kathigites fisikis
Photo made by A.I. - Καθηγητές φυσικής
«Με τα δεδομένα που δημιουργούνται, ποιος μαθητής θα ρισκάρει να επιλέξει κλάδο με Φυσική, όταν ο δρόμος για την επιτυχία μέσα από τα άλλα πεδία είναι ευκολότερος;»

Οι βαθμολογητές Φυσικής στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 59ου Βαθμολογικού Κέντρου της Περιφέρειας Πελοποννήσου, στέλνουν ανακοίνωση για να διαμαρτυρηθούν για τα θέματα που «έπεσαν» φέτος στη Φυσική, αλλά και να δηλώσουν την συμπαράστασή τους στους μαθητές/τριες.

«Οι Φυσικοί είμαστε υποψιασμένοι πως και αυτό το γεγονός που στιγμάτισε τους μαθητές μας, είναι άλλο ένα συμβάν που ήρθε να προστεθεί σε μια προσπάθεια συντονισμένη από κάποιους κύκλους (;) με κύριο στόχο την γενικότερη απαξίωση του μαθήματος», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι εκπαιδευτικοί.

Αναλυτικά:

Οι Φυσικοί που κληθήκαμε ως βαθμολογητές στο 59ο Βαθμολογικό Κέντρο της Περιφέρειας Πελοποννήσου, νιώθουμε την ανάγκη να εκφράσουμε δημόσια:

Α) Τον έντονο προβληματισμό μας για τα πρωτοφανή θέματα Φυσικής, επιλογές της επιτροπής, άστοχα ως προς την ποιότητα (επιστημονική ορθότητα)  αλλά και την ποσότητά τους (φτάσαμε σε ρεκόρ υποερωτημάτων συνολικά;)

Όλοι οι εμπλεκόμενοι καθώς και οι επιστημονικοί φορείς, τα χαρακτήρισαν ως τα πιο απαιτητικά μετά την εποχή των Δεσμών.

Β) Την ολόθερμη συμπαράσταση και κατανόηση στην πικρία των μαθητών μας, νιώθοντας την κατάφωρη αδικία που υπέστησαν σε σύγκριση με τους συμμαθητές τους στις υπόλοιπες κατευθύνσεις.

Γ) Την αγωνία μας για την τύχη του μαθήματος μέσα στο σχολικό πρόγραμμα, αλλά και την αγανάκτησή μας για τη συνεχή απαξίωση και υποβάθμιση του κλάδου μας.

Τα ζητήματα που προέκυψαν είναι πολλά:

Πού αποσκοπούσε η δυσκολία αυτή και αν ήταν συμβατή με τους διδακτικούς στόχους που έχουν τεθεί από το Υπουργείο και τις αναλυτικές οδηγίες του μαθήματος.

Δεν υπήρξε η αναγκαία διαβάθμιση δυσκολίας, ώστε να αξιολογηθούν παιδαγωγικά οι υποψήφιοι σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, γεγονός που θα οδηγήσει σε στρεβλές βαθμολογίες.

 Με ποια λογική δόθηκαν σύνθετα θέματα και υπερπαραγωγές στις πανελλαδικές εξετάσεις;

Μήπως θεώρησε η επιτροπή πως απευθύνονταν σε διαγωνισμό Φυσικής;

Οι θεματοδότες δεν έχουν γνώση για το πώς διδάσκεται το μάθημα  προκειμένου να επιλέξουν θέματα;

Είναι αλήθεια στο απυρόβλητο χωρίς καμιά ευθύνη;

Δεν χρονομέτρησαν τις λύσεις για να προβληματιστούν πώς οι μαθητές θα ανταποκρίνονταν σε 3  ώρες(!)  -και σε συνθήκες καύσωνα- εφόσον οι διδάσκοντες καθηγητές χρειάζονταν τουλάχιστον τον μισό χρόνο;

Οι Φυσικοί είμαστε υποψιασμένοι πως και αυτό το γεγονός που στιγμάτισε τους μαθητές μας, είναι άλλο ένα συμβάν που ήρθε να προστεθεί σε μια προσπάθεια συντονισμένη από κάποιους κύκλους (;) με κύριο στόχο την γενικότερη απαξίωση του μαθήματος.

Τα τελευταία 15 χρόνια ο τομέας της φυσικής υπήρξε θύμα των αλλαγών του ωρολογίου προγράμματος και ενώ οι ώρες διδασκαλίας ελαττώνονται, αυξάνεται η διδακτέα ύλη (!)  σε αντίθεση με άλλες ειδικότητες-αντικείμενα.

Το μάθημά μας εξακολουθεί να διδάσκεται από συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων, γιατί οι διορισμοί φυσικών είναι πολύ λιγότεροι σε σχέση με τις ανάγκες και ταυτόχρονα πλεονάζουν βιολόγοι και γεωλόγοι.  

Είναι προφανές πως τα θέματα που μπήκαν, δεν πρόκειται να επηρεάσουν δυσμενώς μόνο τους μαθητές που διαγωνίστηκαν φέτος, αλλά και τις επόμενες γενιές στην επιλογή της κατεύθυνσης που θα ακολουθήσουν.

Με τα δεδομένα που δημιουργούνται, ποιος μαθητής θα ρισκάρει να επιλέξει κλάδο με Φυσική, όταν ο δρόμος για την επιτυχία μέσα από τα άλλα πεδία είναι ευκολότερος;

Πιθανότατα μάλιστα θα απαξιωθεί στα μάτια γονέων και μαθητών το Δημόσιο Σχολείο- Πανεπιστήμιο, τώρα που υπάρχει πλέον η δυνατότητα της Ιδιωτικής Τριτοβάθμιας  Εκπαίδευσης με εύκολη πρόσβαση.

ΚΟΥΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ                                   ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ     

ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ                      ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ     

ΤΖΙΑΒΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ                                ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ                   ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΣ

ΑΓΓΟΥΡΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ                          ΓΚΟΤΣΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ                     ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ

ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ                  ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

ΚΟΛΙΓΚΙΩΝΗΣ  ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ                 ΝΙΚΟΛΑΚΑΡΟΥ ΜΑΡΙΝΑ

ΣΒΕΡΚΟΥΝΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ                      ΚΑΠΕΡΩΝΗ ΑΚΡΙΒΗ

ΚΩΣΤΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ                              ΚΟΛΙΩΝΗ ΘΕΟΔΩΡΑ

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό 2024: Αφιέρωμα στα τμήματα Πληροφορικής των δημόσιων ΑΕΙ

Σχολές έως 15.000 μόρια με επαγγελματικές ευκαιρίες

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils_2.jpg
Πτυχιούχοι Ξένων Πανεπιστημίων: Ποιες είναι οι προϋποθέσεις ένταξης στους κλάδους εκπαιδευτικών
Αναλυτικά οι προϋποθέσεις ένταξης στους κλάδους εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πτυχιούχων πανεπιστημίων του Εξωτερικού
Πτυχιούχοι Ξένων Πανεπιστημίων: Ποιες είναι οι προϋποθέσεις ένταξης στους κλάδους εκπαιδευτικών
apple-books_foto_education.jpg
Νομοθεσίας το ανάγνωσμα
Το παρόν κείμενο δεν γράφεται για να λυπηθεί κανείς αντίθετα, όπως ακριβώς με τα θέματα υγείας, γράφτηκε για να αφυπνίσει
Νομοθεσίας το ανάγνωσμα