συνεδ
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 21 και 22 Μαρτίου στο ΑΠΘ

Η Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.ΔΙ.Π.Δ.Ε.) με σχετική της ανακοίνωση διοργανώνει το 1ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο, με θέμα:  «Εκπαιδευτική Ηγεσία και Απολεσματική Διοίκηση στον 21ο Αιώνα: Όραμα, Μετασχηματισμός και Καινοτομία»,  στους χώρους του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.),  στις 21 & 22 Μαρτίου 2026.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Η Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.ΔΙ.Π.Δ.Ε.) ανακοινώνει τη διοργάνωση του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου στη Θεσσαλονίκη, στους χώρους του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.), στις 21 & 22 Μαρτίου 2026, με θέμα  «Εκπαιδευτική Ηγεσία και  Απολεσματική Διοίκηση στον 21ο Αιώνα: Όραμα, Μετασχηματισμός και Καινοτομία»

Η διοργάνωση του Συνεδρίου αποτελεί υλοποίηση των καταστατικών διατάξεων και της Απόφασης  της Πρώτης Γενικής Συνέλευσης της  Ένωσης, στην προσπάθεια των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να συμβάλλουν ενεργά στο δημόσιο διάλογο για τη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα, προς την κατεύθυνση βελτιστοποίησης του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου, και της αποτελεσματικής εφαρμογής της ασκούμενης εκπαιδευτικής πολιτικής .

ΣΚΟΠΟΣ/ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

α) Να προσεγγίσουμε θεωρητικά και να πλαισιώσουμε εμπειρικά καίρια ζητήματα που αφορούν στην Εκπαιδευτική Ηγεσία, την αποτελεσματική Εκπαιδευτική Διοίκηση  και τις σύγχρονες προκλήσεις που προκύπτουν σε σχέση με αυτές.

β) Να επισημάνουμε και να αναδείξουμε τις προϋποθέσεις άσκησης αποτελεσματικής εκπαιδευτικής ηγεσίας.

γ) Να εξετάσουμε τον ρόλο της ηγεσίας στην επιτυχή  διαχείριση της αλλαγής και της καινοτομίας, καθώς και στην  αποτελεσματική αντιμετώπιση κρίσεων  και απρόβλεπτων καταστάσεων, εξασφαλίζοντας την εύρυθμη λειτουργία των αποκεντρωμένων  Υπηρεσιών και δομών εκπαίδευσης καθώς και των  σχολικών μονάδων.

δ) Να αναδείξουμε τον τρόπο, με τον οποίο η ηγεσία μπορεί να προωθήσει τη σχολική αποτελεσματικότητα και να προσδιορίσει το ρόλο της, για την ποιοτική αναβάθμιση ενός σχολικού οργανισμού. 

ε) Να αναδείξουμε βέλτιστες πρακτικές και εργαλεία για την επιτυχή διαχείριση συγκρούσεων και τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας (σχολική κουλτούρα) στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς.

στ) Να εξετάσουμε τη συνεισφορά της Τεχνητής Νοημοσύνης και των ψηφιακών τεχνολογιών στον ρόλο του Διευθυντή, και στη διδασκαλία,  αναδεικνύοντας τις απαιτούμενες νέες δεξιότητες (ψηφιακή ηγεσία) για τη διαχείριση του Ψηφιακού Σχολείου.

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.ΔΙ.Π.Δ.Ε.)  φιλοδοξεί να αποτελέσει βήμα ουσιαστικού διαλόγου μεταξύ των μελών της ακαδημαϊκής και εκπαιδευτικής κοινότητας, με την παρουσίαση ερευνητικών εργασιών, θεωρητικών μελετών και αναλύσεων που αφορούν την  Εκπαιδευτική Ηγεσία, την Απολεσματική Διοίκηση, τις προκλήσεις του 21ου Αιώνα. Να αναδειχθούν οι επιδιώξεις για διαμόρφωση  Οράματος  με στόχο τις οργανωσιακές αλλαγές, να επισημανθούν οι προϋποθέσεις μετασχηματισμού του ελληνικού σχολείου σε οργανισμό μάθησης και να χαρτογραφηθούν οι διαδικασίες  επιτυχούς εφαρμογής των Καινοτομιών, με έμφαση στις  τεχνολογικές καινοτομίες.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ:

Θεματική Ενότητα 1: Ηγεσία – Αξίες, Ρόλοι και Μετασχηματισμός

- Ηγεσία στην Εκπαίδευση: Όραμα, Ευθύνη και Μετασχηματισμός

Ο ρόλος των στελεχών εκπαίδευσης στη διαμόρφωση ποιοτικού σχολικού περιβάλλοντος

- Η Εκπαιδευτική Ηγεσία στον 21ο Αιώνα

Προκλήσεις, προοπτικές και πολιτικές για μια σύγχρονη και αποτελεσματική εκπαίδευση

- Από τη Διοίκηση στην Έμπνευση: Ο Νέος Ρόλος του Ηγέτη στην Εκπαίδευση

Η παιδαγωγική, διοικητική και συναισθηματική διάσταση της ηγεσίας

- Ηγεσία με Καρδιά και Νου

Η ανθρώπινη διάσταση της εκπαίδευσης ως μοχλός αλλαγής και προόδου

Θεματική Ενότητα 2: Ηγεσία – Συνεργατικότητα και Σχολική Κουλτούρα

-  Στελέχη Εκπαίδευσης και Ηγεσία: Από το Όραμα στη Δράση

Η συμβολή των διευθυντών στην ανάπτυξη, τη συνεργασία και την καινοτομία των σχολικών μονάδων

- Ηγεσία στην Εκπαίδευση: Εμπιστοσύνη, Συνεργασία, Καινοτομία

Χτίζοντας κοινότητες μάθησης με επίκεντρο τον άνθρωπο και το σχολείο

- Ηγέτες που Εμπνέουν, Εκπαιδευτικοί που Μεταμορφώνουν

Η δύναμη της ηγεσίας στη δημιουργία ενός σχολείου που μαθαίνει και εξελίσσεται

-  Η Εκπαίδευση ως Πράξη Ηγεσίας

Αναστοχασμός, συνεργασία και όραμα για το σχολείο του μέλλοντος

Θεματική Ενότητα 3: «Ηγεσία για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό: Στελέχη και Εκπαιδευτικοί στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης»

- Εκπαιδευτική Ηγεσία στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό

Στρατηγική ηγεσία, αλλαγή κουλτούρας και καινοτομία στα σχολεία.

Ο ρόλος των στελεχών στην καθοδήγηση της μετάβασης από την παραδοσιακή διοίκηση σε ψηφιακά ενδυναμωμένα μοντέλα.

- Ηγεσία και Επαγγελματική Ανάπτυξη στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

Ανάπτυξη στελεχών και εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση της ΤΝ.

Προσαρμοστική ηγεσία και καλλιέργεια παιδαγωγικής κουλτούρας καινοτομίας.

- Συνεργατικές και Καινοτόμες Πρακτικές για Ένα Ανθρώπινο και Ψηφιακά Έξυπνο Σχολείο

Ενδυνάμωση σχολικών μονάδων και κοινότητας μάθησης.

Η ΤΝ ως πρόκληση και ευκαιρία για βελτίωση της μάθησης, της διδασκαλίας και της επαγγελματικής ανάπτυξης

[Η θεματική εξετάζει τον ρόλο της εκπαιδευτικής ηγεσίας στη διαμόρφωση στρατηγικών, κουλτούρας και πρακτικών που υποστηρίζουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό των σχολικών μονάδων. Εστιάζει στις επιπτώσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης στη διοίκηση, τη διδασκαλία και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, αναδεικνύοντας ζητήματα προσαρμοστικής ηγεσίας, καινοτομίας και συνεργατικών μορφών οργάνωσης της σχολικής κοινότητας.]

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

      Η Επιστημονική Επιτροπή του Συνεδρίου απευθύνεται στην επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα  και καλεί όσες και όσους  ενδιαφέρονται να υποβάλουν εργασίες που αφορούν σε θεωρητικές παραδοχές και ερευνητικές προσεγγίσεις  σχετικές με το θέμα του Συνεδρίου και σε συνάφεια με τις ενδεικτικές Θεματικές Ενότητες του Συνεδρίου.

Οι εργασίες οι οποίες θα παρουσιαστούν στο Συνέδριο θα κριθούν στη βάση του πλήρους κειμένου (πλήρης ανάπτυξη) από σύστημα κριτών της Επιστημονική Επιτροπής για τη σημασία, ποιότητα και πρωτοτυπία τους και θα συμπεριληφθούν στα Πρακτικά του Συνεδρίου.

Το Συνέδριο δέχεται τους παρακάτω τύπους εργασιών:

  • Πλήρεις εισηγήσεις: Αφορούν στην παρουσίαση πρωτότυπων ερευνητικών μελετών και εργασιών. Το τελικό κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 10 σελίδες.
  • Σύντομες εισηγήσεις: Αφορούν στην παρουσίαση μελετών και εργασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Το κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 5 σελίδες.
  • Συνεδρίες στρογγυλής τράπεζας (Panels): Παρέχεται η δυνατότητα ανοιχτής συζήτησης σε ζητήματα που αναφέρονται στις θεματικές Ενότητες του Συνεδρίου και ενδιαφέρουν ευρύτερα την επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα. Κάθε στρογγυλή τράπεζα θα περιλαμβάνει μέχρι (4) εισηγητές/εισηγήτριες και η χρονική διάρκεια της θα είναι 60 λεπτά. Οι εργασίες στρογγυλής τράπεζας που θα επιλεγούν από την Επιστημονική Επιτροπή θα δημοσιευτούν στα πρακτικά του Συνεδρίου. Το τελικό κείμενο των εισηγητών/εισηγητριών δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 4 σελίδες.

Κάθε σύνεδρος μπορεί:

•             Να συμμετέχει σε περισσότερες από μία επιστημονικές δραστηριότητες του Συνεδρίου και έως τρεις συνολικά.

•             Να παρουσιάσει μία μόνο εργασία, στην οποία και αναγράφεται πρώτος, ενώ μπορεί να ανήκει στη συγγραφική ομάδα και άλλων εργασιών και έως τρεις συνολικά.

Η προετοιμασία των εργασιών γίνεται με συγκεκριμένο πρότυπο Οδηγιών και υποβάλλονται ηλεκτρονικά στη Διεύθυνση: [email protected]

•             Οι εργασίες που υποβάλλονται στο Συνέδριο πρέπει να είναι πρωτότυπες.

•             Ο Συγγραφέας, ή οι Συγγραφείς έως το πολύ 4  ανά εργασία,  με την υποβολή μιας εργασίας δεσμεύονται ότι δεν έχουν δημοσιεύσει ή υποβάλει προς δημοσίευση, την ίδια ή παραλλαγή της αλλού.

•             Οι εργασίες, σύμφωνα με τη διεθνή επιστημονική δεοντολογία δημοσιεύονται μετά από διαδικασία ανώνυμης κρίσης από δύο τουλάχιστον κριτές.

•             Οι συγγραφείς επισυνάπτουν μία ξεχωριστή σελίδα με ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα με πλήρη στοιχεία επικοινωνίας: Διεύθυνση, Τηλέφωνα και e-mail.

•             Η έκταση των εργασιών περιγράφεται στην ανακοίνωση του Συνεδρίου και η υποβολή σύμφωνα με τις Οδηγίες Μορφοποίησης Εργασιών.

•             Οι εργασίες κρίνονται αποκλειστικά στη βάση της επιστημονικής επάρκειας και μόνο.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

Έναρξη υποβολής εργασιών: 8 Δεκεμβρίου 2025

Πέρας υποβολής εργασιών: 31 Ιανουαρίου 2026

Ενημέρωση κρίσης εργασιών: 16 Φεβρουαρίου 2026

Εγγραφή συνέδρων: μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2026

Διεξαγωγή Συνεδρίου: Θεσσαλονίκη, 21-22 Μαρτίου 2026

ΕΓΓΡΑΦΗ

Το ποσό της Εγγραφής ορίζεται στο συμβολικό ποσό των 50 Ευρώ, με το οποίο παρέχεται:

•             Ο φάκελος του Συνεδρίου

•             Βεβαίωση Συμμετοχής

•             Τα Πρακτικά του Συνεδρίου, σε ηλεκτρονική μορφή

•             Καφές, Βουτήματα, κτλ. στα διαλείμματα  του διημέρου. Ελαφρύ γεύμα το Σάββατο 21-03-2026.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φαρμακα
ΕΟΦ: Τεράστιες ελλείψεις φαρμάκων - Ποια απουσιάζουν από τα φαρμακεία και τα νοσοκομεία
Νέα αναστάτωση στην αγορά φαρμάκων - Ο ΕΟΦ δημοσιεύει εκτεταμένη λίστα ελλείψεων
ΕΟΦ: Τεράστιες ελλείψεις φαρμάκων - Ποια απουσιάζουν από τα φαρμακεία και τα νοσοκομεία
Σοφία Ζαχαράκη
Ζαχαράκη: «Η πλήρη ένταξη και συμμετοχή στην κοινωνία προϋποθέτει ουσιαστική ισότητα»
Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στο ΥΠΑΙΘΑ με τη συμμετοχή παιδιών από 121 σχολεία – Σοφία Ζαχαράκη: Είμαστε όλοι ίσοι, είμαστε...
Ζαχαράκη: «Η πλήρη ένταξη και συμμετοχή στην κοινωνία προϋποθέτει ουσιαστική ισότητα»