Γονείς και μαθητές
Του Βασίλη Πλατή

            Τελικά η συμμετοχή των γονέων στη διαδικασία κατάκτησης της γνώσης από τον γιο τους ή την κόρη τους στο ελληνικό σχολείο έγκειται μόνο στην επίδοση του «διαβόητου» ελέγχου προόδου για κάθε διδακτικό τετράμηνο ή τρίμηνο;

            Την «ένδοξη» δηλαδή εκείνη ημέρα του Δεκέμβρη ή του Γενάρη κάθε έτους που κάποιοι γονείς πρωτοεμφανίζονται στο σχολείο του παιδιού τους και συνήθως φουσκώνουν από υπερηφάνεια για τα πνευματικά επιτεύγματα και την υψηλή ευφυΐα του χαϊδεμένου ή της χαϊδεμένης τους, που ενδεχομένως να ανταποκρίνονται σε μια «λησμονημένη» οικογενειακή παράδοση «χαρισματικότητας» αλλά που οπωσδήποτε αποτελούν μια πρώτης τάξης ευκαιρία παινέματος για τους ίδιους προς τους προσφιλείς ομοίους τους.

            Στη γενικότερη «ευφορία» της στιγμής, ασφαλώς δεν αποτελεί «αμάρτημα» να χαίρεσαι για την πρόοδο του παιδιού σου, επιστρατεύοντας όμως τη λογική σου, εφόσον διαθέτεις…, έχει συμβάλει και η «γαλαντομία» που συχνά επιδεικνύουν οι καθηγητές στη βαθμολόγηση των μαθητών τους.

            Πράγματι, αρκετοί από εμάς, κοντά στον ισχυρό συμβολισμό της επιβράβευσης και της παρότρυνσης να συνεχίσει την προσπάθειά του ο μαθητής, ακολουθούν αυξητικές τάσεις στη βαθμολογία τους σε σημείο η επίδοση να έχει απωλέσει σε αρκετές περιπτώσεις τη σημαντικότητά της.

            Προφανώς οι καθηγητές δεν είναι πολιτικοί, να υπόσχονται δηλαδή και να υλοποιούν τις επαγγελίες τους για λόγους ψηφοθηρικούς (αν και κάποιοι έχουν δοκιμαστεί κατά καιρούς στον πολιτικό στίβο με μεγαλύτερη ή μικρότερη επιτυχία….).

            Γι’ αυτό, οι επιλογές τους στη βαθμολόγηση των μαθητών επιβάλλεται να είναι κατά το δυνατό αντικειμενικές, τέτοιες που να μην παραπλανούν μαθητές και γονείς, με δυσάρεστα για αμφότερους αποτελέσματα στο εγγύς μέλλον.

            Είναι γεγονός ότι πολλοί καθηγητές επιλέγουν να πριμοδοτήσουν τους μαθητές τους με υψηλή βαθμολογία που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, για να προλάβουν «οξείες» αντιδράσεις από την πλευρά των γονέων και με τον τρόπο αυτό να μη διασαλεύσουν οι ίδιοι την καθημερινότητά τους.

            Αναμφίβολα η ωφελιμιστική αυτή συμπεριφορά τους δεν προσιδιάζει στον κώδικα αξιών του εκπαιδευτικού λειτουργού, υπνωτίζει τους ενδιαφερόμενους και αποβαίνει τελικά καταστροφική.

            Από την άλλη πλευρά, η εμπλοκή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν θα πρέπει να περιορίζεται μόνο στο καθαρά «διεκπεραιωτικό» κομμάτι της παραλαβής του ελέγχου επίδοσης του μαθητή.

            Χωρίς διάθεση υπερπροστατευτισμού και επιβολής ασφυκτικού ελέγχου πάνω στο παιδί, ο γονέας είναι ανάγκη να συνεργάζεται με τους δασκάλους του γιου ή της κόρης του: να επικοινωνεί μαζί τους συχνά, να ενημερώνεται για την εν γένει παρουσία και συμπεριφορά τους στο σχολείο κι όχι μόνο για την επίδοση, να περιβάλλει τους καθηγητές με εμπιστοσύνη, ώστε να διευρύνει τα περιθώρια της δικής τους παρέμβασης πάνω στο παιδί του.

            Η μεταβολή των οικονομικών-κοινωνικών συνθηκών κατά τα τελευταία χρόνια, που μας οδήγησε να αντιμετωπίζουμε το ρόλο του γονέα «διασταλτικά», σε συνάρτηση με την αποσύνθεση της ίδιας της δομής της παραδοσιακής οικογένειας στη χώρα μας, επιτάσσει τη συμπόρευση σχολείου-γονέων.

            Πολύ δε περισσότερο, που η «διαχείριση» των παιδιών και η τιθάσευσή τους στο σχολικό περιβάλλον, εντός και εκτός αιθουσών, δεν θα πρέπει πλέον να θεωρείται δεδομένη, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις μαθητών που απαξιώνουν καθημερινά το ελληνικό σχολείο και τα προγράμματα σπουδών, θεωρώντας τα παρωχημένα και αναχρονιστικά.

            Για να εδράζεται, λοιπόν, η υπερηφάνεια των γονέων για τα παιδιά τους όχι σε ανούσιους «καταναγκαστικούς» αριθμούς αλλά στη χαρά της δημιουργίας και τη διαρκή αυτοβελτίωση μέσα από καθημερινή προσπάθεια, σχολείο και οικογένεια οφείλουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους σε αγαστή συμπλοκή.

           

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

daskaloi_yper_aa
Πρωτοφανείς σε μαζικότητα συνελεύσεις εκπαιδευτικών ψηφίζουν για απεργία - αποχή στα μέτρα του υπουργείου Παιδείας
Ένα δάσος από σηκωμένα χέρια στις πιο μαζικές Γενικές Συνελεύσεις των τελευταίων δεκαετιών: Ο αγώνας στα χέρια των εκπαιδευτικών
Πρωτοφανείς σε μαζικότητα συνελεύσεις εκπαιδευτικών ψηφίζουν για απεργία - αποχή στα μέτρα του υπουργείου Παιδείας
sxoleio
Κυψέλη: Μητέρα 19χρονου δράστη – «Ο γιος μου δεν μπορεί να μιλήσει, είναι σε κατάσταση σοκ»
Σοκάρει ο τραυματισμένος μαθητής: «Δεν ξέρω πόσες φορές με χτύπησε, έτρεχα να ξεφύγω»
Κυψέλη: Μητέρα 19χρονου δράστη – «Ο γιος μου δεν μπορεί να μιλήσει, είναι σε κατάσταση σοκ»