Thumbnail
Ηλεκτρονικό απουσιολόγιο

Γράφει ο Παναγιώτης Κάτσικας

«Είμαστε κοντά σε μια λύση πιο αυτόματης ειδοποίησης για το θέμα των απουσιών», είπε ο κ. Φίλης, προσθέτοντας ότι το νέο σύστημα «θα βοηθά αφενός τους γονείς να έχουν μια άμεση πληροφόρηση για την πρόοδο των παιδιών τους, αφετέρου τους εκπαιδευτικούς να μην καταναλώνουν άσκοπα χρόνο εις βάρος του κυρίως έργου τους που είναι το διδακτικό».
 
Το νέο σύστημα θα καταγράφει ηλεκτρονικά τις απουσίες των μαθητών, θα υπολογίζει τις υπερβάσεις ορίων και θα παρέχει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής ενημέρωσης των γονέων, οποιαδήποτε στιγμή και όσο συχνά επιθυμούν, χωρίς να χρειάζεται να επικοινωνήσουν με την εκπαιδευτική μονάδα.

Θα έλεγε κανείς ότι το Υπουργείο Παιδείας έρχεται να συμπληρώσει τον Όργουελ και το έργο του «1984 – Ο Μεγάλος Αδελφός». Θα ενημερώνονται οι γονείς αμέσως για την "κοπάνα" του παιδιού τους. Αλλά, βέβαια, δεν θα ενημερώνονται για τον αν το παιδί τους έχει καθηγητή στο σχολείο (το σχολικό έτος θα κλείσει με πάνω από 3,000 κενά). Ο νέος άνθρωπος θα μάθει να ζει με απόλυτη αστυνόμευση και το "πανοπτικόν" θα γίνει τμήμα της ζωής του. Προφανώς δεν καθαγιάζει κανείς τις "κοπάνες" (αν και όλοι ως μαθητές κάναμε κοπάνες ως μια ανάσα ή ως βάπτισμα της ενηλικίωσης), ωστόσο, αυτή η νέα διαδικασία που διαφημίζει το Υπουργείο Παιδείας καθόλου δεν έχει σχέση με την εκπαίδευση και με την παιδαγωγική. Η ζωντανή σχέση σχολείου και γονέων μετατρέπεται σε μια ηεκτρονική "ρουφιανιά", ένα μήνυμα στο κινητό, σαν αυτό που στέλνει μια επιχείρηση στους πελάτες της που έχουν ένα χρέος.

Σύμφωνα με τον Πανεπιστημιακό Γιώργο Μαυρογιώργο, όλα αυτά τα ζητήματα τα ξεχνάμε όταν είναι να υποδεχτούμε αποθεωτικά τη νέα επινόηση του My School στην ενημέρωση των γονέων. Αν είναι τόσο σημαντική η συγκεκριμένη συμβολή, θα χρειαστεί να μας απαντήσουν οι θιασώτες του, το είδος πολίτη που ετοιμάζει η γενίκευση των υπηρεσιών του My School: είναι ο πολίτης που σκέφτεται, αισθάνεται και ενεργεί γνωρίζοντας ότι τον παρακολουθούν και καταγράφουν κάθε ένδειξη αποκλίνουσας συμπεριφοράς. Είναι ο πολίτης που εξοικειώνεται και συμμορφώνεται στις αρχές ενός Πανοπτικού που υφαίνει εξατομικευμένα αρχεία για να συνοδεύουν τον καθενα μας διαβίου! Τόσο αγώνα κάναμε για τους φακέλους της ασφάλειας. Αυτούς του κάψαμε. Τι θα κάνουμε με το My School;

Όπως προσθέτει ο Γιώργος Μαυρογιώργος με αυτά τα αθώα επιχειρήματα, της ευκολίας, του κόστους και της ενημέρωσης, βρισκόμαστε, μια μέρα, χωρίς να το συνειδητοποιήσουμε, με έναν πλήρως ενημερωμένο φάκελο που μας ακολουθεί. Γινόμαστε ένα ντοκουμέντο που συμπληρώνεται και επικαιροποιείται, όπως τα κείμενα της Wikipedia.

Δείτε παρακάτω πριν πολλά χρόνια, στα χρόνια της "αθωώτητας" όταν ο Αλέξης Τσίπρας ως μαθητής σε συνέντευξη στην κ. Άννα Παπαγιωταρέα, έλεγε ότι "οι μαθητές έχουν δικαίωμα σε μια κοπάνα, έχουν δικαίωμα να ερωτευθούν" κτλ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σπαζοκεφαλιά-γρίφος
Σπαζοκεφαλιά: Ποιο από τα 7 δοχεία γεμίζει πρώτο; Ένα τεστ για IQ πάνω από 129
Ανακαλύψτε την απάντηση σε αυτόν τον γρίφο και διαπιστώστε αν έχετε εξαιρετική αντίληψη και λογική σκέψη
Σπαζοκεφαλιά: Ποιο από τα 7 δοχεία γεμίζει πρώτο; Ένα τεστ για IQ πάνω από 129
robot
Κίνα εναντίον ΗΠΑ: Η μάχη για το "σώμα" της τεχνητής νοημοσύνης έχει ήδη νικητή
Η Αμερική επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη, αλλά η Κίνα προηγείται ήδη στην κούρσα των ανθρωπόμορφων ρομπότ — και διαμορφώνει τη βιομηχανία του...
Κίνα εναντίον ΗΠΑ: Η μάχη για το "σώμα" της τεχνητής νοημοσύνης έχει ήδη νικητή
mathites
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα
Στη 42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα, οι Έλληνες μαθητές κέρδισαν δύο αργυρά και τέσσερα χάλκινα μετάλλια
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα