Η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει μόνον να είναι τίμια, αλλά και να φαίνεται τίμια (Γάιος Ιούλιος Καίσαρας) .
Μόνο που στην περίπτωση του σχεδίου ΑΘΗΝΑ για την Ανώτατη Εκπαίδευση η κυβέρνηση αρκείται στο να φαίνεται τίμια, αγνοώντας την ουσία δηλαδή την ανάγκη αναδιάρθρωσης των ΑΕΙ με ακαδημαϊκά κριτήρια και σαφή επιστημονική τεκμηρίωση .
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ανορθολογισμού και υποκρισίας από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας είναι η περίπτωση του Τμήματος Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών και Ανθοκομίας (ΘΕ.Κ.Α.) του ΤΕΙ Μεσολογγίου.
Το τμήμα αυτό λειτουργεί από το 1994 στο Μεσολόγγι με άρτιες υποδομές και μάλιστα το 2012 ολοκλήρωσε την εξωτερική αξιολόγηση από την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) με εξαιρετικά αποτελέσματα.
Στην πρώτη εκδοχή του σχεδίου ΑΘΗΝΑ το τμήμα συγχωνευόταν με τα γεωπονικά τμήματα του ΤΕΙ Καλαμάτας συγκροτώντας εκεί ένα τμήμα με τίτλο ‘’Φυτική Παραγωγή’’. Ταυτόχρονα τα Τμήματα Τεχνολογίας Βιολογικής Γεωργίας και Τροφίμων) και Τεχνολογίας Περιβάλλοντος και Οικολογίας του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων συγχωνεύονταν στο Μεσολόγγι με τον ίδιο ακριβώς τίτλο. Ο προφανής παραλογισμός διορθώθηκε με την παραμονή του τμήματος ΘΕ.Κ.Α. και τη δημιουργία στο Μεσολόγγι του τμήματος Φυτικής Παραγωγής του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Ωστόσο στην τελική πρόταση το Υπουργείο ανατρέπει τον ίδιο του το σχεδιασμό και χωρίς τεκμηρίωση μεταφέρει το Τμήμα από τον επόμενο Σεπτέμβριο μόνο του στην Αμαλιάδα μετονομάζοντάς το σε Τμήμα Γεωπονίας με κατευθύνσεις 1) Φυτικής Παραγωγής 2) Ζωικής Παραγωγής και 3) Αγροτικής Οικονομίας.
Αυτή η ακαδημαϊκά αντιδεοντολογική απόφαση αυτή έχει τις εξής προφανείς συνέπειες:
Α) Οικονομικές: εργαστηριακός εξοπλισμός και εγκαταστάσεις που δεν μπορούν να μετακινηθούν πχ θερμοκήπια απαξιώνονται και αχρηστεύονται. Επιπλέον στην Αμαλιάδα πρέπει να δημιουργηθούν νέες εξειδικευμένες γεωπονικές υποδομές.
Β) Απαξίωση των σπουδών των υπαρχόντων αλλά και των μελλοντικών φοιτητών του τμήματος: Για να δημιουργηθούν οι νέες υποδομές στην Αμαλιάδα απαιτούνται κεφάλαια και χρόνος τα οποία δεν είναι διαθέσιμα με προφανείς επιπτώσεις στην εκπαίδευση των φοιτητών. Ούτε βέβαια είναι δυνατόν να λειτουργήσουν οι κατευθύνσεις που αποφάσισε το Υπουργείο με 8 μόλις μέλη ΔΕΠ. Επομένως πως θα εκπαιδευτούν οι τωρινοί αλλά και οι μελλοντικοί φοιτητές του τμήματος;
Γ) Επιστημονική απαξίωση του τμήματος και του προσωπικού: Το τμήμα λειτουργούσε στο χώρο ΤΕΙ Μεσολογγίου έχοντας αναπτύξει άρτιες υποδομές και πολλαπλές επιστημονικές συνέργειες. Το ΤΕΙ Μεσολογγίου σύμφωνα με την διεθνή λίστα ταξινόμησης webometrics (http://www.webometrics.info/en/Europe/Greece%20), κατατάσσεται στη 19η θέση μεταξύ των ελληνικών ΑΕΙ και στην 3η μεταξύ των ΤΕΙ της χώρας. Τώρα το τμήμα υποχρεώνεται να λειτουργήσει σε ένα απομονωμένο και τελείως αντιακαδημαϊκό περιβάλλον με προφανείς συνέπειες για την ίδια του την υπόσταση.
Το προτεινόμενο τμήμα στην Αμαλιάδα δεν είναι ακαδημαϊκά και οικονομικά βιώσιμο και η δημιουργία του αποτελεί μία ΠΑΝΑΚΡΙΒΗ μετακόμιση, με μοναδικό στόχο την ικανοποίηση τοπικών οικονομικών αιτημάτων και όχι ακαδημαϊκών αναγκών. Ακριβώς το αντίθετο δηλαδή από αυτό που επιδιώκει το σχέδιο ΑΘΗΝΑ.
Η υιοθέτηση της απόλυτα σωστής πρότασης του αρχικού σχεδίου ΑΘΗΝΑ και η παραμονή του Τμήματος ΘΕ.Κ.Α. στο Μεσολόγγι ώστε να αποτελέσει τον πυρήνα του νέου τμήματος εκεί όπου υπάρχουν όλα τα εχέγγυα βιωσιμότητας, είναι μονόδρομος για την αποκατάσταση της ακαδημαϊκής δεοντολογίας και της επιστημονικής ορθότητας στα πλαίσια των οποίων πρέπει να λειτουργούμε.
Β. Παπασωτηρόπουλος
Επικ. Καθηγητής
ΤΕΙ Μεσολογγίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη