Ο Δ/ντης και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου ΕΠΑ.Λ. Αμαλιάδας, επιθυμεί μέσω του παρόντος κειμένου, να παρουσιάσει τους προβληματισμούς, τις ανησυχίες και τις θέσεις του εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού. Το σχολείο καλείται να λειτουργήσει με επισφαλή τρόπο, παρόλο που το επιδημιολογικό φορτίο της χώρας είναι πιο επιβαρυμένο σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα λειτουργίας των σχολείων.
Τα μέτρα αποσυνωστισμού των σχολείων με τη δημιουργία τμημάτων των 10-15 μαθητών και την πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού είναι ανύπαρκτα.
Συγκεκριμένα:
1. Οι αίθουσες του σχολείου, αν και το κτήριο είναι καινούριο, δεν είναι μεγάλες. Η ανώτατη χωρητικότητά τους σε μαθητές μπορεί να φτάσει τους 22. Το τρέχον διδακτικό έτος, λόγω της αύξησης του μαθητικού δυναμικού, έχουν διαμορφωθεί 5 τμήματα με αριθμό μαθητών 25 έως 27. Τα τμήματα αυτά δεν θα ήταν πολυάριθμα, αν δεν υπήρχε η ανάγκη συνένωσής τους. Επίσης τα εργαστήρια του σχολείου συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό μαθητών. Ας σημειωθεί, πως δεν υπάρχει η δυνατότητα αποσυμφόρησης τμημάτων και εργαστηρίων λόγω έλλειψης διαθέσιμων αιθουσών.
Κατά συνέπεια, η συνύπαρξη και ο συνωστισμός τόσων μαθητών και εκπαιδευτικών, ακυρώνει το πρώτο και βασικό μέτρο, από τα υποδεικνυόμενα μέτρα προστασίας και αποφυγής μετάδοσης του ιού, αυτό των αποστάσεων. Επιπρόσθετα, κάτω από αυτές τις συνθήκες, δεν μπορεί να εξασφαλισθεί η θετική συνεργασία όλων των μαθητών αναφορικά με την σωστή χρήση της μάσκας και της υγιεινής των χεριών. Ελλοχεύει λοιπόν, άμεσα ο κίνδυνος τα παιδιά, εφ’όσον δεν αποτελούν «κλειστή επιδημιολογική ομάδα», να είναι «εν δυνάμει» φορείς και διασπορείς του ιού γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την ζωή και την υγεία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας
Ας θυμηθούμε, σε αυτό το σημείο, ότι τον περασμένο Μάϊο είχε ζητηθεί από το ΥΠΑΙΘ να διαμορφωθούν με τέτοιο τρόπο τα σχολικά θρανία στις τάξεις ώστε να εξασφαλίζεται 1,5μ. απόσταση ανάμεσα στους μαθητές. Τώρα αυτή η επιβεβλημένη απόσταση ασφαλείας με την υπάρχουσα διαμόρφωση των τμημάτων αναιρείται, μολονότι σήμερα τα κρούσματα λόγω κορωνοϊού είναι συντριπτικά περισσότερα.
2. Όσο αφορά την τηλεκπαίδευση, πρέπει αρχικά να τονίσουμε, πως αυτή σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή διδασκαλία. Επίσης ότι οι συνθήκες της φετινής χρονιάς (κάλυψη νέας ύλης μέσω τηλεδιάσκεψης) με αυτές της περσινής (εμψύχωση των μαθητών και επαναλήψεις της ήδη διδαχθείσης ύλης) ΟΥΔΕΜΙΑ σχέση έχουν. Ως παιδαγωγοί, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, πως ο συγκεκριμένος τρόπος διδασκαλίας διαλύει το παιδαγωγικό κλίμα της μαθησιακής διαδικασίας, αποκλείει όλες τις σύγχρονες μορφές συνεργατικής-διαλογικής διδασκαλίας, μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη της συναισθηματικής καλλιέργειας και της προσωπικότητας των μαθητών, δυσχεραίνει τη διδακτική προσήλωση του εκπαιδευτικού στο έργο του και αποκλείει την δυνατότητα άμεσης παιδαγωγικής παρέμβασης του στα ιδιαίτερα ζητήματα που προκύπτουν κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Επίσης, σύμφωνα και με την επίσημη γνωμοδότηση της ΑΠΔΠΧ ελλοχεύει κινδύνους για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Εκτός των παιδαγωγικών και νομικών όμως κινδύνων, το σχολείο μας αδυνατεί να υποστηρίξει επαρκώς την παραπάνω διαδικασία:
Διαθέτει μόνο 8 tablets, όταν, τη δεδομένη στιγμή, υπάρχουν πάνω από 20 μαθητές χωρίς εξοπλισμό και τουλάχιστον 10, χωρίς καμία δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο λόγω έλλειψης υποδομών στους τόπους κατοικίας των. Με αυτό το δεδομένο, είναι ολοφάνερο, ότι καταστρατηγείται το συνταγματικό δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση. Επίσης, υπάρχουν και αρκετοί συνάδελφοι που δεν διαθέτουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό. Επιπλέον υπάρχουν μαθήματα (Μαθηματικά, Φυσική αλλά και πολλά εργαστηριακά τα οποία απαιτούν τη χρήση πιο εξειδικευμένου και ακριβού εξοπλισμού ώστε να προσομοιώσουν τον πίνακα. Έτσι η παροχή δωρεάν internet ή ακόμα και δωρεάν πρόσβασης μέσω σταθερού τηλεφώνου δεν επαρκεί για την επίλυση του προβλήματος.
Κλείνοντας, καταγγέλλουμε το γεγονός, πως το Υπουργείο Παιδείας, επιρρίπτει την αποκλειστική ευθύνη για την αυστηρή τήρηση των μέτρων ασφάλειας στο διευθυντή και το σύλλογο διδασκόντων. Στην πραγματικότητα τους καθιστά άμεσα υπεύθυνους και υπόλογους σε περίπτωση κρούσματος, ενώ γνωρίζει πως κάτι τέτοιο, είναι πέραν των δυνάμεων της σχολικής κοινότητας και αποσιωπά τη δική του ολιγωρία σε σχέση με την ασφαλή λειτουργία των σχολείων παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να έχει σχεδιαστεί εδώ και μήνες. Η ίδια μετατόπιση ευθύνης επιχειρείται και στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί τα προαπαιτούμενα για την ισότιμη πρόσβαση όπως το Σύνταγμα ορίζει.
Είναι σαφές πως όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου επιθυμούμε να ασκούμε το παιδαγωγικό μας έργο σε σχολεία ανοικτά, που θα παρέχουν σε όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά τις ίδιες ευκαιρίες για μόρφωση, αλλά πρωτίστως σε σχολεία ασφαλή.
Ας αναλάβουν, λοιπόν, οι πραγματικά υπεύθυνοι την ασφάλεια και την προστασία, όλων των προσώπων που σχετίζονται με τη σχολική κοινότητα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη