αυτές τις αφουγκράζεται η πολιτική ηγεσία τις οικειοποιείται και τις δημοσιοποιεί ως λύσεις επί των θεμάτων που ήδη έχουν λυθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Στην προκειμένη περίπτωση επειδή δε γνωρίζει πως λειτουργεί το δημόσιο σχολείο έχει γράψει στην υπ΄ αριθμ. : 51958/ΓΔ4 07-05-2020 εγκύκλιο με θέμα:
«Επαναλειτουργία των σχολείων Δ/θμιας Εκπαίδευσης»
Το εξής ευτράπελο:
Συνεχόμενα μαθήματα χωρίς διαλείμματα σε μαθητές της Γ Λυκείου; Θολό τοπίο. Την λύση κυρίες του υπουργείου παιδείας θα τη δώσουν οι εκπαιδευτικοί. Μόλις τη δώσουν, ναι ,είμαστε σίγουροι ότι θα μας τη στείλετε ως οδηγία.
Θεωρείτε μάλλον ότι το δίωρο θα το διδάσκει ο ίδιος εκπαιδευτικός. Αν όχι τότε τι; Πώς θα αερισθούν κύριοι του ΕΟΔΥ ο χώρος της αίθουσας; Θα υπάρξει έστω μια απολύμανση του γραφείου του διδάσκοντος κάτι αντίστοιχο με αυτό που παρακολουθήσαμε στο βήμα της Ελληνικής Βουλής; Ξέχασα!!! για αυτά υπάρχει ο τεμπέλης εκπαιδευτικός!!!
Συνεχίζει η ανωτέρω εγκύκλιος:
- Σταδιακή και με σειρά έξοδος των μαθητών στο προαύλιο
- Διαφορετικοί χώροι για τους μαθητές κάθε τμήματος/ υποτμήματος στο προαύλιο
- Φυσικός αερισμός των αιθουσών στο διάλειμμα
- Απαγόρευση παιχνιδιών με μπάλα (π.χ. μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ)
Πλην του φυσικού αερισμού, που όντως γινόταν, γίνεται και θα συνεχίσει να γίνεται ακόμη και τις ημέρες του χειμώνα, τα άλλα μάλλον δημιουργούν θυμηδία παρά σοβαρότητα και είναι ανάξια να σχολιαστούν Δηλώνει σαφέστατα την παντελή άγνοια λειτουργίας των δημόσιων σχολείων και τι ακριβώς συμβαίνει εδώ και κάποιες ημέρες στις γειτονιές, στις αλάνες όπου ακόμη υπάρχουν, στις αυλές των σχολικών μονάδων και στα γήπεδα.
Θα ήταν χαρά μας, όποια κυρία εκ της πολιτικής ηγεσίας και όποιος δημοσιογράφος θέλει, να έρθει να εφαρμόσει μέρος των λύσεων που μας έχει παράσχει τόσο έγκαιρα μα και με τόση σαφήνεια του υπουργείο παιδείας. Όχι ως επισκέπτης αλλά ως μόνιμος και μάχιμος εκπαιδευτικός.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη