Ένα μεγάλο ζήτημα των ημερών, έπειτα από την αναζωπύρωσή του με την έκδοση της απόφασης 3404/2017 του Συμβουλίου της Επικρατείας, αποτελεί και πάλι το ζήτημα των υποχρεωτικών μετατάξεων του Ν. 4172/2013, κυρίως για τις κοινές (προϋπάρχουσες) ειδικότητες των ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, ΠΕ06 Αγγλικής γλώσσας και ΠΕ16 Μουσικών μαθημάτων.
Είναι σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας γνωστός ο θόρυβος και η θύελλα αντιδράσεων που ξεσηκώθηκε το καλοκαίρι του 2013, όταν 3.122 εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, ΠΕ06 Αγγλικής γλώσσας, ΠΕ16 Μουσικών μαθημάτων, ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας, ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας, ΠΕ19-20 Πληροφορικής, ΠΕ08 Καλλιτεχνικών μαθημάτων και ΠΕ32 θεατρικών σπουδών, που υπηρετούσαν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε μία διαδικασία κινητικότητας και να μεταταχθούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, υπό ένα καθεστώς φόβου και ανασφάλειας για το εργασιακό τους μέλλον, δεδομένου ότι με διαπιστωτικές πράξεις του υπουργείου παιδείας κρίνονταν αριθμητικά πλεονάζοντες στην βαθμίδα εκπαίδευσης όπου υπηρετούσαν, υπό οποιαδήποτε έννοια και ορισμό υπεραριθμίας και αν θέλει κάποιος να τους θεωρήσει ως τέτοιους. Η δε διαδικασία έπρεπε να ολοκληρωθεί τάχιστα, δεδομένου ότι η κινητικότητα στον χώρο της εκπαίδευσης αποτελούσε προαπαιτούμενο για την ολοκλήρωση της τότε αξιολόγησης του προγράμματος των δανειστών και την εκταμίευση της δόσης, σύμφωνα με τις τότε μνημονιακές υποχρεώσεις.
Στα πλαίσια λοιπόν αυτά, ψηφίστηκε ο νόμος 4172/2013, στην παράγραφο 11 του άρθρου 82 του οποίου, όπως τροποποιήθηκε από την παράγραφο 2 του άρθρου 73 του Ν. 4174/2013, προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι: «Για το σχολικό έτος 2013-2014, ο ποσοτικός προσδιορισμός των κενών θέσεων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, των υπηρεσιακών αναγκών, καθώς και το πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικό ανά ειδικότητα και Διεύθυνση Εκπαίδευσης, γίνεται με διαπιστωτική πράξη που εκδίδεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατόπιν εισήγησης της Γενικής Διεύθυνσης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με βάση την επεξεργασία και το συσχετισμό των στοιχείων που έχουν καταχωρηθεί, με ευθύνη των Διευθυντών Εκπαίδευσης, στο προβλεπόμενο στο άρθρο 7 του ν. 3848/2010 (Α΄ 71) ηλεκτρονικό σύστημα. Με βάση τον ανωτέρω προσδιορισμό, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών, ανά ειδικότητα και Διεύθυνση Εκπαίδευσης, που υποχρεωτικά μετατάσσονται στις οριζόμενες στην ίδια απόφαση κενές ή συνιστώμενες με την πράξη μετάταξης θέσεις εκπαιδευτικού ή διοικητικού προσωπικού, συναφούς ή μη κλάδου της ίδιας κατηγορίας, με το βαθμό και το Μ.Κ. που κατέχουν, σε υπηρεσίες ή φορείς του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με ταυτόχρονη κατάργηση ισάριθμων κενών ή κενούμενων, εφόσον δεν υπάρχουν, οργανικών θέσεων της αυτής, ανώτερης ή και κατώτερης κατηγορίας. Με την ίδια απόφαση καλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να υποβάλουν σχετική αίτηση προτίμησης. Επί των αιτηθέντων εκπαιδευτικών συντάσσεται αξιολογικός πίνακας κατάταξης με βάση τα κάτωθι κριτήρια: α) συνολική προϋπηρεσία, β) οικογενειακοί λόγοι, γ) συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων που υπηρέτησαν, δ) κατοχή επιπλέον πτυχίου, ε) κατοχή μεταπτυχιακού και στ) κατοχή διδακτορικού.
Ο συνολικός υπολογισμός των μορίων γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 16 του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Η κατοχή κάθε επιπλέον πτυχίου ΑΕΙ αποτιμάται με 5 μονάδες, κάθε μεταπτυχιακού με 7 μονάδες και κάθε διδακτορικού με 14 μονάδες. Με βάση την κατάταξη στον ανωτέρω αξιολογικό πίνακα, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι εκπαιδευτικοί μετατάσσονται υποχρεωτικά. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού μπορεί να ρυθμίζεται κάθε ειδικότερο θέμα και λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος».
Με βάση τις παραπάνω διατάξεις και δυνάμει αλλεπάλληλων υπουργικών αποφάσεων μετάταξης, οι παραπάνω εκπαιδευτικοί μετατάχθηκαν υποχρεωτικά στις περιοχές όπου και μέχρι σήμερα, παρέχουν τις υπηρεσίες τους με αποκλειστικά εκπαιδευτικό έργο στα σχολεία.
Τόσο κατά την διενέργεια, όσο και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των μετατάξεων, υπήρξαν σφοδρές αντιδράσεις, προερχόμενες από τους εκπαιδευτικούς των προϋπαρχόντων των μετατάξεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ειδικοτήτων, δηλαδή ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, ΠΕ06 Αγγλικής γλώσσας και ΠΕ16 Μουσικών μαθημάτων, οι οποίοι κατά το σχολικό έτος 2013-2014, είχαν υποβάλλει αιτήσεις μετάθεσης σε διευθύνσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και απορρίφθηκαν, λόγω μη ύπαρξης κενών οργανικών θέσεων στις διευθύνσεις αυτές, οι οποίοι διαμαρτύρονταν ότι στις θέσεις που μετατάχθηκαν οι παραπάνω συνάδελφοί τους των ιδίων ειδικοτήτων, θα έπρεπε να μετατεθούν αυτοί.
Εν τω μεταξύ οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί παρέμεναν σε μία κατάσταση ιδιότυπης ομηρίας διότι σύμφωνα με τον Nόμο θα τους αποδίδονταν οργανική θέση στην περιοχή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όπου είχαν μεταταγεί. Η διαδικασία όμως αυτή δεν ακολουθήθηκε ούτε κατά το σχολικό έτος 2013 – 2014, από τις οριστικές τοποθετήσεις του οποίου παρανόμως και παρατύπως εξαιρέθηκαν, όπως εξαιρέθηκαν και από τις οριστικές τοποθετήσεις του σχολικού έτους 2014 – 2015, με την έκδοση σχετικών εγκυκλίων του υπουργείου, με τις οποίες για μία ακόμη φορά το υπουργείο μετέθετε για το άγνωστο μέλλον την εκπλήρωση της εκ του νόμου υποχρέωσής του και τους τοποθετούσε προσωρινά σε λειτουργικά κενά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δηλαδή στην ουσία όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί παρέμεναν «στον αέρα», έχοντας καταργηθεί οι οργανικές τους θέσεις στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς ταυτόχρονα να συσταθούν ουσιαστικά οι οργανικές τους θέσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπως ο νόμος όριζε δυνάμει της πράξης μετάταξής τους.
Στο μεταξύ από την άλλη πλευρά η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Κ.Π.Ε.) και αρκετοί εκπαιδευτικοί των προϋπαρχόντων των μετατάξεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ειδικοτήτων, προσέφυγαν τον Νοέμβριο του 2013 με αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την ακύρωση της παραγράφου 11 του άρθρου 82 του νόμου 4172/2013 για τις υποχρεωτικές μετατάξεις, ως αντισυνταγματικής και αντιβαίνουσας στις συνταγματικές διατάξεις του άρθρου 103 με την οποία διασφαλίζεται η ορθολογική, αποτελεσματική και διαρκής λειτουργία της Διοικήσεως και η παροχή των υπηρεσιών που επιβάλλεται να εξασφαλίζονται για τους διοικουμένους στο πλαίσιο του κοινωνικού κράτους δικαίου, και αφετέρου να εναρμονίζονται με τις συνταγματικές εγγυήσεις που αφορούν το καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων, ήτοι την οργάνωση και στελέχωση της Διοίκησης με μονίμους υπαλλήλους, την ίση μεταχείριση αυτών και την θέσπιση κανόνων με αντικειμενικά κριτήρια και στις διατάξεις 4 παρ. 1 και 5 παρ. 1 του Συντάγματος που κατοχυρώνουν αντιστοίχως τις αρχές της ισότητας και αξιοκρατίας, ισχυριζόμενοι ότι με την απόρριψη της αίτησης μετάθεσής τους στις περιοχές όπου μετατάχθηκαν οι συνάδελφοι τους από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θίγονταν τα παραπάνω θεμελιωμένα συνταγματικώς δικαιώματά τους.
Στη συνέχεια όταν την διακυβέρνηση της χώρας ανέλαβε η παρούσα κυβέρνηση, στο υπουργείο παιδείας τοποθετήθηκε ο κ. Κουράκης ως αναπληρωτής υπουργός, ο οποίος ήταν σφοδρός πολέμιος των υποχρεωτικών μετατάξεων και είχε προεκλογικά υποσχεθεί ότι θα διερευνούσε το ζήτημα και θα προχωρούσε στην ανάκληση όλων των υποχρεωτικών μετατάξεων, διότι θεωρούσε ότι ήταν παράνομες στο σύνολό τους και αποτελούσαν προϊόν «ρουσφετολογικών» δοσοληψιών. Πεδίον δόξης λαμπρόν για τον κύριο υπουργό και να αναδείξει ότι οι πολιτικοί αντίπαλοι της κυβερνητικής παράταξής του, έδρασαν στο ζήτημα αυτό παράνομα και ρουσφετολογικά και να φανεί συνεπής στις προεκλογικές του υποσχέσεις.
Συμφωνούσαν μάλιστα μαζί του και αρχισυνδικαλιστές με προεξάρχοντα επικεφαλή συγκεκριμένης παράταξης της Δ.Ο.Ε., ο οποίος επιθυμώντας να εξυπηρετήσει τους μέχρι τότε παραταξιακούς υποστηρικτές του μεταξύ των προϋπαρχόντων εκπαιδευτικών, υπερθεμάτιζε, απαιτώντας την ακύρωση των μετατάξεων εξ ολοκλήρου, μόνο όμως των κοινών ειδικοτήτων, δηλαδή επιχειρούσε να εμφανισθεί συναδελφικός και καλός ως «εκπαιδευτικοπατέρας», διαχωρίζοντας τις μετατάξεις σε «καλές» (των μη κοινών ειδικοτήτων) και σε «κακές» (των κοινών ειδικοτήτων).
Για τον σκοπό αυτόν συνεστήθει και άτυπη επιτροπή ελέγχου των υποχρεωτικών μετατάξεων εκπαιδευτικών από την δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στην οποία η υπηρεσία του υπουργού εισηγήθηκε τον Μάιο του 2015, την ανάκληση όλων των μετατάξεων που πραγματοποιήθηκαν πριν από δύο χρόνια με βάση τις διατάξεις της παραγράφου 11 του άρθρου 8 του Ν. 4172/2013, με την διαδικασία «ανάκλησης παράνομης διοικητικής πράξης» και την επιστροφή όλων των μεταταγμένων εκπαιδευτικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Για την ευόδωση όμως του σκοπού τους αυτού απαιτούνταν ένα «άλλοθι», δηλαδή άμεση, δόλια και παράνομη συμμετοχή των μεταταγμένων εκπαιδευτικών σε μία παράνομη «βιομηχανία» μετατάξεων με υπουργικά γραφεία, διότι άλλως δεν νομιμοποιούνταν, δεν τους επέτρεπε ο νόμος, να προβούν σε καμία διοικητική ανάκληση μετάταξης ως παράνομης. Η επιτροπή ελέγχου όμως των αιτήσεων μετάταξης, αφού προέβη σε έλεγχο των αιτήσεων προκειμένου να εντοπιστούν οι υποτιθέμενες πολυάριθμες παρανομίες, κατέληξε στο πόρισμα, όπως επισήμως ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας, ότι αφού διενεργήθηκε έλεγχος των μορίων των εκπαιδευτικών που μετατάχθηκαν με την διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων του Ν.4172/2013, ευρέθησαν 247 δηλώσεις με περισσότερα μόρια και 208 με λιγότερα και για τα λάθη αυτά δεν υπάρχει και δεν καταλογίζεται δόλος. Ως εκ τούτου το ζήτημα ελέγχου της νομιμότητας των υποχρεωτικών μετατάξεων έληξε οριστικά. Επομένως δεν βρέθηκε το «άλλοθι» που απαιτούνταν και το ζήτημα της διοικητικής ανάκλησης των μετατάξεων τέθηκε οριστικά στο περιθώριο.
Φυσικά και δεν ξεχνώ την αυθόρμητη και μεγαλειώδη συγκέντρωση των χιλιάδων μεταταγμένων εκπαιδευτικών έξω από το υπουργείο παιδείας, τον Μάιο του 2015, με την οποία διαμαρτυρήθηκαν κόσμια αλλά πειστικά και έντονα και επέδωσαν και εξώδικη δήλωση διαμαρτυρία, προειδοποιώντας το υπουργείο να μην τολμήσει να καταστρέψει τις ζωές τους, όπως είχαν διαμορφωθεί επί διετία. Ήταν σίγουρα καταλυτική η συγκέντρωση αυτή για την τελειωτική παραίτηση από οποιαδήποτε απόπειρα ανάκλησης εκ μέρους του υπουργείου.
Στη συνέχεια τα πράγματα καταλάγιασαν, αφού σιγά σιγά και κατά τα σχολικά έτη 2014-2015 και 2016-2017, οι περισσότεροι προϋπάρχοντες εκπαιδευτικοί μετατέθηκαν και μάλιστα κάνοντας χρήση της υπουργικής απόφασης περί σύστασης οργανικών θέσεων, οι οποίες θα έπρεπε βάσει νόμου να διατεθούν αποκλειστικά και μόνο στους μεταταγμένους των κοινών ειδικοτήτων, στους τόπους συμφερόντων τους και πολλοί μεταταγμένοι εκπαιδευτικοί των κοινών ειδικοτήτων τοποθετήθηκαν οριστικά σε οργανικές θέσεις με μοναδικό αγκάθι την μέχρι και σήμερα άδικη, παράνομη και ανήθικη παράλειψη απόδοσης με οριστική τοποθέτηση των οργανικών θέσεων των μη κοινών ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και των εναπομεινάντων χωρίς οριστική τοποθέτηση μεταταγμένων εκπαιδευτικών των κοινών ειδικοτήτων.
Ενώ έτσι είχαν τα πράγματα, τον Δεκέμβριο του 2017 εκδόθηκε η με αριθμό 3404/2017 απόφαση του ΣτΕ που έκρινε την αίτηση του Νοεμβρίου του 2013 της ΟΚΠΕ και των προϋπαρχόντων εκπαιδευτικών κατά του νόμου των μετατάξεων και αφού απέρριψε όλους τους ισχυρισμούς τους περί αντισυνταγματικότητας και παρανομίας, ακύρωσε όλες τις μετατάξεις των εκπαιδευτικών των κοινών ειδικοτήτων διότι ανιχνεύθηκε ότι δεν έχει τηρηθεί από την Διοίκηση ο ουσιώδης τύπος της διαδικασίας που τάσσεται από την διάταξη της παραγράφου 11 του άρθρου 82 του ν. 4172/2013 για την διαπίστωση των κενών θέσεων, των υπηρεσιακών αναγκών και του πλεονάζοντος εκπαιδευτικού προσωπικού ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και αυτός ήταν η μη ύπαρξη εισήγησης της γενικής διεύθυνσης διοίκησης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του υπουργείου παιδείας και θρησκευμάτων, με βάση την επεξεργασία και τον συσχετισμό των στοιχείων που έχουν καταχωρηθεί, με ευθύνη των διευθυντών εκπαίδευσης, στο προβλεπόμενο στην διάταξη του άρθρου 7 του ν. 3848/2010 ηλεκτρονικό σύστημα.
Και από το σημείο αυτό και μετά, ξαναζωντάνεψε η έριδα και διαμάχη των προϋφισταμένων και των μεταταγμένων και ξαναθυμηθήκαμε μέρες του Μαΐου του 2015, όταν επί Κουράκη επίκειτο η διοικητική ανάκληση των μετατάξεων από το υπουργείο. Μαζί με αυτά όμως αναδύθηκε, στην προσπάθεια απόκτησης του ηθικού πλεονεκτήματος και μία εκστρατεία εξαπάτησης, που εξ αρχής επιχειρούνταν από την πλευρά των προϋπαρχόντων εκπαιδευτικών και αφορά δύο επιχειρήματα:
«Πρώτον ότι οι μετατάξεις έγιναν χωρίς τη νόμιμη διαδικασία, χωρίς να υπάρχουν τα κενά όπως απαρέγκλιτα προβλέπεται, άρα έγιναν χωρίς να μετατεθούν πρώτα όσοι ζητούσαν μετάθεση στα όποια κενά εμφανίστηκαν ξαφνικά και αν περίσσευαν θέσεις, αυτό προβλέπει η νόμιμη διαδικασία, τότε να γίνουν μετατάξεις.
Δεύτερον ότι μετατέθηκαν ουσιαστικά μεταταγμένοι με 20, 30, 40 μόρια σε περιοχές που ζητούσαν μετάθεση και συνάδελφοι με 150, 180, 200 μόρια δεν μετακινήθηκαν επειδή δεν υπήρχαν κενά για μετάθεση. Ότι δηλαδή δήθεν οι μεταταγμένοι παρακάμψανε δεκάδες, εκατοντάδες ίσως, εκπαιδευτικούς και βράθηκαν σε περιοχές που ούτε στον ύπνο τους δεν φαντάζονταν με τα προσόντα που είχαν. Το σωστό λοιπόν θα ήταν και είναι να δοθούν τα κενά για μετάθεση, να ικανοποιηθούν όσες αιτήσεις υπήρχαν για μετάθεση και μετά να δηλωθούν οι εναπομείνασες θέσεις για μετάταξη.»
Αυτά είναι λοιπόν τα απατηλά και ψευδή επιχειρήματα των προϋπαρχόντων των μετατάξεων εκπαιδευτικών των κοινών ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με αυτά προσπαθούν να αποκτήσουν το ηθικό πλεονέκτημα, εξαπατώντας την εκπαιδευτική κοινότητα, που δεν γνωρίζει σε βάθος το θέμα. Αυτά τα μέσα μετέρχονται στην προσπάθειά τους να πάρουν μεταθέσεις και αυτοί οι λίγοι αμετάθετοι, «δικαιώνοντας» ταυτόχρονα και τους αρχισυνδικαλιστές «προστάτες» τους, οι οποίοι δεν βαστιούνται να διαφημιστούν ότι δικαιώθηκαν σε όσα έλεγαν και στην προσπάθειά τους αυτή διαστρεβλώνουν και αυτοί με την σειρά τους την αλήθεια, κυρίως παρερμηνεύοντας την απόφαση του ΣτΕ. Και αναφέρω ότι οι «αμετάθετοι» είναι λίγοι και κυρίως «βολεμένοι» διότι ούτε μία φορά δεν ανακοίνωσαν τα ονοματεπώνυμά τους για να δούμε όλοι ποιοί και πόσοι είναι.
Στην παραπάνω προσπάθειά τους όμως, νομικά τουλάχιστον, μπήκε οριστικά και αμετάκλητα ταφόπλακα με την απόφαση του ΣτΕ, η οποία έκρινε ότι πρώτον οι μετατάξεις ήταν συνταγματικές και νόμιμες και δεύτερον ότι δεν εμπλέκονται σε καμία των περιπτώσεων με τις μεταθέσεις.
Ήρθε όμως η ώρα που πρέπει να μπει ένα οριστικό τέλος και ενώπιον όλων των συναδέλφων, εμπλεκομένων και μη, στην συνέχιση αυτής τους της προσπάθειας παραπλάνησης και αποπροσανατολισμού. Για τον λόγο αυτόν κρίνεται απαραίτητο να ειπωθεί και επικοινωνηθεί όλη η αλήθεια. Ποιά είναι λοιπόν αυτή;
Για το πρώτο έωλο, ψευδές και απατηλό επιχείρημα ότι οι μετατάξεις έγιναν χωρίς την νόμιμη διαδικασία, χωρίς να μετατεθούν πρώτα όσοι ζήτησαν μετάθεση, η αλήθεια είναι αμείλικτη και είναι ότι το διακύβευμα που έκανε αναγκαία την έκδοση του ν.4172/2013 των μετατάξεων, για το σύνολο των μεταταγμένων συναδέλφων των κοινών ειδικοτήτων, ήταν η υπηρεσιακή μεταβολή – στα πλαίσια της μνημονιακής υποχρέωσης της κινητικότητας δημοσίων υπαλλήλων δηλαδή της μετάβασης – μετάταξής τους ως υπεραρίθμων ή πλεοναζόντων από την βαθμίδα της Δ.Ε. στην βαθμίδα της Π.Ε,, η οποία εξασφάλιζε την υπηρεσιακή τους κατάσταση και την εργασιακή τους ασφάλεια, υπό τον όρο όμως της παροχής πραγματικού διδακτικού έργου, το οποίο βεβαίως διασφαλίζονταν με την αναγκαστική τους τοποθέτηση σε μεγάλα αστικά κέντρα όπου και τα πολυπληθή από απόψεως μαθητικού δυναμικού κατά κύριο λόγο ΕΑΕΠ σχολεία και όχι η υπηρεσιακή μεταβολή της μετάθεσης, δηλαδή η υπηρεσιακή μεταβολή της οριστικής αλλαγής του τόπου παροχής εκπαιδευτικού έργου εντός της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας της Π.Ε., η οποία ως τελείως διαφορετική υπηρεσιακή μεταβολή δεν εμπλέκονταν με αυτή της μετάθεσης, ΟΠΩΣ ΑΠΟΦΑΝΘΗΚΕ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΕ.;
Για το δεύτερο ψευδές, έωλο και απατηλό επιχείρημα της σύγκρισης των μορίων μετάθεσης των προϋπαρχόντων με τα μόρια μετάταξης των μεταταγμένων, η αλήθεια είναι μία και μοναδική και δεν είναι άλλη από το γεγονός ότι οι ειδικές διατάξεις της παρ.11 του 82 του Ν.4172/2013 «περί υποχρεωτικών μετατάξεων» ίσχυσαν εφάπαξ και αποκλειστικά για το σχολικό έτος 2013-14, καθορίζοντας εφάπαξ, αποκλειστικά και οριστικά το νομικό καθεστώς της προέχουσας υπηρεσιακής μεταβολής , η οποία επήλθε στους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς, δηλαδή της μετάταξης – μετάστασης από μια βαθμίδα εκπαίδευσης σε άλλη ή την Διοίκηση, υπηρεσιακής μεταβολής τελείως διαφορετικής από την μετάθεση, δηλαδή την υπηρεσιακή μεταβολή που αφορά τον τόπο παροχής της υπηρεσίας του ευρισκομένου ήδη στην ίδια εκπαιδευτική βαθμίδα και ως εκ τούτου από το έτος 2014-2015 και εντεύθεν δεν έχουν εφαρμογή.
Δολίως λοιπόν αλλά ατυχώς για τους προϋφισταμένους συναδέλφους συγκρίνονται τα μόρια, «προσόντα» όπως τα λένε, των προϋφισταμένων συναδέλφων στις κοινές ειδικότητες με τους μεταταχθέντες στην Π.Ε. διότι όπως προαναφέρθηκε είναι όχι μόνο διαφορετικές διαδικασίες, αλλά και διαφορετικές υπηρεσιακές μεταβολές.
Τα μόρια λοιπόν της Δ.Ε., με τα οποία μετατάχθηκαν οι εκπαιδευτικοί με το Ν. 4172/2013 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στα πλαίσια της μνημονιακής δέσμευσης της κινητικότητας, χρησιμοποιήθηκαν χωρίς προηγούμενη μεταβολή τους σε μόρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά πρώτον αποκλειστικά για τις ανάγκες της μετάταξης, και κατόπιν σε δεύτερη φάση και εφόσον είχε συντελεστεί η προέχουσα υπηρεσιακή μεταβολή, αυτή της μετάταξης από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση , μετατράπηκαν εκ των υστέρων σε μόρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και αποκλειστικά και μόνο για να εξυπηρετήσουν την ανάγκη τοποθέτησής τους σε Δημοτικά Σχολεία, εφόσον πλέον η υπηρεσιακή μεταβολή της μετάταξης είχε συντελεσθεί και οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί ευρίσκοντο ήδη στη νέα τους εκπαιδευτική βαθμίδα, αυτή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Εξυπηρέτησαν δηλαδή τα μόρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποκλειστικό σκοπό, αυτόν της μετάταξης, και πλέον έχουν πάψει να υπάρχουν ως προηγούμενος αριθμός αφού μετατράπηκαν εκ των υστέρων σε μόρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και θα ακολουθούν τους μεταταχθέντες σε κάθε νέα υπηρεσιακή τους μεταβολή π.χ. τοποθέτηση ή μετάθεση, ως εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Περαιτέρω επίτηδες ξεχνούν οι προϋφιστάμενοι εκπαιδευτικοί ότι είναι ανόμοια και τα υπηρεσιακά πλαίσια εργασίας και «αποθησαυρισμού» μορίων των εκπαιδευτικών Π.Ε. σε σχέση με αυτά των εκπαιδευτικών της Δ.Ε., από όπου προέρχονται οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί (έχουν διαφορετικό υποχρεωτικό ωράριο και σε ορισμένες περιπτώσεις διαφορετικές περιοχές μετάθεσης (ζώνες), λαμβάνουν διαφορετικά μόρια συνθηκών διαβίωσης στις ίδιες σχολικές μονάδες, τα δημοτικά σχολεία της υπαίθρου που πριμοδοτούν τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς με πολλά μόρια συνθηκών διαβίωσης είναι περισσότερα από τα αντίστοιχα γυμνάσια και λύκεια, λόγω της αστυφιλίας και της πρόωρης σχολικής διαρροής κ.α.).
Επομένως από τα παραπάνω προκύπτει ξεκάθαρα ότι η απευθείας σύγκριση των μορίων των μεν και των δε στο πλαίσιο μίας δήθεν ενιαίας διαδικασίας, όπως σκοπίμως επιχειρούν να κάνουν, δεν είναι εφικτή διότι η μετάταξη είναι εντελώς ανόμοια υπηρεσιακή μεταβολή από αυτήν της μετάθεσης.
Αυτή είναι όλη η αλήθεια και ελπίζω η ιστορική αυτή αναδρομή και η νομική και ουσιαστική προσέγγιση του θέματος, να βάλει μια για πάντα τέλος στην επιχείρηση εξαπάτησης και ψεύδους που διευθύνεται από διάφορα κέντρα, με όχημα συναδέλφους και θύματα και πάλι συναδέλφους.
Έχω την ελπίδα ότι, μετά από αυτά θα πρυτανεύσει σε όλους η συναδελφική αλληλεγγύη και θα γίνει οδηγός όλων μας, οδηγώντας μας τον έναν δίπλα στον άλλον και όχι απέναντι στον άλλον. Θα αφεθούν στην άκρη τα ψεύδη και με ειλικρίνεια θα αφήσουμε οριστικά και αμετάκλητα πίσω, όλα όσα άδικα μας χώρισαν και θα αναδείξουμε όλα όσα μας ενώνουν και είναι πολλά. Είμαστε συνάδελφοι, αντιμετωπίζουμε τα ίδια προβλήματα, έχουμε τις ίδιες ανησυχίες, είμαστε κακοπληρωμένοι, συκοφαντημένοι στην κοινωνία, δεν χρειάζεται να βάζουμε και άλλες δυσκολίες με ανυπόστατες έριδες μεταξύ μας. Μπορούμε να επιτύχουμε πολλά, όπως αποδείξαμε με την μεγαλειώδη συγκέντρωσή μας έξω από το υπουργείο τον Μάη του 2015 και αποτρέψαμε την ανάκληση. Ελάτε να ζητήσουμε μαζί περισσότερους διορισμούς και περισσότερες μεταθέσεις, όχι όμως πάνω σε καταστρεμμένες ζωές και οικογένειες.
Υ.Γ. Αυτά έχουν σημασία και όχι οι σε βάθος αναλύσεις περί πλεονάζοντος προσωπικού και περί ανυποστάτου ή όχι κριτηρίου προήγησης κάποιων έναντι κάποιων άλλων. Επιτέλους ας καταλήξουμε κάποιοι στο τι επιθυμούμε και ας το επιδιώξουμε μόνοι μας, χωρίς να προσπαθούμε να πάρουμε στο λαιμό μας όλους τους άλλους, αν και ανεπιτυχώς όπως άλλωστε αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων διότι τα επιχειρήματά τους δεν στηρίζονται ούτε στο νόμο ούτε στην αλήθεια και την ηθική.
Ολυμπία Ζαραμπούκα MsC Εκπαιδευτικός ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη