Thumbnail
Έφτασε η ώρα να ζητήσουμε δυναμικά για την χώρα μας, την αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, την επανίδρυση των Αθλητικών Σχολείων, την αναβάθμιση του Σχολικού Αθλητισμού και άλλα ειδικότερα αλλά όχι λιγότερο σημαντικά

Είχα αναφερθεί σε προηγούμενο άρθρο μου για την Φυσική Αγωγή και τον Σχολικό Αθλητισμό, δημοσιευμένο στην alfavita.gr, με τίτλο «ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΖΑΡΑΜΠΟΥΚΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ κο ΚΕΡΕΡΕ», για να διαβάσετε το άρθρο πατήστε ΕΔΩ, ότι περιμένουμε να δούμε τον ορισμό των μελών που θα εκπροσωπούν την χώρα μας, για τα επόμενα τέσσερα (4) χρόνια στις τεχνικές επιτροπές της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού I.S.F..

Η αναμονή μου άξιζε, διότι μόλις πριν λίγες ημέρες ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας δια της αρμόδιας Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής επί λέξει ότι: «Με τέσσερα (4)τακτικά και δύο (2) αναπληρωματικά μέλη συμμετέχει η Ελλάδα στις Τεχνικές Επιτροπές της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού (ISF), έπειτα από εισήγηση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μέσω της αρμόδιας Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής. Η επιλογή πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με το καταστατικό της ISF κατά τη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής η οποία διεξήχθη στο Sochi της Ρωσίας στις 17 και 18 Νοεμβρίου 2018, έπειτα από την αναβολή που αποφάσισε η Γενική Συνέλευση της ISF κατά τη συνεδρίασή της στο Ρίο της Βραζιλίας τον Μάιο 2018.». Για να δείτε την ανακοίνωση πατήστε ΕΔΩ.

Τελικά, μετά από αυτό, μπορώ να πω ότι η αναμονή μου άξιζε μόνο από την πλευρά της είδησης και όχι από πλευράς ικανοποίησης για το αποτέλεσμα. Δυστυχώς ο βαθμός ικανοποίησής μου βρίσκεται κάτω του μηδενός, για να μην πω ότι με διακατέχει απογοήτευση και δυσαρέσκεια. Αυτό διότι, και δέχομαι με ευχαρίστηση οποιαδήποτε καλοπροαίρετη κριτική ή αντίρρηση, ο Σχολικός Αθλητισμός είναι η πεμπτουσία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, την οποία υπηρετώ από την θέση της εκπαιδευτικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, και ατυχώς αυτή την στιγμή δέχεται σφοδρά πλήγματα και αντιμετωπίζει, για να χρησιμοποιήσω κομψές εκφράσεις, τουλάχιστον αδιαφορία και εγκατάλειψη. 

Παρένθεση: Όποιος συνάδελφος αμφισβητεί την σημαντικότητα του Σχολικού Αθλητισμού για το λειτούργημά μας, ας διαβάσει με προσοχή την με αριθμό 190677/Δ5/21-11-2016 υπουργική απόφαση του υπουργείου Παιδείας «Αθλητικές δραστηριότητες σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», η οποία επαναλαμβάνει αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις του παρελθόντος για τον θεσμό αυτό και πρέπει να αποτελεί το «ευαγγέλιο» του κάθε καθηγητή Φυσικής Αγωγής, όπως ισχύει σήμερα. Άλλωστε, μετά την κατάργηση των αθλητικών σχολείων, δεν μας έχουν μείνει και πολλά ερείσματα για την επιβεβαίωση της χρησιμότητας και σημαντικότητας του ρόλου και του λειτουργήματός μας στην κοινωνία, όπως ο μαζικός Σχολικός Αθλητισμός, για να αδιαφορούμε για την εξέλιξη και την εν γένει πορεία του. Η δε μαζικότητα του Σχολικού Αθλητισμού, αναφέρεται με σαφήνεια και αναμφισβήτητα στο κείμενο της παραπάνω υπουργικής απόφασης. Όμως αυτό είναι ένα άλλο θέμα, ένα θέμα που αφορά την αδράνειά μας να διαφυλάξουμε θεσμούς που σηματοδοτούν την επιστήμη μας στην κοινωνία, την καθιστούν καθημερινό της «γίγνεσθαι» και άρα αναβαθμίζουν τον ρόλο, το λειτούργημα και την θέση μας σε αυτήν. Η ευθύνες όλων μας, όσων υπηρετούμε τον χώρο, για την απαξίωσή του είναι καίριες. Όλο έχω κατά νου να ασχοληθώ και με αυτό το σημαντικό θέμα των προσωπικών και συλλογικών μας ευθυνών, μήπως και συντελέσει στην αφύπνισή μας και όλο η ζοφερή επικαιρότητα με προλαβαίνει. Με προλαβαίνει και με υποχρεώνει να ασχοληθώ με αυτήν. Ελπίζω η κατρακύλα να σταματήσει κάπου για να προλάβουμε να κάνουμε και εμείς την αυτοκριτική μας. Πάντως τα φαινόμενα δεν με κάνουν να αισιοδοξώ.

Επανέρχομαι τώρα στο θέμα που στάθηκε αφορμή για την συγγραφή του παρόντος άρθρου μου. Την εκπροσώπησή μας στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Σχολικού Αθλητισμού I.S.F. και ξεκινώ με ένα ερώτημα: Είστε ευχαριστημένοι με αυτό το αποτέλεσμα;

Εξηγούμαι: Ισχύει ή δεν ισχύει ότι επί οκτώ συναπτά έτη η χώρα μας κατείχε την θέση του αντιπροέδρου της εκτελεστικής επιτροπής της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού; Τώρα ποιος την κατέχει;

Ισχύει ή δεν ισχύει ότι ο υποψήφιος που προτάθηκε από την Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής, για την αντικατάσταση του αντιπροέδρου απουσίαζε από την διαδικάσια εκλογής του; Ήταν δυνατόν να εκλεγεί απουσιάζοντας; Ισχύει το ίδιο και για το προταθέν ως υποψήφιο μέλος της εκτελεστικής επιτροπής; Απουσίαζε και αυτό ή όχι; 

Ισχύει ή δεν ισχύει ότι επί δώδεκα συναπτά έτη η χώρα μας εκπροσωπούνταν στην εκτελεστική επιτροπή της Ομοσπονδίας; Τώρα έχει εκπροσώπηση; 

Ισχύει ή δεν ισχύει ότι προτάθηκε υποψήφιος για την επιτροπή αντιντόπινγκ κοντρόλ της ομοσπονδίας μη συμβατός με τα όσα προβλέπει το καταστατικό της Ομοσπονδίας; 

Είναι αλήθεια ή όχι ότι αγνοήθηκε εκλεγμένο μέλος της χώρας μας στην επιτροπή αντιντόπινγκ κοντρόλ της Ομοσπονδίας και δεν προτάθηκε ως υποψήφιος; Εκλέχθηκε άλλος στην θέση του ή όντως προτάθηκε υποψήφιος με τυπικό, δηλαδή καταστατικό απαράδεκτο, που εξ αρχής δεν είχε πιθανότητες εκλογής;

Εάν ισχύουν όλα τα παραπάνω, ποιος μπορεί να διαψεύσει την υποψία μας ότι όλα έγιναν απλώς για να αντικατασταθούν πρόσωπα με πολυετή παρουσία στην Ομοσπονδία, τα οποία είχαν σχεδόν σίγουρη την επανεκλογή τους; 

Επομένως ήταν επιτυχημένη η παρουσία μας και τιμήθηκε με τα αποτελέσματα των εκλογών η χώρα μας στις αρχαιρεσίες της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού, που πραγματοποιήθηκαν για μεν την εκτελεστική επιτροπή στο Ρίο της Βραζιλιάς τον Μάιο του 2018, για δε τις τεχνικές επιτροπές στο Σότσι της Ρωσίας τον Νοέμβριο του 2018; 

Δεν αναμένουμε απάντηση, τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους. Σε αυτό όμως που αναμένουμε απάντηση είναι, για το πόσο έτοιμη είναι η χώρα μας, το υπουργείο παιδείας και η αρμόδια διεύθυνση, να διοργανώσει με αρτιότητα και ουσιαστική επάρκεια τις αθλητικές δραστηριότητες στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικώτερα της καλαθόσφαιρας, δεδομένου ότι στα Χανιά και το Ηράκλειο Κρήτης ανατέθηκε μια από τις μεγαλύτερες διοργανώσεις του σχολικού αθλητισμού, το Παγκόσμιο Σχολικό Πρωτάθλημα Μπάσκετ για το 2019, απόφαση που ελήφθει από την Εκτελεστική Επιτροπή της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού κατά τη συνεδρίασή της στη Βομβάη της Ινδίας, στις 13 Δεκεμβρίου 2016, με ημερομηνία τέλεσής του τον Μάιο του 2019. Δηλαδή εδώ και περίπου τρία (3) χρόνια.

Ισχύει ή όχι, σύμφωνα με την παραπάνω αναφερόμενη υπουργική απόφαση (190677/Δ5/21-11-2016) ότι η κάθε χώρα έχει δικαίωμα συμμετοχής στους διεθνείς Σχολικούς Αγώνες με σχολικές ομάδες νικήτριες των Πανελληνίων Σχολικών Αγώνων; Επομένως για να έχουμε αφενός έγκυρη παρουσία στους παραπάνω αγώνες πρέπει ή δεν πρέπει να διοργανωθούν έγκαιρα οι Πανελλήνιοι Σχολικοί αγώνες και να αναδειχθούν οι νικητές και αφετέρου, για να έχουμε και επιτυχημένη παρουσία, να διοργανωθούν εγκαίρως, με επιμέλεια και σοβαρότητα, οι εγχώριοι Σχολικοί Αγώνες; 

Να σημειωθεί δε με έμφαση ότι, σύμφωνα με την με αριθμό 9712/Δ5/19-1-2018 υπουργική απόφαση – συμπλήρωσης της με αριθμό 190677/Δ5/10-11-2016 υπουργικής απόφασης, ορίζεται ότι η χώρα μας, ως μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού, δύναται με απόφαση του υπουργού Παιδείας, να συμμετέχει σε Παγκόσμιους ή Πανευρωπαϊκούς αγώνες που διοργανώνονται από την παραπάνω Ομοσπονδία. Για την συμμετοχή αυτή απαιτείται η προγενέστερη διοργάνωση Πανελληνίων Σχολικών Αγώνων. Επιπλέον ορίζεται ότι σε περίπτωση αδυναμίας συγκρότησης της Κεντρικής Οργανωτικής Επιτροπής Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων (Κ.Ο.Ε.Σ.Α.Δ.), η αρμόδια Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου είναι υπεύθυνη για την προκήρυξη και την οργάνωση των Σχολικών Αγώνων.

Μπορούμε να έχουμε μία απάντηση, μόνο και μόνο για να διασκεδαστούν οι ανησυχίες μας, στα παρακάτω ερωτήματα:

Εχει εκδοθεί από την Διεύθυνση η σχετική προκήρυξη και πότε; Για την οργάνωση των αγώνων, για την οποία είναι υπεύθυνη η Διεύθυνση, τι έχει γίνει μέχρι τώρα; 

Οι άτυπες ομάδες Φυσικής Αγωγής, που θα επιφορτιστούν με την από διοικητικής πλευράς διοργάνωση των αγώνων, σε κάθε κατά τόπο διεύθυνση πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, έχουν εγκαίρως ενημερωθεί και «οπλιστεί» με όλα τα απαραίτητα εφόδια για την αίσια διενέργεια του μεγάλου αυτού εκπαιδευτικού γεγονότος;

Οι ομάδες αυτές λειτουργούν κανονικά και έχουν το θεσμικό-νομικό υπόβαθρο, μετά τον νόμο για τις νέες δομές της εκπαίδευσης, και την απαραίτητη υπηρεσιακή κάλυψη, να ενεργοποιήσουν τις σχολικές μονάδες για αυτό το σημαδιακό για τον Σχολικό Αθλητισμό και την Φυσική Αγωγή γεγονός-ορόσημο;

Είναι αρκετός ο χρόνος για να γίνει από εδώ και πέρα σοβαρή προετοιμασία για τους Σχολικούς Αγώνες σε περίπου 1650 Γυμνάσια, 1100 Λύκεια και 4200 Δημοτικά σχολεία Πανελληνίως;

Αυτά είναι τα σημαντικότερα ερωτήματα, διότι υπάρχουν και άλλα ειδικώτερης και ιδιαίτερης σημασίας. Δεν είναι όμως του παρόντος να αναφερθούν.

Τις απαντήσεις δε αυτές τις αξίζουμε ως εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής, που στις πλάτες μας θα πέσει το βάρος της επιμελούς διοργάνωσης στην πράξη των Σχολικών Πρωταθλημάτων, με την μαζικότητα που επιβάλλεται από τις ισχύουσες διατάξεις και κυρίως από το νόημα των αγώνων αυτών. Τις αξίζουμε, διότι έχουμε την υπόνοια ότι ο θεσμός γενικά και η διοργάνωση των αγώνων καλαθόσφαιρας της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας στην χώρα μας ειδικότερα,  αντιμετωπίζεται απλά και μόνο διεκπεραιωτικά, για να βγει η υποχρέωση και να πάμε παρακάτω. Η δε εμπεριστατωμένη και ειλικρικής διάψευση, θα μας ενθουσιάσει. Το ότι το γεγονός αυτό αποτελεί ευκαιρία προβολής της χώρας μας από όλες τις απόψεις, αλλά κυρίως ως χώρας που γέννησε τα ιδεώδη του Ολυμπισμού που ειδικότερη έκφανσή του είναι ο μαζικός αθλητισμός και υποσύνολό του ο Σχολικός Αθλητισμός, περνάει άραγε από το μυαλό των αρμοδίων; 

Όμως επειδή μάλλον έχω, τουλάχιστον εγώ, καταλάβει που πηγαίνει το πράγμα με την φυσική αγωγή και οι συμπτώσεις έχουν μαζευτεί πάρα πολλές το τελευταίο χρονικό διάστημα, για να είναι τυχαίες, έφτασε η ώρα να ζητήσω την συμπόρευση του χώρου για μία συνολική διεκδίκηση επανόδου της Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού Αθλητισμού στην περίοπτη θέση που τους αρμόζει.

Όσοι από τους συναδέλφους έχουν καταλάβει ότι τα τελευταία χρόνια έχουν συντελεστεί πάμπολλα μειωτικά και απαξιωτικά γεγονότα για την επιστήμη μας και το λειτούργημά μας, ας συμπορευθούμε είτε υπό την σκέπη ενός υπάρχοντος συλλόγου-επιστημονικής-επαγγελματικής ένωσης που θα αποτελείται και θα λειτουργεί από συναδέλφους με όρεξη για δράση και διεκδικήσεις, τον οποίο και θα αφυπνίσουμε με την αθρόα εγγραφή και ενεργό συμμετοχή μας, είτε ας ιδρύσουμε έναν νέο Πανελλαδικό επιστημονικό φορέα που θα διακρίνεται από αυτά τα χαρακτηριστικά.

Όσοι έχουν δει μπροστά στα μάτια τους, όλα αυτά τα χρόνια, να καταργούνται τα αθλητικά σχολεία, να μειώνονται οι ώρες του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, να υποβαθμίζεται με την αποδιοργάνωση ο Σχολικός Αθλητισμός, να έχουμε απώλειες στην εκπροσώπησή μας στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Σχολικού Αθλητισμού, να καταργούνται, στην επίσημη μορφή τους, τα γραφεία Φυσικής Αγωγής στις κατά τόπους διευθύνσεις,να επιχειρείται η ισοπέδωση του πτυχίου ΣΕΦΑΑ, να τοποθετούνται άσχετοι με την Φυσική Αγωγή συνάδελφοι σε καίριους τομείς της αρμόδιας Διεύθυνσης του υπουργείου, να υποστελεχώνονται τα ειδικά σχολεία με εξειδικευμένους συναδέλφους Φυσικής Αγωγής και άλλα πολλά, άλλα σημαντικά και άλλα μικρότερης σπουδαιότητας, αλλά όλα με ρόλο υποβάθμισης του χώρου. Όσοι έχουν την διορατικότητα και κατανοούν ότι, αν δεν αντιδράσουμε, το μέλλον αναμένεται να είναι ακόμα πιο ζοφερό, αυτοί όλοι, ας συμπαραταχθούν. Για τα γεγονότα αυτά, διορθώστε με οι γνωρίζοντες αν κάνω λάθος, δυσανασχέτησε μέχρι και ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού. Αυτό τουλάχιστον έχει ειπωθεί δημόσια. Αν λαθεύω ας διαψευστώ.

Για δε τους υπόλοιπους συναδέλφους που αδιαφορούν και δεν ασχολούνται και έχουν επαναπαυθεί μέσα στο «βόλεμά» τους, καθήκον όλων των υπολοίπων είναι να τους ενημερώσουμε, να τους δώσουμε να καταλάβουν και να τους αφυπνίσουμε, πριν να είναι πολύ αργά.

Έχει έρθει η ώρα, μέσα από κάποιας μορφής θεσμική κάλυψη του χώρου, με πολυπληθή μέλη και ανθρώπους με όρεξη για δουλειά και διάθεση ειλικρινούς συνεργασίας, που θα βάζουν μπροστά το ΕΜΕΙΣ και όχι το ΕΓΩ, μία συλλογικότητα που θα έχει στο πλάι της και την θεωρία της Επιστήμης, τους καθηγητές μας ΣΕΦΑΑ, με σύγχρονες απόψεις και δράσεις, που θα κατατείνει στην ευρεία ανάπτυξη του Αθλητισμού, αφενός της υψηλής επίδοσης και αφετέρου με μαζικότητα, στη χώρα μας, θα ζητήσουμε την ριζική αναθεώρηση και αναδιάρθωση του πλέγματος Διοίκηση-Καθοδήγηση-Εποπτεία της Φυσικής και Αθλητικής Αγωγής στην Εκπαίδευση.

Όλοι εμείς, μέσα από την παραπάνω συσωμάτωση, συμπόρευση, συμπαράταξη και συλλογικότητα, έφτασε η ώρα να ζητήσουμε δυναμικά για την χώρα μας, την αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, την επανίδρυση των Αθλητικών Σχολείων, την αναβάθμιση του Σχολικού Αθλητισμού και άλλα ειδικότερα αλλά όχι λιγότερο σημαντικά.

Ως επιστήμονες Φυσικής Αγωγής μιας χώρας που, όπως και οι άλλες χώρες της νότιας Ευρώπης (Ιταλία, Ισπανία, Κύπρος, Μάλτα) έχουν τα υψηλότερα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας στην Ευρώπη, καθώς περίπου ένα στα πέντε παιδιά (ποσοστό 18% έως 21% ανάλογα με τη χώρα) είναι παχύσαρκο, η δραστηριοποίησή μας, για να επιδιώξουμε και να επιτύχουμε όλα τα παραπάνω, είναι όχι μόνο επιστημονική μας υποχρέωση, αλλά αποτελεί επιτακτικό καθήκον μας προς τον συνάνθρωπο και συμπατριώτη μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;