Σχέδιο νόμου για τις τουριστικές σχολές - Θα περιλαμβάνει την ακαδημαϊκη ισοτίμηση
Τι ανέφερε ο αρμόδιος υφυπουργός για τις τουριστικές σχολές

Τις βασικές πτυχές του σχεδίου νόμου για τις τουριστικές σχολές ανέπτυξε ο υφυπουργός Τουρισμού Μάνος Κόνσολας. Το σχέδιο θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ισοτίμηση των υφιστάμενων Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας και της ένταξης του πτυχίου τους στο επίπεδο 6 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. 

Η απάντηση του υφυπουργού Μάνου Κόνσολα

Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού εγγράφου που κατέθεσαν στη Βουλή των Ελλήνων οι δεκατέσσερις (14) Βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, σας γνωρίζουμε ότι στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας για βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στον τομέα του τουρισμού και της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης αποτελεί βασική προτεραιότητα του Υπουργείου Τουρισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Τουρισμού αναπτύσσει μια ολοκληρωμένη τουριστική πολιτική με στόχο την ανάπτυξη ενός τουριστικού μοντέλου που θα αξιοποιεί τις υπάρχουσες συνθήκες και θα ανταποκρίνεται στις προκλήσεις του διεθνούς περιβάλλοντος.

Το Υπουργείο Τουρισμού έχει υπό την ευθύνη του τις παρακάτω δομές τουριστικής εκπαίδευσης:

  • τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ) στη Ρόδο και την Κρήτη,

  • τις Σχολές Ξεναγών (μία στην Αθήνα με δεύτερη σειρά εισαγωγής το τρέχον ακαδημαϊκό έτος και μία στη Θεσσαλονίκη που για πρώτη φορά θα λειτουργήσει φέτος),

  • τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) στον τομέα του Τουρισμού σε οκτώ

(8)διαφορετικές πόλεις της Ελλάδας και

  • τμήματα κατάρτισης - μετεκπαίδευσης εργαζομένων και πρόσκαιρα ανέργων εμπειροτεχνών στον τουριστικό τομέα

Εκτός, από τις παραπάνω δομές τουριστικής εκπαίδευσης υπάρχουν Πανεπιστημιακά Τμήματα σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) του Υπουργείου Παιδείας, Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ.) ΟΑΕΔ και Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) του Υπουργείου Εργασίας.

Οι ειδικότητες των σπουδαστών και των καταρτισμένων αφορούν στον τομέα του Τουρισμού και ειδικά στις περιπτώσεις της μεταλυκειακής κατάρτισης, επικαλύπτονται με ανάλογα αντικείμενα.

Στο Υπουργείο Τουρισμού σχεδιάζεται ο εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου που διέπει τις δομές τουριστικής εκπαίδευσης που βρίσκονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου.

Πρόκειται για ένα συνολικό σχέδιο που περιλαμβάνει την ανωτατοποίηση των ΑΣΤΕ και τη δημιουργία δομής στην οποία θα υπαχθούν, όχι μόνο οι Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης και οι Σχολές Ξεναγών, αλλά και σχολές με νέα γνωστικά αντικείμενα που σηματοδοτούν την ολική αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και τη διασύνδεσή της με την αγορά εργασίας προκειμένου να συμβάλλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων και κατ’ επέκταση στη στήριξη της ελληνικής οικονομίας.

Συγκεκριμένα, στο εξαγγελθέν σχέδιο νόμου επιχειρείται η επίλυση του ζητήματος της ακαδημαϊκής ισοτίμησης των υφιστάμενων Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας και της ένταξης του πτυχίου τους στο επίπεδο 6 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Με τον τρόπο αυτό, διορθώνεται επί της ουσίας το θέμα της

«ιδιαίτερης αντιμετώπισης» που επιφυλάσσει ο νομοθέτης και η διοίκηση στους σπουδαστές και αποφοίτους των ΑΣΤΕ, οι οποίοι αν και εισάγονται στις ΑΣΤΕ μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους των πρώην ΑΤΕΙ και διορίζονται στο δημόσιο σε θέσεις ΤΕ κατηγορίας, λαμβάνουν πτυχίο επιπέδου 5 και στερούνται του δικαιώματος για συνέχιση των σπουδών τους σε μεταπτυχιακό επίπεδο σπουδών αλλά και βασικών φοιτητικών δικαιωμάτων σε μειωμένο (φοιτητικό) εισιτήριο, μειωμένο κόστος μετακινήσεων, σίτισης και στέγασης.

Στη νέα αυτή εκπαιδευτική δομή, θα ενσωματωθούν οι υφιστάμενες σχολές που εποπτεύονται από το Υπουργείο Τουρισμού. Το συγκριτικό πλεονέκτημα θα είναι ο πρακτικός προσανατολισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας, οι εξειδικευμένες γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες, καθώς και η πρακτική άσκηση στις τουριστικές επιχειρήσεις. Όσον αφορά στα υφιστάμενα Πανεπιστημιακά Τμήματα με ειδίκευση στον τουριστικό τομέα, το Υπουργείο Τουρισμού δεν έχει καμία αρμοδιότητα εποπτείας. Πάντως, η επικοινωνία με την πανεπιστημιακή κοινότητα και ειδικότερα με τις Πρυτανικές Αρχές στις οποίες ανήκουν πανεπιστημιακά τμήματα με γνωστικό αντικείμενο την τουριστική βιομηχανία είναι συνεχής. Αυτό, άλλωστε, γίνεται και με την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα, με φορείς και ενώσεις του τουρισμού και στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mourtzoukou
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τη νονά του δεύτερου παιδιού της Ειρήνης Μουρτζούκου
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
άρωμα
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
Συνδέονται με προβλήματα όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη, καρδιοπάθειες και ακόμη και μείωση της νευροανάπτυξης
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο