eidiki agogi
Επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 2ου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου - Λυκείου Θεσσαλονίκης προς την Υπουργό Παιδείας για την εφαρμογή τράπεζας θεμάτων στην Ειδική Εκπαίδευση

«Δεν υπάρχει τίποτα πιο άνισο από την ίση αντιμετώπιση των άνισων», τονίζει σε επιστολή του ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου - Λυκείου Θεσσαλονίκης προς την Υπουργό Παιδείας. 

Σε επιστολή που έλαβε και δημοσιεύει το alfavita.gr, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων τοποθετείται για την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων στην Ειδική Εκπαίδευση, τονίζοντας πως σύμφωνα με το ΦΕΚ με αρ. Φ.4380, οι μαθητές της Α’ Λυκείου, που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, μαθητές με νοητική υστέρηση ή με σύνδρομο down, θα πρέπει με τη λήξη της χρονιάς να εξεταστούν γραπτώς και να είναι σε θέση, μεταξύ άλλων «να διακρινούν «τι» λέει το κείμενο από το «πώς» το λέει και να μετασχηματίζουν λέξεις ή φράσεις ή μέρη ή και ολόκληρο το κείμενο, αλλάζοντας τη γραμματική μορφή, τη σύνταξη, το λεξιλόγιο και τα σημεία στίξης». 

Όπως τονίζουν, η προοπτική εφαρμογής της τράπεζας θεμάτων έχει ως αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, που τις προηγούμενες χρονιές εφάρμοζαν διαφοροποιημένη ή και εξατομικευμένη εκπαίδευση και προσέδιδαν στη διδασκαλία τους μία παιγνιώδη διάσταση για να κερδίσουν το ενδιαφέρον του ειδικού μαθητικού τους κοινού, «να γεμίσουν με άγχος ως προς την κάλυψη της ύλης και να μετασχηματίσουν τον τρόπο διδασκαλίας εντατικοποιώντας τον».

Αναλυτικά η επιστολή:

Επιστολή του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 2ου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Θεσσαλονίκης για την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στα ΕΝΕΕΓΥΛ ή  δεν υπάρχει τίποτα πιο άνισο από την ίση αντιμετώπιση των άνισων

Προς

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

Τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο Παιδείας έχει πάρει μια σειρά από μέτρα και αποφάσεις που αποδεικνύουν έμπρακτα το ενδιαφέρον της Πολιτείας για τον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής π.χ. ίδρυση ΕΝΕΕΓΥΛ, μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών και ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Ασφαλώς και μένουν να γίνουν πολλά ακόμη καθώς επί σειρά ετών η ειδική αγωγή ήταν εντελώς παραμελημένη και η εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες είχε, σχεδόν, αφεθεί στη μοίρα της. Έτσι, για παράδειγμα, αυξημένα εμφανίζονται τα προβλήματα ως προς την εύρεση κατάλληλων για τα παιδιά αυτά χώρων στέγασης των σχολείων, απαραίτητη είναι η ενίσχυση των ειδικών εκπαιδευτικών δομών με υλικοτεχνική υποδομή και πολυμεσικό υλικό κ.ά. 

Από τις βασικές αρχές της ειδικής εκπαίδευσης, όπως αναφέρει και το ΙΕΠ στην ιστοσελίδα του, είναι η συμπεριληπτική κουλτούρα, το διαφοροποιημένο στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μαθησιακό περιβάλλον με σκοπό το δικαίωμα στην εκπαίδευση κάθε παιδιού που αντιμετωπίζει δυσκολίες στη μάθηση, η διαφοροποίηση της διδακτικής μεθοδολογίας και της παιδαγωγικής κουλτούρας, η εξατομίκευση. Ζητούμενο, μεταξύ άλλων, η «αποτροπή κάθε μορφής σχολικής αποτυχίας και σχολικής διαρροής των παιδιών με αναπηρία και άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες». 

Με απόφαση όμως της Υφυπουργού κ. Μακρή, δημοσιευμένης στο ΦΕΚ με αρ.Φ. 4380 στις 22 Σεπτεμβρίου 2021, καθορίστηκαν τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα των Λυκείων των ΕΝΕΕΓΥΛ στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας. Έτσι, για παράδειγμα, οι μαθητές της Α’ Λυκείου, μαθητές θυμίζουμε που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, μαθητές με νοητική υστέρηση ή με σύνδρομο down, θα πρέπει με τη λήξη της χρονιάς να εξεταστούν γραπτώς και να είναι σε θέση:

    • Να μετασχηματίζουν λέξεις ή φράσεις ή μέρη ή και ολόκληρο το κείμενο, αλλάζοντας τη γραμματική μορφή, τη σύνταξη, το λεξιλόγιο (συνώνυμα ή συνώνυμες φράσεις, αντώνυμα, παράγωγα, σύνθετα κ.λπ.), τα σημεία στίξης, σύμφωνα με συγκεκριμένες περιστάσεις επικοινωνίας, και να σχολιάζουν το επικοινωνιακό αποτέλεσμα 

    • Να διακρίνουν «τι» λέει το κείμενο από το «πώς» το λέει και να αναγνωρίζουν τα βασικά σημεία οργάνωσης της αφηγηματικής πλοκής ή της ποιητικής γραφής ή να εντοπίζουν μέσα στο κείμενο συγκεκριμένους δείκτες (αφηγηματικούς τρόπους, αφηγηματικές τεχνικές, τα ρηματικά πρόσωπα κ.ά.) 
Ή να εξεταστούν σε θέματα όπως  

    • Ανισώσεις 2ου Βαθμού

    • Γραφική Παράσταση Συνάρτησης (χωρίς την απόσταση σημείων) και Συνάρτηση f(x)= αx+β. 

    • Η γλώσσα της Χημείας - Αριθμός οξείδωσης - Γραφή χημικών τύπων και εισαγωγή στην ονοματολογία των ενώσεων. 

Η προοπτική εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων έχει ως αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, οι ίδιοι που τις προηγούμενες χρονιές εφάρμοζαν διαφοροποιημένη ή και εξατομικευμένη εκπαίδευση και προσέδιδαν στη διδασκαλία τους μία παιγνιώδη διάσταση προκειμένου να κερδίσουν το ενδιαφέρον του ειδικού μαθητικού τους κοινού, να γεμίσουν με άγχος ως προς την κάλυψη της ύλης και να μετασχηματίσουν τον τρόπο διδασκαλίας εντατικοποιώντας τον. Άλλωστε, η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων κατά το παρελθόν στη Γενική Εκπαίδευση είχε ως αποτέλεσμα την εκτίναξη της σχολικής αποτυχίας σε ποσοστά ακόμη και 40 ή και 50% σε ορισμένα μαθήματα. Η προοπτική εφαρμογής της στην ειδική εκπαίδευση είναι λογικό να εκτοξεύει την ανασφάλεια και το άγχος όλων των συμμετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Αξιότιμη κ. Υπουργέ

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι συμφωνείτε και εσείς πως στον χώρο της εκπαίδευσης, ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης, δεν μπορούν να έχουν θέση ερασιτεχνισμοί, αυτοσχεδιασμοί ή εφαρμογή ιδεοληπτικών εμμονών. Θέλουμε να πιστεύουμε πως η απόφασή σας να εφαρμόσετε την Τράπεζα Θεμάτων στην Ειδική Εκπαίδευση έγινε έπειτα από ενδελεχή εξέταση όλων των παραμέτρων και ότι προσδοκάτε από αυτή συγκεκριμένα και μετρήσιμα παιδαγωγικά και ψυχολογικά οφέλη για τα παιδιά μας. Επειδή όμως, ίσως από δικό μας έλλειμα, δεν γίναμε κοινωνοί αυτών των ωφελειών που θα έχουν τα παιδιά μας, θα θέλαμε, και προκειμένου να καμφθούν οι δικές μας αγωνίες για τη διαφαινόμενη διογκούμενη σχολική αποτυχία, να μας πληροφορήσετε: 

    • σε ποιες άλλες αναπτυγμένες χώρες εφαρμόζεται το σύστημα της Τράπεζας Θεμάτων στην Ειδική Εκπαίδευση και ποια τα παιδαγωγικά και ψυχολογικά οφέλη των παιδιών από αυτή την εφαρμογή;

    • σε ποιες επιστημονικές μελέτες βασίστηκε η απόφασή σας αυτή και ποιοι εγνωσμένου κύρους παιδαγωγοί προτείνουν την εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην Ειδική Εκπαίδευση ως μέσου για τη βελτίωση της απόδοσης των ειδικών μαθητών;

Σε διαφορετική περίπτωση, αντιλαμβάνεστε ότι το μόνο που ζητάμε είναι να αναθεωρήσετε, ως Υπουργείο, την απόφασή σας αυτή προκειμένου να αποφύγουμε, έστω και τώρα, την τεράστια διαφαινόμενη αύξηση της σχολικής διαρροής και της σχολικής αποτυχίας καθώς και τις ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις που αυτές θα επιφέρουν στους εμπλεκομένους. Άλλωστε, σύμφωνα με τη ρήση που αποδίδεται στον Αριστοτέλη, δεν υπάρχει τίποτα πιο άνισο από την ίση αντιμετώπιση των άνισων.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

petroyniass.jpg
Νέος Θρίαμβος του Λευτέρη Πετρούνια – Πρωταθλητής Ευρώπης για 7η φορά στους κρίκους
Μετά από μια εκπληκτική προσπάθεια που χάρισε 15.000 βαθμούς ο Ολυμπιονίκης Λευτέρης Πετρούνιας κατέκτησε για 7η φορά το χρυσό μετάλλιο στους κρίκους...
Νέος Θρίαμβος του Λευτέρη Πετρούνια – Πρωταθλητής Ευρώπης για 7η φορά στους κρίκους