«Μόνη έγνοια του υπουργείου η συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου και η δημιουργία πελατών για τους ιδιώτες»
Ευθύνες για τη δημιουργία ενός σχολείου-εξεταστικού κέντρου, πολιτική ταξικών διακρίσεων και... «τσάτρα-πάτρα» εξ αποστάσεως εκπαίδευση καταλογίζει ο Νίκος Φίλης στην κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας

Σχετικά με τα κυβερνητικά νομοσχέδια για Εκπαίδευση και Περιβάλλον μίλησε «Στο Κόκκινο» ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης.

Αναφερόμενος στις αλλαγές που φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, ο κ. Φίλης τόνισε ότι επαναφέρει ιδεολογήματα και ρυθμίσεις που είχαν προκαλέσει μεγάλη κρίση. Στην ουσία επιθυμεί να γυρίσει το ρολόι πίσω στο 2015 και να το σταματήσει εκεί. Το `χε προαναγγείλει εξάλλου ο διορισμένος πρόεδρος του ΙΕΠ. Σε όλες τις βαθμίδες, η μόνη έγνοια είναι πώς θα συρρικνωθεί ο ρόλος του δημόσιου σχολείου και πώς θα δημιουργηθούν πελάτες για τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.

Συνοπτικά, κάποια παραδείγματα:

Στο χώρο των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών, ο ΣΥΡΙΖΑ μέσα σε συνθήκες ασφυκτικής μνημονιακής εποπτείας είχε κατεβάσει τους μαθητές ανά τάξη σε 22, αντί 26-27. Αρχής γενόμενης από φέτος. Στα νηπιαγωγεία ειδικά, τα παιδιά θα έπρεπε να είναι το πολύ 15. Οι νηπιαγωγοί το γνωρίζουν καλά. Αλλά ειδικά τώρα, εν μέσω πανδημίας, να στοιβάζεις έτσι τα νήπια είναι ανάλγητο.

Προσπαθεί να φτιάξει ένα σχολείο εξεταστικό κέντρο, δήθεν αριστείας για τους λίγους και «δεξιοτήτων» για τους πολλούς. «Πήρε μάθημα» είπε πρόσφατα ο κ. Μητσοτάκης, ότι «η Υγεία δεν είναι υπηρεσία αλλά κοινωνικό δικαίωμα». Προφανώς δεν το πιστεύει, αφού η εκπαίδευση εμφανίζεται να είναι υπηρεσία και όχι δικαίωμα. Επαναφέρει λοιπόν ένα σκληρό εξεταστικό σύστημα, εκεί που είχαν αναπνεύσει τα παιδιά αλλά και το μάθημα, όταν είχαμε μειώσει από 11 σε 4 τα μαθήματα που εξετάζονται στο τέλος της ακαδημαϊκής χρονιάς. Τώρα τα πηγαίνει στα 7, χωρίς κανένα παιδαγωγικό λόγο.

Επαναφέρει από την Α` Λυκείου την τράπεζα θεμάτων. Άρα πανελλαδικές εξετάσεις για να παίρνουν τα παιδιά το απολυτήριό τους. Άλλο ένα βήμα όπισθεν προς τις μνημονιακές ρυθμίσεις, που είχαν αποτέλεσμα -όταν ίσχυσαν για λίγο- να κοπεί ένα στα τέσσερα παιδιά.

Τρίτο, σκληρότατο: Απαγορεύει στα παιδιά άνω των 17 ετών να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ. Τους λέει, πηγαίνετε αν θέλετε σε ιδιωτικά ΙΕΚ ή μείνετε χωρίς ειδικότητα. Ωμή ταξικότητα σ` αυτή τη ρύθμιση. Θα θυμάστε τον υπουργό Αρβανιτόπουλο, που είχε κόψει ειδικότητες και είχε διώξει καθηγητές από την επαγγελματική εκπαίδευση. Κοινός ο στόχος, δημιουργία πελατείας στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Είναι πρωτοφανές ότι στην αιτιολογική έκθεση γίνεται λόγος για μείωση μαθητικού πληθυσμού για λόγους... αποσυμφόρησης των σχολείων. Θαρρείς και μιλάμε για φυλακές!

Ας έχει βεβαίως υπόψη η κυβέρνηση, ότι όταν τα παιδιά αισθάνονται ότι τα πετάνε έξω από το εκπαιδευτικό σύστημα αντιδρούν. Θυμίζω τις μεγάλες κινητοποιήσεις επί Κοντογιαννόπουλου, για παράδειγμα. Εξάλλου, ακριβώς επειδή η υπουργός προβλέπει ότι θα υπάρξουν κοινωνικές αντιδράσεις, κύμα δυσανασχέτησης των παιδιών με τα μέτρα, επαναφέρει και τις τιμωρίες, τις πολυήμερες αποβολές, τη διαγωγή που στιγματίζει.

Πέρα από αυτά, που είναι πολύ σοβαρά, η κυβέρνηση προωθεί την εξ αποστάσεως εκπαίδευση «τσάτρα-πάτρα». Δεν αναφέρομαι στην τεχνολογική υποδομή, που είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα και δεν το καταλογίζω ειδικά στην τρέχουσα κυβέρνηση. Το πρόβλημα είναι στην επιλογή να μην αναλάβει το δημόσιο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με επένδυση στην τεχνολογική του αναβάθμιση και αξιοποίηση της τεχνολογικής ισχύος του δημοσίου. Επιλέγει αντιθέτως την ιδιωτικοποίηση με την γνωστή ιστορία της Cisco, δήθεν προσωρινή, και τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών. Οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν, ειδικά για τα παιδιά, είναι σοβαροί.

Επίσης, το ψηφιακό χάσμα που αναμφίβολα υπάρχει, με ένα στα τέσσερα νοικοκυριά χωρίς κατάλληλο υπολογιστή σπίτι του, γίνεται κοινωνικό χάσμα, που μπορεί να φέρει νέες κοινωνικές ανισότητες. Κάτι που είχαμε επισημάνει από την πρώτη εβδομάδα που έκλεισαν τα σχολεία.

Για τελευταίο, κάτι πολύ σημαντικό: είναι βεβιασμένο το άνοιγμα των σχολείων, παρά το ότι στην Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων δεν υπάρχει ομόφωνη γνώμη. Το υπουργείο επιχειρεί να δημιουργήσει εικόνα «επιστροφής στην κανονικότητα», με χιλιάδες ανέργους και την πανδημία να μην έχει τελειώσει... Πρόκειται για επικίνδυνο επικοινωνιακό τέχνασμα. Δεν αφορά την οικονομία αλλά τις πολιτικές ανάγκες του κ. Μητσοτάκη.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εσώρουχα
Ποια γυναικεία εσώρουχα έχουν απαγορευτεί σε 3 χώρες αλλά οι γυναίκες τα... λατρεύουν;
Αυτά είναι τα επικίνδυνα εσώρουχα που αγαπούν οι γυναίκες: Έχουν απαγορευθεί σε 3 χώρες
Ποια γυναικεία εσώρουχα έχουν απαγορευτεί σε 3 χώρες αλλά οι γυναίκες τα... λατρεύουν;
εμβόλιο
Ερευνητές ετοιμάζουν εμβόλιο για την καταπολέμηση της αντοχής στα αντιβιοτικά
Η προκλινική σύνθεση του εμβολίου που ανέπτυξε η ομάδα προσέφερε, όπως αναφέρεται στη δημοσίευση, υψηλά επίπεδα ανοσίας από θανατηφόρα επίπεδα...
Ερευνητές ετοιμάζουν εμβόλιο για την καταπολέμηση της αντοχής στα αντιβιοτικά