Thumbnail
Ερωτήματα εκπαιδευτικού που χρήζουν απάντησης από τον κ. Τσιόδρα και την κ. Κεραμέως

O κ. Τσιόδρας πριν από λίγες ημέρες μας ανακοίνωσε το άνοιγμα των σχολείων και μας διαβεβαίωσε ότι τελευταίες μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά σε σχέση με τους ενήλικες έχουν ελάχιστες έως μηδαμινές πιθανότητες να μολυνθούν και να νοσήσουν από τον ιό covet-19 και ότι δεν μεταδίδουν τη νόσο. Βέβαια πολλοί συνάδελφοί του στην Ελλάδα και στην υπόλοιπη Ευρώπη έχουν αντίθετη άποψη.

Μάλιστα στη Γερμανία χθες ανακοινώθηκε ότι αναβάλλεται η απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων, καθώς οι επιστήμονες προειδοποιούν για το ρόλο των παιδιών στη μετάδοση της νόσου. Τις ανησυχίες αυτές επιβεβαιώνουν και οι διαπιστώσεις των Δανών , όπου παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση των κρουσμάτων μετά από το άνοιγμα των σχολείων, δηλαδή πριν από δύο εβδομάδες.

Όμως  αυτές οι διαπιστώσεις  αφήνουν παγερά αδιάφορο τόσο τον κ. Τσιόδρα όσο και την κ. Κεραμέως, η οποία ως <<ειδήμων>> μας διαβεβαιώνει ότι τα παιδιά  δεν κινδυνεύουν με το άνοιγμα των σχολείων και είναι απολύτως ασφαλή. Αν είναι έτσι όπως μας τα <<λένε>> (ο κ. Τσιόδρας και η κ. Κεραμέως), ότι δηλαδή τα παιδιά δε νοσούν και δε μεταδίδουν τη νόσο, τότε γιατί δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές που έχουν ευπαθή άτομα στο οικογενειακό τους περιβάλλον να απουσιάσουν με υπεύθυνη δήλωση των γονέων τους; H εξήγηση είναι ότι η μελέτη που επικαλείται ο κ. Τσιόδρας  δεν είναι αξιόπιστη, καθόσον αυτή διαψεύδεται  και από τη σημαντική αύξηση των κρουσμάτων μετά από το άνοιγμα των σχολείων στη Δανία. Ο κ. Τσιόδρας όμως τη χρησιμοποιεί γιατί <<σύρεται>> πίσω από πολιτικές  σκοπιμότητες. Όλοι βέβαια θα συμφωνούν με αυτή τη δυνατότητα που δόθηκε στους μαθητές.

Προκαλεί όμως εύλογη απορία το γεγονός ότι δε δόθηκε η ίδια δυνατότητα και στους εκπαιδευτικούς. Τους << διαφεύγει>> φαίνεται ότι στο σχολείο δε θα πάνε μόνο τα παιδιά,  αλλά και οι εκπαιδευτικοί (για τους οποίους δε βρήκε ένα λόγο να πει ούτε ο κ. Τσιόδρας, ούτε η κ. Κεραμέως). Γιατί άραγε; Οι εκπαιδευτικοί δεν κινδυνεύουν να νοσήσουν; Πολλοί από αυτούς δεν  ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες; Δεν έχουν ευπαθή άτομα στην οικογένειά τους;

Ερώτημα πρώτο

Γιατί δεν προβλέπεται και για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθή ομάδα ή έχουν ευπαθή άτομα στην οικογένειά τους, η δυνατότητα  απουσίας από την εργασία τους, με μια υπεύθυνη δήλωση ή όταν συντρέχουν λόγοι με την προσκόμιση στοιχείων; Επειδή το σχέδιο του υπουργείου Υγείας είναι το πείραμα της ανοσίας της αγέλης και σύμφωνα με αυτό έχουν επιλεγεί τα παιδιά ως <<πειραματόζωα>>, είναι αναπόφευκτο να υπάρχουν παράλληλες απώλειες αυτού του εγχειρήματος δηλαδή οι εκπαιδευτικοί. Αυτό πρέπει με κάθε τρόπο να αποφευχθεί και να δοθεί η δυνατότητα προστασίας αυτής της ομάδας των εκπαιδευτικών.

Στην ανοσία της αγέλης στοχεύει και η σύσταση για προαιρετική και όχι υποχρεωτική χρήση της μάσκας στους σχολικούς χώρους σε αντίθεση με τους άλλους εργασιακούς και δημόσιους χώρους, στους οποίους αυτή καθίσταται υποχρεωτική και μάλιστα προβλέπεται επιβολή προστίμου.

Θεωρώ ότι το να μη δοθεί η παραπάνω δυνατότητα και στους εκπαιδευτικούς είναι ηθικά μεμπτό, άδικο, ανάλγητο και επικίνδυνο γιατί εκθέτει σε μεγάλο κίνδυνο την υγεία και τη ζωή των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.

Επίσης σύμφωνα  με  τα επιδημιολογικά στοιχεία  (τα οποία επιβεβαιώνουν και ο κ. Μόσιαλος αλλά και ο κ. Τσιόδρας), αυτοί που νοσούν περισσότερο από τον κορονοϊό και παρουσιάζουν σοβαρές επιπλοκές και χάνουν τη ζωή τους, είναι τα άτομα  άνω των εξήντα ετών,  τα οποία θεωρούνται ευπαθής ομάδα.

Ερώτημα δεύτερο

Σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως στην Κύπρο, προστατεύονται και δικαιούνται ειδική άδεια από την εργασία τους λόγω κορωνοϊού τα άτομα άνω των εξήντα ετών. Το ερώτημα είναι γιατί εδώ στην Ελλάδα, ενώ τα άτομα ηλικίας άνω των εξήντα ετών ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, δεν προστατεύονται από τον κορωνοϊό με χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας από την εργασία τους ; Εδώ κινδυνεύουν λιγότερο από ό,τι στις άλλες χώρες; Στον κλάδο των εκπαιδευτικών λόγω της χρόνιας αδιοριστίας αλλά και της αύξησης των ορίων συνταξιοδότησης, υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί άνω των εξήντα ετών, οι οποίοι  είναι ευάλωτοι απέναντι στον ιό. Ποια μέριμνα έχετε λάβει για αυτούς; Ή μήπως τους θεωρείτε <<αναλώσιμους>> και <<απλούς αριθμούς;>>. Δυστυχώς αποδεικνύεται ότι η ευαισθησία του κ. Τσιόδρα για την προστασία των ευπαθών και ευάλωτων ομάδων πληθυσμού είναι υποκριτική .

Ευχαριστώ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής - 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξετε
Μέχρι και την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου έχουν την δυνατότητα να υποβάλλουν αίτηση δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλήνιες 2025, οι υποψήφιοι και απόφοιτοι...
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής - 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξετε
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση