karkinos
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Μια νέα μελέτη έρχεται να επισημάνει τον ρόλο μιας ιδιαίτερα απλής, καθημερινής τροφής: του γιαουρτιού.

Ο καθηγητής Justin Stebbing, ογκολόγος στο Πανεπιστήμιο Anglia Ruskin, αναφέρει πως η τακτική κατανάλωση γιαουρτιού μπορεί να έχει προστατευτική δράση κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου. Το κλειδί φαίνεται να είναι τα καλά βακτήρια που περιέχει όπως οι καλλιέργειες Lactobacillus bulgaricus και Streptococcus thermophilus τα οποία συμβάλλουν στη διατήρηση ενός υγιούς εντερικού μικροβιώματος.

Το μικροβίωμα, δηλαδή το σύνολο των μικροοργανισμών που ζουν στο πεπτικό μας σύστημα, επηρεάζει σημαντικά την πέψη, το ανοσοποιητικό σύστημα και ακόμη και την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου. Η φλεγμονή, που αποτελεί έναν από τους κύριους παράγοντες κινδύνου για καρκινογένεση, φαίνεται πως μειώνεται όταν το μικροβίωμα είναι ισορροπημένο.

Σε μια μελέτη μεγάλης κλίμακας, με πάνω από 150.000 συμμετέχοντες, οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι η κατανάλωση δύο ή περισσότερων μερίδων γιαουρτιού την εβδομάδα σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης ενός συγκεκριμένου τύπου επιθετικού καρκίνου, που εντοπίζεται στη δεξιά πλευρά του παχέος εντέρου τύπος που συνδέεται συχνά με χαμηλά ποσοστά επιβίωσης. Οι ερευνητές εξέτασαν ακόμη και τα επίπεδα ενός ωφέλιμου βακτηρίου (Bifidobacterium) στους όγκους όσων διαγνώστηκαν με καρκίνο, επιβεβαιώνοντας την πιθανή σύνδεση ανάμεσα στη μικροβιακή ισορροπία και την εξέλιξη της νόσου.

Το γιαούρτι δεν είναι μόνο ωφέλιμο για την εντερική υγεία. Είναι επίσης πλούσιο σε ασβέστιο, συμβάλλοντας στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, ενώ σχετίζεται με μειωμένη αρτηριακή πίεση, καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία και μικρότερες πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφονται περίπου 45.000 νέα περιστατικά καρκίνου του παχέος εντέρου κάθε χρόνο, καθιστώντας τον τέταρτο πιο συχνό καρκίνο στη χώρα. Παγκοσμίως, είναι τρίτος. Ωστόσο, σύμφωνα με το Cancer Research UK, πάνω από τους μισούς καρκίνους του εντέρου (54%) θα μπορούσαν να προληφθούν μέσω ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής.

Εν τέλει, μικρές αλλαγές στη διατροφή όπως η προσθήκη τακτικής κατανάλωσης γιαουρτιού στο πρωινό—μπορεί να αποτελέσουν ουσιαστικά βήματα πρόληψης απέναντι σε σοβαρές ασθένειες. Και όταν οι επιστημονικές αποδείξεις συνηγορούν υπέρ μιας τόσο απλής επιλογής, ίσως αξίζει να την εντάξουμε στην καθημερινότητά μας.

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αμφιθεατρο
Αντιδράσεις φοιτητών/τριων στο ΕΚΠΑ για νέα προγράμματα με δίδακτρα στο Φυσικό
Ο Φοιτητικός Σύλλογος καταγγέλλει σχέδιο εμπορευματοποίησης των σπουδών και καλεί σε κινητοποιήσεις
Αντιδράσεις φοιτητών/τριων στο ΕΚΠΑ για νέα προγράμματα με δίδακτρα στο Φυσικό
Πανελλαδικές εξετάσεις 2026
ΕΕΦΕΕ για Φυσική: Θέματα πιο κοντά στην επιστήμη και τον μαθητή
Η Επιστημονική Εταιρεία χαιρετίζει την ενίσχυση της Σύγχρονης Φυσικής και τη δομή των θεμάτων, επισημαίνοντας παράλληλα σημεία που μπορούν να...
ΕΕΦΕΕ για Φυσική: Θέματα πιο κοντά στην επιστήμη και τον μαθητή
agori-viasmos-seksoualiki-parenoxlisi.jpg
Τρόμος στη Κρήτη: 34χρονος παρενοχλούσε μαθητές και τους πρόσφερε χρήματα για να τον ακολουθήσουν
Το χρονικό της εφιαλτικής καταδίωξης των ανηλίκων στα Χανιά και η επεισοδιακή σύλληψη του δράστη στο Ενετικό Λιμάνι.
Τρόμος στη Κρήτη: 34χρονος παρενοχλούσε μαθητές και τους πρόσφερε χρήματα για να τον ακολουθήσουν
Γαβριήλ Σακελλαρίδης
Σακελλαρίδης από τη Θεσσαλονίκη: Κάλεσμα για ενότητα και κοινό βηματισμό στην Αριστερά
«Η κοινωνία ζητά αξιόπιστες λύσεις απέναντι στην ακρίβεια και την πολιτική ρευστότητα», τόνισε ο γραμματέας της Νέας Αριστεράς
Σακελλαρίδης από τη Θεσσαλονίκη: Κάλεσμα για ενότητα και κοινό βηματισμό στην Αριστερά