Ξυλόφωνο στην Πεύκη: Ένα νέο εργαστήρι Μουσικοκινητικής
«Δεν θα πεινούσα χωρίς τη μουσική. Όμως η μουσική κάνει την ζωή μου καλύτερη», είπε ένα παιδί 11 ετών.

Το Ξυλόφωνο είναι ένα νέο εργαστήρι Μουσικοκινητικής, Μουσικής Αγωγής και Δημιουργίας στην Πεύκη που απευθύνεται σε παιδιά από 2 έως 12 ετών αλλά και σε ενήλικες εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς και όσους ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με την μουσικοκινητική αγωγή τα συστήματα ORFF, DALCROZE και SUZUKI και γενικότερα με την κίνηση, τον ρυθμό, τον λόγο, το τραγούδι, το παιχνίδι και τον χορό.

Το εργαστήρι είναι δημιούργημα της Δάφνης Ζουρνατζή η οποία είναι μουσικός, απόφοιτος του Μουσικού Τμήματος του Ιονίου Πανεπιστημίου στην Κέρκυρα. Η καταγωγή της είναι από την Πάτρα, όπου και έκανε τα πρώτα της μουσικά βήματα.

Σήμερα η Δάφνη μοιράζει την αγάπη της για την μουσική με πολλούς τρόπους: Είναι εκπαιδευτικός, εργαζόμενη ως αναπληρώτρια σε πολλά σχολεία και περιοχές της Ελλάδος τα τελευταία χρόνια, είναι επαγγελματίας μουσικός με διαδρομή στο τραγούδι, έχοντας συνεργαστεί με κορυφαίους μουσικούς και συνθέτες (είναι σήμερα βασική ερμηνεύτρια του συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλου) ενώ ασχολείται επαγγελματικά με την μουσικοκινητική, με σημαντική εμπειρία μαθημάτων σε παιδιά αλλά και ενήλικες.

Λίγα λόγια για την μουσικοκηνιτική

 Ο όρος «Μουσικοκινητική Αγωγή» εδραιώθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα, με κύριο θεμελιωτή τον Καρλ Ορφ (Carl Orff), ο οποίος επηρεασμένος από τις μεθόδους του Νταλκρόζ (Dalcroze), συνέδεσε δημιουργικά το παιχνίδι με τη μουσική σύνθεση, θεωρώντας το αναπόσπαστο στοιχείο της παιδαγωγικής της διάστασης και όχι ως κάτι ανεξάρτητο. Αυτό ήταν ένα μεγάλο βήμα για την Εκπαίδευση. Εμβαθύνοντας περισσότερο, ο Ορφ διατύπωσε την άποψη πως οι δάσκαλοι της μουσικοκινητικής αγωγής καλό είναι να αποφεύγουν να μιλούν για σύστημα ή μέθοδο, καθώς ο ίδιος πίστευε πως ο κάθε δάσκαλος  θα πρέπει να βρει τον δικό του τρόπο διδασκαλίας, ώστε τα παιδιά να βιώνουν τις μουσικές έννοιες εμπειρικά μέσα από τον λόγο, την κίνηση, το τραγούδι και το παίξιμο των οργάνων. Και όλα αυτά πάντοτε μέσα από τον αυτοσχεδιασμό. Άρα η μουσικοκινητική αγωγή δεν μπορεί να είναι τίποτε άλλο από έναν συνδυασμό της μουσικής με τον λόγο, την κίνηση και το τραγούδι, στηριζόμενα πάντα σε βιωματικά πλαίσια. Σε αυτό το σημείο να επισημάνουμε πως ακολούθησαν πολλά μοντέλα συστημάτων της μουσικοκινητικής αγωγής, όπως αυτό του Σουζούκι, του Κόνταλι, του Γκόρντον και άλλων, που εδραίωσαν ένα θεωρητικό μεν αλλά και αξιόπιστο δε υπόβαθρο, το οποίο είναι επιτυχώς δοκιμασμένο εδώ και χρόνια μέσα στη σχολική τάξη και ζωή.

Καλό Σαββατοκύριακο!Νομίζω πως περάσαμε πολύ όμορφα και σήμερα!Καλή ακρόαση!🎶🎼🎹🎵🐖🐥🐔🐣🐄🐓

Gepostet von Ξυλόφωνο am Samstag, 26. Oktober 2019

Χρησιμότητα


Η χρησιμότητα αλλά και η αξία της μουσικοκινητικής αγωγής στην τάξη είναι απεριόριστη είναι όμως και απαραίτητη για την ολική ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού. Τα παιδιά βιώνουν τη μουσική πολυδιάστατα. Μπορούν δηλαδή να εκφράσουν την χαρά, τη λύπη τους, το χιούμορ τους, το ομαδικό πνεύμα μέσα από ένα τραγούδι ή έναν χορό. Μπορούν ακόμη, μέσα  από την μουσική, να έρθουν σε επαφή με μια βαθύτερη συναισθηματική και πνευματική ευχαρίστηση, η οποία δεν μπορεί να εκφραστεί με κανέναν άλλον τρόπο. Επιπλέον μπορούν να επικοινωνήσουν με έναν διαφορετικό τρόπο από τον λεκτικό, καθώς η μουσική από μόνη της είναι ένας φορέας ιδεών και συναισθημάτων. Μπορούν, τέλος, να εκφράζονται αλλά και να διοχετεύουν μέρος της ενέργειάς τους μέσα από την κίνηση και τον χορό. Παράλληλα όμως με τα παραπάνω, επιτυγχάνονται και άλλοι στόχοι μέσα από την μουσικοκινητική αγωγή, με βασικότερο να είναι η ενσωμάτωση στην κοινωνία, μιας και η μουσική είναι ένας από τους ισχυρότερους παράγοντες της κοινωνικοποίησης, αλλά και συνιστά και ισχυρό μέσο διαιώνισης της πολιτισμικής κληρονομιάς. Αυτό λειτουργεί σε όλα τα επίπεδα κληροδότησης του πολιτισμού από γενιά σε γενιά. Από τα νανουρίσματα και τη διδασκαλία της αλφαβήτας έως και σε πιο, ας το πούμε, ακαδημαϊκό επίπεδο, όπου η μουσική χρησιμοποιείται ως όχημα για την μετάδοση της ιστορίας της λογοτεχνίας φερ’ ειπείν.

Σαν ξυλοφωνο στοχεύουμε ψηλά!Με αγάπη και σεβαστό στη μουσική!Εδώ είναι από ένα σεμινάριο που έκανα πέρυσι!

Gepostet von Ξυλόφωνο am Donnerstag, 10. Oktober 2019

Η μουσικοκινητική αγωγή στην τάξη

Ο πιο άμεσος τρόπος για να βιώσουν τα παιδιά την μουσική, ιδίως στις πιο μικρές ηλικίες, είναι το τραγούδι. Βασική προϋπόθεση είναι, το τραγούδι ειδικότερα αλλά και η μουσική γενικότερα, να αποτελούν πηγή ευχαρίστησης για το παιδί. Μόνο έτσι θα μάθει να τραγουδά σωστά, θα αγαπήσει την μουσική, θα αναπτύξει τον ρυθμό, την εσωτερική ακοή και την μουσική μνήμη. Και ενώ στις πιο μικρές ηλικίες βασιζόμαστε απλά στην εκμάθηση του τραγουδιού, καθώς ανεβαίνει η ηλικιακή βαθμίδα προσθέτουμε σιγά-σιγά την κίνηση, τον ρυθμό και το τονικό ύψος.

📣όλα έτοιμα για τα δοκιμαστικά μας μαθήματα! Αύριο λοιπόν στις 18:00 υποδεχόμαστε τους μικρούς μας φίλους και φίλες για το τμήματα 3,5 με 5 και αμέσως μετά, στις 19:00 το τμήμα 5,5 με 8! Σας περιμένουμε!!!

Gepostet von Ξυλόφωνο am Dienstag, 1. Oktober 2019

Στην αρχή τα παιδιά είναι πιο παθητικά, έχουν δηλαδή την ανάγκη να ακούσουν πολλές φορές το τραγούδι, και πάντα στο πλαίσιο ενός παιχνιδιού με απλές μιμητικές κινήσεις, απλό περπάτημα στον χώρο και απλές δραματοποιήσεις. Καθώς ανεβαίνουμε σε ηλικία, τα παιδιά εξερευνούν τον ρυθμό παράλληλα με τον παλμό, ενώ οι κινήσεις γίνονται πιο περίπλοκες, όπως γονάτισμα, παλαμάκια, αλλαγή κατεύθυνσης και ζευγάρια. Σε ένα επόμενο στάδιο, έχουν έναν καλύτερο συντονισμό κινήσεων αλλά και αυξημένη παρατηρητικότητα και μνήμη. Σε ό,τι αφορά στα παραπάνω, βασικός στόχος είναι η ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε παιδιού και για αυτό πρέπει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στις ατομικές και στις ομαδικές δραστηριότητες, όπου να μπορούν να εμπλακούν και τα ντροπαλά ή τα πιο απρόσεκτα στις κινήσεις τους παιδιά.

Η χρησιμότητα και η αποτελεσματικότητα της μουσικοκινητικής αγωγής μέσα στην τάξη εξαρτάται από τον παιδαγωγό και το κατά πόσο είναι ικανός να βλέπει τη μουσική και μέσα από τα μάτια των παιδιών. Βασικό μέλημα που οφείλει να έχει, είναι το να ενσωματώνει στο μάθημα δημιουργικές μουσικές δραστηριότητες και να μεταδίδει γνώσεις μέσα από το παιχνίδι και τη βιωματική μάθηση, και παραλλήλως, να διαμορφώνει αισθητική. Η μουσική είναι υψηλό βίωμα, μην το ξεχνάμε.

Οι εγγραφές στο Ξυλόφωνο ξεκίνησαν

Επικοινωνία

E: [email protected]
T: 6946428456
 

Επισκεφτείτε την σελίδα του Ξυλόφωνου στο Facebook

 

ξυλόφωνο

σχετικά άρθρα

Καταγγελία: Με ...προφορική εντολή προσπάθησαν να αναθέσουν τάξη σε εκπαιδευτικο παράλληλης στήριξης
Καταγγελία: Με ...προφορική εντολή προσπάθησαν να αναθέσουν τάξη σε εκπαιδευτικο παράλληλης στήριξης
Καταγγελία από τον ΣΕΠΕ Ρεθύμνου: "Mόλις η συναδέλφισσα ζήτησε εγγράφως την εν λόγω τοποθέτηση στο τμήμα, αυτό που έλαβε ήταν τρομοκράτηση και...
Καταγγελία: Με ...προφορική εντολή προσπάθησαν να αναθέσουν τάξη σε εκπαιδευτικο παράλληλης στήριξης
Χωρίς εξετάσεις ζητούν να περάσουν τα μαθήματα του εξαμήνου φοιτητές του ΑΠΘ
Χωρίς εξετάσεις ζητούν να περάσουν τα μαθήματα του εξαμήνου φοιτητές του ΑΠΘ
«Θεωρούμε πως είναι δίκαιο να περαστούν τα μαθήματα και να προαχθούμε στο επόμενο εξάμηνο, πως είναι λογικό να μη γίνει η εαρινή εξεταστική -ούτε...
Χωρίς εξετάσεις ζητούν να περάσουν τα μαθήματα του εξαμήνου φοιτητές του ΑΠΘ
Εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης: Η ζωντανή μετάδοση δεν είναι αποδεκτή και για λόγους παιδαγωγικούς και  για λόγους δημοκρατίας
Εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης: Η ζωντανή μετάδοση δεν είναι αποδεκτή και για λόγους παιδαγωγικούς και  για λόγους δημοκρατίας
Ψήφισμα Διδασκόντων του Εσπερινού ΕΠΑΛ Σταυρούπολης
Εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης: Η ζωντανή μετάδοση δεν είναι αποδεκτή και για λόγους παιδαγωγικούς και  για λόγους δημοκρατίας