sxoleio
Προβληματισμό έχουν προκαλέσει τα θέματα της Ιστορίας των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων

Αρκετά παράπονα έχουν προκαλέσει τα θέματα της Ιστορίας των ΓΕΛ, για τις Πανελλήνιες εξετάσεις 2024.

Σύμφωνα με τον ΟΕΦΕ τα θέματα χαρακτηρίζονται απαιτητικά, για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, εξέταζαν μεγάλο εύρος της ύλης και αναμένεται να δυσκολέψουν ακόμη και τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι «αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις».

Η ανακοίνωση του ΟΕΦΕ

«Στο ΘΕΜΑ Α1 που παραδοσιακά εξετάζει κατανόηση ιστορικών όρων ζητήθηκαν δύο όροι που δεν είχαν τεθεί ποτέ πιο πριν στις εξετάσεις (Μακεδονική Επιτροπή και «σκωρίες»), ενώ ο τρίτος όρος (Συμφωνία Μουρνιών) είχε ζητηθεί στις επαναληπτικές Πανελλήνιες εξετάσεις του 2017. Η σωστή περιγραφή των όρων αναμένεται να δυσκολέψει τους μαθητές.

Το ΘΕΜΑ Α2 δόθηκε ως ερώτηση κλειστού τύπου με τη μορφή ΣΩΣΤΟ/ΛΑΘΟΣ, όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια. Οι προτάσεις α, β, δ μπορούν να θεωρηθούν ως σαφείς, ενώ οι προτάσεις γ και ε σίγουρα θα δημιουργήσουν ζητήματα στους μαθητές καθώς η διατύπωσή τους είναι προβληματική.

Το ΘΕΜΑ Β1 ήταν σαφές και απλό και απαιτούσε απάντηση από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου (σελ.52, ενότητα 6).

Το ΘΕΜΑ Β2 ήταν «επανάληψη» ερωτήματος που είχε τεθεί και στις Πανελλήνιες εξετάσεις του 2008, με την απάντηση να προκύπτει από δύο διαδοχικές ενότητες του σχολικού βιβλίου (σελ. 217-218 του σχολικού βιβλίου).

Το ΘΕΜΑ Γ1 είναι χωρισμένο σε δύο υποερωτήματα με δύο παραθέματα προς εξέταση. Το υποερώτημα α ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα στους μαθητές και να απαντήσουν στηριγμένοι σε άλλο απόσπασμα του σχολικού από αυτό που απαιτεί η απάντηση, ενώ το β υποερώτημα δεν έκρυβε δυσκολίες.

Το ΘΕΜΑ Δ1 – πιο απαιτητικό από το Γ1 – ήταν επίσης χωρισμένο σε δύο υποερωτήματα με τρία παραθέματα προς εξέταση. Και τα δύο υποερωτήματα ήταν σαφή με την απάντηση να βρίσκεται σε διαδοχικές σελίδες του σχολικού βιβλίου (σελ.60-61).

Γενικά, το φετινό διαγώνισμα της Ιστορίας ήταν το πιο απαιτητικό των τελευταίων ετών, απαιτούσε μακροσκελείς απαντήσεις και αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις.»

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλήνιες 2025: Εδώ θα δείτε τα αποτελέσματα σας - Άνοιξε η πλατφόρμα SMS

Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ

Πανελλαδικές 2025: Τι φανερώνουν οι πρώτες ενδείξεις για την πορεία των βάσεων

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi
Καταγγελίες για αναγκαστική μετακίνηση μαθητών σε απομακρυσμένα σχολεία - Αίτημα γονέων για μέγιστο αριθμό 15 μαθητών ανά τάξη
Μαθητές σε υπεράριθμα τμήματα: Αντιδράσεις γονέων και εκπαιδευτικών
Καταγγελίες για αναγκαστική μετακίνηση μαθητών σε απομακρυσμένα σχολεία - Αίτημα γονέων για μέγιστο αριθμό 15 μαθητών ανά τάξη
apysde123.jpg
Συνεδρίαση ΑΠΥΣΔΕ Στερεάς Ελλάδας: Τα θέματα Ημερήσιας Διάταξης για τις 23/06
Ενημέρωση στο alfavita για τα θέματα ημερήσιας διάταξης του ΑΠΥΣΔΕ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ που συζητήθηκαν σήμερα Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025
Συνεδρίαση ΑΠΥΣΔΕ Στερεάς Ελλάδας: Τα θέματα Ημερήσιας Διάταξης για τις 23/06
ksenes2_2.jpg
Εκπαιδευτικοί Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας: Αίτημα για θεσμική ενίσχυση της πολυγλωσσίας στα Δημόσια Σχολεία
Ανοιχτή επιστολή για την πολυγλωσσία στην εκπαίδευση προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη- «Όχι άλλη υποβάθμιση –...
Εκπαιδευτικοί Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας: Αίτημα για θεσμική ενίσχυση της πολυγλωσσίας στα Δημόσια Σχολεία
Παιδιά στη Γάζα
«Η σιωπή είναι συνενοχή»: Μαθηματικοί καταγγέλλουν τη γενοκτονία στη Γάζα και ζητούν στάση ευθύνης από την ΕΜΕ
Οι εκπαιδευτικοί καλούν την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία να εκφράσει την έντονη καταδίκη των μαθηματικών και ερευνητών, στη συνεχιζόμενη γενοκτονία...
«Η σιωπή είναι συνενοχή»: Μαθηματικοί καταγγέλλουν τη γενοκτονία στη Γάζα και ζητούν στάση ευθύνης από την ΕΜΕ