Σύμβουλος σχολικής ζωής: Ακυρώνει τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Χανίων για τον νέο θεσμό του Συμβούλου Σχολικής Ζωής

Δεν είμαστε «πολυεργαλεία» για κάθε χρήση, αναφέρει η ΕΛΜΕ Χανίων σχετικά με τον νέο θεσμό στα σχολεία για τον «Σύμβουλο σχολικής ζωής». Θεωρεί ότι ο θεσμός αυτός, στην φάση της αξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, θα λειτουργήσει ως «δούρειος ίππος» για την επίρριψη ευθυνών στους εκπαιδευτικούς αναφορικά με όλες τις αδυναμίες που υπάρχουν στα σχολεία της χώρας.

Σχετικά με το «Σύμβουλο σχολικής ζωής»

Με νέα ΥΑ που έφτασε στα σχολεία στο πλαίσιο υλοποίησης του Ν. 4692/20 καλούμαστε να υιοθετήσουμε τον θεσμό του «Συμβούλου σχολικής ζωής» στα σχολεία και να ορίσει κάθε Σύλλογος Διδασκόντων ένα υπεύθυνο εκπαιδευτικό για σχολεία μέχρι 150 μαθητές και  δύο εκπαιδευτικούς για σχολεία με περισσότερους μαθητές.  Σύμφωνα με το ΦΕΚ 4183/28-9-2020, «Ο Σύμβουλος σχολικής ζωής» συμβουλεύει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαιτέρες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας…»

Η σχετική υπουργική απόφαση λοιπόν αναθέτει ρόλους και ευθύνες που αντιστοιχούν στην ύπαρξη και λειτουργία επιστημονικής ομάδας στα σχολεία, ενώ προβλέπει για τον οριζόμενο υπεύθυνο πλήρες ωράριο με απαλλαγή από τις εφημερίες!!!

Ο θεσμός αυτός, στην φάση της αξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, θα λειτουργήσει ως  «δούρειος ίππος» για την επίρριψη ευθυνών στους εκπαιδευτικούς αναφορικά με όλες τις αδυναμίες που υπάρχουν στα σχολεία μας.

Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αναλάβει  εκπαιδευτικός το ρόλο του Συμβούλου σχολικής ζωής, όσα τυπικά «προσόντα» και αν έχει. Οι εκπαιδευτικοί έχουμε βασικό αντικείμενο τη διδασκαλία των μαθητών μας και όχι καθήκοντα που μας ζητούνται και  μας βαρύνουν, που σχετίζονται με την απουσία ειδικού επιστημονικού προσωπικού και γραμματειακής υποστήριξης, σε ένα ήδη εξαιρετικά εντατικοποιημένο εργασιακό περιβάλλον. Επίσης ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής καλείται να εκθέσει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα μαθητών μας και των οικογενειών τους κατά την προβλεπόμενη φάση συνεργασίας με φορείς της κοινότητας (Δήμο, Συλλόγους Γονέων κτλ) με στόχο τη διαχείριση κρίσεων.  Προφανώς οι εκπαιδευτικοί βρισκόμαστε  σε διαρκή παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους, ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής και σχολικής διαδικασίας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είμαστε «πολυεργαλεία» για κάθε χρήση,  ούτε θα γίνουμε συνένοχοι σε ένα θεσμό που στην πραγματικότητα υποσκάπτει τον παιδαγωγικό μας ρόλο.

Η θέση του «συμβούλου σχολικής ζωής» ή όποια ανάλογη θέση πρέπει να καλύπτεται από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό στα θέματα αυτά, που θα μπορεί να συμβάλει πιο αποτελεσματικά και ουσιαστικά στην αντιμετώπισή των σοβαρότατων ζητημάτων που υπάρχουν στα σχολεία, πάντα με την αμέριστη συμπαράσταση και συνεργασία του συλλόγου διδασκόντων.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να απαιτήσουν την πρόσληψη μόνιμου επιστημονικού προσωπικού και να μην αναθέσουν σε κανένα συνάδελφο το ρόλο του «Συμβούλου σχολικής ζωής»

Δεν είμαστε «πολυεργαλεία» για κάθε χρήση

Απαιτούμε αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και σεβασμό στον εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό μας ρόλο!

Σχέδιο απόφασης  συλλόγου Διδασκόντων

Η σχετική υπουργική απόφαση του Ν. 4692/20, αναθέτει ρόλους και ευθύνες που προϋποθέτουν ειδική κατάρτιση και προπάντων πολύ χρόνο εκτός διδακτικού ωραρίου, τον οποίο δεν διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί σε ένα ήδη εντατικοποιημένο εργασιακό περιβάλλον.  Επομένως, θεσμοθετεί εντελώς προσχηματικά τον σύμβουλο για επικοινωνιακούς λόγους  και για να μεταθέσει άδικα και αυτές τις ευθύνες της πολιτείας στην πλάτη μας, καθώς είναι αδύνατο να αναλάβει όλες αυτές τις αρμοδιότητες ένας εκπαιδευτικός με ωράριο 18, 20, 23 ωρών.

Το πνεύμα που διέπει τον νεοεισαγόμενο θεσμό ακυρώνει και αμφισβητεί τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών που εκ των πραγμάτων είναι σε διαρκή παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής και σχολικής διαδικασίας.

Για τους λόγους αυτούς θεωρούμε ότι η θέση του συμβούλου σχολικής ζωής ή όποια ανάλογη θέση πρέπει να καλύπτεται από εξειδικευμένο επιστήμονα στα θέματα αυτά. Αυτός με αποκλειστικό αντικείμενο αυτά τα ζητήματα στον χώρο του σχολείου θα μπορεί να συμβάλει πιο αποτελεσματικά και ουσιαστικά στην αντιμετώπισή τους πάντα με την αμέριστη συμπαράσταση και συνεργασία  του συλλόγου διδασκόντων.

 

 

logo alfavita

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις έγκυρα και έγκαιρα από το alfavita.gr

Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Δεν αποκλείστηκε περιορισμός των γιορτών των Χριστουγέννων

Τηλεκπαίδευση: Οδηγός εκπαιδευτικού για το Webex Meetings

Γιατί εκτοξεύτηκε η ζήτηση του σεμιναρίου "Διαπολιτισμική Εκπαίδευση"

Το κορυφαίο σεμινάριο στην Ελλάδα στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ για μοριοδότηση στον ΑΣΕΠ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Στον αέρα η τράπεζα θεμάτων για τις Πανελλήνιες 2021


 

σχετικά άρθρα

Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών: Να λυθεί άμεσα το ζήτημα του παράβολου - Όχι στον αποκλεισμό εκπαιδευτικών
Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών: Να λυθεί άμεσα το ζήτημα του παράβολου - Όχι στον αποκλεισμό εκπαιδευτικών
Ανακοίνωση της Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για τον αποκλεισμό εκπαιδευτικών από τους πίνακες κατάταξης λόγω παράβολου
Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών: Να λυθεί άμεσα το ζήτημα του παράβολου - Όχι στον αποκλεισμό εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί: Υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης – προσφορά στα ιδιωτικά συμφέροντα
Εκπαιδευτικοί: Υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης – προσφορά στα ιδιωτικά συμφέροντα
Ανακοίνωση του Μετώπου Δράσης και Αλληλεγγύης Εκπαιδευτικών στην Πρέβεζα για το νομοσχέδιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί: Υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης – προσφορά στα ιδιωτικά συμφέροντα
Εργαζόμενοι σε δομές Ειδικής Αγωγής: Να κλείσουν άμεσα τα ειδικά σχολεία
Εργαζόμενοι σε δομές Ειδικής Αγωγής: Να κλείσουν άμεσα τα ειδικά σχολεία
Να ανασταλεί η λειτουργεία των δομών Ειδικής Αγωγής ζητούν οι εργαζόμενοι σε ΣΜΕΑ της Θεσσαλονίκης, μέχρι να βελτιωθεί η επιδημιολογική κατάσταση της...
Εργαζόμενοι σε δομές Ειδικής Αγωγής: Να κλείσουν άμεσα τα ειδικά σχολεία