O Σύλλογος Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου, σε συνέχεια της ανακοίνωσής του για το νέο πακέτο των αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών μέτρων της 3ης αξιολόγησης, είτε κατατέθηκαν με το πολυνομοσχέδιο στη Βουλή είτε πρόκειται να κατατεθούν το επόμενο διάστημα, θεωρεί κρίσιμη τη συγκυρία για τη δημόσια εκπαίδευση και ολόκληρη την κοινωνία. Τα μέτρα αυτά δεν πρέπει να περάσουν! H μόνη απάντηση, για να υπερασπίσουμε τη δουλειά μας, το δημόσιο σχολείο και τη ζωή μας, είναι ένας μαζικός μαχητικός αγώνας, ενότητας και συσπείρωσης όλης της εκπαίδευσης σε κοινό μέτωπο με την εργαζόμενη κοινωνική πλειοψηφία.
Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει άμεσα και χωρίς καμιά καθυστέρηση την πρωτοβουλία να καλέσει όλους τους κλάδους σε απεργιακό ξεσηκωμό και ανυποχώρητο αγώνα μέχρι την απόσυρση και την ανατροπή των μέτρων, στο δρόμο της μνημονιακής ανατροπής, με όρους εργατικού και κοινωνικού κινήματος.
Καλούμε τους συναδέλφους σε αντίσταση και αγώνα, σε ξεσηκωμό και συμμετοχή σε όλες τις μάχες που έχουμε μπροστά μας.
Συμμετέχουμε την Παρασκευή 12 Γενάρη στις απεργιακές συγκεντρώσεις και στα συλλαλητήρια στο κέντρο της Αθήνας (συγκεντρώσεις σε Προπύλαια, Κλαυθμώνος, Ομόνοια από πολλά σωματεία και ομοσπονδίες εκείνη τη μέρα ενάντια στη ψήφιση των προαπαιτούμενων για την 3η αξιολόγηση) και κηρύσσουμε τρίωρη στάση εργασίας για τις τρεις τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου ή τις τρεις πρώτες ώρες του απογευματινού κύκλου της Παρασκευής 12 – 1 – 2018.
ΔΕΥΤΕΡΑ 15 – 1 – 2018 24ωρη απεργία (4ωρη στάση εργασίας της ΔΟΕ & στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ από12:00 έως λήξη της βάρδιας) την ημέρα ψήφισης του πολυνομοσχεδίου στη Βουλή. Η 4ωρη στάση εργασίας (από 8:15 έως 12:00) της Δ.Ο.Ε. συμπληρώνει τη στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ για την ίδια μέρα και μ’ αυτόν τον τρόπο ο κλάδος πραγματοποιεί 24ωρη απεργία διαμαρτυρόμενος για την ψήφιση των προαπαιτούμενων για την 3η αξιολόγηση. Συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις, τα συλλαλητήρια και την πορεία στη Βουλή, 12.30μμ, τη Δευτέρα 15 Γενάρη και στις στάσεις εργασίας που έχουν κηρυχθεί από ΔΟΕ (4ωρη στάση εργασίας) και ΑΔΕΔΥ (από τις 12:00 έως τη λήξη της βάρδιας).
Καλούμε όλες/όλους τις/τους συναδέλφους στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου, Δευτέρα 15 Γενάρη στις 19:00, στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου (Μαραθωνοδρόμου 54 – Μαρούσι).
Καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε. και ΕΛΜΕ της Αττικής να συντονιστούμε δυναμικά στην κατεύθυνση αυτού του αγώνα. Ο Σύλλογος Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου δηλώνει συμμετοχή στη σύσκεψη συντονισμού της δράσης Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ της Αττικής, της Δευτέρας 22 Γενάρη 2018 στις 18:30 στα γραφεία της ΔΟΕ.
Ήδη την Τετάρτη 10 – 1 – 2018, έγιναν κινητοποιήσεις ενάντια στους πλειστηριασμούς της 1ης λαϊκής κατοικίας κι ενάντια στη φίμωση όσων διαμαρτύρονται γι’ αυτό. Η κινητοποίηση στην Αθήνα έγινε στα δικαστήρια, Λουκάρεως & Λ. Αλεξάνδρας. Στήριξαν κυρίως πρωτοβάθμια σωματεία (μεταξύ αυτών και ο Σύλλογος Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου) και συλλογικότητες, ενώ υπήρχε και σχετική απόφαση – πρόσκληση της ΑΔΕΔΥ.
*Σχετικά με τα υπό ψήφιση μέτρα που αφορούν τους εκπαιδευτικούς, το Υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε στην ιστοσελίδα του την τροπολογία σχετικά με την υποχρεωτική 30ωρη παραμονή τους στο σχολείο, σε μια προσπάθεια, προφανώς, να δείξει αυτό που ισχυριζόταν ο Υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, ότι δηλαδή δεν αλλάζει τίποτα(;) σε σχέση με το υπάρχον σχετικό άρθρο του νόμου 1566/85. Και πράγματι, με μια πρόχειρη ματιά, για τον ανύποπτο και ανήξερο, φαίνονται ίδια τα δύο κείμενα. Εδώ είμαστε στην περίπτωση των κουίζ με τίτλο: «Είναι όμοια και σε τι διαφέρουν»! Βρείτε τις διαφορές…
Πριν παραθέσουμε τα κείμενα και εντοπίσουμε τις πραγματικά ουσιώδεις διαφορές τους πίσω απ’ τα λεκτικά τερτίπια του Υπουργείου Παιδείας, ας αναρωτηθούμε ευλόγως: Αφού, κατά τον Υπουργό Παιδείας, είναι ίδια, γιατί χρειάζεται να ψηφιστεί νέα διάταξη; Δύο ίδιοι νόμοι, για το ίδιο θέμα, πού ακούστηκε; Και μόνο αυτή η ερώτηση αποκαλύπτει τον εμπαιγμό και την απόπειρα παραπλάνησης του Υπουργείου Παιδείας.
Ιδού, λοιπόν, τα δύο κείμενα:
Α. Νόμος 1566/85, άρθρο 8 παράγραφος… (Α΄ 167) που τροποποιείται:
«Όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους τις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, της συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων του σχολείου και εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, τις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή 30 ώρες την εβδομάδα, με την επιφύλαξη της παρ. 2 της περιπτ. ΣΤ του άρθ. 11. Από τις πρόσθετες αυτές υπηρεσίες απαλλάσσονται οι μητέρες παιδιών μέχρι δύο ετών. Τα δύο τελευταία εδ., της προηγούμενης παρ., εφαρμόζονται ανάλογα και για τους δασκάλους.»
Β. Άρθρο στο Πολυνομοσχέδιο που θα ψηφιστεί, όπως αναρτήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας:
Η προτεινόμενη διάταξη
Η παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) αντικαθίσταται ως εξής: «8. Oι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους τις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή 30 ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παρ. 2 του Κεφ. ΣΤ του άρθρου 11, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, η καταχώρηση – ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, η τήρηση βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Με την επιφύλαξη της περίπτ. Α΄ της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 2721/1999 (Α΄ 112), από τις πρόσθετες αυτές υπηρεσίες απαλλάσσεται ο γονέας παιδιού μέχρι δύο ετών.»
Τι παρατηρούμε;
Η προτεινόμενη διάταξη κρατά αυτούσιο σχεδόν το άρθρο 8 του Νόμου 1566 και προσθέτει επιπλέον τις συγκεκριμένες εργασίες ως εξής:
«…η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, η καταχώρηση- ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών…»
«… ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων…».
Οι περισσότερες από τις παραπάνω «εργασίες» είτε δεν μπορούν έτσι κι αλλιώς να ολοκληρωθούν σε μια ή δυο ώρες κενού που έχει κάθε ημέρα ο/η εκπαιδευτικός, λόγω έλλειψης χώρου και χρόνου (π.χ. διόρθωση γραπτών), είτε έχουν μπει μόνο σαν πρόφαση για να δικαιολογήσουν την υποχρεωτική 30ωρη παραμονή στο σχολείο (π.χ. ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών). Γιατί δεν είναι λογικά δυνατόν να υπάρχει συνεχής καθημερινή επικοινωνία με της σχολικούς συμβούλους, συνεχής καθημερινός προγραμματισμός, συνεχής καθημερινές παιδαγωγικές συνεδριάσεις κτλ.
Ουσιαστικά η διαφορά στη φιλοσοφία των δύο κειμένων είναι πως με τον μεν 1566/85 οι εκπαιδευτικοί παραμένουν στο σχολείο αν έχουν συγκεκριμένη ανατιθέμενη εργασία, ενώ με την προτεινόμενη διάταξη παραμένουν στο σχολείο και περιμένουν να τους ανατεθεί εργασία.
Από αυτή την ιστορία βγαίνει και ένα άλλο χρήσιμο συμπέρασμα:
Οι «θεσμοί» και ο ΟΟΣΑ καίγονται για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Σ’ αυτή τη χρονική στιγμή καταλαβαίνουν πως είναι ανεφάρμοστο και θα «κάψουν» τον Υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου. Γι’ αυτό υποχώρησαν αποδεχόμενοι προς το παρόν την υποχρεωτική 30ωρη παραμονή. Όλοι καταλαβαίνουμε πως αυτό είναι προάγγελος και της αύξησης του διδακτικού ωραρίου. Κάτι τέτοιο είναι μαθηματικά αποδεδειγμένο πως θα προκαλέσει χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
ΘΑ ΤΟ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ;
*Για τη σύνταξη της διευκρινιστικής ανακοίνωσης χρησιμοποιήθηκε το κείμενο του συναδέλφου Νίκου Μπέκη από τη Βέροια
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη