βιβλία
Το γεγονός όμως ότι εδώ και τριάντα χρόνια που έχει δημοσιοποιηθεί ο κατάλογος που συνέταξε η Ασφάλεια με τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής και των επιτροπών των σχολών αλλά το όνομα «Μίμης Ανδρουλάκης» δεν υπάρχει μέσα, δεν τον προβληματίζει καθόλου

Όποιος έχει διαβάσει τον πρώτο τόμο της αυτοβιογραφίας του κ. Ανδρουλάκη, που κυκλοφόρησε πέρσι, ήδη θα έχει μάθει ότι τη σωστή γραμμή για την εξέγερση του Πολυτεχνείου την είχε πρώτος εκείνος. Πάντα εκείνος έβλεπε σωστά την κατάσταση κι είχε τις λύσεις για όλα. Δηλαδή, ευτυχώς που υπήρξε ο κ. Μίμης και υπήρξε και η εξέγερση. Ευτυχώς που υπήρξε εκείνος και υπάρχουν και οι άλλοι.

Ο ίδιος εμφανίζει τον εαυτό του ως «πρωτεργάτη» της εξέγερσης επειδή προφανώς υπήρξε μέλος της Συντονιστικής. Τοποθετεί τον εαυτό του στη «φυσική ηγεσία» του φοιτητικού κινήματος καθότι μόλις είχε γυρίσει από τον στρατό. Λέει πως ήταν γνωστός και σεσημασμένος στην Ασφάλεια. Ο αρχιασφαλίτης Μάλλιος, για παράδειγμα, τον αποκαλούσε «Σουσλόφ». Δηλαδή, κορυφαίο θεωρητικό.

Το γεγονός όμως ότι εδώ και τριάντα χρόνια που έχει δημοσιοποιηθεί ο κατάλογος που συνέταξε η Ασφάλεια με τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής και των επιτροπών των σχολών αλλά το όνομα «Μίμης Ανδρουλάκης» δεν υπάρχει μέσα, δεν τον προβληματίζει καθόλου. Καθόλου δεν του περνάει από τον νου πως αν είχε τη δράση που ισχυρίζεται –κι αν ήταν τόσο γνωστός στις διωκτικές αρχές– θα τον είχαν καταγράψει πρώτο και καλύτερο. Αναμφίβολα το Πολυτεχνείο χρωστάει πολλά στον κ. Ανδρουλάκη. Κανείς δεν το φαντάστηκε όπως εκείνος.

Ο κ. Ανδρουλάκης έχει περιγράψει με κινηματογραφικούς όρους την έξοδό του από το Πολυτεχνείο τα χαράματα του Σαββάτου 17 Νοεμβρίου 1973. Υπάρχουν δύο περιγραφές. Μία συνοπτική στον πρώτο τόμο της «αυτοβιογραφίας» του και μία πιο αναλυτική, που περιλαμβάνεται στο βιβλίο του Ολύμπιου Δαφέρμου «Ονειρο ήταν…».

Εκεί διαβάζουμε: «Λοιπόν ο Μάλλιος εκείνο το βράδυ μαζί με άλλους δυο-τρεις ασφαλίτες του Πολυτεχνείου προσπάθησε να με πιάσει στην έξοδο... Στην Οικονόμου πάνω στη γωνία με κυνήγαγε η ασφάλεια, είχαν και σφυρίχτρα, “πιάστε τον κοντό με τα στρατιωτικά”, ουρλιάζανε. Εν τω μεταξύ ήμουν καταματωμένος όχι γιατί είχα τραυματιστεί, αλλά επειδή όταν ήμουν μικρός είχα άσθμα παιδικό, αλλεργικό, και με τα αέρια, τα καπνογόνα έπαθα αιμόπτυση, αιμορραγούσα και είχα γεμίσει πολύ αίμα.

»Και ήμουν άυπνος από τις 11 Νοεμβρίου ώς τις 17. Ετρεχα λοιπόν πάνω κι εκεί μας προλάβανε παρακρατικοί με καδρόνια, όχι αστυνομικοί, πολίτες, φασίστες που συνεργάζονταν με την αστυνομία και μας βαράγανε με τεράστια καδρόνια. Εκεί εγώ έφαγα πάρα πολύ ξύλο, σακατεύτηκα κυριολεκτικά, έσπασαν τα γυαλιά μου, και μετά έρχονται οι του Μάλλιου και με κυνηγάγανε, “πιάστε τον κοντό”. Και πηδάω σε μια οικοδομή και ξανά σε μια δεύτερη από ύψος, και είχα και τη μέση μου…».

Μάλιστα. Με άσθμα, άυπνος μία βδομάδα, με αιμοπτύσεις, με τη μέση του να πονάει, τον κυνηγούσαν οι ασφαλίτες, τον βαρούσαν άγρια οι παρακρατικοί, εκείνος πήδαγε από οικοδομή σε οικοδομή και τελικά δεν τον έπιασαν. Ούτε ο Σούπερμαν έτσι!

ΥΓ: Δεν έχει νόημα να ασχοληθεί κανείς περισσότερο με τη μυθιστορηματική αυτοβιογραφία του κ. Ανδρουλάκη. Χρειάζεται μόνο μία αναφορά. Σε ό,τι γράφει ότι έκανε, όπου βρισκόταν, πάντα βρισκόταν δίπλα του μια ωραία γυναίκα. Οι γυναίκες της Ελλάδας –και όχι μόνο– του οφείλουν πολλά. Κανείς δεν τις φαντάστηκε όπως εκείνος.

Πηγή: efsyn.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Βιασμός
Η σχολική βία δεν αντιμετωπίζεται με καθηγητική και διευθυντική βία
Φταίει η κοινωνία, το εκπαιδευτικό σύστημα, η κρίση, η πανδημία ο σύγχρονος πολιτισμός και η τραπ μουσική ή όλα αυτά μαζί;
Η σχολική βία δεν αντιμετωπίζεται με καθηγητική και διευθυντική βία