Tο νομοσχέδιο για την μαρίνα “mega yacht” κατατέθηκε στη Βουλή και την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου , ξεκινά η συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ενώ την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου ψηφίζεται στην Ολομέλεια. Ωστ’οσο παραμένει σε εκκρεμότητα η παραχώρηση του παραλιακού μετώπου από το υπουργείο οικονομικών στον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων.
Ως γνωστόν η σύμβαση υπογράφηκε στις 30 Οκτωβρίου 2024 και αφορά τη μαρίνα μεγάλων σκαφών (τύπου mega yacht) που θα αναπτυχθεί μέσα στο λιμάνι. Ανάδοχος είναι η εταιρεία LAMDA Corfu Marina Α.Ε. (θυγατρική της LAMDA Marinas Investments SMSA) η οποία είχε ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής από τον ΤΑΙΠΕΔ.
Τα παραμύθια της «ανάπτυξης» από το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας
Ολοένα και περισσότεροι κρίκοι προστίθενται στην ατέλειωτη αλυσίδα των κατ΄ ευφημισμόν αποκρατικοποιήσεων για την «αξιοποίηση», δήθεν, της δημόσιας περιουσίας και τη «σωτηρία της πατρίδας» από την εποχή των μνημονίων. Αεροδρόμια, λιμάνια, δρόμοι, σιδηρόδρομοι, «κοινωφελείς» επιχειρήσεις (ρεύμα, νερό, συγκοινωνίες), εκτάσεις που προστατεύονται από διεθνείς συμβάσεις προστασίας της φύσης, με αρχαιολογικά ευρήματα – άρα αναπαλλοτρίωτες- κτίρια. Με δυο λόγια η δημόσια περιουσία, ο φυσικός πλούτος βγαίνουν στο σφυρί με βάση τις επιταγές των Μνημονίων, της ΕΕ και του ΔΝΤ. Άλλωστε με βάση και τη δανειακή σύμβαση η περιουσία της Ελλάδας είναι δεσμευμένη.
Ο κακόφημος Οργανισμός ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) πολυδάπανος και με εκατοντάδες χρυσοπληρωμένα μέλη έχει αναλάβει την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας και του φυσικού πλούτου της χώρας παραβιάζοντας ευθέως και τα όποια ψήγματα εθνικής ανεξαρτησίας, το ίδιο το Σύνταγμα και τα βασικά κοινωνικά, πολιτιστικά δικαιώματα. Οι ιδιωτικοποιήσεις και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας κονιορτοποιούν βασικά δικαιώματα και παρεμποδίζουν την πρόσβαση σε βασικά κοινωνικά αγαθά στην παιδεία, στην υγεία, στο νερό , στην ενέργεια ακόμα και στην εργασία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ούτε ένα ευρώ δε θα πηγαίνει στο ελληνικό δημόσιο ή σε οποιασδήποτε μορφής επένδυση, αφού προβλέπεται ότι «εντός δέκα ημερών» το αντίτιμο των εκποιήσεων θα κατατίθεται στο λογαριασμό των δανειστών για την εξόφληση του χρέους. Η χώρα, έτσι, μετατρέπεται σε νεοαποικία χρέους. Η ανεκτίμητη δημόσια περιουσία ξεπουλιέται «αντί πινακίου φακής» που και αυτό θα το φάνε οι δανειστές – δυνάστες μας.
Η «ανάπτυξη» που ιδιωτικοποιεί τη δημόσια περιουσία καταστρέφοντας το περιβάλλον, υπονομεύοντας την υγεία και την ίδια την ανθρώπινη ζωή για τη συσσώρευση κέρδους στο κεφάλαιο και τις πολυεθνικές είναι καταστροφική, ακόμα και αν προσφέρει μερικές θέσεις εργασίας για ένα κομμάτι ψωμί, που καθόλου σίγουρο δεν είναι, όταν βασικά εργασιακά δικαιώματα καταπατούνται και εγκαθιδρύεται καθεστώς σύγχρονης δουλείας.
Οι κυβερνώντες θεωρούν τη δημόσια περιουσία ως «ατομική ιδιοκτησία» που μπορούν να την εκποιούν πουλώντας εκδούλευση στους ισχυρούς, ξένους αφέντες τους με βάση μια αντιδραστική πολιτική που δεν αναγνωρίζει κοινωνικά αγαθά και δικαιώματα, αλλά εμπορεύματα που εκποιούνται με αποτέλεσμα οι πολίτες να μετατρέπονται από χρήστες σε πελάτες. Το «δημόσιο συμφέρον» ακόμα και ως έννοια παραγκωνίζεται για να προστατευτεί το «ατομικό συμφέρον» των αγοραστών, αφού στις περιοχές που ξεπουλιούνται θεσμοθετείται ένα ειδικό περιβαλλοντικό και χωροταξικό καθεστώς! Στο βωμό της κερδοφορίας του κεφαλαίου στερούνται οι εργαζόμενοι και η κοινωνία βασικά κοινωνικά αγαθά και πηγές πλούτου.
Η ευπώλητη Κέρκυρα
Η Κέρκυρα πωλείται σε τιμή ευκαιρίας. Δεν είναι υπερβολή. Το λιμάνι, το αεροδρόμιο έχουν έχουν ξεπουληθεί. Ο Ερημίτης στην Κασσιόπη ήταν από τις πρώτες εκτάσεις σε όλη την Ελλάδα που βγήκαν στο σφυρί!
Εμείς έχουμε επισημάνει ότι «ανάπτυξη» έρχεται με το ξεπούλημα μπιρ παρά της δημόσιας περιουσίας που για την Κέρκυρα σημαίνει Μαρίνες από τον Βορρά μέχρι τον Νότο. Λευκίμμη – Ημερολιά - Σπηλιά: Ιδιωτικές μαρίνες για τους «σκαφάτους» αντί δημόσια λιμάνια!
Και εκπρόσωποί μας αντί να ντρέπονται καμαρώνουν και θριαμβολογούν: Με αφορμή την κατάθεση του νομοσχεδίου, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Βουλευτής Κέρκυρας της Νέας Δημοκρατίας, Στέφανος Γκίκας, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Με την κύρωση της Σύμβασης της μαρίνας “mega yacht” από την Βουλή των Ελλήνων, ολοκληρώνεται μια επίπονη προσπάθεια, ένας αγώνας 5 ετών, που δώσαμε μαζί με τον συγχωρεμένο τον Σπύρο Ζερβόπουλο πρ. Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΚΕ, που τόσο άδικα έφυγε, τον πρ. Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρη Πολίτη και με πολλούς άλλους. Η κύρωση είναι το τελευταίο, αλλά απαραίτητο βήμα για την υλοποίηση του μεγάλου έργου της Μαρίνας Μεγάλων Σκαφών στην Κέρκυρα.
Πρόκειται για μια σημαντική στιγμή όχι μόνο για την ΠΕ Κέρκυρας, αλλά συνολικά για την Χώρα, αφού μέσω της συγκεκριμένης επένδυσης επιτυγχάνονται πολλαπλά οφέλη, τόσο για την τοπική κοινωνία, όσο και για την Ελληνική οικονομία».
Τα λιμάνια που είναι δημόσια για να εξυπηρετούν τον λαό βγαίνουν στο σφυρί και ξεπουλιούνται σε ιδιώτες για να μετατραπούν σε Μαρίνες. Έγκαιρα το drepani.gr (argyrades.gr), όταν η πλειονότητα των Media αναφερόταν σε «αξιοποίηση» των λιμανιών φιλοξενώντας θριαμβολογικές και ψεύτικες εξαγγελίες ιθυνότων είχε προειδοποιήσει για το ξεπούλημα.
Ποτέ άλλοτε δεν ήταν πιο αναγκαία η συγκρότηση ενός παλλαϊκού μετώπου υπεράσπισης της δημόσιας περιουσίας και του φυσικού μας πλούτου για να σταματήσει το ξεπούλημα προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου και των πολυεθνικών επιχειρήσεων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ